معبد حقیقت پاتایا

یکی از جاذبه های گردشگری کشور تایلند ، معبد حقیقت است که در شهر پاتایا واقع شده است.  در ساخت این معبد خارق العاده و زیبا چوب به کار برده شده است و حتی از یک میخ کوچک در ساخت آن استفاده نشده است. معبد حقیقت پاتایا زیبا چشم انداز خیلی خوبی به طبیعت بکر و شهر و دریا دارد . این معبد به عنوان یک معبد مذهبی و یک بنای هنری و اثر فرهنگی شناخته شده است.

معبد حقیقت پاتایا-دیدنی های پاتایا-جاهای دیدنی پاتایا-جاذبه های گردشگری پاتایا

معبد حقیقت پاتایا با ظرافت و دقت بسیار زیادی ساخته شده است . در ساختمان این معبد چهار گوشه ی اصلی ساخته شده که هدف از ساخت آنها اشاره به چهار مذاهب تایلندی، چینی ، هندو و خمر بوده است . در سال های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۰ این مکان تاریخی چشم نواز برنده ی جایزه بهترین سایت فرهنگی – تاریخی شد. ارتفاع معبد حقیقت ۱۰۵ متر می باشد و همچنین مساحتی حدود ۳۵ هکتار از منطقه ای سرسبز و زیبا را اشغال می کند . معبد حقیقت پاتایا یک سازه است که بسیار عظیم است. هنرمندان بسیاری بر روی این معبد کار کرده اند و ساختار بیرونی و درونی این معبد را با کنده کاری های ماهرانه ای زینت داده اند. این مکان با این مضمون ساخته شد که یک باور باستانی از دانش و فلسفه و زمین را در خود پنهان کرده است.

معبد حقیقت پاتایا-دیدنی های پاتایا-جاهای دیدنی پاتایا-جاذبه های گردشگری پاتایا

در منطقه ای آبی نزدیک به معبد حقیقت پاتایا می توانید از برنامه آموزش و هنرنمایی دلفین ها بهره مند شوید و در دریا قایق سواری کنید . فلسفه ی استفاده از خدایان باستانی برای تزیین معبد حقیقت ، به کار بردن هنر و سنت در یک پروژه باستانی است. بعدها یک مرد ثروتمند تایلندی این معبد زیبا را ترمیم کرد و تا به امروزه پابرجا مانده است. در هر قسمت از این بنای عظیم از مجسمه های خدایان هندو و بودایی برای تزیین استفاده شده است . در تاریخچه ی معبد حقیقت افسانه ها و داستان های زیادی نهفته است. ساعت کار این مجموعه از هشت صبح تا شش عصر می باشد . همچنین هر روزه در این معبد در ساعات 11:30 قبل از ظهر و 3:30 بعد از ظهر یک سری برنامه ها و رقص بومی مردم تایلند اجرا می شود و در خیلی از ایام تور های مختلفی هستند که در هر سی دقیقه یکبار حجم زیادی توریست را به سمت این معبد بزرگ می آورند. بیش از بیست سال است که روی ساخت این معبد زمان و انرژی گذاشته شده است. بی شک حدود بیست سال دیگر هم برای مقاوم سازی و اتمام کار این پروژه نیز باید کار کرد.

معبد حقیقت پاتایا-دیدنی های پاتایا-جاهای دیدنی پاتایا-جاذبه های گردشگری پاتایا

افرادی در معبد حقیقت پاتایا مشغول به کار هستند و کار آنها این است که یک سری توضیحات در مورد فلسفهی ساخت این معبد و کنده کاری هایش  و نمادها و خدایانی که در معبد حقیقت پاتایا به کار برده شده اند به توریست ها و بازدیدکنندگان می دهند. با دقت در صحبت های این افراد می توانید زیبایی های هر کدام از این نمادها و معماری خاص این بنا را درک کنید. بازدید از این مجموعه ی هنری زیبا را از دست ندهید.