دعوتنامه اتریش

اتریش

دعوتنامه های اتریش به منظور سهولت روند اخذ ویزا مورد استفاده قرار می گیرد، دعوتنامه، نامه ای ست که از فرد برای حضور در کشور مقصد دعوت به عمل می آورد. دریافت دعوتنامه اولین قدم برای فراهم کردن مدارک خروج از کشور است و تنها می تواند موجب بهبود روند رسیدگی به پرونده درخواست ویزای شما شود و عاملی بر قطعیت صدور ویزا نخواهد بود. در ادامه با انواع دعوتنامه اتریش و مراحل لازم برای اخذ آن آشنا خواهید شد.

کشور اتریش

سفارت کشور اتریش

برای ارائه دعوتنامه اتریش باید در وقت تعیین شده به سفارت این کشور مراجعه نمایید. سفارت اتریس در تهران، نیاوران، خیابان باهنر، خیابان مقدسی، خیابان محمود احمدی زمانی، کوچه میرولی پلاک 6-8 واقع شده است.

دریافت وقت سفارت بهمراه دعوتنامه های اتریش

پس از دریافت دعوتنامه مرحله بعد دریافت وقت سفارت است، در روز تعیین شده می توانید دعوتنامه خود را به مسئولین سفارت ارائه دهید و درخواست رسیدگی به پرونده تان را داشته باشید. همه مراحل مربوط به دریافت وقت سفارت اتریش به صورت حضوری انجام می شود .

دریافت وقت سفارت بهمراه دعوتنامه اتریش

اخذ ویزا با دعوتنامه های اتریش

دعوتنامه عاملی مهم در بهبود روند اخذ ویزا و رسیدگی به پرونده است، با ارائه دعوتنامه نشان می دهید که شما آشنایی را در کشور مقصد دارید و در صورت لزوم می توانید از کمک او بهره مند شوید و این آیتمی مثبت در روند رسیدگی به پرونده تان خواهد بود.

انواع دعوتنامه اتریش

دعوتنامه های اتریش انواع مختلفی دارد مانند دعوتنامه توریستی اتریش، دعوتنامه خانوادگی اتریش، دعوتنامه کاری اتریش، دعوتنامه تجاری، دعوتنامه تحصیلی و دعوتنامه نمایشگاهی.

اخذ دعوتنامه توریستی اتریش

اتریش یکی از برترین مقصدهای گردشگری در دنیاست، اگر قصد دارید تعطیلات خود را به همراه خانواده تان در این کشور سپری کنید اولین قدم دریافت دعوتنامه از نوع توریستی ست. این دعوتنامه می تواند از طرف یکی از آشنایان شما که در این کشور ساکن است برای تان ارسال گردد، این دعوتنامه اتریش روند رسیدگی به پرونده ویزای توریستی شما و اعضای خانواده تان را بهبود می بخشد و باعث می شود بتوانید زودتر از زمان پیش بینی شده ویزای تان را دریافت نمایید.

دعوتنامه از نوع توریستی دارای قوانین خاصی ست که فرد ارسال کننده باید آن ها را نیز مد نظر قرار دهد به عنوان مثال اگر امکان ارائه مدارک لازم در خصوص رزرو هتل و محل اقامت را ندارید از فرد ارسال کننده بخواهید که مسئولیت اقامت شما در اتریش را بر عهده بگیرد و مشخصات منزل خود را به طور دقیق در متن فرم دعوتنامه درج کند، در این صورت شما از ارائه مدارک رزرو هتل معاف هستید و این می تواند به میزان زیادی هزینه های سفرتان را کاهش دهد. مدت زمان سفر شما نیز باید حتما از قبل مشخص گردد و مدارک نیز مطابق با آن ها تهیه و ارائه شود.

اخذ دعوتنامه توریستی اتریش

دریافت دعوتنامه کاری اتریش

افرادی که اتریش را به عنوان مقصد کاری خود انتخاب می کنند باید دعوتنامه از نوع کاری را به سفارت ارائه دهند. به عنوان مثال اگر شرکت شما را برای مصاحبه فراخوانده و قصد استخدام تان را دارد باید برای تان دعوتنامه مربوطه را ارسال نماید. این نوع از دعوتنامه اتریش نشان دهنده هدف شما از سفر است که بر مسیر پیشرفت پرونده صدور ویزای تان نیز تاثیر مثبتی خواهد گذاشت.

در این نوع دعوتنامه جزییات بسیاری مورد توجه قرار می گیرد که مهمترین آن میزان مسئولیتی ست که کارفرما باید در خصوص شما بر عهده بگیرد، به عنوان مثال اگر زمانی در کشور مقصد دست به خلاف بزنید یا کاری خلاف قوانین انجام دهید، کارفرمای تان موظف به پاسخگویی ست که این مسئولیت سنگینی ست. مسئولیت محل اقامت در مدت زمان فعالیت کاری نیز بر عهده کارفرما و یا رئیس شرکت است که ذکر این مورد نیز در دعوتنامه الزامی ست. از دیگر مدارک لازم برای ارائه اثبات قانونی بودن شرکت مقصد است که مدارک آن توسط مسئولین شرکت برای شما یا سفارت مربوطه ارسال می شود.

اخذ دعوتنامه خویشاوندی اتریش

دعوتنامه از نوع خویشاوندی یا خانوادگی مربوط به سفرهایی ست که قصد دیدار با عزیزان تان را دارید، در این نوع دیدارها خانواده شما که ساکن اتریش هستند باید دعوتنامه ای  منطبق با هدف برای تان ارسال نمایند تا بتوانید مراحل بعدی مربوط به دریافت ویزا را طی نمایید. در انواع خاصی از ویزا ارائه دعوتنامه مربوطه الزامی ست که این مورد یکی از آن ها می باشد و شما بدون ارائه دعوتنامه اتریش از نوع خانوادگی نمی توانید اجازه خروج از کشور و ورود به کشور مقصد را دریافت نمایید.

اخذ دعوتنامه خویشاوندی اتریش

اخذ دعوتنامه پزشکی اتریش

اگر فردی از اعضای خانواده شما مبتلا به بیماری ست که باید در یکی از بیمارستان های کشور اتریش بررسی شود می توانید از طریق دعوتنامه پزشکی برای اخذ ویزا اقدام نمایید، این نوع دعوتنامه بیشتر از طرف بیمارستان و مرکز مربوطه برای شخص ارسال می گردد و همه جزئیات لازم در آن درج می شود. با ارائه این دعوتنامه می توانید هرچه سریع تر بیمار خود را از کشور خارج کرده و برای درمان به اتریش ببرید.

دریافت دعوتنامه تجاری اتریش

دعوتنامه از نوع تجاری برای اهداف خاصی ارسال می شود، البتع=ه در مواردی دعوتنامه الکترونیکی تجاری ارسال می شود. که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می گردد:

  1. تجار و بازرگانانی که قصد ملاقات با دیگر شرکای شان را دارند.
  2. کسانی که قصد سرمایه گذاری تجاری در کشور مقصد را دارند.
  3. کسانی که در اتریش دارای شعبه تجاری هستند.
  4. کسانی که قصد دارند در یک جلسه کاری شرکت نمایند.
  5. یکی دیگر از اهداف این نوع دعوتنامه شرکت در کنفرانس ها و همایش هایی ست که به زمینه کاری متقاضی مربوط می شود.

ارائه مستندات در خصوص هدف مربوطه الزامی ست و اگر نتوانید مدارک خواسته شده را به سفارت بدهید با درخواست شما موافقت نخواهد شد، ویزای تجاری نیز از انواع ویزاهایی ست که داشتن دعوتنامه برای پیشبرد مراحل آن الزامی ست.

دریافت دعوتنامه تجاری اتریش

دعوتنامه الکترونیکی تجاری تریش

شرکت هایی که قصد ارسال دعوتنامه برای فردی ساکن در ایران را دارند می توانند از طریق الکترونیکی اقدام به این کار نمایند. هزینه لازم برای این نوع دعوتنامه نسبت به دیگر دعوتنامه ها بیشتر است چراکه روند رسیدگی به آن نیز سریع تر صورت می پذیرد. در تنظیم این نوع دعوتنامه باید همه نکات را مد نظر قرار دهید تا با مشکلات جدی روبرو نشوید.

دریافت دعوتنامه نمایشگاهی اتریش

دعوتنامه اتریش از نوع نمایشگاهی نیز مربوط به یک نمایشگاه بین المللی خاص است که محل برگزاری آن کشور اتریش خواهد بود. افراد متقاضی این نوع از دعوتنامه کشور اتریش نیز افراد خاصی هستند با اهداف گوناگون، که در ادامه راجع به تک تک آن ها توضیحاتی را شرح خواهیم داد:

  1. کسانی که قصد اجاره غرفه در نمایشگاه مربوطه را دارند و هزینه آن را نیز پرداخت کرده اند، این افراد دارای محصولات و ایده هایی هستند که می توانند با شرکت در نمایشگاه آن را در معرض دید عموم قرار دهند. مسئولین نمایشگاه می توانند دعوتنامه مربوطه را برای این دسته از متقاضیان ارسال نمایند، ارائه مدارکی که نشان دهنده اجاره غرفه در نمایشگاه باشد هم می تواند روند صدور ویزا را جلو بیندازد.
  2. دسته دوم متقاضیان دعوتنامه نمایشگاهی افرادی هستند که در زمینه مربوطه تحصیل می کنند و می خواهند اطلاعات خود را در این زمینه گسترش دهند و با تکنولوزی روز دنیا در مسیر اهداف شان گام بردارند.
  3. دسته سوم متقاضیانی هستند که در زمینه مربوط به برگزاری نمایشگاه فعالیت دارند، در واقع این افراد برای توسعه کسب و کار خود در این نمایشگاه ها شرکت می کنند. اگر یک شرکت دارید می توانید درخواست خود مبنی بر ارسال دعوتنامه را با مسئولین نمایشگاه و یا نمایندگان مربوطه آن ها در میان بگذارید. با شرکت در این نمایشگاه امکان گسترش فعالیت های تجاری تان با دیگر کشورها نیز وجود دارد و می توانید گام های محکمی در این زمینه بردارید.
  4. دسته نهایی نیز افرادی هستند که می خواهند محصولات ارائه شده در این نمایشگاه ها را خریداری نمایند، آن ها با ارائه دعوتنامه مربوطه موظف به اخذ ویزا برای شرکت در نمایشگاه و تهیه محصولات مورد نیازشان خواهند شد.

دریافت دعوتنامه نمایشگاهی اتریش

اخذ دعوتنامه تحصیلی اتریش

دعوتنامه نوع تحصیلی برای متقاضیان تحصیل در این کشور است. اولین مرحله برای این متقاضیان ارسال درخواست برای دانشگاه مقصد است، آن ها پس از بررسی مدارکی را از شما طلب می کنند که موظف به ارسال آن ها خواهید بود. پس از گذر از این مرحله و تایید مدارک ارسالی دعوتنامه ای از سوی دانشگاه برای شما ارسال می شود که باید آن را به سفارت اتریش ارائه دهید تا بتوانید در جهت باز کردن پرونده ویزای خود گام بردارید. در این بین مدارک دیگری نیز از شما طلب می گردد که باید همراه با دعوتنامه به سفارت تحویل دهید، لیست این مدارک در سایت سفارت آورده شده است.

اخذ دعوتنامه تحصیلی اتریش

شرایط فرد ارسال کننده دعوتنامه اتریش

فردی که قصد دارد برای شما دعوتنامه اتریش را ارسال نماید باید دارای شرایط زیر باشد:

  1. مساحت منزل او به قدری باشد که امکان جا دادن دیگر اعضای خانواده اش را نیز داشته باشد.
  2. امکان پشتیبانی از افراد دعوت شده را داشته باشد.
  3. بیمه پزشکی باشد.
  4. همه مالیات های خود را به موقع و در زمان مقرر شده پرداخت کرده باشد.
  5. مکانی را برای اقامت در اختیار داشته باشد، این که مستاجر است یا مالک فرقی نمی کند.
  6. گواهی دریافت حقوق او باید به بخش مربوطه ارائه شود و این مقدار نباید کمتر از حداقل سقف تعیین شده در کشور اتریش باشد.
  7. اگر قصد دارد مسئولیت مخارج دعوت شدگان را بر عهده بگیرد باید اسنادی ارائه دهد که نشان دهنده توانایی مالی وی باشد.
  8. حتما باید اقامت دائم اتریش را دریافت کرده باشد.

نکات لازم در خصوص دعوتنامه های اتریش

هنگام ارسال و دریافت دعوتنامه اتریش باید نکاتی را مد نظر قرار دهید که یکی از آن ها رعایت صداقت در متون درج شده است، به عنوان مثال اگر در رابطه با هدف سفر واضح و روشن صحبت نشود و تناقض هایی در ما بین متون پیدا شود با خطر رد شدن درخواست تان مواجه می شوید. در این میان هم فرد ارسال کننده و هم فرد دریافت کننده انواع دعوتنامه باید به سوالات پاسخ دقیق و صادقانه بدهند.

اگر دعوتنامه را برای پدر و مادر پیر خود ارسال می کنید فرم مربوط به درخواست ویزا را نیز تکمیل و همراه با آن برایشان ارسال نمایید، این مورد می تواند کمک بسیار زیادی به آن ها کند. و نکته نهایی این بخش این است که هنگام انجام مصاحبه باید همه پاسخ های تان مطابق با پاسخ های درج شده در دعوتنامه های اتریش باشد در غیر این صورت درخواست تان رد می شود و باید از ابتدا همه مراحل را طی نمایید، در این روز مدارک اثبات نسبت خانوادگی تان با فرد ارسال کننده دعوتنامه را نیز به همراه داشته باشید.

نکات لازم در خصوص دعوتنامه اتریش

مدارک لازم پس از دریافت دعوتنامه های اتریش

در این بخش لیست مدارکی که باید همراه با دعوتنامه اتریش به سفارت ارائه گردد ذکر می شود، البته توجه داشته باشید که هر نوع ویزا و دعوتنامه مدارک مخصوص به خود را می طلبد اما ما در این جا به مدارک مشترک بین همه آن ها اشاره خواهیم داشت:

  1. فرم درخواست ویزا که به طور دقیق و جامع و به زبان آلمانی تکمیل شده باشد.
  2. تعداد دو عدد عکس رنگی که حداکثر 6 ماه قبل گرفته شده باشد.
  3. گذرنامه ای با حداقل 3 ماه تاریخ اعتبار و دو صفحه خالی
  4. مدارکی که نشان دهد فرد متقاضی شاغل است.
  5. گواهی دریافت حقوق ماهانه
  6. بیمه نامه مسافرتی
  7. توانمند بودن از نظر مالی
  8. اسناد ملکی که هم در جهت اثبات تمکن مالی فرد مورد استفاده قرار می گیرد و هم نشانه ای ست از الزام بازگشتش به کشور.

دعوتنامه را نیز همراه با مدارک به مسئول مربوطه ارائه دهید.

مدارک لازم پس از دریافت دعوتنامه اتریش

دعوتنامه اتریش و متقاضی دارای سن قانونی

متقاضیانی که کمتر از 18 سال سن دارند و هنوز به سن قانونی تعیین شده نرسیده اند نمی توانند با تکیه بر مدارک و دعوتنامه ای که در دست دارند مراحل اخذ ویزا را طی کنند، ارائه رضایت نامه محضری که حاوی امضای والدین او باشد ضروری ست و توانایی مالی یکی از والدین نیز باید به اثبات برسد.

مدارک برای ارسال دعوتنامه های اتریش

شخصی که قصد ارسال دعوتنامه اتریش را برای فرد متقاضی دارد باید اطلاعاتی از او را در متن دعوتنامه به ثبت برساند، برخی از این اطلاعات عبارتند از: نام و نام خانوادگی کامل دریافت کننده دعوتنامه های اتریش، تاریخ تولد او، آدرس و شماره تلفن دقیق، نسبت خانوادگی و مدارک لازم برای اثبات آن، هدف فرد متقاضی از سفر به اتریش که نوع دعوتنامه را نیز تعیین می کند، مدت زمانی که قرار است در این کشور بماند، زمان بازگشت او به کشور مبدا و آدرس دقیق محل اقامت وی.

در بخش بعد فرد ارسال کننده دعوتنامه اتریش موظف است که مدارکی را نیز که مربوط به خودش است ارائه دهد (این مدارک جهت اثبات صلاحیت او برای دعوت از فردی دیگر است):

  1. شناسنامه و کپی آن
  2. آدرس دقیق محل زندگی همراه با شماره تماس
  3. گواهی اشتغال و مدارکی در خصوص دریافت حقوق ماهانه
  4. سند مالکیت منزل و یا اجاره نامه
  5. کارت شهروندی اتریش
  6. مدارکی دال بر دریافت اقامت دائم این کشور
  7. متنی که نشان دهد شما مسئولیت حمایت مالی شخص را بر عهده می گیرید( این مورد برای اعضای خانواده شماست و کسانی چون پدر، مادر، خواهر و برادر که رابطه بسیار نزدیکی با یکدیگر دارید).

مدارک برای ارسال دعوتنامه اتریش

تاریخ درج شده روی دعوتنامه های اتریش

درخواست ارسال دعوتنامه های اتریش از مراحل اولیه دریافت ویزا است که بعد از آن ملزم به دریافت وقت سفارت و ارائه دعوتنامه و مدارک تعیین شده دیگر به سفارت مربوطه هستید. اگر فرد ارسال کننده دعوتنامه اتریش به مدت زمان لازم جهت گرفتن وقت از سفارت و روند رسیدگی به پرونده توجه نکند و تاریخی کوتاه را روی دعوتنامه به ثبت برساند، با منقضی شدن دعوتنامه دیگر قادر به استفاده از آن نخواهید بود و مسئولین سفارت توجهی به دعوتنامه نخواهند کرد و آن را در روند رسیدگی به پرونده لحاظ می کنند.

از فرد ارسال کننده دعوتنامه بخواهید که تاریخی متناسب با مراحل دریافت ویزا و مصاحبه را برگزیند و آن را در متن درج نماید. ناگفته نماند که اگر مجبور به طی کردن مجدد مراحل دریافت دعوتنامه های اتریش شوید تاریخ اخذ ویزای تان چندین ماه دیگر نیز عقب می افتد و از برنامه ریزی های خود باز می مانید.

هزینه ویزا با دعوتنامه های اتریش

هنگامی که برای ارائه دعوتنامه اتریش و پرونده مدارک خود به سفارت مراجعه کنید ملزم به پرداخت هزینه ویزا نیز هستید، که در این مورد نیز توجه داشته باشید که پرداخت از طریق کارت اعتباری و کارت های بانکی امکان پذیر نیست. واحد پول مورد قبول سفارت یورو است.

هزینه ویزا با دعوتنامه های اتریش

دعوتنامه های اتریش و اخذ ویزای شینگن

همانطور که می دانید اتریش یکی از کشورهای عضو معاهده شینگن است، در واقع شما با دریافت دعوتنامه این کشور و اخذ ویزا می توانید به همه کشورهای عضو شینگن سفر کنید اما باید به قوانین و محدودیت های تعیین شده نیز دقت کافی را داشته باشید. به عنوان مثال هنگام ارسال دعوتنامه توریستی اتریش فقط نام کشور اتریش درج می شود و شما باید مشخص کنید که قصد دارید فقط از این کشور دیدن کنید یا قصد سفر به دیگر کشورهای عضو شینگن را نیز دارید، اگر فرد متقاضی درخواست سفر به دیگر کشورهای عضو شینگن را در هنگام مصاحبه مطرح نکند پس از خروج از کشور قادر به این کار نخواهد بود.