شاید یک از آشنایانتان در اسپانیا زندگی می کند و بخواهد شما را دعوت کند، او نیاز به نوشتن دعوتنامه اسپانیا دارد. ارسال نامه از طرف شما به بستگان و خویشان در سایر کشورها به منظور دعوت آن ها برای بازدید و ... یا ارسال نامه از شرکت های تجاری برای بازدید، خرید، دعوت به همکاری و... دعوتنامه می گویند.

در کشور اسپانیا هنگام ورود به این کشورها پلیس مرزی یا اداره امور خارجه به اطلاعاتی مانند: محل اقامت فرد و امن بودن آن، هزینه های پرداختی و این گونه موارد نیاز دارد؛ ولی اگر فرد از شخصی که در داخل کشور مقصد زندگی می کند دعوتنامه اسپانیا داشته باشد، اطمینان خاطر بیشتری به مسئولین مربوطه می دهد.

شاید بخواهید بدانید چه کسی می تواند دعوتنامه اسپانیا یا سایر کشور ها را بنویسد. در صورتی که فرد آشنایی اولیه با زبان انگلیسی داشته باشد، نیاز به فرد دیگری ندارد و می تواند به سادگی برای اقوام و خویشان و شرکت ها دعوتنامه بفرستند و آن ها را برای مراسم گوناگون دعوت کند، در غیر این صورت می تواند به مترجم مراجعه کند تا او این کارها را انجام دهد. در ضمن هیچ محدودیتی برای نوشتن دعوتنامه وجود ندارد.

درباره اسپانیا

درباره اسپانیا

در ابتدا قصد داریم شما را با کشور اسپانیا بیشتر آشنا کنیم و چه زمانی برای سفر به این کشور مناسب است. البته این نکته را فراموش نکنید که با داشتن دعوتنامه اسپانیا می توانید امکانات رفتن به سفر را بهتر مهیا کنید.

در بهار اسپانیا کشوری دلپذیر، با دمای هوا در طول روز ۱۵ الی ۲۱ درجه سانتی گراد می شود. کشور اسپانیا بیشترین جذب گردشگر را در این فصل داراست به طوری که شهر پر از توریست ها با ملیت های گوناگون می شود. البته اسپانیا در فصل تابستان شلوغ تر از بهار می شود. اگر در بهار به اسپانیا سفر کردید حتماً از فستیوال ها و مراسم های شهرهای مختلف این کشور بازدید کنید. اگر وضعیت مالی خوبی ندارید توصیه می شود که در فصل بهار به این کشور سفر نکنید؛ زیرا در این فصل قیمت ها به بالاترین حد خود پس از تابستان می رسد.

در تابستان هوای این کشور در بیشترین دما و رطوبت می باشد و کم ترین دما حدود ۲۶ درجه سانتی گراد می باشد. گران ترین اجناس در فصل تابستان می باشد. اهالی کشورهای گرمسیری در تابستان به اسپانیا مسافرت می کنند و در همین مدت قیمت هتل ها، بلیط ها، امکانات تفریحی به سرعت بالا می رود. اگر هزینه برای شما اهمیت چندانی ندارد بهترین فصل برای سفر به اسپانیا تابستان است.

در پاییز برعکس تابستان قیمت هتل ها، بلیط ها، امکانات تفریحی و رستوران ها کاهش می یابد. اما در این فصل دما به شدت پایین می آید و شما نمی توانید از تفریحات آبی طبیعی استفاده کنید. اگر در کنار دریای مدیترانه باشید، دمای آب هنوز به شدت کاهش نیافته است و می توانید از آن لذت ببرید.

اگر بودجه شما محدودیت دارد بهترین فصل برای سفر با تور اسپانیا زمستان است. در این فصل شما هیچ گونه بهره گیری از تفریحات آبی و ساحل به دلیل کاهش دما ندارید؛ لذا باید لباس گرم و مناسب برای خود و اعضای خانواده همراه داشته باشید. یکی از مزیت های این فصل باران های زیاد آن می باشد و دیگری این که در این فصل کشور خلوت است و می توانید از اماکن دیدنی شهرها لذت ببرید.

درباره اسپانیا

دعوتنامه

مهم ترین بخش یک دعوتنامه متن آن می باشد که شامل سه بخش کلی می شود: بخش اول مربوط به مشخصات فرد یا افرادی که به کشور دعوت می شوند است. بخش دوم آن شامل مشخصات و اطلاعات دعوت کننده می باشد و بخش آخر آن شامل مدارکی است که صداقت و ادعای شما را ثابت می کند.

چند نکته در مورد بخش اول به صورت کوتاه باید توضیح داده شود. اول این که شخص به چه دلایلی به کشور مقصد می رود لازم نیست که توضیحاتی طولانی داده شود. دوم باید محل سکونت و هزینه ها هم مشخص شود. در مورد بخش دوم فرد باید مشخصات خود را به طور کامل بنویسد و شغل خود را مشخص کند و از چه زمانی در این کار حضور دارد. علاوه بر این، شخص باید مشخصات خانواده خود اعم از همسر و فرزندان را ذکر نماید.

در خصوص بخش سوم برای اثبات اطلاعات مطرح شده باید مدارکی را ضمیمه کنید. مدارکی که حتماً باید ضمیمه کنید کارت PR، پاسپورت کشور مربوطه، شناسنامه کشور مربوطه، Landing Letter و ... می باشد. توجه داشته باشید در بعضی کشورها باید این دعوتنامه توسط سفارتخانه مورد تایید قرار بگیرد.

دعوتنامه | دعوتنامه اسپانیا

دعوتنامه اسپانیا

اگر قصد سفر به اسپانیا را دارید و شخصی را در آن جا می شناسید یا کارفرمای شما در آن جا می باشد با ما همراه باشید تا با انواع دعوتنامه اسپانیا که آن ها می توانند برای شما بفرستند و گرفتن ویزا برای سفر به این کشور آشنا شوید. همان طور که ویزای کشور اسپانیا مدل های گوناگونی دارد دعوتنامه اسپانیا هم از این قاعده مستثنی نیست. اسپانیا کشوری است که جاذبه های توریستی زیاد و جذابی دارد. علاوه براین ها، فوتبال این کشور می تواند هر قشری را به آن کشور مجذوب کند. یکی از مهم ترین دعوتنامه اسپانیا، دعوتنامه توریستی برای این کشور می باشد.

طبق اطلاعیه های اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا دعوتنامه اسپانیا مورد قبول برای سفارت اسپانیا در ایران شامل موارد ذیل می شود: دعوتنامه باید به زبان اسپانیایی نوشته شود، دلیل سفر شخص به اسپانیا و اگر فرد یا شرکت قبلاً روابط تجاری با اسپانیا داشته ذکر شود. مدت اقامت، مشخصات هتل یا محل اقامت و تاریخ سفر را در دعوتنامه اسپانیا قید شده باشد، دعوتنامه اسپانیا باید توسط مدیر عامل یا مدیر بازرگانی شرکت دعوت کننده امضا و شماره ملی (D.N.I) شخص امضا کننده ذکر گردد. شماره موبایل کسی که دعوتنامه اسپانیا را امضا کرده قید شود تا در صورت اشکال در دعوتنامه اسپانیا با وی تماس گرفته شود، در صورت عدم توانایی در برقراری ارتباط با فرد مورد نظر برای دریافت ویزا به مشکل بر خواهید خورد.

دعوتنامه اسپانیا

اخذ دعوتنامه اسپانیا و ویزا

شاید بتوان یکی از کشورهای اروپایی که سالانه گردشگران زیادی را جذب تور ایتالیا می کند، اسپانیا را نام برد. اگر قصد دارید در این کشور اروپایی اقامت کنید با اقدام به گرفتن دعوتنامه اسپانیا و گرفتن ویزا آن کشور کنید. نکته مهم این است که دعوتنامه باید مطابق با ویزا باشد و برای گرفتن ویزا در موقع ارائه مدارک، دعوتنامه اسپانیا را نیز تحویل دهید.

انواع دعوتنامه اسپانیا

دعوتنامه ها انواع گوناگونی دارد که مهم ترین آن ها عبارت اند از: دعوتنامه خویشاوندی، دعوتنامه تجاری، دعوتنامه پزشکی جهت درمان، دعوتنامه کاری، دعوتنامه نمایشگاهی و دعوتنامه تحصیلی می باشد.

دعوتنامه می تواند فقط برای یک شخص ارسال شده باشد و توسط قوانین کشور مبدأ ضمانت شده باشد. این دعوتنامه ها برای گرفتن ویزا بسیار کاربردی خواهد بود و شما باید به این موضوع توجه داشته باشید.

دعوتنامه تجاری اسپانیا

اگر شما مدیر یک شرکت باشید و بخواهید از شرکتی در کشوری دیگر افرادی را برای بازدید دعوت کنید باید از دعوتنامه تجاری استفاده کنید، هدف از دعوت این افراد ایجاد گسترش همکاری میان شرکت ها جهت تجارت و اقتصاد، بازدید از دستگاه ها یا خرید آن ها می باشد.

اسپانیا ورود سرمایه به این کشور را ساده کرده است. از این رو، ویزا تجاری اسپانیا از سایر کشورها ساده تر اخذ می شود. از مدارک لازم جهت اخذ ویزا اسپانیا می توان مواردی را نام برد: تکمیل فرم درخواست ویزا، گذرنامه، دو قطعه عکس ۴*۶، اسناد رسمی شغلی، گواهی حساب بانکی، شناسنامه ایرانی، گواهی اشتغال به کار متقاضی، دعوتنامه اسپانیا، بیمه مسافرتی، بلیط هواپیما یا رزرواسیون قطعی رفت و برگشت به اسپانیا، اسناد رسمی شغلی، در صورت لزوم، فاکتور پرداخت شده ی هتل برای کل مدت اقامت، هزینه روادید ۶۰ یورو می باشد.

چگونگی نگارش دعوتنامه تجاری

قالب دعوتنامه زیاد مهم نمی باشد. توضیح کامل، تاریخ و مهر و امضای شرکت مبدأ و دلیل دعوت افراد برای سفارت خانه ها مهم می باشد و مورد توجه قرار می گیرد. بیشتر دعوتنامه های تجاری به صورت PDF می باشد و از طریق ایمیل یا پست بین المللی ارسال می شود.

دعوتنامه تجاری اسپانیا

دعوتنامه کاری اسپانیا

برای صدور این نوع دعوتنامه ها شخص کارفرما باید تمامی ضمانت و روند کاری را در کشور خود طی کند. در بیشتر کشورهای پیشرفته دعوتنامه های کاری به صورت ایمیل ارسال می شود. پس از دریافت پست الکترونیکی توسط دعوت شونده، او فقط می تواند از طریق کد رهگیری آن اقدام به گرفتن ویزا از سفارت مربوطه کند.

شاید یکی از سخت ترین مرحله ها برای گرفتن ویزا راضی نمودن کارفرماها می باشد چون کارفرما باید دعوت شونده را از هر لحاظ تضمین کند و هر کار خلافی دعوت شونده در کشور مقصد انجام دهد به ضرر کار فرما خواهد بود و او باید تاوان پس دهد، به همین خاطر است که اخذ دعوتنامه کاری از سایر دعوتنامه ها مشکل تراست. این دعوتنامه ها با توجه به میزان آشنایی شما به زبان دوم و مدارک و سوابق تحصیلی شما صادر می شود.

شما می توانید به چند طریق ویزا کار در اسپانیا را دریافت کنید. یکی از راه های این است که شخص دعوتنامه اسپانیا را از کارفرما دریافت کند و اقدام به گرفتن ویزا کند. این یکی از بهترین راه ها برای گرفتن ویزا می باشد. راه دیگر برای گرفتن ویزا کار پذیرش در آگهی های شغلی که ابتدا سه ماه در اسپانیا و سه ماه دیگر در اتحادیه اروپا تبلیغ می شود. اگر در این مدت به فرد مورد نظر نرسیدند از کشورهای دیگر نیرو می گیرند.

کارفرما باید تمام حقوق دعوت شونده ای را که توسط دعوتنامه اسپانیا، دعوت کرده در نظر بگیرد. این حقوق باید بعد از کسر مالیات محاسبه شود و تحلیل کند که برای شخص دعوت شده به صرفه است، سپس دعوتنامه اسپانیا را برای شخص مورد نظر ارسال نماید.

دعوتنامه کاری اسپانیا

دعوتنامه خانوادگی اسپانیا

شهروندان و کسانی که اقامت دائم در کشور مقصد را دارند، در صورت وضع مالی خوب و توانایی تأمین نیازهای خویشاوندان نزدیک، می توانند اقدام به آوردن آن ها کنار خود کنند. در ویزای خویشاوندی، باید دعوتنامه ای از طریق شخصی که در کشور مقصد زندگی می کند ارائه شود.

در صورتی که آشنایی دارید که در اسپانیا زندگی می کند می تواند برای شما دعوتنامه بفرستد و شما از طریق این دعوتنامه، اقدام به اخذ ویزا کنید. این فرد باید از لحاظ قانونی تمام هزینه های شما را مقبول شود و شما هم باید به او اطمینان بدهید که هیچ گونه کمکی از دولت درخواست نخواهید کرد. کسانی که شامل این نوع دعوتنامه اسپانیا و ویزای آن می شوند عبارت اند از همسر و فرزندان وابسته به شما و همسرتان. کسی که در اسپانیا زندگی می کند می تواند تشکیل پرونده برای مهاجرت همسر و فرزندان خود دهد و علاوه بر آن باید اثبات کند که توانایی کافی برای حمایت و سرپرستی از آن ها را دارد. علاوه بر همسر و فرزندان، پدر و مادر، پدربزرگ و مادربزرگ، خواهران، برادران و فرزندان آن ها، بچه های زیر ۱۸ سال که بخواهد سرپرستی آن ها را شخص مقیم اسپانیا برعهده بگیرد، نوه ها و فرزندانی که یتیم هستند و زیر ۱۸ سال بوده و ازدواج نکرده باشند.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزا عبارت اند از: اصل و دو سری کپی از دعوتنامه اسپانیا، فتوکپی کارت اقامت معتبر یا CARD ID شخص دعوت کننده، ترجمه شناسنامه ها به زبان انگلیسی یا اسپانیایی به نوعی که نسبت فامیلی شخص دعوت کننده با دعوت شونده کاملاً اثبات گردد.

دعوتنامه خانوادگی اسپانیا

دعوتنامه نمایشگاهی اسپانیا

هنگامی که بخواهیم شخصی یا شرکتی را برای دعوت به نمایشگاه هایی که برگزار می شود دعوت کنیم، نیاز به دعوتنامه نمایشگاه داریم بر اساس شغلی که داریم می توانیم دعوتنامه نمایشگاهی اخذ کنیم. در دعوتنامه نمایشگاهی دریافت دستمزد نوشته نمی شود.

در دعوتنامه اسپانیا شخص دعوت کننده باید جزئیات سفر را مشخص کند، این موارد شامل عنوان نمایشگاه و هدف از بازدید برای شخص دعوت شده چیست. گزینه هایی که نقش بسیار مهمی در خصوص اخذ ویزا برای مهمان می باشد این است که فرد دعوت کننده باید در دعوتنامه اسپانیا تمام هزینه های سفر شخص مورد نظر را قبول کند.

هدف از دعوتنامه نمایشگاهی اسپانیا آشنا شدن بافرهنگ کشور اسپانیا می باشد؛ و این موضوع باید در دعوتنامه اسپانیا ذکر شود. پذیرش دعوتنامه نمایشگاهی اسپانیا از دعوتنامه های تجاری و دعوتنامه های کاری اسپانیا آسان تر می باشد؛ زیرا در دعوتنامه نمایشگاهی اسپانیا مشخص می شود که این سفر نوعی سفر بازدیدی، تفریحی و فرهنگی می باشد و شخص هرگز قصد اقامت دائم را ندارد. از مسائلی که در دعوتنامه اسپانیا توجه ویژه ای به آن می شود، مدت اقامت می باشد.

اگر این مورد ذکر نشده باشد گرفتن ویزا کار مشکلی خواهد بود. به همین دلیل است که در دعوتنامه اسپانیا برنامه سفر، مکان اقامت و هزینه ها مشخص شده است. هم چنین هزینه دعوتنامه نمایشگاهی بسیار منطقی به نظر می رسد و برای گرفتن ویزا باید قوانین دعوتنامه اسپانیا رعایت شود. برخی از مدارک مورد نیاز برای گرفتن ویزا نمایشگاهی برای اسپانیا عبارت است از: دعوتنامه نمایشگاهی اسپانیا، نام متقاضیان و تعداد آن ها، مدت اقامت و برنامه سفر و ...

دعوتنامه نمایشگاهی اسپانیا

دعوتنامه تحصیلی اسپانیا

کشورهای پیشرفته برای جذب نخبگان و دانشجویان برتر شرایط ویژه ای قائل می شوند و به آن ها پیشنهاد ادامه تحصیل در کشورهای پیشرفته را می دهند. برای این مهم این کشورها برای این افراد دعوتنامه تحصیلی ارسال می کنند.

اگر شما قصد ادامه تحصیل در اسپانیا را داشته باشید با دعوتنامه اسپانیا از دانشگاه های معتبر این کشور می توانید به راحتی اقدام به گرفتن ویزا کنید. از امکانات دانشگاه های اسپانیا که به وسیله دعوتنامه اسپانیا و ویزای تحصیلی آن، در این جا می توان به مواردی اشاره کرد: تایید مدارک دانشگاه اسپانیا توسط وزارت علوم ایران، امکان تحصیل در دانشگاه های معتبر با رتبه جهانی بالا در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا، امکان گرفتن کار دانشجویی در همه ی مقطع ها و گرفتن بورس تحصیلی نسبی یا کامل در دوره ی دکترا، اجازه کار به صورت پاره وقت در دوران تحصیل و شهریه های با مبالغ کم. علاوه بر این ها،  هزینه و مخارج زندگی در اسپانیا ۲۰ تا ۳۰ درصد کم تر از سایر کشورهاست می توان بدون دغدغه به دانش آموختگی پرداخت.

دعوتنامه تحصیلی اسپانیا

دعوتنامه توریستی اسپانیا

دعوتنامه اسپانیا از نوع توریستی آن باید از طرف اقوام و خویشان شما که سال ها در اسپانیا اقامت کرده اند ارسال شود. دعوتنامه اسپانیا نامه ای است که شخصی برای فردی در کشور دیگر ارسال می کند و او را به اسپانیا دعوت می کند.

در ضمن سفر توریستی اقامت کوتاه مدت محسوب می شود و نکته ی دیگر این که در این دعوتنامه شخص دعوت کننده تمام هزینه های اسکان و حضور شما در اسپانیا را متعهد می شود. اگر شما دعوتنامه توریستی اسپانیا را نداشته باشید نمی توانید به راحتی ویزای توریستی این کشور را اخذ کنید. در صورتی که شما دعوتنامه توریستی اسپانیا را ندارید، باید مدرکی را برای داشتن منزل در اسپانیا یا رزرو هتل ارائه کنید؛ لذا قبل از انجام هر عملی برای اخذ ویزا از تاریخ و تصمیم سفر خود مطمئن شوید.

کشور اسپانیا جزو کشورهای پیمان شینگن می باشد. پیمان شینگن به شهروندان کشورهایی که عضو این پیمان هستند اجازه می دهد که به صورت آزادانه در میان کشورهای عضو به مدت ۹۰ روز برای سفرهای تجاری و گردشگری اقامت کنند. بنابراین کشورهایی که جزو این پیمان نیستند باید دعوتنامه اسپانیا و ویزای آن را داشته باشند.

برای اقامت توریستی در اسپانیا باید مدارک زیر را جهت اخذ ویزا همراه داشته باشید. شناسنامه ایرانی، هزینه روادید حدود ۶۰ یورو، تکمیل فرم درخواست ویزا، بیمه مسافرتی، گذرنامه، در صورت لزوم فاکتور پرداخت شده هتل برای کل مدت اقامت، دو قطعه عکس رنگی ۴*۶، بلیط هواپیما یا رزرواسیون قطعی رفت و برگشت به اسپانیا، دعوتنامه اسپانیا، گواهی حساب بانکی، اجازه رسمی و کتبی پدر و مادر یا ولی قانونی، گواهی اشتغال به کار برای متقاضی، اسناد رسمی شغلی.

دعوتنامه توریستی اسپانیا

دعوتنامه پزشکی اسپانیا

اگر فردی را در کشوری نتوانند درمان کنند اگر مایل باشند او را به اسپانیا بفرستند باید اقدام به گرفتن ویزا پزشکی کنند. برخی از مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزا پزشکی اسپانیا عبارت است از: یک گزارش محلی پزشکی، گواهی یا دعوتنامه از بیمارستان یا پزشک در اسپانیا، تایید تاریخ وقت ملاقات، رسید پرداخت وجه مربوط به هزینه های پزشکی و ...

دعوتنامه پزشکی اسپانیا

مزایای دعوتنامه اسپانیا

شاید برای بعضی ها این سوال پیش بیاید که «دعوتنامه چه مزیتی دارد؟ » با استفاده از دعوتنامه شما می توانید روند گرفتن ویزا را راحت تر طی کنید باید به این نکته توجه داشته باشید که داشتن دعوتنامه گرفتن ویزا را تضمین نمی کند. ولی بدون دعوتنامه، کار برای اخذ ویزا بسیار مشکل و دشوار خواهد بود.