مهاجرت به گرجستان

مهاجرت به گرجستان می تواند دلایل گوناگونی داشته باشد، برخی از افراد به هدف پیشرفت و دستیابی به آینده ای روشن تصمیم به مهاجرت می گیرند و برخی دیگر از شرایطی که در کشور خود دارند راضی نیستند، این نارضایتی می تواند از نوع اجتماعی و یا اقتصادی باشد. در ادامه انواع روش های مهاجرت را مورد بررسی قرار می دهیم تا بتوانید تصمیم درست در این خصوص اخذ نمائید.

آشنایی با کشور گرجستان

در ابتدا کمی درباره کشور گرجستان صحبت می کنیم تا با پیش زمینه ای صحیح وارد بخش های بعد شوید. این کشور با لقب بالکن اروپا شناخته می شود و یک کشور اروپایی به شمار می آید، گرجستان عضو اتحادیه اروپاست که این مورد می تواند یک سکوی پرتاب برای مهاجرین محسوب شود. با توجه به لقب کشور متوجه خواهید شد که گرجستان یکی از برترین مناطقی ست که می توانید زندگی جدید خود را در آن جا آغاز نمایید و مسیر پیشرفت و علم را به شیوه ای صحیح و اصولی طی کنید. در ادامه با ما باشید تا اطلاعات بیشتری در خصوص مهاجرت به این کشور کسب نمایید.

آشنایی با کشور گرجستان

مهاجرت به گرجستان

مهاجرت می تواند از جذاب ترین تصمیمات زندگی هر کس باشد، این کشور در سال های اخیر مهاجران زیادی را در خود جای داده است و به سرعت در حال پیشرفت است، روند پیشرفت آن نشان دهنده ظرفیت لازم برای اشتغال و تحصیل است. اگر فردی از اقوام درجه یک شما در این کشور اقامت دارد می توانید مراحل مربوط به اخذ ویزای بلند مدت  و مهاجرت به گرجستان را سریع تر طی نمایید.

اگر قصد شما از مهاجرت به گرجستان اخذ اقامت دائم است خوب است بدانید که برای تحقق این امر نیاز به 5 سال زمان دارید و در یک سال اول صرفا به شما اجازه اقامت داده می شود و باید پس از مدت زمان تعیین شده مجددا به مرکز امور مهاجرتی مراجعه کرده و مدارک خواسته شده برای تمدید اقامت تان را ارائه دهید. افراد تصمیم مهاجرت را با اهداف متفاوتی اخذ می کنند که در ادامه بیشتر راجع به آن توضیح خواهیم داد. قانون مهاجرتی کشور ذکر شده دارای تبصره های بسیاری ست که ممکن است از سرعت روند صدور کارت اقامت دائم بکاهد و موانعی را پیش روی شما و خانواده تان قرار دهد. مجموعه ما شما را در خصوص رفع این موانع و کسب اقامت دائم همراهی خواهد کرد.

مهاجرت به گرجستان

مهاجرت به گرجستان از طریق فرصت های اعطای اقامت به ملیت های خاص نیز امکان پذیر است. در این روش حق اقامت در کشور توسط مقام ریاست جمهوری به هرکس که مورد تایید او باشد داده می شود، این تابعیت به اشخاص خارجی و دو تابعیتی نیز داده خواهد شد و تنها معیار آن مفید بودن شخص برای کشور است. به طور کلی شخصی که تابعیت گرجستان را دریافت می کند اجازه حفظ ملیت اصلی خود را ندارد که اگر از این طریق اجازه اقامت را دریافت کند می تواند همزمان ملیت اصلی خود را نیز حفظ نماید. این فرصت در راستای جذب سرمایه ملی کشور است و برای پیشرفت هر چه بیشتر کشور ارائه شده است.

دلایل مهاجرت به گرجستان

اگر تصمیم خود را برای مهاجرت گرفته اید و یا هنوز مردد هستید دلایلی که افراد را ترغیب به مهاجرت به این کشور می نماید را مطالعه کنید، شاید شما نیز از این دلایل آگاه نباشید.

کارآفرینی با هزینه پایین

یکی از دلایل مهاجرت به کشور گرجستان ایجاد اشتغال با صرف هزینه های محدود است، کسانی که به این کشور سفر می کنند می توانند زمینه های اشتغال زایی برای خود و حتی اطرافیان شان را فراهم سازند، هزینه ایجاد شغل در این کشور بسیار پایین است و در صورت استخدام نیرو موظف به پرداخت حقوق های بالا نیستید و می توانید بر اساس حداقل های تعیین شده در قانون عمل کنید.

امنیت بالای گرجستان

امنیت یکی دیگر از دلایل مهم مهاجرت است، این کشور از نظر امنیتی در درجه بالایی قرار دارد به طوری که می توانید به راحتی فرزندان خود را به اجتماع بفرستید و نگران بروز مشکلاتی در خصوص امنیت او نباشید. میزان جرم و جنایت درصد پایینی دارد و این می تواند آرامش خاطر خانواده ها را به همراه داشته باشد. اگر هم قصد دارید فرزندان تان را برای تحصیل به گرجستان بفرستید می توانید در این خصوص مطمئن باشید.

دلایل مهاجرت به گرجستان

فاصله کم با ایران

به طور کلی مهاجرت می تواند مشکلات عاطفی فراوانی را به دنبال داشته باشد، دوری از خانواده، والدین و یا پدر و مادر، در همین راستا مهاجرت به گرجستان می تواند فرصتی ایده آل محسوب شود چراکه با ایران فاصله کمی دارد و می توانید در مدت زمانی محدود خود را به کشور برسانید و مدت زمانی را با خانواده تان سپری کنید. گرجستان جزو بهترین گزینه های مهاجرتی از لحاظ نزدیکی به ایران است.

تشابه فرهنگی با کشور ایران

از اولین مواردی که ممکن است مهاجرین را آزار دهد تفاوت های فرهنگی و سلیقه ای است، مهاجرت به گرجستان از این بعد نیز می تواند یک گزینه مناسب باشد، چرا که مردمان این کشور فرهنگ و سلیقه هایی نزدیک با مردم ایران دارند و در این خصوص در آرامش خواهید بود و می توانید به سرعت با آن ها ارتباط برقرار کنید.

دانشگاه هایی با رتبه علمی بالا

برخی از دانشگاه های معتبر اروپایی در این کشور واقع شده اند و اگر هدف شما از مهاجرت به کشور گرجستان، تحصیل است می توانید آینده روشنی پیش رو داشته باشید.

کم بودن هزینه های زندگی

هزینه های زندگی در گرجستان بسیار پایین است و حدود یک سوم ایران برآورد شده است بنابراین می توانید به راحتی از پس مخارج زندگی بر بیایید و در کنار آن برای خودتان شغل ایجاد کنید.

قیمت مناسب خانه و ماشین

خانه و ماشین نیز بخش مهمی از هزینه های زندگی را شامل می شوند که در خصوص این دو نیز خیالتان راحت باشد چراکه با صرف هزینه های محدودی می توانید خانه و ماشین مناسبی را برای خود و خانواده تان تهیه نمایید. یکی از دلایلی اصلی مهاجرت به گرجستان هزینه های پایین زندگی ست.

فضای باز اقتصادی و اجتماعی بر کشور گرجستان حاکم است در همین جهت با مهاجرت به آن جا می توانید یک زندگی رو به رشد را آغاز نمایید و برای داشتن یک آینده روشن برنامه ریزی نمایید.

دلایل مهاجرت به گرجستان

مدارک لازم برای مهاجرت به گرجستان و اخذ اقامت

مدارک مهاجرت و اخذ اقامت این کشور باید با توجه به اهداف شما تعیین و فراهم گردد، در این بخش به تعدادی از مدارک عمومی که باید همیشه به همراه داشته باشید اشاره می گردد:

  1. گذرنامه
  2. شناسنامه
  3. کارت ملی
  4. ترجمه مدارک مطابق با هدف مهاجرتی هر فرد

اگر هنوز پاسپورت خود را دریاف نکرده اید و می خواهید به گرجستان سفر کنید حتما اقدامات لازم در خصوص صدور گذرنامه را انجام دهید، برای اقامت 45 روزه و انجام مراحل اولیه مهاجرت خود به کشور نیازی به ویزا ندارید اما دقت داشته باشید که زمان تعیین شده نباید بیشتر از حد مجاز گردد.

مدارک لازم برای مهاجرت به گرجستان و اخذ اقامت

انواع مختلف مهاجرت به گرجستان

در این بخش به روش های مختلف مهاجرت به گرجستان اشاره خواهیم داشت که در بخش های بعدی به تفصیل راجع به آن ها صحبت می کنیم عبارتند از: مهاجرت از طریق ازدواج، مهاجرت از طریق تحصیل، مهاجرت از طریق خرید ملک، مهاجرت از طریق کارآفرینی و مهاجرت از طریق تخصص یا کار

هر کدام از این روش ها پروسه های گوناگونی دارند که باید با همراهی یک مجموعه معتبر و حرفه ای در آن قدم بگذارید.

مهاجرت به گرجستان از طریق ازدواج

یکی از روش های مهاجرت، ازدواج با یکی از افراد تابع این کشور است، فرقی نمی کند که شما یک آقا هستید و یا یک خانم، در هر صورت با ازدواج با یک خانم یا آقای گرجستانی می تواند اقامت دائم این کشور را اخذ نمایید. دقت داشته باشید که همه مدارک صادر شده در این خصوص با حساسیت مورد بررسی قرار می گیرند و امکان ازدواج موقتی وجود ندارد، طبق عرف حاکم بر کشور هر فرد باید حداقل پس از گذشت 5 سال از زندگی مشترکش درخواست خود را برای اخذ اقامت دائم این کشور به مراجع قانونی ارائه دهد، این مورد برای جلوگیری از سواستفاده های احتمالی ست. البته مطلع باشید که از نظر قانونی هیچ محدودیت زمانی در این خصوص تعیین نشده است و می توانید پس از برگزاری مراسم رسمی ازدواج و صدور مدارک مربوطه نسبت به انجام مراحل اقامت خود اقدام نمایید، البته توصیه می شود که برای انجام این کار حداکثر یک ماه دست نگاه دارید تا همه مراحل به درستی پیش برود.

خوب است بدانید که مراحل اقامت خانم هایی که با یک تبعه مرد ازدواج می کنند سریع تر از آقایان پیش می رود چراکه پلیش این کشور تجربه های مثبتی در این زمینه نداشته و اکثر آقایان با قصد اخذ اقامت با بانوان تبعه گرجستان ازدواج کرده اند. مراحل مربوط به بررسی پرونده آقایان با حساسیت و بررسی بیشتری پیش خواهد رفت.

مدارک لازم برای مهاجرت به گرجستان از طریق ازدواج

اگر مراحل مهاجرت به گرجستان از طریق ازدواج باشد باید در خصوص مدارک و موارد لازم در این خصوص اطلاعات لازم را کسب کنید، در ادامه به برخی از این نکات و مدارک اشاره می گردد:

  1. فردی که پس از ازدواج با یک تبعه گرجی درخواست خود مبنی بر اخذ اقامت را ارائه می دهد باید بر زبان رسمی این کشور تسلط کافی داشته باشد چرا که مسئول مصاحبه کننده توانایی فرد را از این لحاظ چک خواهد کرد. در کنار آن آگاهی از تاریخ و شرایط جغرافیایی کشور نیز الزامی ست و ممکن است در این خصوص نیز سوالاتی از فرد پرسیده شود.
  2. ارائه سند ازدواج برای اخذ اقامت الزامی ست.
  3. عکس، پاسپورت و تقاضای رسمی خود را نیز باید در این خصوص به درستی ارائه دهید.

مهاجرت به گرجستان از طریق ازدواج

مهاجرت به گرجستان از طریق تحصیل

اگر مراحل مهاجرت را از طریق تحصیل طی کرده اید باید بدانید که کارت اقامت شما یک ساله صادر می شود و باید پس از آن برای تمدید مجدد اقامت خود اقدام نمایید و مدارک لازم را ارائه دهید. مجموعه ما شما را در خصوص مهاجرت تحصیلی همراهی و راهنمایی خواهد کرد، کسانی که می خواهند از این طریق اقامت کشور ذکر شده را دریافت کنند باید با دریافت ویزای نوع c که حداکثر 90 روز معتبر است اقدام به پیمودن مراحل اولیه مصاحبه و ثبت نام نمایند، در برخی از دانشگاه ها ملزم به شرکت در مصاحبه هستید و سپس باید منتظر اعلام نتیجه باشید. طبق قانون حاکم بر کشور گرجستان کسانی که طی 6 سال متوالی اقامت خود را تمدید نمایند می توانند مراحل مربوط به دریافت کارت اقامت دائم را طی کنند اما این مورد در مورد گزینه های تحصیلی صحیح نیست و نباید با این تفکر پیش بروید. مراحل اخذ اقامت دائم از طریق تحصیل متفاوت از روش های دیگر و پس از پایان تحصیلات باید اقدامات لازم را انجام دهید.

توجه داشته باشید که حدود 5 دانشگاه واقع در گرجستان مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کشور ایران هستند که می توانید یکی از آن ها را به عنوان دانشگاه مقصد خود انتخاب نمایید. برای اطمینان بیشتر می توانید قبل از انجام اقدامات لازم برای پذیرش مجددا لیست دانشگاه های مورد تایید ایران را از طریق وزارت علوم و فناوری چک نمایید، البته اگر مراحل مربوط به مهاجرت خود را به ما بسپارید، کارشناسان ما همه جزئیات مربوطه را بررسی خواهند کرد.

مهاجرت به گرجستان از طریق تحصیل

مدارک لازم برای مهاجرت به کشور گرجستان از طریق تحصیل

مهاجرت به گرجستان از طریق تحصیل نیز نیاز به مدارک و آگاهی از مواردی خاص دارد که در ادامه به مدارک و نکات لازم در این خصوص اشاره خواهیم داشت:

  1. اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر الزامی ست و باید مدارک لازم در این خصوص را به سفارت مربوطه ارائه دهید.
  2. ارائه آخرین مدرک تحصیلی به همراه ریز نمرات الزامی ست.
  3. مدارک لازم در خصوص پرداخت شهریه دانشگاه نیز از شما دریافت خواهد شد و در صورت داشتن شرایط لازم می توانید از فرصت های بورسیه استفاده نمایید.

مهاجرت به گرجستان از طریق خرید ملک

برای استفاده از فرصت مهاجرت از طریق خرید ملک باید حداقل معادل 40 هزار دلار آمریکا سرمایه داشته باشید، سرمایه گذاری حداقلی تعیین شده در این خصوص معادل این مقدار است. اگر یک خانه با حداقل قیمت تعیین شده را به صورت قانونی خریداری نمایید و مالک 6 دانگ سند ملک باشید می توانید مراحل لازم در خصوص اقامت را طی نمایید. یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه داشته باشید این است که با ارائه اسناد خرید ملک مجموعه ما می تواند اقامت یک ساله این کشور را بری شما دریافت کند و امکان تمدید اقامت تا زمانی که ملک مورد نظر متعلق به شما باشد وجود دارد. همچنین یکی از مزیت های خرید ملک در گرجستان این است که پس از گذشت 6 سال می توانید اقامت دائم کشور را اخذ نمایید، در حالی که بسیاری از کشورهای دیگر این اجازه را به شما نمی دهند.

امکان خرید ملک به صورت اشتراکی نیز فراهم شده است به عنوان مثال هر خانواده می تواند مبلغ 40 هزار دلار سرمایه اش را به خرید ملک اختصاص دهد و با خرید یک خانه 80 هزار دلاری اقامت گرجستان را دریافت نمایند. ناگفته نماند که با اخذ اقامت از این طریق می توانید دیگر اعضای خانواده خود را نیز همراه خود ببرید (فرزند، همسر و الدین).

مهاجرت به گرجستان از طریق خرید ملک

مدارک لازم برای مهاجرت به گرجستان از طریق خرید ملک

برای مهاجرت به کشور گرجستان از طریق خرید ملک نیز باید مدارکی را ارائه دهید که در ادامه به آن ها اشاره می شود:

  1. سند ملک خریداری شده که حداقل 40 هزار دلار ارزش داشته باشد.
  2. کارشناسان مربوطه باید ملک را ارزش گذاری کرده باشند و مدارک مرتبط با آن را به شما ارائه داده باشند.
  3. در صورت لزوم ارائه مدارک شناسایی اعضای خانواده تان نیز الزامی ست.

مهاجرت به گرجستان از طریق کارآفرینی

یکی از مناسب ترین راه های مهاجرت، کارآفرینی ست که می توانید در قالب ثبت شرکت نیز آن را محقق سازید. با کارآفرینی علاوه بر اشتغالزایی برای خود نیروی تبعه کشور را نیز به کار می گیرید و این یک امتیاز برای شما محسوب خواهد شد. همانطور که قبلا گفتیم نیروی کار در گرجستان ارزان است و نیاز به صرف هزینه های گزاف در این خصوص ندارید. ارائه 1500 دلار آمریکا به عنوان پشتیبان مالی نیز ضروری می باشد.

مهاجرت به گرجستان از طریق کارآفرینی

مدارک لازم برای مهاجرت به گرجستان از طریق کارآفرینی

برای استفاده از فرصت مهاجرت به گرجستان از طریق کارآفرینی باید مدارک زیر را ارائه دهید، ناگفته نماند که ثبت شرکت یکی از مراحل کارآفرینی ست که در صورت تحقق آن از امتیازهای بیشتری برخوردار خواهید شد. مدارک عبارتند از:

  1. مهر شرکت
  2. مستندات مربوط به تراکنش های مالی شرکت
  3. مدارک رسمی که باید به دو زبان گرجی و انگلیسی ترجمه شده باشند.
  4. ارائه مدارک مرتبط با امور مالیاتی نیز الزامی ست.

مهاجرت به گرجستان از طریق تخصص و کار

از دیگر روش های مهاجرتی به گرجستان استفاده از فرصت های شغلی و همچنین اثبات تخصص کاری فرد است. اگر در زمینه ای خاص تخصص دارید می توانید از شرکت های فعال در آن زمینه درخواست مصاحبه و استخدام کنید. دقت کنید که یک شرکت قانونی و ثبت شده را برای این کار برگزینید چرا که می تواند موجب افزایش امتیازات شهروندی شما شود. شرکت مورد نظر می تواند متعلق به گرجستانی ها باشد و یا با یک ملیت دیگر در آن جا فعالیت داشته باشد، در هر دو  صورت مدارک شما مورد قبول خواهد بود.

مهاجرت به گرجستان از طریق تخصص و کار

مدارک لازم برای مهاجرت به گرجستان از طریق کار و اخذ اقامت

مهاجرت به گرجستان از طریق کار هم نیاز به ارائه مدارکی خاص دارد که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم:

  1. مدارک تحصیلی
  2. مدارک مرتبط با سوابق کاری خود
  3. اثبات برخورداری از تخصص و مهارت های خاص