دعوتنامه بلژیک

دعوتنامه بلژیک از جمله روش های مناسب و نسبتا کم هزینه برای مهاجرت می باشد. کشور های مختلفی در همین راستا به ارگان های خود اجازه دادن دعوتنامه به مقیمان سایر کشور ها داده می شود. دعوتنامه کشور بلژیک از جمله دعوتنامه های پر طرفدار در ایران است. این کشور با توجه به موقعیت مکانی و شرایط اقتصادی آن دارای مهاجرین بسیاری از کشور های مختلف است. در اینجا به تفسیر راجع به دعوتنامه های بلژیک و شرایط اقامت در این کشور صحبت خواهیم کرد.

درباره کشور بلژیک

کشور بلژیک از کشور های اروپایی است که دارای قدمتی طولانی و شرایط اقتصادی مناسبی است. کشور بلژیک با کشور هایی همچون آلمان، هلند، فرانسه و لوکزامبورگ هم مرز بوده و جزو کشور های عضو پیمان شینگن است. بلژیک در گذشته شامل قبایل و نواحی مختلفی می بود که این قبایل در کشور های همسایه نیز وجود داشتند. اکثریت مردم کشور بلژیک به زبان هلندی صحبت می کنند. در مناطق جنوبی این کشور تعداد زیادی از مردم به زبان فرانسوی صحبت می کنند. دو زبان هلندی و فرانسوی هر دو در شهر بروکسل رایج می باشد.

کشور بلژیک امروزه جزو مراکز مهم سیاسی بوده و تعداد زیادی از نشست ها و مذاکرات سیاسی در این کشور انجام می گیرد. کشور بلژیک با توجه به آب و هوای معتدلی که دارد دارای مناطق جنگلی و نیمه جنگلی بسیار زیادی است. این کشور جزو مناطق سرسبز قاره اروپاست و میانگین بارشی بالایی دارد. دعوتنامه کاری بلژیک از جمله فرصت های مناسب برای اخذ ویزا و اقامت در کشور بلژیک است. کشور بلژیک دارای شرایط اقتصادی و صنعتی بسیار مناسبی است. صنعت کشور بلژیک با توجه به موقعیت این کشور در میان کشور های صنعتی اروپایی دارای تاثیر صنعتی به سزایی در قاره اروپا و جهان است. میانگین حقوقی در کشور بلژیک دارای میزان بالایی است که با توجه به هزینه های زندگی این میزان درآمد بسیار مناسب می باشد. دعوتنامه بلژیک به صورت کاری فرصت مناسبی برای هر فرد برای زندگی در یکی از کشور های توسعه یافته اروپاست.

درباره کشور بلژیک

تعریفی از دعوتنامه

دعوتنامه از جمله ساده ترین روش ها برای اخذ اقامت  مهاجرت به کشور دیگر است. دعوتنامه در واقع نامه ای است که از طرف خویشان و یا خانواده شما در کشور مقصد و یا ارگان و شرکتی خاص که قصد جذب شما را به عنوان نیروی کار دارد، به شما داده می شود. دعوتنامه در واقع ضمانتی است که از طرف فرد یا گروهی در کشور مقصد برای فرد مورد نظر ارسال می شود تا نسبت به دادن ویزا و مهیا کردن شرایط اقامت برای فرد تسهیلاتی قائل شوند. مطمئنا وجود دعوتنامه به هر شکل در تسریع و بهبود روند گرفتن ویزا به شما بسیار کمک خواهد کرد. دعوتنامه بلژیک از جمله پر طرفدار ترین دعوتنامه ها در کشور ایران است.

تعریفی از دعوتنامه

سفارت بلژیک در ایران

خوشبختانه کشور بلژیک در ایران دارای سفارت بوده و در صورت اخذ انواع دعوتنامه از کشور بلژیک می توانید به سفارت بلژیک در تهران مراجعه کنید.

آدرس سفارت بلژیک در تهران: الهیه-خیابان آقا بزرگی-کوچه شیرین-پلاک 4

دعوتنامه بلژیک و تعیین وقت سفارت

بعد از اخذ دعوتنامه بلژیک به صورت اینترنتی یا فیزیکی زمان گرفتن وقت سفارت بلژیک برای اخذ ویزا می باشد. فرم مربوط به این سایت را با دقت پر کرده و در انتها به شما شماره پیگیری می دهند. پس اخذ نوبت به شما فرمی داده می شود که شامل اطلاعات کامل شماست از این فرم دو نسخه پرینت داشته باشید و در روز مراجعه به سفارت ارائه دهید

دعوتنامه بلژیک و تعیین وقت سفارت

مدارک مورد نیاز جهت اخذ دعوتنامه بلژیک

همانطور که گفته شد دعوتنامه ها انواع مختلفی دارند که هر یک متناسب با شرایط مورد نظر باید مدارک و گواهی های خواسته شده تحویل سفارت داده شود. اصل و کپی مدارک ذیل نیز باید ارائه شود تا در هنگام تحویل درخواست اصالت هر کدام بررسی شده و اصل آن بازگردانده شود. در حالت کلی برای هر یک از دعوتنامه های بلژیک مراحل زیر باید گذرانده شود.

  1. تکمیل فرم در خواست ویزا به همراه کپی و فرم دعوتنامه
  2. 2 قطعه عکس برای گذرنامه
  3. هزینه در خواست ویزا رایگان می باشد.
  4. گذرنامه باید حداقل 3 ماه اعتبار داشته باشد و کپی از تمامی صفحات آن را داشته باشید
  5. اصل شناسنامه و کپی آن به صورت ترجمه شده
  6. برنامه سفر و دلیل سفر به بلژیک (مکان های مورد نظر برای بازدید)
  7. مدارکی دال بر توانایی مالی که برای کشور بلژیک برای هر روز اقامت 95 یورو می باشد.
  8. رزرو هتل برای کل مدت زمان اقامت و یا در دعوتنامه خانوادگی آدرس خانه میزبان
  9. رزرو بلیط هواپیما
  10. بیمه مسافرتی با پوشش 30000 یورو

مدارک مورد نیاز جهت اخذ دعوتنامه بلژیک

انواع دعوتنامه بلژیک

دعوتنامه کشور بلژیک همانند سایر کشور ها به 5 نوع تقسیم می شود. بلژیک با توجه به عضویت در پیمان شینگن همانند بسیاری از کشور های اروپایی عضو این پیمان می باشد. دعوتنامه به صورت کلی به 6 دسته تقسیم می شوند. دعوتنامه بلژیک شامل 6 مورد تقسیم بندی شده است: دعوتنامه کاری، دعوتنامه تحصیلی، دعوتنامه تجاری، دعوتنامه نمایشگاهی، دعوتنامه توریستی و دعوتنامه خانوادگی بلژیک. دعوتنامه های بلژیک در هر یک از حالات دارای شرایط و قوانین خاص خود است که به آن اشاره می کنیم.

دعوتنامه کاری بلژیک

دعوتنامه کاری از جمله محبوب ترین و البته کمیاب ترین دعوتنامه هاست. در این حالت کارفرما و یا صاحب کار با توجه به مدارک، سابقه کار و سابقه تحصیلی برای شما دعوتنامه کاری می فرستد. البته در بلژیک و اکثر کشور ها دانستن زبان دوم بسیار امری ضروریست. دعوتنامه کاری بلژیک بسیار سخت و نادر یافت می شود چون در این دعوتنامه کارفرما متعهد می شود تمامی مراحل کاری و روند استخدامی مهاجر را ضمانت کرده و مسئولیت فرد را برعهده بگیرد. دعوتنامه کاری بلژیک معمولا به صورت اینترنتی فرستاده می شود و مهاجر با استفاده از کد رهگیری می تواند به سفارت مراجعه کرده ویزای خود را بگیرد.

دعوتنامه بلژیک در حالت کاری موردی بسیار کمیاب و خاص است که معمولا سخت پیدا می شود. دلیل سخت پیدا شدن این دعوتنامه این است که در کشور مقصد معمولا سیاست های کشور مبنی بر استخدام افراد بومی و مقیم در کشور مورد نظر است و کارفرمایان با توجه به این موضوع به سختی می توانند فردی را جهت کار به داخل کشور آورده و دولت را مجاب به دادن ویزا کنند. شاید سخت ترین مرحله گرفتن دعوتنامه به این حالت را مجاب کردن کارفرما برای ارسال چنین دعوتنامه ای به فرد مورد نظر است. در صورت ایجاد مشکل از طرف مهاجر مسئولیت مستقیم این موضوع بر عهده کارفرما می باشد.

دعوتنامه کاری بلژیک

دعوتنامه توریستی بلژیک

بهترین و ساده ترین حالت دعوتنامه بلژیک و سایر کشور ها دعوتنامه توریستی است. این دعوتنامه معمولا برای افرادی که مدت کوتاهی برای تفریح و خوش گذرانی به بلژیک سفر می کنند مناسب است. دعوتنامه توریستی بلژیک بسیار ساده تر و کم هزینه تر نسبت به سایر دعوتنامه هاست. این دعوتنامه می تواند از طرف ارگان یا شرکت و یا هر فرد دیگری نیز صورت پذیرد. گردشگران زیادی هر ساله با استفاده از این دعوتنامه به این کشور سفر کرده و از جاذبه های گردشگری آن بازدید می کنند.

دعوتنامه توریستی بلژیک

دعوتنامه خانوادگی بلژیک

از دیگر انواع دعوتنامه، دعوتنامه های خانوادگی است که مورد مناسب و کم دردسری است. در این حالت از دعوتنامه بلژیک شما اگر فامیل یا کسی از اقوام خود مقیم کشور بلژیک باشد می توانید با استفاده از دعوتنامه وی به کشور مورد نظر رفته و شما هم با گذراندن مدت زمانی در کشور بلژیک اقامت دائم این کشور را بگیرید.

دعوتنامه خانوادگی شاید کم هزینه ترین و کم دردسر ترین دعوتنامه در بین دعوتنامه بلژیک می باشد. دعوتنامه فامیلی بلژیک برای اقوام و نزدیکان تا درجه دوم و بالاتر می باشند. یعنی شما تا حدی که خانواده مورد نظر نزدیکی نسبتا زیادی به شما داشته باشد می توانید دعوتنامه بگیرید در غیر اینصورت دعوتنامه شما باطل می گردد. همچنین میزان درآمد خانواده مورد نظر باید دارای سقف مناسبی برای حمایت از شما باشد. با اضافه شدن نفرات برای هر نفر مهاجر این میزان افزایش می یابد.

دعوتنامه خانوادگی بلژیک

دعوتنامه تحصیلی بلژیک

از جمله حالت های دیگر دعوتنامه بلژیک دعوتنامه تحصیلی این کشور است. دعوتنامه تحصیلی می تواند از طرف دانشگاه، مرکز آموزش عالی و یا مدرسه خاصی برای فردی که صلاحیت دانشجو و یا دانش آموز بودن در محل مورد نظر را داشته باشد فرستاده می شود. دعوتنامه تحصیلی از جمله دعوتنامه های مناسب برای افرادی است که خواستار ادامه تحصیل در تحصیلات تکمیلی را دارند می باشد. کشور بلژیک دارای انواع دانشگاه ها و مراکز تحصیلی سطح بالا در اروپاست. دعوتنامه تحصیلی بلژیک از جمله ویزا هایی با دردسر کمتری نسبت به دعوتنامه کاری می باشد چون با توجه به تعهد شما به تحصیل و بازگشت به کشور پس از پایان تحصیل می توانید راحت تر ویزا را بگیرید. با گرفتن بورس های تحصیلی دانشگاه از عهده مخارج و هزینه های خود در طول تحصیل بر بیایید.

تحصیل در کشور های اروپایی با دانشگاه های سطح اول از جمله آرزو های هر جوان دانشجو ایرانی است. کشور بلژیک از جمله مقاصد مناسبی برای ادامه تحصیل دانشجویان در دانشگاه های سطح اول دنیاست. از جمله ویژگی های کشور بلژیک هزینه تحصیل پایین در این کشور است که نسبت به دیگر کشور ها بسیار مناسب می باشد. از جمله اینکه یکی از روش های اخذ اقامت دائم در بلژیک دریافت دعوتنامه تحصیلی بلژیک است که به مرور زمان تبدیل به اقامت دائم می شود.

در مقطع کارشناسی شما باید به یکی از زبان های انگلیسی، فرانسوی، هلندی و یا آلمانی مسلط باشید. مدت زمان تحصیل بین 3 تا 4 سال است. هزینه تحصیل ماهیانه در کشوری مانند بلژیک چیزی در حدود 500 تا 700 یورو است . دولت بلژیک در هفته اجازه 10 ساعت کار را با ویزای تحصیلی به شما می دهد. که می تواند میزان کمی از مخارج شما را بر طرف کند.

در مقطع کارشناسی ارشد موضوع کمی متفاوت است. هزینه ها تقریبا همان مقدار است اما ساعت کاری این افراد 20 ساعت در هفته است که می تواند بسیار به پوشش هزینه ها کمک کند. این مقطع همانند ایران تقریبا 2 سال است.

مقطع دکتری شرایط متفاوت تر از دو مقطع قبل است. در این مقطع بورسیه های تحصیلی متفاوتی وجود دارد که می تواند بسیار به پوشش هزینه های دانشجو کمک کند. این بورسیه ها بعضا می تواند بسیار بیشتر از هزینه ها بوده و می توانید آن را پس انداز کنید. علاوه بر این مورد دانشجویان دکتری می توانند 30 ساعت در هفته کار کنند و از لحاظ مالی نیازی را احساس نکنند.

دعوتنامه تحصیلی بلژیک

مدارک مورد نیاز برای اخذ دعوتنامه تحصیلی

  • فرم درخواست ویزای تحصیلی بلژیک
  • ترجمه مدارک شناسایی
  • گذرنامه (اعتبار گذرنامه باید حداقل یک سال باشد)
  • مدرک تحصیلی دیپلم
  • مدرک تحصیلی کارشناسی (برای ورودی مقطع کارشناسی ارشد)
  • مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد (برای ورودی مقطع دکتری)
  • مدرک زبان انگلیسی، فرانسوی، هلندی با آلمانی
  • توصیه نامه از طرف اساتید
  • گواهی استطاعت مالی (سند مالکیت خانه، مغازه و ..) ولی اگر برای تحصیل در بلژیک، بورسیه تحصیلی گرفته اید نیاز به اثبات توان مالی نیست.
  • گواهی عدم سوپیشینه
  • گواهی سلامت پزشکی

دعوتنامه تحصیلی بلژیک

دعوتنامه تجاری بلژیک

دعوتنامه تجاری از دیگر انواع دعوتنامه بلژیک می باشد. دعوتنامه تجاری از طرف شرکت و یا ارگانی برای فرد مورد نظر ارسال می گردد. شرکت یا ارگان مورد نظر دلیل این دعوتنامه را خرید یا بازدید یا مواردی مربوط به تجارت بیان می کند. این دعوتنامه معمولا به صورت پی دی اف به ایمیل فرد ارسال می شود و با توجه به بازه زمانی آن باید تمامی مراحل در کشور مقصد صورت بگیرد. دعوتنامه تجاری بلژیک از جمله دعوتنامه های مناسب برای شرکت ها و متخصصان ایرانی است چون این کشور دارای صنعت و کارخانجات پیشرفته ای است.

دعوتنامه تجاری بلژیک

دعوتنامه نمایشگاهی بلژیک

این دعوتنامه نیز تقریبا در راستای دعوتنامه تجاری قرار می گیرد. دعوتنامه نمایشگاهی به صورتی است که توسط کمیته اجرایی نمایشگاه و یا دولت کشور مقصد تصمیم به ارسال دعوتنامه به شرکت و یا فرد خاصی جهت حضور در این کشور و بازدید از نمایشگاه و یا ارائه محصولات خود در نمایشگاه می باشد. دعوتنامه نمایشگاهی معمولا برای شرکت ها جهت ارائه محصولات در کشور مقصد است. دعوتنامه بلژیک با توجه به نمایشگاه های سطح بالا می تواند گزینه مناسبی برای اخذ این دعوتنامه و اخذ ویزا باشد.

دعوتنامه نمایشگاهی بلژیک

مدارک مورد نیاز دعوتنامه بلژیک برای شغل های مختلف

کارمندان

  1. گواهی اشتغال به کار
  2. فیش حقوقی
  3. مدرک دال بر دارا بودن بیمه درمانی
  4. گردش حساب 6 ماهه بانک

کار آزاد

  1. پروانه کسب (مغازه و …)
  2. رسید پرداخت آخرین مالیات
  3. گردش حساب ۶ماهه

تاجران

  1. اسناد شرکت
  2. رسید پرداخت آخرین مالیات
  3. گردش حساب ۶ماهه

افراد بازنشسته

  1. حکم بازنشستگی
  2. گردش حساب ۶ماهه

کسانی که شاغل نیستند

برای همسر سند اثبات رابطه خویشاوندی (ترجمه شناسنامه)

برای فرزندان سند اثبات رابطه خویشاوندی (ترجمه شناسنامه پدر و فرزندان)

برگه اشتغال به تحصیل

رضایتنامه محضری از پدر و مادر (در صورتی که فرزند تنها سفر می‌ کند)

رضایتنامه محضری از پدر یا مادر (در صورتی که فرزند تنها با یکی از والدین سفر می‌ کند)

مدارک مورد نیاز دعوتنامه بلژیک برای شغل های مختلف

نکات مهم در اخذ دعوتنامه بلژیک

در موارد مربوط به اخذ ویزا یک سری نکات می باشد که با رعایت آن ها فرآیند اخذ ویزای شما تسریع می شود.

  1. یک ماه قبل از عزیمت به بلژیک درخواست ویزا خود را بدهید تا شرایط برای سفر مهیا باشد
  2. رسید پرداختی هتل و بلیط هواپیما را بعد از پاسخ مثبت ویزا ارئه دهید
  3. همانطور که گفته تعداد زیادی از کشور ها عضو پیمان شینگن می باشند که با گرفتن این ویزا از طریق هر کشوری می توانید به سایر کشور های عضو پیمان سفر کنید.
  4. مدتی است که سفارت بلژیک در ایران فرآین ویزای آنلاین را راه اندازی کرده است.
  5. وقت داده شده به شما مختص شماست و قابل انتقال نمی باشد.
  6. در صورت عدم مراجعه به سفارت در زمان مقرر تا سه ماه حق نوبت گیری ندارید
  7. تنها افراد کم سن و سال اجازه همراه داشتن در اتاق انتظار را دارند.

نکات مهم در اخذ دعوتنامه بلژیک

هزینه دعوتنامه بلژیک

هزینه دریافتی برای دعوتنامه های بلژیک با توجه به میزبان شما می تواند تعیین شود. گاهی این هزینه رایگان بوده و گاهی هزینه ای از شما در خواست می شود. دعوتنامه توریستی بلژیک مانند گرفتن ویزا هزینه ای در بر نخواهد داشت. دعوتنامه کاری بلژیک با توجه به کارفرما و شرایط شرکت می تواند هزینه ای را در بر داشته باشد. دعوتنامه بلژیک حالت تحصیلی متناسب با دانشگاه و مقطع تحصیلی می تواند متفاوت باشد. برخی دانشگاه ها رایگان بوده و برخی دیگر هزینه دارند.

دعوتنامه تجاری بلژیک با توجه به نیاز فروشنده و یا سود کشور میزبان به نظر هزینه ای در بر نداشته باشد. دعوتنامه خانوادگی بلژیک نیز به نظر نیاز به دادن هزینه ندارد. هزینه دعوتنامه بلژیک با هزینه ویزا کاملا جداست. همانطور که گفته شد هزینه دعوتنامه ها می تواند متفاوت باشد یا حتی رایگان اما هزینه ویزا برای دعوتنامه های توریستی و تجاری و یا به عبارتی کوتاه مدت 60 یورو است. هزینه ویزا برای دعوتنامه های خانوادگی، تحصیلی و کاری با توجه به بلند مدت بودن اقامت 180 یورو می باشد.

هزینه دعوتنامه بلژیک

هزینه های زندگی در بلژیک

اخذ دعوتنامه بلژیک و دریافت ویزا تازه اول راه می باشد. هزینه ها و مخارج در کشور بلژیک به خصوص در پایتخت این شکور یعنی بروکسل کمی زیاد به نظر می رسد. دعوتنامه بلژیک به صورت کاری یکی از بهترین حالت ها برای پوشش هزینه های سنگین کشور بلژیک است.

مزایای تحصیل در بلژیک

دانشگاه های سطح بالا

هزینه تحصیلی کم و بورسیه های مناسب

کیفیت بالای زندگی در کشور بلژیک

همزمان با تحصیل اجازه کار پاره وقت