ویزای چین

چین یک کشور زیبا و توریستی است. علاوه بر این می تواند یک مقصد مناسب برای کار و تجارت یا تحصیل نیز باشد. اگر شما هم بنا به هر دلیلی قصد سفر به چین را دارید، لازم است اطلاعاتی در این باره و در مورد نحوه دریافت ویزای چین و شرایط آن  و انواع  آن داشته باشید. پس اگر به دنبال اطلاعات بیش تری در این زمینه هستید می توانید با ما در ادامه مقاله همراه باشید. در ادامه مقاله به معرفی چین و ویزاهای چین و نحوه دریافت هر یک از ویزا های مختلف چین می پردازیم.

راهنمای سفر به چین

چین در حال حاضر پرجمعیت ترین کشور جهان است و در منطقه ی آسیای شرقی واقع شده است. این کشور از قدمت طولانی برخوردار بوده و سرشار از آثار تاریخی و دیدنی می باشد. هم چنین چین یکی از کشور های پیشرفته اقتصادی محسوب شده و از رشد چشم گیری در این زمینه بهره مند می باشد. دانشگاه ها و مراکز علمی این کشور بسیار سطح علمی بالایی دارند و هر ساله پذیرای افراد متخصص و طالب علم بی شماری هستند. به صورت کلی چین یک کشور ایده آل برای مسافرت کوتاه یا حتی بلند مدت می باشد. وضعیت اقتصادی این کشور نیز در سطح مطلوبی قرار دارد.

راهنمای سفر به چین

سفارت چین در تهران

برای مراحل اخذ ویزای چین باید به سفارت چین در تهران مراجعه کنید. اطلاعات کلی آدرس و تلفن های این سفارت به شرح زیر است.

آدرس: تهران، اقدسیه، رو به روی آتش نشانی پلاک 73

ساعات کاری سفارت در روز های فرد، از ساعت 8:45 تا 12:30 و از ساعت 14:30 تا 16:30 می باشد. شما پیش از دریافت وقت سفارت باید ابتدا به صورت غیر حضوری درخواست دهید. سپس وقت سفارت را گرفته و در روز وقت سفارت به سفارت چین در تهران مراجعه کنید. تأکید می شود از مراجعه حضوری بدون وقت قبلی جدا خودداری کنید.

ویزای چین

ویزا در واقع اجازه نامه یا برگه ای است که به پاسپورت شما الصاق شده و اجازه ورود شما به کشور چین یا هر کشور دیگری را می دهد. شما نیز طبق مندرجات موجود در ویزا باید رفتار کنید و در زمان مقرر به کشور باز گردید. بدون داشتن ویزا امکان مسافرت به چین میسر نیست و به هیچ وجه نمی توانید قانونی وارد کشور چین شوید. در ویزا معمولاً اطلاعاتی در مورد نوع ویزای چین، زمان شروع و پایان، اعتبار ویزا و دیگر موارد ، اطلاعات کلی تان ثبت می شود. با این اوصاف شما تنها در بین زمان شروع و پایان می توانید وارد کشور چین شوید و از ویزای چین استفاده کنید.

ویزای چین

مدارک لازم جهت صدور ویزای چین

مدارکی که به صورت کلی برای اخذ ویزای چین نیاز دارید، شامل موارد زیر است:

اصل شناسنامه، دفترچه گذرنامه (حداقل 6 ماه اعتبار)، دو قطعه عکس رنگی 4*6 که به تازگی گرفته اید، دعوت نامه و در صورت لزوم گواهی که نشان دهد شما در چین مشکلی با محل اقامت ندارید. برای مثال می توانید گواهی رزرو هتل در چین را برای اخذ ویزای چین تحویل دهید. یا اگر دعوت نامه از طرف دوستان یا اقوامتان در چین دارید، می توانید از آن ها بخواهید مسئولیت اقامت شما در چین را بر عهده بگیرند. هم چنین شما به گواهی نیاز دارید که نشان دهد از تمکن مالی خوبی برخوردارید و سفر به چین برای تان آسان است و مشکل مالی در این مورد ندارید.

مدارک لازم جهت صدور ویزای چین

ترجمه ویزا

پیش از تحویل مدارک به سفارت چین، باید تمامی مدارک به زبان انگلیسی یا چینی ترجمه شوند. در غیر این صورت مدارک شما ناقص است و ترتیب اثر داده نخواهد شد. البته این مدارک باید در دارالتجمه ها و مراکز معتبر ترجمه شوند، تا دچار مشکل نشوید و ترجمه به درستی صورت گرفته باشد. سعی کنید این اقدامات را پیش از وقت سفارت انجام دهید تا مشکلی برای شما به وجود نیاید.

ترجمه ویزا

مراحل دریافت ویزای چین

برای اخذ ویزای فوری چین و سایر کشور ها باید مراحل زیر را انجام دهید.

1-فرم ثبت نام ویزا

2- گرفتن وقت سفارت چین

3- پیکاپ ویزا و پاسپورت

در مرحله اول شما باید یک فرم برای ثبت نام ویزای چین پر کرده و به آدرس ایمیل سفارت چین ارسال نمایید. این اطلاعات فرم باید شامل اطلاعاتی نظیر نام و نام خانوادگی، انگیزه و هدف سفر به چین، آدرس و شماره تلفن شما باشد.

پس از ارسال این فرم به سفارت چین، شما باید منتظر باشید تا درخواست اولیه شما موافقت شود. در صورت موافقت با درخواست شما، شما باید جهت گرفتن وقت سفارت چین اقدام کنید. سپس باید در موعد مقرر به سفارت رفته و مدارک خود را ارائه دهید و در صورت لزوم برای برخی از ویزا ها باید مورد مصاحبه قرار بگیرید. پس از ارائه مدارک و انگشت نگاری های انجام شده، شما باید حدود 2 الی 3 هفته منتظر بمانید تا جواب درخواست ویزا ارسال شود. اگر شما در مصاحبه قبول شده باشید. مدارک شما برای پیکاپ آماده می شود. یعنی ویزا و پاسپورتتان به سفارت ارسال شده و این دو به هم الصاق می شوند.

مراحل دریافت ویزای چین

انواع ویزای چین

ویزای چین یا هر کشور دیگری انواع مختلفی دارد. یعنی شما بنا به دلیلی که می خواهید وارد چین شوید باید ویزای مورد نظر را دریافت کنید. برای مثال اگر شما می خواهید برای ادامه تحصیلات وارد این کشور شوید، باید برای دریافت ویزا جهت تحصیل اقدام کنید. یا اگر شما می خواهید با یک فرد تبعه چین ازدواج کنید باید ویزای ازدواج دریافت نمایید. نوع دیگری از ویزای چین، ویزای کاری می باشد. شما اگر دوست داشته باشید با توجه به تحصیلات و مهارت های خود در کشور صنعتی چین کار کنید می بایست ویزای کاری دریافت کنید. دیگر انواع ویزاهای چین شامل ویزای پزشکی و توریستی می شود. شما باید با توجه به هدفتان از سفر به چین ، ویزای مورد نظر را دریافت کنید. به این دلیل است  که مدت زمان اعتبار هر ویزا بنا به نوع آن می تواند متغیر باشد. قطعاً مدت اعتبار ویزای توریستی و گردشگری از مدت اعتبار ویزای تحصیلی کم تر است.

اخذ ویزای تحصیلی چین

چین یک کشور بزرگ و البته با دانشگاه های بزرگ و معتبر خوبی می باشد. افراد زیادی از کشور های مختلف از جمله ایران علاقه به تحصیل در دانشگاه های چین را دارند. اگر شما هم این چنین قصدی دارید، برای این کار شما باید برای اخذ ویزای تضمینی چین برای تحصیل اقدام کنید. اما شرایط تحصیل در چین و گرفتن ویزای چین چگونه است؟ شما ابتدا می بایست دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب کرده و مدارک لازم را برای دانشگاه مقصد ارسال نمایید. دانشگاه سوابق و مدارک شما را بررسی کرده و اگر موافق تحصیل شما در آن دانشگاه باشند، به شما پذیرش می دهند. شما نیز پس از اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر می توانید برای دریافت ویزا اقدام کنید. نکاتی که باید بدان توجه داشته باشید این است که باید از پس هزینه های تحصیل خود در چین بر بیایید، چرا که طبق قوانین بسیاری از کشور ها شما در حین تحصیل نمی توانید به صورت رسمی و با تایم زیاد کار کنید. علاوه بر این شما باید پیش از درخواست ویزای تحصیلی خوابگاه یا یک محل اقامت مناسب داشته باشید و سپس اقدام به دریافت ویزا بکنید.

اخذ ویزای تحصیلی چین

اخذ ویزای کاری چین

امروزه و در سال های اخیر بحث کار و شغل وضعیت مناسبی ندارد. به همین دلیل افراد زیادی از جمله نیروی کار نخبه و تحصیل کرده سعی می کنند به کشور های بزرگ تر و پیشرفته تری مهاجرت کرده و کار کنند. البته باید بگوییم کار کردن در کشور های پیشرفته از جمله چین به همین راحتی ها نیست. استخدام در مشاغل کشور چین و سایر کشور ها عموماً نیاز به تخصص بالا دارد. به همین منظور معمولاً درخواست های استخدام و دعوت نامه شغلی برای افراد تحصیل کرده و متخصص ارسال می شود. شما نیز اگر می خواهید برای کار به چین سفر کنید، باید از یک شرکت یا کارفرمای چینی دعوت نامه کار دریافت کنید. برای این کار شما ابتدا در آگهی استخدام آن ها شرکت کرده و پس از قبول شدن در آزمون استخدامی کارفرمای شما یک دعوت نامه کاری برای تان ارسال می کند و مسئولیت حقوق و مزایای شما در چین را بر عهده می گیرد. شما پس از دریافت این دعوت نامه می توانید اقدام به دریافت ویزای چین بکنید.

اخذ ویزای کاری چین

اخذ ویزای پزشکی چین

گاهی افراد به بیماری هایی مبتلا می شوند که ادامه درمان به علت نبود علم کافی یا تجهیزات مناسب در کشور امکان پذیر نیست. در این صورت بیماران تصمیم به سفر به کشورهای پیشرفته تر نظیر چین می کنند. اگر شما نیز در فکر سفر به چین برای ادامه مراحل درمانتان هستید، باید اطلاعات پزشک معالجتان در چین و آدرس محل کارش و همین طور گواهی مبنی بر این که او می تواند ادامه درمان شما را قبول کند را در هنگام وقت سفارت چین ارائه دهید. هم چنین اطلاعات بیمار و مدارک پزشکی او در ایران نیز مورد نیاز می باشد.

اخذ ویزای پزشکی چین

اخذ ویزای ازدواج چین

ویزا و اقامت دائم از طریق ازدواج یکی از راه های به نسبت آسان کسب اقامت دائم در چین است. البته شرایطی نیز دارد. شما برای این که بخواهید ویزای ازدواج چین را بگیرید، باید با فردی چینی یا کسی که اقامت دائم چین را دارد ازدواج کنید. سپس بعد از 5 سال از مدت عقد و ازدواج و زندگی در چین می توانید اقامت دائم چین را دریافت کنید. در ضمن زن و شوهر می بایست مشکل محل اقامت و تأمین هزینه های خود را نداشته باشند تا بتوانند ویزای تضمینی چین و اقامت دائم چین را دریافت کنند.

اخذ ویزای ازدواج چین

اخذ ویزای توریستی چین

چین یک کشور بزرگ سرشار از جاذبه های توریستی و گردشگری است. قدمت این کشور نیز گویای همین موضوع است که جاذبه های تاریخی و گردشگری بسیاری دارد. گردشگران ایرانی نیز علاقه بسیاری به فرهنگ و جاذبه های دیدنی چین دارند. اگر شما هم قصد سفر به چین را دارید می توانید اقدام به دریافت ویزای چین به منظور گردشگری کنید. برای این کار می بایست در فرم ثبت نام ویزا هدف از سفر خود به چین را گردشگری عنوان کنید. پیش از سفر با تور چین شما نیاز به مدارکی که نشان دهد در چین هتل رزرو کرده اید دارید. البته می توانید از دوستان یا اقوامی که در چین دارید بخواهید که برای شما دعوت نامه ارسال کنند و در دعوت نامه مسئولیت محل اقامت شما را برعهده بگیرند.

اخذ ویزای توریستی چین

انواع ویزای چین از نظر دفعات اجازه ورود به کشور

ویزا از نظر تعداد دفعات اجازه ورود به کشور چین به 3 دسته ویزای تک ورود، ویزای دو بار ورود و ویزای چند بار ورود تقسیم می شوند.

ویزای تک ورود (single entry)

شما با داشتن این نوع ویزا، درطی تاریخ اعتبار ویزا تنها یک بار می توانید وارد خاک کشور چین شده و به کشورتان بازگردید. مدت اعتبار این نوع ویزا معمولاً 3 ماهه است و به ویزای کوتاه مدت معروف است. این نوع ویزا بیش تر شامل ویزای توریستی می شود.

ویزای دو بار ورود (double entry)

در این نوع ویزا شما می توانید در مدت اعتبار ویزای چین خود دو بار وارد خاک چین شده و سپس به کشور تان بازگردید. این نوع ویزا معمولاً اعتبار 6 ماهه دارد.

ویزای چند بار ورود (multiple entry)

اگر شما برای این نوع ویزا اقدام کرده باشید، شما در طول بازه اعتبار ویزای چین می توانید چند بار از خاک خود خارج شده و وارد فرانسه شوید. این نوع ویزا معمولاً اعتبار 6، 12 و یا 24 ماهه دارد.

انواع ویزای چین از نظر دفعات اجازه ورود به کشورنکات مهم دریافت ویزای تضمینی چین

نکات مهمی که باید برای دریافت ویزای فوری چین در نظر بگیرید، عبارت اند از: از ارائه اطلاعات غلط به مأموران سفارت و کنسولگری چین خودداری کنید. هر گونه عدم صداقت شما ممکن است عواقبی را برای شما به دنبال داشته باشد. از آوردن دوربین عکاسی و فیلم برداری به داخل سفارت چین خودداری کنید. در هنگام وقت سفارت خود شخصاً به سفارت چین مراجعه کنید. حضور کودکان زیر 6 سال الزامی نیست. پیش از درخواست هر کدام از انواع ویزا اول در مورد نحوه زندگی و سفر به چین اطلاعات کامل و مورد نیازتان را به دست آورید سپس اقدام به دریافت ویزای چین بکنید. سعی کنید صداقت کامل را در تمام مراحل اخذ ویزای تضمینی چین رعایت کنید، تا دچار مشکل نشوید. هم چنین از ارائه مدارک ناقص به سفارت چین خودداری کنید. چرا که به درخواست هایی که مدارک ناقص داشته باشند، به هیچ وجه ترتیب اثر داده نخواهد شد. قبل از مراجعه حضوری به سفارت وقت بگیرید.

هزینه صدور ویزای چین

هزینه ی ویزای چین با توجه به نحوه درخواست یعنی درخواست ویزای گروهی یا انفرادی و هم چنین مدت اعتبار آن متغیر می باشد.

هزینه ویزای 6 ماه اعتبار تک ورود انفرادی: 100 دلار

هزینه ویزای 6 ماه اعتبار دو بار ورود انفرادی: 150 دلار

هزینه ویزای 6 ماه اعتبار چند بار ورود انفرادی: 200 دلار

هزینه ویزای 12 ماه اعتبار چند بار انفرادی: 300 دلار

ویزای گروهی: 80 دلار

هزینه صدور ویزای چین

تمدید ویزای چین

همان طور که قبلاً نیز گفته شد، شما باید در موعد مقرر مندرج بر روی برگه ویزای خود ، وارد چین شده و تا زمان اعتبار می توانید در چین حضور داشته باشید. اما اگر اعتبار ویزای شما رو به اتمام است و شما هنوز نیاز به ماندن در چین را دارید باید نسبت به تمدید ویزای چین خود اقدام کنید. برای مثال اگر شما در دانشگاه های چین تحصیل می کنید و تحصیلتان به اتمام رسیده است، می توانید برای شروع تحصیل در یک مقطع بالاتر درخواست تمدید ویزا داشته باشید یا اگر بخواهید پس از تحصیل مشغول به کار شوید باید ویزای خود را تمدید کنید. یا در هر شرایط دیگر اگر حین انجام کار خود در کشور چین اعتبار ویزای تان تمام شد می توانید اقدام به تمدید ویزا نمایید.