تور دبی

آیا با خودت فکر کرده اید که چرا بیشتر افراد ترجیح می دهند تور دبی را برای سفر خود انتخاب کنند؟ دبی از محبوبترین مقصدهای گردشگری در دنیا محسوب می شود. در دبی می توانید در کمترین زمان ممکن از مناطق مختلف دیدن کنید. به طور تقریبی اینطور به نظر می رسد که جاذبه های دیدنی بزرگ دبی بیشترین استقبال را در دبی به خود اختصاص می دهد. امروز قصد داریم امکانات و هزینه تور لوکس دبی و جاذبه های دیدنی این منطقه زیبا را مورد بررسی قرار دهیم در مقاله زیر آب و هوا و سایر شرایط نیز به طور دقیق بررسی شده است.

راهنمای سفر به دبی

دبی از دسته شهرهای است که توانسته به درستی سنت و مدرنیتگی را در کنار هم حفظ کند. در واقع این شهر ترکیبی از فرهنگ های مختلف را در خود جای داده است. در این بخش می خواهیم یک سری اطلاعات ضروری در خصوص تور دبی را بررسی کنیم.

ساعت رسمی دبی حدود نیم ساعت از تهران عقب تر است. دبی به عنوان قطب گردشگری دنیا محسوب می شود و در هر 4 فصل بازدید از آن با ارزش است. دبی یکی از شهرهای حاشیه خلیج فارس است که در زمینه گردشگری و همینطور تجاری و اقتصادی توانسته بهترین رتبه را برای خود فراهم سازد. طبق آمار 2014 این شهر پرجمعیت ترین شهر در امارات متحده عربی محسوب می شود.

راهنمای سفر به دبی

فرهنگ و زبان مردم دبی

زبان اصلی در دبی عربی اعلام شده است البته این زبان به نوعی زبان محلی نیز لقب می گیرد، مردمان این شهر به فارسی نیز تسلط نسبی دارند به این ترتیب به سادگی شرایطی فراهم است تا بتوانید با مردمان دبی ارتباط بگیرید. واحد پول در دبی درهم امارات است. در این شهر باید از سمت راست رانندگی کنید. در دبی اجازه پوشیدن لباس های بدن نما ندارید، این قانون در تمامی مکان های دبی دیده می شود.

رودخانه های موجود در دبی طبیعی نیستند. البته وجود رودهای ساخته شده سبب می شود تور دبی برای شما لذت بخش تر شود. در این شهر تاکسی بانوان وجود دارد و اغلب به رنگ صورتی در سطح شهر در حال رفت و آمد هستند. دبی مشهور به شهر طلا است و اگر به بازار دبی توجه کنید بیش از400 فروشگاه طلافروشی برای شما فراهم شده است.

فرهنگ و زبان مردم دبی

آب و هوای شهر دبی

به طور کلی و طبق بررسی های انجام شده دبی دارای آب و هوای گرمسیری و بیابانی است. بنابراین در هر فصل سال که به این شهر سفر کنید بهرحال با آب و هوایی گرم نسبت به سایر مناطق روبرو هستند. دبی در کمربند بیابان شمالی قرار دارد. تابستان های دبی بسیار گرم و تا حد زیادی شرجی است. گاه گزارش شده است که دمای هوا به 41 درجه نیز می رسد و این گزینه بسیار عجیب و نگران کننده خواهد بود. شب های دبی بسیار خنک و لذت بخش است و این موضوع سبب شده است که فستیوال ها و جشن ها اغلب پس از غروب آفتاب برگزار شود. در ماه مرداد احتمال اینکه دمای هوای دبی به 55 درجه نیز برسد هم وجود دارد بنابراین بهترین گزینه برای افراد با توجه سلیقه و طبعشان انتخاب خواهد شد.

عموم افراد ترجیح می دهند فصل پاییز و بهار را برای تور توریستی دبی انتخاب کنند. البته این انتخاب دلایل مخصوص به خود را دارد. در واقع تور دبی در فصل زمستان هم به دلیل یک سری تفریحات یخی و زمستانی از استقبال نسبتا خوبی برخوردار است.

آب و هوای شهر دبی

بهترین زمان سفر با تور دبی

بر طبق بررسی های انجام شده بهترین زمان سفر به دبی از نوامبر تا مارس است. دقت کنید که دبی به طور کلی دارای دو فصل گرم و گرم تر است و صحبتی از سرمای طاقت فرسا در این شهر نخواهد بود. به این ترتیب مشخص است که زمستان دبی می تواند تا حدی برای افرادی که از گرما دوری می کنند گزینه مناسبی محسوب شود. البته سواحل دبی در فصل زمستان با بادهای شدید همراه هستند.

بهار بیشترین گردشگر را به خود اختصاص می دهد. عموما افراد سعی می کنند در این فصل به دبی سفر کنند و از جاذبه های دیدنی آن لذت ببرند. تور دبی در فصل تابستان ارزان تر از سایر فصل ها اعلام شده است. افرادی که می خواهند سفری ارزان به دبی داشته باشند می توانند فصل گرم سال را انتخاب کنند. در دبی رطوبت زیاد است و بهتر است که از لباس های نخی و خنک استفاده کنید. مناطق دیدنی و تفریحی در دبی شما را شگفت زده خواهد کرد. در نظر داشته باشید که فصل پاییز برای افرادی که قصد عکاسی از طبیعت دبی را دارند می تواند بهترین فصل محسوب شود.

بهترین زمان سفر با تور دبی

فرودگاه های مشهور دبی

فرودگاه بین المللی دبی از بهترین و مهمترین فرودگاه دبی محسوب می شود. عموما ترافیک این فرودگاه بسیار زیاد است. این فرودگاه دارای 3 پایانه مجزا است که می تواند 90 میلیون مسافر را در سال جابجا کند.

فرودگاه های مشهور دبی

جاذبه های دیدنی و تفریحی دبی

صنعت گردشگری یکی از مهمترین صنعت در دبی محسوب می شود بنابراین ورود خارجی به این شهر از اهمیت خاصی برخوردار است. در فهرست شهرهای پر گردشگر در جهان ، دبی دارای رتبه چهارم است که دارای بهترین جاذبه های دیدنی است و در ادامه به شرح آنها می پردازیم:

برج خلیفه در تور دبی

شاید باورش کمی سخت باشد اما اگر برج خلیفه را ندیده اید از دبی خارج نشوید! مهم ترین نماد شهر دبی توسط این برج شکل گرفته است. ارتفاع برج خلیفه به 900 متر می رسد و در هر نقطه از شهر قابل رویت است. این برج دارای طبقه بندی های زیادی است که از بر روی سکوی طبقه 124 بایسید می توانید کل شهر را زیر پای داشته باشند. تماشای افق زیبا و چشم گیر دبی از ارتفاع و زاویه دبی می تواند بسیار شگفت انگیز و دل چسب باشد.

نمای پانورما زیبای شهر از روی این برج بسیار لذت بخش است. بازدید از این منطقه زیبا از ضروریات تور دبی محسوب می شود. برای بازدید از این برج باید بلیط تهیه کنید، کودکان کمتر از 12 سال نیازی به خرید بلیط ندارند. اخر هفته عموما بازدید از این منطقه به بیشتر حد خود می رسد. روی زمین، اطراف این برج، و همینطور باغچه هایی که در مسیر پیاده روی شما قرار می گیرد بسیار لذت بخش و جذاب هستند. فواره های آبی دورتادور برج را پوشانده اند در ساعاتی از شب به رنگ های زیبا در خواهند آمد.

برج خلیفه در تور دبی

دبی مال در تور دبی

دبی مال منطقه سه قسمتی است که شامل یک مرکز خرید بزرگ، آکواریوم آبی و همینطور ورودی برج محسوب می شود. در واقع دبی مال یک زمین اسکیت یخ زده است و به نوعی محدوده بازی برای کودکان محسوب می شود. مجموعه سینمایی که در این بخش وجود دارد بسیار دیدنی و لذت بخش است.

مرکز خرید دبی مال به صورتی خاصی طراحی شده است افرادی که قصد خرید ندارند نیز می توانند از فضای تفریحی این بخش لذت ببرند.

رستوران های دبی مال بی نظیر است. در این منطقه همیشه یک رویداد جذاب انتظار شما را می کشد. به عنوان مثال اجرای موسیقی زنده در این بخش می تواند بسیار لذت بخش باشد. جشنواره های سالانه دبی در این منطقه انجام می شود. شما می توانید از جشنواره سوپرایز تابستانی دبی مال در دبی لذت ببرید.

عموما ماه های آگوست و همینطور جولای این منطقه بسیار شلوغ و پر گردشگر محسوب می شود. کمی آنطرف تر از دبی مال بخشی قرار دارد که مشهور به آبشار دبی مال است که بازدید از آن قطعاً در تور دبی گنجانده خواهد شد. این آبشار به شکل خاصی طراحی شده است.

دبی مال در تور دبی

قلعه آل فهیدی در تور دبی

یک موزه بسیار دیدنی و جذاب در قلعه آل فهیدی دبی قرار دارد که در ابتدا برای دفاع از یک وقایع ساخته شد. دیواره های این موزه شما را شگفت زده می کند، بلوک های مرجانی که از آهک پر شده اند و ستون های چوبی موزه بسیار زیبا و قدرتمند طراحی شده اند. سقف موزه از شاخ و برگ و گل و گچ ساخته شده است. ای بنا در قدیم برای خاندان پادشاهی طراحی شده است. در حیاط موزه چرخی بزنید و از قایق های سنتی که از برگ های نخل ساخته شده اند دیدن کنید. برج بادگیر امارات نیز در همین منطقه قرار دارد. در این منطقه بخشی مخصوص به صنایع دستی وجود دارد که از گورهای 4000 ساله بیرون کشیده شده اند. این منطقه شما را به فکر فرو خواهد برد. جای جای این موزه به شما ثابت می کند که صنعت نفت به مرور زمان به چه صورتی رونق یافته است. نمایشگاهی جذاب از نقشه های قدیمی در ضلع جنوبی موزه دیده می شود که برای عموم افراد بسیار زیبا و لذت بخش است. بازسازی و مرمت موزه چند سالی است که اغاز شده است. بهترین تور ارزان دبی را هم اکنون انتخاب کنید.

محله بستکیه در تور دبی

بستکیه یکی از محله های قدیمی در دبی محسوب می شود که امروزه به منطقه الفهیدی مشهور است. این مکان در اواخر قرن نوزدهم ساخته شده است و به طور کلی محل زندگی تاجران و افراد بسیار بزرگ و ثرتمند تلقی شده است. خور دبی بسیار مشهور است، این منطقه نیز نزدیک به خور دبی قرار دارد. دبی به دلیل موقعیت اقتصادی و همینطور تجارت مروارید توانسته بسیار مشهور و معروف شود. در این منطقه ساختمان با استفاده از سنگ های آهکی و مرجانی ساخته شده اند و جای جای آن می توانید بادگیرهایی زیبا و دل چسب را مشاهده کنید. معماری این منطقه هر ساله مستندسازان را به سمت خود می کشاند.

ویژگی های معماری که در این مسیر دیده می شود به نوعی به شما اجازه می دهد اطلاعات دقیقی از فرهنگ مردم دبی به دست آورید. در این منطقه یک سری خیابان های باریک وجود دارد که به سبک معماری عربی طراحی شده اند. بازدید از گالری مجلس از واجبات در تور دبی محسوب می شود.

خانه شیخ سعید آل مکتوم از دیگر گزینه های بسیار مهم در تور دبی است. این مکان امروزه به یک موزه بسیار دیدنی تبدیل شده است. سیاق خانه های قدیمی در این موزه به وضوح قابل رویت است.

محله بستکیه در تور دبی

جاده شیخ زاید دبی

فرابرهایی در این منطقه وجود دارد که می توانید سوارشان شده و کرانه دیره را مورد بازدید قرار دهید. یکی دیگر از جاذبه های دیدنی بسیار زیبا در دبی جاده شیخ زاهد است. این جاده شاهراه اصلی دبی محسوب می شود و از منطقه ای بسیار مدرن و اقتصادی دبی ریشه گرفته است. این شاه راه به طور کلی به 8 باند تقسیم شده است. دورتادور شاهراه می توانید برج های شیشه ای و کرومی و همینطور استیل را مورد بازدید قرار دهید. این مسیر از بهترین نقاط شهر برای تماشای چشم اندازها محسوب می شود.

خور دبی

خور دبی از جاذبه های طبیعی و عجیب در امارات محسوب می شود. بازدید از خور دبی سبب می شود تا با یک فضای دو بخشی روبرو شوید. دیره در بخش شمال و بر دبی در بخش جنوب قرار دارد. این مکان بسیار مورد توجه ماهیگیران و افرادی که علاقمند به صید ماهی هستند قرار می گرفت. البته این فضا در ابتدا یک روستای بسیار کوچک بود که امروزه تبدیل به مکانی دیدنی و طبیعی شده است. شما می توانید برای گشت و گذار در این منطقه از قایق ها و کشتی های قدیمی و همینطور سنتی استفاده کنید. فضاهای بازسازی شده در این منطقه بسیار لذت بخش و زیبا به نظر می رسد.

خور دبی

پارک طلا و الماس دبی

پارک طلا و الماس در این خیابان آنقدر شگفت انگیز است که قطعاً 4 الی 5 ساعت از زمان شما را خواهد گرفت. در نظر داشته باشید که بهترین زیورآلات در مرکز خریدی نزدیک به این پارک برای شما فراهم شده است. بلیطی که برای ورودی این منطقه در نظر گرفته شده است بسیار ارزان و مناسب است. در این مسیر می توانید با تولیدی های مختلفی آشنا شوید.

مراکز خرید در تور دبی

افرادی که علاقمند به مد و فشن هستند قطعاً عاشق مرکز خرید الغدیر می شوند. در این مرکز می توانید از مشهورترین و برترین برندهای دنیا را با قیمتی بسیار ارزان و مناسب خریداری کنید. این مرکز از گزینه های بسیار قدیمی در دبی است که البته در چند سال اخیر مورد بازساری قرار گرفته است. اگر به معماری این مرکز نگاهی بیندازید تلفیقی سبک عربی و مدرن را خواهید دید. این مرکز خرید در دو طبقه ساخته شده است و هر طبقه دارای نوع کاربری مخصوص به خود است. شما می توانید از سینمای بزرگ این مرکز لذت ببرید.

مرکز خرید امارات دبی

قطعاً در تور دبی باید زمانی برای بازدید از این مرکز خری بسیار لوکس قرار داده شود. این تفرجگاه خرید شما را در فکر فرو می برد. تفریح و سرگرمی در این مرکز خرید می تواند بسیار لذت بخش به نظر برسد.

در پارک تفریحی این مرکز خرید فرزندان شما به بازی مشغول هستند. مشهورترین پیست اسکی سرپوشیده در این مرکز خرید وجود دارد که سبب می شود از ان لذت ببرید. استراحت و خواب در این مرکز بی نظیر است. نگران هزینه های وارد نباشید در تور دبی به شما یک سری کارت های تخفیف داده می شود

مرکز خرید امارات دبی

مرکز خرید برجمان دبی

مرکز خرید برجمان از به روز ترین مراکزی است که بازدید از آن برای افرادی که به دنبال محصولاتی خاص هستند پیشنهاد می شود. خاص ترین محصولات در این مرکز خرید دیده می شود و البته هزینه های وارده عموما بالا است.

قهوه های این مرکز خرید بی نظیر است.

مرکز خرید دیره دبی

در تور دبی به بخش اسکله برده خواهید شد که می توانید از مرکز خرید دیره دیدن کنید. این مرکز خرید به نوعی دارای متنوع ترین محصولات است. کالاهایی که دارای تنوع بیشتری هستند در این مرکز دیده می شود. پارک های تفریحی مختلفی در این مرکز قرار داد. امکانات تور دبی بی نظیر است.

فرش های ابریشم در این منطقه بی نظیر است.

مرکز خرید دیره دبی

مرکز خرید جمیرا دبی

با بازدید از مرکز خرید جمیرا تور دبی خود را تکمیل کنید. این مرکز خرید بسیار نزدیک به هتل های اصلی شهر است. شما می توانید بهترین لوازم خانگی و همینطور مبلمان هایی زیبایی در این مرکز پیدا کنید. رویدادهای فرهنگی این بخش بی نظیر است.

مرکز خرید وافی دبی

مرکز خرید وافی دارای 400 مغازه است و قطعاً بهترین تجربه خرید برای شما محسوب خواهد شد. کلکسیون های آثار هنری این مرکز خرید بی نظیر است. هنرهای مدرن این مرکز خرید می تواند گزینه های ایده آل برای شما فراهم سازد.