تور قشم

اگر تمایل دارید در داخل کشور سفر به یادماندنی داشته باشید جزیره قشم می تواند مقصد مناسبی باشد. تور قشم طرفداران زیادی دارد و هر ساله تعداد زیادی از گردشگران برای رفتن به این جزیره در این تور ثبت نام می کنند. قشم بزرگترین جزیره خلیج فارس است و ساحلی مرجانی دارد. طبیعت زیبای آن جاذبه های زیادی را برای مسافران ایجاد کرده است تا از دیدنش لذت ببرند. تور قشم یک تور داخلی است که می تواند خاطرات خوبی برایتان ایجاد کند.

راهنمای سفر به جزیره قشم

مردم قشم بسیار خونگرم و مهربان هستند که دلیل آن به تاریخ این منطقه برمی گردد. از گذشته تاکنون اقوام و مردم های مختلفی که دارای فرهنگ و آداب گوناگونی هستند به خلیج فارس می آیند، هم چنین این منطقه میزبان دریانوردانی است که خود را به آنجا می رسانند، به همین دلیل ارتباط این مردم با مهمانان بسیار خوب است. لباس مردان در قشم عربی و سفید است و زنان دارای شلوار محلی و لباس مشکی هستند و روبند چرمی دارند. زنان و دخترانی که در قشم زندگی می کنند نقاب به صورت دارند و نام آن را برگه گذاشته اند. تقریبا تمام مردم این منطقه به زبان فارسی صحبت می کنند و تنها سه درصد از آن ها هندی، عربی و انگلیسی حرف می زنند که دلیلش رفت و آمد بازرگانان خارجی است. مردم قشم برای اعیاد قربان، فطر و نیمه شعبان مراسم باشکوهی برگزار می کنند. از دیگر مراسم این منطقه می توان به زنبیل گردانی، مولودی خوانی، قبله دعا، مراسم زار و قربانی برای بارش باران اشاره کرد. جمعیت قشم چیزی حدود 120 هزار نفر می باشد.

راهنمای سفر به جزیره قشم

تور قشم

در سال های اخیر تور توریستی قشم با استقبال بیشتری رو به رو بوده است و بر تعداد هتل ها و پروازهای آن اضافه شده است. برای رزرو تور ارزان قشم می توانید از طریق سایت و به صورت اینترنتی اقدام کنید. برای این منظور مبدا و مقصد را مشخص کنید و با تعیین تاریخ سفر به جستجوی تور مورد نظر خود بپردازید. برای اینکه تور قشم مناسب خود را پیدا کنید می توانید جستجو را بر اساس مورد مهم تر انجام دهید، مثلا جستجوی تور لحظه آخری قشم بر اساس قیمت می تواند برای کسانی که هزینه سفر برایشان اهیمت دارد انجام شود. بدین صورت می توانید توری که مد نظرتان است و با شرایطی که دارید هماهنگی دارد انتخاب کنید. هنگام رزرو تور قشم می توانید خدمات آن را خریداری نمایید، خدمات تور توریستی قشم شامل بلیط هواپیما، رزرو هتل، ترانسفر فرودگاهی و … می باشد که بر اساس بودجه ای که برای سفر در نظر گرفته اید می توانید هر یک از این خدمات را انتخاب کنید.

تور قشم

وضعیت آب و هوایی جزیره قشم

آب و هوای جزیره قشم گرم و مرطوب است و رطوبت بالای آن ناشی از مجاورت آن با دریا است. قشم در فصل تابستان گرم ترین روزهای خود را خواهد داشت و دی ماه و بهمن ماه را می توان جزء خنک ترین روزهای آن دانست. میانگین دمای سالانه در این جزیره 26 درجه سانتی گراد است و اختلاف دمای متغیری دارد. بیشترین درجه دمایی در قشم 46 و کمترین درجه 16 بوده است. بارش باران در این جزیره بسیار کم است و در صورت وقوع حالت رگباری دارد که کمتر از ده دقیقه طول خواهد کشید. اگر بخواهیم یک روز قشم را از نظر آب و هوایی بررسی کنیم صبح ها گرم است و باد ملایمی می وزد، ظهرها خورشید به صورت مستقیم می تابد که گرما به بالاترین حد می رسد و تقریبا از ساعت 1 تا 5 به دلیل گرمی هوا کسی از خانه خود بیرون نمی آید. با کاهش دما تا 5 درجه در شب های قشم رو به رو خواهیم بود و گاهی بادهای خنکی خواهد وزید اما با این حال رطوبت پایین نمی آید.

بهترین زمان سفر با تور قشم

 به طور کلی از تابستان تا اواخر ماه مهر گرمای زیادی را در قشم شاهد خواهیم بود که در مرداد ماه به بیشترین حد خود می رسد. سفر به قشم در مرداد و شهریور مناسب نمی باشد چون گرمای آزار دهنده ای دارد. از مهرماه تا پایان زمستان زمان مناسبی برای رفتن به قشم خواهد بود، بهترین زمان سفر به این جزیره دی ماه و بهمن ماه می باشد که خنک ترین روزها را در قشم شاهد خواهیم بود. برای بازدید و گشت و گذار در این جزیره زیبا می توانید عصرها را انتخاب کنید و تا 3 صبح از دیدن مناظر و جاذبه های آن لذت ببرید.

از نظر هزینه تور قشم بهترین زمان سفر به قشم ایام سوگواری، ماه های حرام و فصل های گرم خواهد بود که تور ارزان قشم را می توانید رزرو کنید، اما در فصل زمستان و پاییز چون آب و هوای خنکی در این شهر وجود خواهد داشت قیمت ها از هر نظر افزایش پیدا می کند. با این حال در این زمان ها هم می توانید تور ارزان انتخاب کنید مثلا رزرو تور قشم را به زمان امتحانات و یا اوایل هفته موکول کنید. هم چنین در روزهای پایانی اسفند ماه امکان خرید قشم به صورت ارزان وجود خواهد داشت.

بهترین زمان سفر با تور قشم

فرودگاه جزیره قشم

در قشم فرودگاهی وجود دارد که تازه تاسیس شده است و برای رسیدن به مرکز شهر باید 60 کیلومتر را بپیمایید. این مسافت چیزی حدود یک ساعت و 30 دقیقه طول خواهد کشید. این فرودگاه ابتدا دو هواپیمای نیمه پیشرفته داشت که در سال 1372 آغاز به کار کردند اما با گذشت 8 سال تعداد این هواپیماها به 7 فروند رسید. خط هواپیمایی قشم را قشم ایر نامگذاری کردند که بعد ها امتیاز آن واگذار شد اما هنوز هم مسافران آن را به این نام می شناسند.

اطلاعات پرواز تور قشم

پرواز به قشم با بلیط های چارتری و یا سیستمی صورت می گیرد. با انتخاب نوع پرواز می توانید به صورت اینترنتی روز و ساعت پرواز خود را مشخص کنید که در تور قشم این کار را باید خود مسافر انجام دهد. پروازهای تور قشم توسط ماهان، قشم ایر و معراج صورت می گیرد که برای اطلاعات دقیق از ساعات پرواز هر یک می توانید با کارشناسان ما تماس برقرار کنید. پرواز از تهران به قشم در همه روزها صورت می گیرد که قیمتی بین 180-100 هزار تومان خواهد داشت، البته این قیمت تقریبی است و در برخی روزها با افزایش قیمت روبه رو خواهد شد. از تهران به قشم مسافتی حدود 1072 کیلومتر وجود دارد که 1:55 دقیقه طول می کشد. از مشهد به قشم 1082 کیلومتر، اصفهان به قشم 772 کیلومتر و از شیراز به قشم 479 کیلومتر مسافت وجود دارد.

اطلاعات پرواز تور قشم

جاذبه های دیدنی و تفریحی در تور قشم

در تور توریستی قشم جاذبه های گردشگری زیادی را خواهید دید که به دلیل طبیعت بکر و سواحل زیبایش می باشد. انواع پوشش گیاهی و جانوری را در قشم در این جزیره خواهید دید که سبب شهرت آن شده است. غار نمکدان، دره ستاره ها، صخره های مرجانی، پارک کروکودیل ها، دلفین ها و قلعه پرتغالی ها ازجمله جاذبه های گردشگری در قشم هستند. اگر به دنبال ماجراجویی و تماشای مناظر عجیب هستید تور قشم می تواند بهترین انتخاب باشد.

دره ستاره ها در تور قشم

دره ستاره ها در قشم در نزدیکی روستای برکه خلف قرار دارد و قدمت آن نزدیک به 2 میلیون سال است. در تور قشم خواهید دید که خاک های این منطقه دچار فرسایش شده و طرح های زیبایی پدید آورده است. فرسایش این خاک به دلیل سست بودن آن است، به همین دلیل وقتی باد می زود تولید صداهایی عجیب می کند. نام این دره به این دلیل ستاره نام گرفته است که مردم محلی معتقد هستند شمایل آن همانند این است که ستاره ای به این منطقه افتاده است و باعث شده است شکل های عجیبی از خاک و سنگ در آن شکل بگیرد.

دره ستاره ها در تور قشم

جزیره ناز در تور قشم

جزایر ناز از دو جزیره تشکیل شده است که با پایین رفتن آب دریا این دو جزیره به هم متصل می شوند و وقتی آب دریا بالا می آید ارتباطشان با هم قطع می گردد. در تور قشم برای گشتن در ساحل می توانید وقتی آب دریا بالا است این کار را انجام دهید. برای رفتن به جزایر ناز باید منتظر بمانید تا آب دریا پایین بیاید. با آگاهی از زمان جزر و مد می توانید از این جزایر بازدید داشته باشید و تا قبل از بالا آمدن آب روی این جزایر قدم بزنید.

جزیره ناز در تور قشم

جزیره هنگام در تور قشم

در قسمت جنوبی جزیره قشم می توان به جزیره هنگام بروید و از جاذبه هایی چون لاک پشتان دریایی، کروکودیل های پرورشی، پرندگان دریایی، دلفین های زیبا، قایق سواری و ساحل های صخره ای آن لذت ببرید. در قشم برای دیدن دلفین ها بهتر است تا ساعت 10 صبح در این جزیره باشید که باید از طریق اسکله کندالو اقدام کنید. این جزیره در جنوب مرکزی قشم واقع شده است و تنها 2 کیلومتر با آن فاصله دارد.

جزیره هنگام در تور قشم

ژئو پارک جهانی قشم

در جزیره قشم اولین ژئوپارک خاورمیانه را خواهید دید که در یونسکو به ثبت رسیده است و کشور ایران توانست از این بابت در رده بندی صاحبان ژئو پارک در آسیا قرار بگیرد. این پارک زمین شناسی در نزدیکی سواحل خلیج فارس و جنگل حرا قرار گرفته است که به زیبایی آن افزوده است. از پدیده های زمین شناسی دراین مجموعه می توان به ستون های ایجاد شده از فرسایش، مجسمه هایی که دارای نقش های برجسته طبیعی هستند، کوه ها و چین خوردگی ها، سطوح صاف واقع در ارتفاعات، برجستگی و یا فرو رفتگی ناشی از هوازدگی، مخروط افکنه ها، تندیس هایی به شکل لاک پشت، مارمولک، اسب آبی، سگ، چهره انسانی در حال فریاد و عصبانیت و … اشاره کرد.

ژئو پارک جهانی قشم

جنگل های حرا قشم

در جنگل های حرا تنوع گیاهی و جانوری بسیاری را خواهید دید که به آن طلای سبز قشم نیز می گویند. درختان این جنگل ریشه در آب شور دریا دارند که همانند یک دستگاه تصفیه، آب را شیرین و تغذیه می کنند و نمک آن را دفع می کنند. در زمان مد این درختان به زیر آب خواهند رفت. در تور قشم می توانید با قایق سواری خود را به این منطقه برسانید چون در حالت طبیعی نیز ارتفاع آب این منطقه 1.5 متر خواهد بود. این جنگل را از عحایب هفت گانه قشم می دانند که زیبایی بی نظیری دارد.

جنگل های حرا قشم

غار نمکدان در تور قشم

طولانی ترین غار نمکی در جهان در قشم وجود دارد که غار نمکدان نامیده می شود. طول این غار 6 کیلومتر است و همانند یک کوه برفی می ماند، درحالی که به جای برف در آن نمک وجود دارد. در قشم در کف غار جریان آب نمک دار را خواهید دید. درون غار تاریک است و برای قدم زدن در آن نیاز به چراغ قوه خواهید داشت.

غار نمکدان در تور قشم

قلعه پرتغالی ها در تور قشم

یکی از مراکز گردشگری در تور قشم قلعه پرتغالی ها است که در قسمت شمالی جزیره واقع شده است. در این قلعه آب انبار بزرگ، زندان، کلیسا، اتاق های سرباز خانه، مقر فرماندهی، تالار و انبارهای اسلحه وجود دارد. در قشم در برخی از کلیساهای این قلعه سنگ های مرجانی را خواهید دید که تراش داده شده اند و ستون های سنگی را ایجاد کرده اند. قله پرتغالی ها را می توان از جاذبه های گردشگری استان هرمزگان دانست.

قلعه پرتغالی ها در تور قشم

مراکز خرید جزیره قشم

در سفر به قشم علاوه بر اینکه امکان بازدید از جاذبه ها برایتان فراهم شده است می توانید به مراکز خرید آن بروید. ممکن است هدف خیلی از افراد در سفر به قشم خرید کردن باشد چون این جزیره فروشگاه های جدید و قدیمی بسیاری دارد. در تور قشم بسیاری از اجناس از جمله پوشاک را می توانید با قیمتی ارزان در این جزیره خریداری نمایید.

مرکز خرید سیس سنتر قشم

در سیس سنتر می توانید انواع برندها را خریداری نمایید که بسیار معروف هستند. پوشاک، لوازم خانگی، لوازم بهداشتی و آرایشی و وسایل اسکی از جمله کالاهایی هستند که در این مرکزعرضه می شوند. از امکانات این مرکز خرید می توان به شهربازی و رستوران های آن اشاره کرد که خستگی را از بدنتان بیرون خواهد کرد.

مرکز خرید سیس سنتر قشم

مرکز خرید ستاره قشم

مرکز خرید ستاره قشم به صورت 3 طبقه ساخته شده است و برندهای معروفی را در خود جای داده است. تعداد 641 واحد تجاری در این مرکز خرید وجود دارد و علاوه بر این تعدادی مکان برای بازی و سرگرمی در آن طراحی شده است که سالن بیلیارد و سالن بازی های های رایانه ای از این دست هستند. در مرکز خرید ستاره قشم کافی شاپ، فست فود و رستوران وجود دارد و برای خرید عطر و ادکلن در تور قشم مکان خوبی می باشد.

مرکز خرید دو دلفین قشم

در مرکز خرید دو دلفین می توانید کیف و کفش، عطر و ادکلن، گل و گیاه، پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم آشپزخانه و کالاهای لوکس را خریداری نمایید. از امکانات این مرکز خرید می توان به آسانسورهای نفربر و باربر، رستوران، کافی شاپ، سیستم گرمایشی و سرمایشی، پله برقی، پارکینگ و سیستم اطفای حریق اشاره کرد.

مرکز خرید دو دلفین قشم

مرکز خرید پردیس قشم

یکی از مراکز خرید قشم پردیس نام دارد که 4 طبقه دارد که از این تعداد تنها دو طبقه اول تجاری هستند و مابقی مسکونی می باشد. در واحدهای تجاری مغازه های پوشاک، کالاهای لوکس، لوازم خانگی، نمایندگی های مختلف، کافی شاپ، کافی نت، بانک تجارت، موسسه مالی بنیاد و چندین کلاس آموزشی قرار دارد. در طبقه سوم این مرکز نیز رستوران وجود دارد.

مرکز خرید خلیج فارس قشم

یکی از مراکز خرید در قشم مرکز خرید خلیج فارس است که از 4 طبقه تشکیل شده است. واحدهای تجاری آن در طبقه اول و دوم هستند و طبقه سوم آن مسکونی می باشد. برای رفتن به رستوران می توانید به طبقه چهارم آن بروید. در این مرکز خرید لوازم الکترونیکی، لوازم خانگی و پوشاک قابل خریداری هستند. چندین نمایندگی در این مرکز خرید مشغول به کار هستند.