تور مشهد

کشور ایران به عنوان یکی از خوش آب و هواترین و زیباترین کشورهای خاورمیانه محسوب می‌شود. این کشور دارای شهرهای زیبا با جاذبه‌های گردشگری مهم می‌باشد. یکی از این شهرها شهر مشهد است. تور مشهد نه تنها به عنوان یکی از بهترین تورهای داخلی برای ایرانیان بلکه برای بسیاری از کشورهای اطراف نیز جذاب می‌باشد. بسیاری از افراد در مقاطعی از سال برای یک بار هم که شده به این شهر سفر می‌نمایند. سفر با تور مشهد دارای زوایای مختلفی می‌باشد، که ما در این متن قصد داریم شما را با این جزئیات آشنا نماییم. اگر قصد سفر با تور مشهد را دارید ما را تا پایان متن همراهی نمایید.

معرفی شهر مشهد

مشهد شهر علی بن موسی‌الرضا، شهر دعاها و شهر خوبی‌ها می‌باشد. این شهر به عنوان قطب مذهبی و گردشگری در ایران محسوب می‌شود. مشهد در شمال شرقی ایران، مرکز استان خراسان رضوی می‌باشد. این شهر قدمتی تاریخی دارد. شهر مشهد با وسعت 351 کیلومترمربع به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شهرهای ایران محسوب می‌شود. در این شهر 3 میلیون نفر زندگی می‌کنند. در سال 1388 شهر مشهد به عنوان پایتخت معنوی ایران نام‌گذاری شد. مشهد به دلیل بودن مرقد مطهر هشتمین اختر تابناک آسمان ولایت امام رضا (ع) یکی از قطب‌های گردشگری در ایران محسوب می‌شود. سالانه بسیاری از افراد با تور مشهد به این شهر سفر می‌کنند و از سفر خود لذت می‌برند. زبان اکثر مردمان این شهر فارسی با لهجه شیرین مشهدی می‌باشد. به‌واسطه گردشگرانی که با تور مشهد به این شهر سفر می‌کنند، بازار و کسب و کار افراد رونق بسیاری دارد. در ادامه ابعاد سفر به این شهر را به خوبی بررسی خواهیم کرد.

mashhad-tour

تور مشهد

همان طور که در متن بالا عنوان شد، شهر مشهد یکی از شهرهای توریستی در ایران محسوب می‌شود. به صراحت می‌توان گفت که بسیاری از مردم، تور مشهد را از آژانس‌های مسافرتی درخواست می‌نمایند و با سفر به این شهر علاوه بر زیارت در حرم امام رضا از سایر جاذبه‌های دیدنی آن لذت می‌برند. تور مشهد توسط اکثر آژانس‌های مسافرتی به مسافران ارائه می‌شود. گفتنی است این تور به عنوان یکی از پر درخواست‌ترین تورها از قیمت مناسبی برخوردار است. با توجه به هزینه‌ای که افراد برای این تور در نظر گرفته‌اند، خدماتی که در این تور ارائه می‌شود، متفاوت می‌باشد. این خدمات می‌تواند شامل نوع هتل، وسیله حمل و نقل، خورد و خوراک و … در طی تور مشهد باشد. لازم به ذکر است تعداد روزهایی که افراد در این شهر می‌مانند، در قیمت این تور تأثیرگذار می‌باشد.

mashhad-tour

بررسی آب و هوای مشهد

شهر مشهد به عنوان یکی از شهرهای شمال شرقی ایران دارای آب و هوای متغیری است.

زمستان های این شهر دارای آب و هوای بسیار سرد و خشک می باشد. لازم به ذکر است تابستان های آن نیز دارای هوایی گرم می باشد که در بعضی از اوقات دمای هوا تا 45 درجه نیز بالا می رود. آب و هوا در فصل های پاییز و بهار معتدل است و بسیاری از افراد می توانند، در این فصل ها تور مشهد را تجربه نمایند. در کل می توان گفت آب و هوای شهر مشهد معتدل می باشد.

mashhad-tour

بهترین زمان برای رفتن به تور مشهد

یکی از موضوعاتی که ذهن افراد را برای رفتن به تور مشهد مشغول کرده است، بهترین زمان سفر به این شهر است. با توجه به بررسی آب و هوای این شهر می‌توان گفت افراد می‌توانند، در 4 فصل تور مشهد را تجربه نمایند. از طرفی شهر مشهد آن‌قدر برای ایرانیان و سایر مسافران خارجی محبوب است، که در دمای 50 درجه بالای صفر و 50 درجه پایین صفر از بازدید این شهر دست نخواهند کشید. در کل بهترین زمان از لحاظ آب و هوایی برای رفتن به تور مشهد فصل بهار می‌باشد. گفتنی است پارامترهایی چون زمان، سلیقه، هزینه و … در تعیین زمان استفاده از تور مشهد تأثیرگذار می‌باشد. به‌طور مثال بعضی از افراد فقط در تابستان‌ها می‌توانند به سفر بروند. لازم به ذکر است هزینه تور مشهد در فصل تابستان با توجه به ازدحام بالای مسافران کمی بالاتر از حد معمول می‌باشد.

mashhad-tour

روش های سفر به تور مشهد

روش های سفر به تور مشهد با توجه به آژانس مسافرتی ارائه دهنده تور، بودجه مالی افراد و مسافت، متغیر می باشد. افراد می توانند برای سفر به تور مشهد از وسیله های حمل و نقلی چون هواپیما، قطار و اتوبوس استفاده نمایند. افرادی که از راه دور می آیند، اکثراً از وسایل نقلیه ای مانند هواپیما و قطار استفاده می کنند. البته سفر با اتوبوس نیز امکان پذیر است، اما به دلیل مسافت راه کمی خسته کننده می باشد. لازم به ذکر است توریستان خارجی اکثراً با هواپیما به این شهر سفر می نمایند. افرادی که قصد دارند به صورت شخصی به شهر مشهد سفر نمایند، می توانند از ماشین شخصی خود استفاده کنند. توصیه ما برای تجربه تور مشهد سفر با قطار می باشد، زیرا هم هزینه کمتری را دارد و هم خستگی کمتر در افراد مشاهده می شود.

mashhad-tour

خدمات فرودگاهی در مشهد

در متن بالا گفته شد برای سفر به شهر مشهد می توان از وسایل نقلی چون اتوبوس، قطار و هواپیما استفاده کرد. گفتنی است یکی از مهمترین وسایل نقلیه ای که برای رفتن به تور مشهد استفاده می شود، هواپیما می باشد. استفاده از هواپیما برای توریستان خارجی که قصد دارند، از شهر مشهد بازدید نمایند، بیشتر می باشد. لذا فرودگاه بین المللی مشهد یکی از بهترین و بزرگترین فرودگاه های ایران محسوب می شود. این فرودگاه یکی از فرودگاه های قدیمی در ایران است و در هفته صدها پرواز را پذیرا می باشد. با توجه حجم پروازها و میزبانی از زائران امام رضا (ع) این فرودگاه بهترین خدمات را از لحاظ ترانسفر فرودگاهی و پروازی به مسافران خود ارائه می دهد.

mashhad-tour

جاذبه های تاریخی در تور مشهد

می توان گفت شهر مشهد به عنوان یکی از تاریخی ترین شهرهای ایران محسوب می شود و آثار تاریخی به کرات در این شهر دیده می شود. در متون بالا بارها به حرم آقا امام رضا (ع) هشتمین اختر تابناک آسمان ولایت اشاره کردیم. می توان گفت یکی از مهم ترین آثار تاریخی و گردشگری در این شهر حرم امام رضا می باشد. به صراحت می توان گفت چیزی در حدود 70 درصد از گردشگران تور مشهد را تنها به دلیل زیارت از این حرم انتخاب می نمایند. از دیگر جاذبه های تاریخی این شهر می توان به حرم فردوسی شاعر معاصر ایران، آرامگاه نادرشاه افشار و خانه تاریخی ملک اشاره کرد. در کل می توان گفت جاذبه های تاریخی و گردشگری در این شهر بسیار متعدد می باشند و افراد می توانند در تور مشهد از آن ها بازدید نمایند.

mashhad-tour

سایر جاذبه های گردشگری مشهد

گفتنی است جاذبه های گردشگری که در تور مشهد می توان از آن ها بازدید نمود، تنها به جاذبه های تاریخی این شهر محدود نخواهند شد. به عنوان مثال یکی از جاذبه های گردشگری که می توان در تور مشهد از آن لذت برد، پارک موج های آبی می باشد. شما می توانید در این مجموعه آبی انواع بازی های هیجان انگیز آبی را تجربه نمایید. از سایر جاذبه های گردشگری که در تور مشهد باید از آن ها بازید نمود، می توان به شهربازی پارک ملت، باغ ملی، سد کارده، بند گلستان، باغ وحش وکیل آباد، باغ گیاه شناسی، پارک وکیل آباد و… اشاره کرد.

mashhad-tour

بهترین رستوران های مشهد

شهر مشهد به دلیل توریستی بودن دارای رستوران های بسیار زیادی می باشد. لازم به ذکر است، رنج قیمتی این رستوران ها مختلف می باشد و افراد می توانند با توجه به بودجه خود یکی از این رستوران ها را برای تهیه وعده های غذایی انتخاب نمایند. از معروف ترین رستوران هایی که در این شهر وجود دارد، می توان به رستوران پسران کریم مشهد، رستوران ارم شاندیز، رستوران رضایی، رستوران بزرگ پدیده شاندیز، رستوران تشریفات مشهد، رستوران هتل درویشی و… اشاره کرد. لازم به ذکر است فست فودی ها و رستوران های کوچک تری در این شهر آماده پذیرایی از توریستان تور مشهد می باشد. اشاره به این نکته الزامی است که بسیاری از ارائه دهندگان تور، وعده های غذایی مسافران را بر عهده می گیرند.

mashhad-tour

بهترین مراکز خرید مشهد

یکی از مهم ترین ویژگی هایی که شهر مشهد دارد، مراکز خرید بزرگ و متعدد آن می باشد. مسافران تور مشهد می توانند با مراجعه به این مراکز خرید سوغاتی ها و کالاهای مورد نطر خود را تهیه نمایند. یکی از بزرگترین مراکز خرید در مشهد بازار بزرگ رضا محسوب می شود. شما می توانید سوغات شهر مشهد را در این بازار بزرگ تهیه نمایید. از سایر مراکز خرید بزرگ و معروف این شهر می توان به برج آلتون، مرکز خرید زیست خاور، مشهد مال، کاسپن مد، مجتمع وصال، مرکز خرید خورشید، مرکز خرید آرمان، بازار فردوسی، بازار گوهر شاد و … اشاره کرد. لازم به ذکر است قیمت کالاها به خصوص لباس در این شهر بسیار مقرون به صرفه می باشد.

mashhad-tour

بحث پایانی

 تور مشهد به عنوان یکی از تورهای محبوب در ایران شناخته می شود. بسیاری از کشورهای شیعه نشین اطراف، طی فصول مختلف به این شهر سفر می نمایند. این شهر از امکانات بسیار خوبی برخوردار است. داشتن هتل های مختلف، هتل آپارتمان ها، رستوران های باکیفیت و جاذبه های گردشگری بسیار متنوع از عوامل جذب توریست در این شهر می باشد. در تور مشهد حتماً از تور لیدران استفاده کرده و برای شناخت مکان های گردشگری این شهر از آن ها یاری بخواهید.

از اینکه ما را تا پایان متن همراهی کردید سپاس گزاریم.