راه ها و روش های مهاجرت به سوئیس

سوئیس از جمله کشورهای صلح طلب و بسیار محبوب در میان کشورهای اروپایی است. در نتیجه بسیاری از افراد به فکر مهاجرت به سوئیس می افتند. هر چند که اقتصاد این کشور بسیار قوی است اما کمتر پیش می آید که مهاجری بپذیرد. در نتیجه تنها کسانی که موفق به گرفتن اقامت دائم این کشور می شوند، جزو موفق ترین آدم ها خواهند بود. در ادامه برایتان از روش های مهاجرت به سوئیس و شرایط آن توضیح خواهیم داد و بیشتر شما را با این موضوع آشنا می نماییم.

در مجموع مهاجرت به کشوری به غیر از زادگاه خود، کاری سخت و دشوار بوده است. در این میان کسانی که به دنبال شرایط بهتر برای زندگیشان هستند، به فکر مهاجرت می افتند. کسانی که مهاجرت دائم به کشوری را دارند می توانند اقامت دائم آن کشور را دریافت کرده و پس از گذراندن شرایط مخصوص آن کشور، حق شهروندی آن را هم دریافت می نمایند. اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که به دنبال دریافت تابعیت شهروندی سویئس هستید، در ادامه با ما همراه باشید.

دلایل اصلی مهاجرت به سوئیس

دلایل اصلی مهاجرت به سوئیس

مهاجرت از کشورهای جهان سوم یا کشورهای دیگر به کشورهای پیشرفته هر ساله خواهان بیشتری می یابد. انسان ها به دلایل مختلفی هانند تحصیل در کشورهای پیشرفته برای دریافت مدرک و موقعیت شغلی بالاتر، پیدا کردن کاری مناسب و عالی برای بهبود زندگی و در مجموع بالا بردن سطح زندگی به فکر مهاجرت به کشورهایی همانند سوئیس می افتند. در این میان نبود شرایط مطلوب زندگی در کشور مبدا همانند جنگ می تواند انگیزه افراد را برای مهاجرت بیشتر نماید. شما با یکی از این دلایل همانند زندگی با خانواده در خارج، ازدواج، سرمایه گذاری در سوئیس و کار آفرینی در سوئیس می توانید برای مهاجرت به این کشور اقدام نمایید.

مزایای مهاجرت به کشوری همانند سوئیس

اگر تمام شرایط مهاجرت به کشور سوئیس را داشته باشید می توانید از مزایای آن بهره مند شوید. به شما تابعیت و پاسپورت سوئیس داده می شود. پس از آن که تابعیت سوئیس را گرفتید به شما مکاناتی از قبیل خدمات درمانی و بهداشتی رایگان دریافت می کنید. به دلیل اینکه سوئیس جزو حوزه شینگن است، به راحتی می توانید به دیگر کشورهای این حوزه سفر کنید و دیگر نیازی به ویزا ندارید. از دیگر خدماتی که به شما داده می شود، حساب بانکی تجاری معتبر است که به شما این اجازه را می دهد که با تمام تاجرهای دنیا کار کنید و همچنن اجازه تحصیل رایگان را در دانشگاه های دولتی خواهید داشت. برای نیروی کاری که مهاجرت به سوئیس را انجام می دهند گفته می شود که نه تنها خودشان سود می کنند، بلکه به آن کشور مبدا نیز منفعت می رسانند و باعث رشد اقتصاد آن کشور خواهند شد. اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که با سرمایه گذاری قصد سفر به سوئیس را دارید، در حقیقت باعث ورود ارز و سرمایه به این کشور می شوید.

تابعیت سوئیس و شرایط آن

اگر می خواهید که تابعیت سوئیس را دریافت کنید باید یک سری شرایط را داشته باشید. یکی از این شرایط این است که آن فرد متولد سوئیس باشد. از دیگر راه های مهاجرت به سوئیس داشتن تابعیت کنفدراسیون هاست. همچنین اگر با فردی که شهروند سوئیسی است ازدواج کنید، تابعیت سوئیسی را دریافت خواهید کرد. همچنین اگر فرزندی از زنی که تابعیت سوئیسی دارد به دنیا بیاورید، آن فرزند تابعیت سوئیسی دریافت خواهد نمود.

انواع مهاجرت به سوئیس

اگر شما می خواهید که به سوئیس مهاجرت کنید، می توانید از یکی از روش های زیر اقدام کنید. از جمله با یک فرد سوئیسی ازدواج کنید. در صورت گذشت چند سال، می توانید اقامت دائم سوئیس را دریافت کنید. از دیگر روش های مهاجرت به سوئیس می توان قصد تحصیل در این کشور را مطرح کرد. همچنین با خرید ملک و خانه در سوئیس می توانید برای مهاجرت به این کشور اقدام نمایید. اگر سرمایه گذار هستید نیز با کار آفرینی و سرمایه گذاری در سوئیس هم می توانید اقامت دائم سوئیس را دریافت کنید. این روش از بهترین روش های گرفتن اقامت دائم این کشور است. اگر بتوانید از طریق یک کارفرما درخواست کار در سوئیس بگیرید، می توانید بدون سرمایه گذاری و تاسیس شرکت برای کار وارد این کشور شوید.

 

مهاجرت از طریق ازدواج به سوئیس

از راه های آسانی که برای مهاجرت به سوئیس وجود دارد ازدواج با یک تبعه آن کشور است. در بحث حقوقی و مهاجرت تبعه سوئیس با مقیم سوئیس کاملاً دو مقوله مجزا هستند. طبق قوانین جدید مهاجرت یکی از راه های اخذ تبعیت بسیاری از کشور ها از جمله سوئیس ازدواج با کسی است ملیت آن کشور را دارد. در صورت ازدواج با تبعه سوئیس شما درعرض چند ماه می توانید اقامت دائم و سپس در عرض چند سال تابعیت سوئیس را دریافت کنید. اما اگر با کسی که مقیم کشور سوئیس است، ازدواج کنید مدت زمان اخذ اقامت دائم می تواند تا بیش از چند سال طول بکشد.

شرایط مهاجرت به سوئیس از طریق ازدواج چگونه است؟

مهاجرت به سوئیس از طریق ازدواج شرایطی دارد. حداقل سن ازدواج برای پسران 17 سال و برای دختران 16 سال تمام است. ازدواج در سوئیس باید به صورت رسمی در شهرداری منطقه محل سکونت شخص مقیم ثبت شود. مسئول اداره ثبت احوال منطقه باید قرار داد ازدواج را ثبت و تنظیم کند. اگر از کشوری غیر از سوئیس هستید باید در هنگام ازدواج اجازه اقامت در آن کشور را گرفته باشید. با داشتن اجازه اقامت یعنی شما قوانین سوئیس را پذیرفته اید که از شروط اولیه ازدواج در سوئیس است و در هنگام عقد قرار داد باید مجرد باشید. پس از ازدواج می توانید در خواست اقامت دائم، تحصیل در دانشگاه ها و دریافت تابعیت سوئیس را بکنید. اما در اولین قدم باید برای اقامت دائم اقدام کنید. در صورتی که 5 سال اقامت دائم سوئیس را دارید و 3 سال از مدت زمان ازدواجتان با تبعه سوئیسی گذشته است یعنی می توانید اقدامات لازم برای مهاجرت به سوئیس و گرفتن تابعیت این کشور را شروع کنید.

مهاجرت به سوئیس از طریق تحصیل چگونه است؟

با روش دیگر مهاجرت آشنا شوید. با گرفتن ویزای تحصیلی و تحصیل در مراکز آموزش عالی سوئیس است. اما  بهتر است بدانید که این روش برای گرفتن ویزا و اقامت دائم سوئیس کار راحتی نیست. در مدت تحصیلتان می توانید از اقامت موقتی که برای شروع تحصیل به دانشجویان داده می شود استفاده نمایید. طبعا پس از فارغ التحصیل شدن از هر مقطعی مدت اقامت موقت شما نیز به پایان می رسد و اگر بخواهید باز هم در سوئیس بمانید باید قبل از تمام شدن زمان برای تمدید اقامتتان با روش های موجود اقدام کرده باشید. برای این کار باید از روش های دیگری برای گرفتن اقامت بیش تر یا حتی اقامت دائم استفاده کنید که اشاره خواهیم کرد.

شرایط مهاجرت از طریق تحصیل چگونه است؟

برای تحصیل در سوئیس نمی توانید اقامت دائم دریافت کنید. تنها راهی که می توانید از آن استفاده کنید در ابتدا برای گرفتن اقامت موقت باید از دانشگاهی که قصد تحصیل در آن را دارید، پذیرش بگیرید و آن را در مدارک اخذ ویزای سوئیس ضمیمه کرده و به سفارت تحویل دهید. این مورد جزو شروط گرفتن مهاجرت است پس بدون برنامه قصد چنین کاری را نداشته باشید. در قدم بعدی اگر توانستید اقامت موقت تحصیل در هر مقطعی را به دست بیاورید، می توانید تا مدت تحصیلتان از این اقامت موقت استفاده کنید که زمان کمی نیست.

اگر بتوانید در این مدت مخارجتان را نیز تامین کنید می توانید در امر مهاجرت موفق شوید. البته این موضوع یادتان نرود که هزینه های تحصیل و زندگی در سوئیس بسیار بالا است. پس پیش از اقدام برای مهاجرت به سوئیس این نکته را مد نظر قرار دهید و کمی پس انداز همراه داشته باشید. شما پس از فارغ التحصیل شدن از هر مقطعی رسماً اقامت موقتتان به پایان رسیده و باید از سوئیس خارج شده یا کاری پیدا کنید. اما اگر هنوز هم علاقه به زندگی در سوئیس را دارید می توانید از راه های دیگری مثل ادامه تحصیل اقدام کنید. در صورت موفقیت برای تحصیل در مقطع بالاتر می توانید دوباره اقامت سوئیس گرفته و مهاجرت به سوئیس از طریق تحصیل را انتخاب می کنید. اگر به دنبال یافتن یک شغل مناسب برای خود باشید بهتر است تا بتوانید مهاجرت به سوئیس را از طریق کار و اشتغال دریافت کنید.

مهاجرت به سوئیس از طریق خرید ملک چگونه است؟

ایرانیان عزیز لازم است به این نوع مهاجرت توجه بیشتر داشته باشند، چون این نوع از مهاجرت به کشورهای اروپایی و سوئیس در چند سال اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است. با آن که در کشورهای کمی این قانون هنوز پا برجاست اما در سوئیس این روش به سختی قابل انجام است و حتی می توانیم بگوییم  کاملاً نا امیدوارانه است. البته این به آن معنی نیست که کاملاً آن راه را کنار بگذاریم. ولی به هر ترتیب در ادامه شرایط اخذ اقامت دائم و مهاجرت به سوئیس از طریق خرید ملک در سوئیس را توضیح دهیم.

با شرایط مهاجرت به سوئیس از طریق خرید ملک آشنا شوید

خرید ملک در بیش تر کشور های اروپایی از جمله سوئیس از پیش فرض های مهاجرت به سوئیس است. خرید ملک با ارزش حداقل 30000 یورو می تواند شرایط اقامت را برای شمت فراهم کند. ایرانیان عزیز با توجه به تغییرات قوانین هر روز در این روش بهتر است پیش از اقدام به چنین کاری در مورد آن  به خوبی تحقیق و مشورت کرده و از قوانین جدید سوئیس در این باره آگاه شده باشند. مطلب مهم این که مهاجران در سوئیس پس از خرید ملک باز هم به تنهایی نمی توانند اقامت دائم بگیرند، مگر این که حداقل 5 سال در سوئیس زندگی کرده باشند و از تمکن مالی مناسبی نیز برخوردار باشند. مطالبی که خواندید حداقل شرایط لازم برای اخذ اقامت دائم و مهاجرت به سوئیس از این طریق هستند.

شرایط مهاجرت به سوئیس از طریق خرید ملک

با روش مهاجرت به سوئیس از طریق کار آفرینی آشنا شوید

طریق کار آفرینی و تجارت و سرمایه گذاری در این کشور یکی از روش های ایده آل کسب اقامت دائم سوئیس است. البته مهاجرت به سوئیس از طریق کار آفرینی نیاز به سرمایه زیاد و تجربه و علاقه کافی برای گرداندن یک شرکت دارد. البته باید این را در نظر داشته باشید که کسب و کار شما این تضمین را به دولت بدهید که با دیگر تجارت ها متفاوت بوده و سود زیادی را به کشور سوئیس خواهید رساند و در اقتصاد این کشور نیز تاثیر گذار خواهید بود. در صورت تهیه این چیزها مهاجران خیلی زود و سریع می توانند اقامت دائمشان را دریافت کنند و خانواده شان را نیز برای مهاجرت به سوئیس همراه بیاورند. با توجه به سختی این گزینه این روش مزایای بسیار خوبی نیز دارد. در صورت موفقیت و دستیابی به این شرایط شما علاوه بر این که یک شغل مستقل و درآمدزا خواهید داشت، اقامت دائم این کشور پر هزینه را نیز دریافت می کنید. کار آفرینان در صورت خلاقیت و داشتن تخصص می توانند تجارتشان را گسترش داده و با دیگر کشور های حوزه شینگن به راحتی تجارت داشته باشند.

شرایط مهاجرت از طریق کار آفرینی چگونه است؟

برای مهاجرت به سوئیس از طریق کار آفرینی و ثبت شرکت در این کشور شرایط خاصی وجود دارند. توجه کنید که در این قسمت پیش از اقدام به هر کاری باید در درخواست ویزای خود موضوع ثبت شرکت را قید کرده و اساسنامه شرکت خود را تنظیم نمایید. با دقت و آرامش مدارک را کامل کنید و یادتان باشد در اساسنامه باید اطلاعاتی همچون محل فعلی که برای شرکت در نظر گرفته اید، نام و اطلاعات مدیران و سهام داران و کارکنان شرکت، موضوع کار شرکت، حداقل سرمایه ای که برای این کار اختصاص داده اید، نام شرکت و البته یک قبض تلفن مربوط به آدرس محل شرکت ارائه نمایید که برای اثبات درستی حرف شما مفید است. بسته به نوع شرکتی که می خواهید تأسیس و ثبت نمایید، حداقل سرمایه مورد نیاز طبق قوانین کشور سوئیس متفاوت خواهد بود. پیشنهاد می کنیم نوع شرکتتان از نوع شرکت های با مسئولیت محدود و شراکت محدود باشد، تا هم هزینه کم تری به عنوان سرمایه اولیه در نظر بگیرید، هم مالیات کم تری بپردازید و هم چنین بتوانید از بانک ها تسهیلات و وام دریافت کنید.

با موفقیت در ثبت شرکت و پس از 5 سال اقامت و کار در سوئیس شما می توانید برای دریافت اقامت دائم اقدام کنید.

مهاجرت به سوئیس از طریق تخصص یا کار چگونه است؟

مهاجرت به سوئیس از طریق کار کردن گزینه ای است برای دریافت اقامت دائم این کشور. سوئیس از کشور های ثروتمند جهان محسوب می شود. طبعا هزینه زندگی در این کشور ثروتمند نیز بسیار بالا است. حقوق و درآمد سالیانه مردم در این کشور نیز به مراتب زیاد است، و براحتی می توانند زندگی مناسبی فراهم کنند. البته عملی شدن این روش هم تنها به شما بستگی ندارد. شرایط موافقت با ویزای شما به شرایط کارفرمایی بستگی دارد که قصد دارد شما را استخدام کند.

با شرایط مهاجرت از طریق تخصص یا کار آشنا شوید

ایرانیان با دو روش می توانند ویزای کار و در ادامه اقامت دائم کشور سوئیس را دریافت کنند. با روش اول در بحث ویزای تحصیلی و مهاجرت به سوئیس از طریق تحصیل آشنا شدیم. دانشجویان در سوئیس پس از اتمام یک دوره تحصیلی به صورت رسمی می توانند کار کنند و حقوق داشته باشند و مزیت دیگر می توانند برای این کار اقامت کاری نیز اخذ نمایند و پس از چند سال زندگی و کار در این کشور اقامت دائم خود را نیز بگیرند.

اما روش دوم به این صورت است که کارفرمایی در سوئیس برای استخدام در شرکت خود متخصص دعوت کند و رسماً  دعوت نامه کاری ارسال کند. البته در این روش دیده می شود که بیش تر برای افراد تحصیل کرده با مدارج بالا اتفاق می افتد. کارفرما طبق قوانین اروپا ابتدا باید در خواست کار خود را 3 ماه در روزنامه های داخل سوئیس منتشر کند. اگر درخواستی برای کار وجود نداشت و یا فرد مورد نظر به هر دلیلی انتخاب نشد، آگهی باید به مدت 3 ماه هم در اتحادیه اروپا منتشر شود. در این حالت نیز اگر متقاضی برای  کار پیدا نشد. آن گاه فردی در دیگر کشور های جهان از جمله ایران می تواند این درخواست را بپذیرد و اگر در مصاحبه شغلی نیز پذیرفته شد، آن گاه کارفرما دعوت نامه ای برای او ارسال کرده و مخارج و حقوق فرد را قبول می کند. پس از استخدام شدن و پس از گذشت 5 سال زندگی در سوئیس می توانید در خواست اقامت دائم به کشور بدهید.

با شرایط مهاجرت از طریق تخصص یا کار آشنا شوید

هزینه های زندگی در سوئیس چقدر است؟

سوئیس یکی از کشور های ثروتمند و قدرتمند اقتصادی اروپا است و هزینه زندگی در این کشور بسیار بالا است. شما برای زندگی و مهاجرت به سوئیس نیاز به درآمد سالیانه بیش از 40000 دلار دارید، که در مقایسه با کشور های دیگر دنیا رقم بسیار زیادی است. پس بهتر است پیش از مهاجرت به سوئیس به این موارد و هزینه بالای زندگی در این کشور توجه داشته باشید. اگر می خواهید از طریق تحصیل اقامت سوئیس را بگیرید، باید بدانید در هنگام تحصیل شما مجاز به اشتغال و درآمد زایی به صورت رسمی نیستید و تنها می توانید ساعات محدودی در هفته را کار کنید.

مدارک لازم جهت مهاجرت به سوئیس چیست؟

مدارک کلی که برای اخذ ویزا و مهاجرت به سوئیس نیاز دارید، شامل موارد زیر است:

اصل شناسنامه، اصل پاسپورت (حداقل اعتبار 3 ماه)، سند ازدواج، فیش حقوقی 6 ماه اخیر، گواهی اشتغال به کار، مدارک رزرو هتل برای اقامت موقت، چند قطعه عکس، مدارکی که نشان دهند شما از تمکن مالی مناسبی برخوردارید و هزینه سفر به سوئیس و زندگی و برگشت را دارید. داشتن دعوت نامه می تواند کمک بسیاری به شما بکند. بقیه مدارکی که نیاز دارید بنا به هدفی که برای مهاجرت خود انتخاب کرده اید متفاوت است.

مراحل مهاجرت به سوئیس

تمام مراحلی که باید برای رفتن به سوئیس طی کنید، به این شکل است که خواهید خواند.

ابتدا باید درخواست ویزای خود را به سفارت سوئیس در ایران ارسال کنید. اگر با درخواست شما موافقت شد باید وقت سفارت کشور سوئیس را بگیرید و در موعد سفارت با تمام مدارک لازم به سفارت و کنسولگری سوئیس در تهران مراجعه نمایید. در وقت سفارت مدارک مورد نیاز را تحویل سفارت داده و مراحل انگشت نگاری را انجام می دهید. پس از گذشت 2 تا 3 هفته نتیجه درخواست ویزای شما اعلام می شود. سپس می توانید برای پیکاپ ویزا و پاسپورت خود اقدام کنید. بعد از ورود به سوئیس نیز اگر تمام شرایط لازم را برای اخذ اقامت دائم داشتید می توانید مراحل قانونی این کار را ادامه دهید.