کعرفی مکانهای جذاب

۱۱۹ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۷ ثبت شده است

تور قشم

تور قشم

اگر تمایل دارید در داخل کشور سفر به یادماندنی داشته باشید جزیره قشم می تواند مقصد مناسبی باشد. تور قشم طرفداران زیادی دارد و هر ساله تعداد زیادی از گردشگران برای رفتن به این جزیره در این تور ثبت نام می کنند. قشم بزرگترین جزیره خلیج فارس است و ساحلی مرجانی دارد. طبیعت زیبای آن جاذبه های زیادی را برای مسافران ایجاد کرده است تا از دیدنش لذت ببرند. تور قشم یک تور داخلی است که می تواند خاطرات خوبی برایتان ایجاد کند.

راهنمای سفر به جزیره قشم

مردم قشم بسیار خونگرم و مهربان هستند که دلیل آن به تاریخ این منطقه برمی گردد. از گذشته تاکنون اقوام و مردم های مختلفی که دارای فرهنگ و آداب گوناگونی هستند به خلیج فارس می آیند، هم چنین این منطقه میزبان دریانوردانی است که خود را به آنجا می رسانند، به همین دلیل ارتباط این مردم با مهمانان بسیار خوب است. لباس مردان در قشم عربی و سفید است و زنان دارای شلوار محلی و لباس مشکی هستند و روبند چرمی دارند. زنان و دخترانی که در قشم زندگی می کنند نقاب به صورت دارند و نام آن را برگه گذاشته اند. تقریبا تمام مردم این منطقه به زبان فارسی صحبت می کنند و تنها سه درصد از آن ها هندی، عربی و انگلیسی حرف می زنند که دلیلش رفت و آمد بازرگانان خارجی است. مردم قشم برای اعیاد قربان، فطر و نیمه شعبان مراسم باشکوهی برگزار می کنند. از دیگر مراسم این منطقه می توان به زنبیل گردانی، مولودی خوانی، قبله دعا، مراسم زار و قربانی برای بارش باران اشاره کرد. جمعیت قشم چیزی حدود 120 هزار نفر می باشد.

راهنمای سفر به جزیره قشم

تور قشم

در سال های اخیر تور توریستی قشم با استقبال بیشتری رو به رو بوده است و بر تعداد هتل ها و پروازهای آن اضافه شده است. برای رزرو تور ارزان قشم می توانید از طریق سایت و به صورت اینترنتی اقدام کنید. برای این منظور مبدا و مقصد را مشخص کنید و با تعیین تاریخ سفر به جستجوی تور مورد نظر خود بپردازید. برای اینکه تور قشم مناسب خود را پیدا کنید می توانید جستجو را بر اساس مورد مهم تر انجام دهید، مثلا جستجوی تور لحظه آخری قشم بر اساس قیمت می تواند برای کسانی که هزینه سفر برایشان اهیمت دارد انجام شود. بدین صورت می توانید توری که مد نظرتان است و با شرایطی که دارید هماهنگی دارد انتخاب کنید. هنگام رزرو تور قشم می توانید خدمات آن را خریداری نمایید، خدمات تور توریستی قشم شامل بلیط هواپیما، رزرو هتل، ترانسفر فرودگاهی و … می باشد که بر اساس بودجه ای که برای سفر در نظر گرفته اید می توانید هر یک از این خدمات را انتخاب کنید.

تور قشم

وضعیت آب و هوایی جزیره قشم

آب و هوای جزیره قشم گرم و مرطوب است و رطوبت بالای آن ناشی از مجاورت آن با دریا است. قشم در فصل تابستان گرم ترین روزهای خود را خواهد داشت و دی ماه و بهمن ماه را می توان جزء خنک ترین روزهای آن دانست. میانگین دمای سالانه در این جزیره 26 درجه سانتی گراد است و اختلاف دمای متغیری دارد. بیشترین درجه دمایی در قشم 46 و کمترین درجه 16 بوده است. بارش باران در این جزیره بسیار کم است و در صورت وقوع حالت رگباری دارد که کمتر از ده دقیقه طول خواهد کشید. اگر بخواهیم یک روز قشم را از نظر آب و هوایی بررسی کنیم صبح ها گرم است و باد ملایمی می وزد، ظهرها خورشید به صورت مستقیم می تابد که گرما به بالاترین حد می رسد و تقریبا از ساعت 1 تا 5 به دلیل گرمی هوا کسی از خانه خود بیرون نمی آید. با کاهش دما تا 5 درجه در شب های قشم رو به رو خواهیم بود و گاهی بادهای خنکی خواهد وزید اما با این حال رطوبت پایین نمی آید.

بهترین زمان سفر با تور قشم

 به طور کلی از تابستان تا اواخر ماه مهر گرمای زیادی را در قشم شاهد خواهیم بود که در مرداد ماه به بیشترین حد خود می رسد. سفر به قشم در مرداد و شهریور مناسب نمی باشد چون گرمای آزار دهنده ای دارد. از مهرماه تا پایان زمستان زمان مناسبی برای رفتن به قشم خواهد بود، بهترین زمان سفر به این جزیره دی ماه و بهمن ماه می باشد که خنک ترین روزها را در قشم شاهد خواهیم بود. برای بازدید و گشت و گذار در این جزیره زیبا می توانید عصرها را انتخاب کنید و تا 3 صبح از دیدن مناظر و جاذبه های آن لذت ببرید.

از نظر هزینه تور قشم بهترین زمان سفر به قشم ایام سوگواری، ماه های حرام و فصل های گرم خواهد بود که تور ارزان قشم را می توانید رزرو کنید، اما در فصل زمستان و پاییز چون آب و هوای خنکی در این شهر وجود خواهد داشت قیمت ها از هر نظر افزایش پیدا می کند. با این حال در این زمان ها هم می توانید تور ارزان انتخاب کنید مثلا رزرو تور قشم را به زمان امتحانات و یا اوایل هفته موکول کنید. هم چنین در روزهای پایانی اسفند ماه امکان خرید قشم به صورت ارزان وجود خواهد داشت.

بهترین زمان سفر با تور قشم

فرودگاه جزیره قشم

در قشم فرودگاهی وجود دارد که تازه تاسیس شده است و برای رسیدن به مرکز شهر باید 60 کیلومتر را بپیمایید. این مسافت چیزی حدود یک ساعت و 30 دقیقه طول خواهد کشید. این فرودگاه ابتدا دو هواپیمای نیمه پیشرفته داشت که در سال 1372 آغاز به کار کردند اما با گذشت 8 سال تعداد این هواپیماها به 7 فروند رسید. خط هواپیمایی قشم را قشم ایر نامگذاری کردند که بعد ها امتیاز آن واگذار شد اما هنوز هم مسافران آن را به این نام می شناسند.

اطلاعات پرواز تور قشم

پرواز به قشم با بلیط های چارتری و یا سیستمی صورت می گیرد. با انتخاب نوع پرواز می توانید به صورت اینترنتی روز و ساعت پرواز خود را مشخص کنید که در تور قشم این کار را باید خود مسافر انجام دهد. پروازهای تور قشم توسط ماهان، قشم ایر و معراج صورت می گیرد که برای اطلاعات دقیق از ساعات پرواز هر یک می توانید با کارشناسان ما تماس برقرار کنید. پرواز از تهران به قشم در همه روزها صورت می گیرد که قیمتی بین 180-100 هزار تومان خواهد داشت، البته این قیمت تقریبی است و در برخی روزها با افزایش قیمت روبه رو خواهد شد. از تهران به قشم مسافتی حدود 1072 کیلومتر وجود دارد که 1:55 دقیقه طول می کشد. از مشهد به قشم 1082 کیلومتر، اصفهان به قشم 772 کیلومتر و از شیراز به قشم 479 کیلومتر مسافت وجود دارد.

اطلاعات پرواز تور قشم

جاذبه های دیدنی و تفریحی در تور قشم

در تور توریستی قشم جاذبه های گردشگری زیادی را خواهید دید که به دلیل طبیعت بکر و سواحل زیبایش می باشد. انواع پوشش گیاهی و جانوری را در قشم در این جزیره خواهید دید که سبب شهرت آن شده است. غار نمکدان، دره ستاره ها، صخره های مرجانی، پارک کروکودیل ها، دلفین ها و قلعه پرتغالی ها ازجمله جاذبه های گردشگری در قشم هستند. اگر به دنبال ماجراجویی و تماشای مناظر عجیب هستید تور قشم می تواند بهترین انتخاب باشد.

دره ستاره ها در تور قشم

دره ستاره ها در قشم در نزدیکی روستای برکه خلف قرار دارد و قدمت آن نزدیک به 2 میلیون سال است. در تور قشم خواهید دید که خاک های این منطقه دچار فرسایش شده و طرح های زیبایی پدید آورده است. فرسایش این خاک به دلیل سست بودن آن است، به همین دلیل وقتی باد می زود تولید صداهایی عجیب می کند. نام این دره به این دلیل ستاره نام گرفته است که مردم محلی معتقد هستند شمایل آن همانند این است که ستاره ای به این منطقه افتاده است و باعث شده است شکل های عجیبی از خاک و سنگ در آن شکل بگیرد.

دره ستاره ها در تور قشم

جزیره ناز در تور قشم

جزایر ناز از دو جزیره تشکیل شده است که با پایین رفتن آب دریا این دو جزیره به هم متصل می شوند و وقتی آب دریا بالا می آید ارتباطشان با هم قطع می گردد. در تور قشم برای گشتن در ساحل می توانید وقتی آب دریا بالا است این کار را انجام دهید. برای رفتن به جزایر ناز باید منتظر بمانید تا آب دریا پایین بیاید. با آگاهی از زمان جزر و مد می توانید از این جزایر بازدید داشته باشید و تا قبل از بالا آمدن آب روی این جزایر قدم بزنید.

جزیره ناز در تور قشم

جزیره هنگام در تور قشم

در قسمت جنوبی جزیره قشم می توان به جزیره هنگام بروید و از جاذبه هایی چون لاک پشتان دریایی، کروکودیل های پرورشی، پرندگان دریایی، دلفین های زیبا، قایق سواری و ساحل های صخره ای آن لذت ببرید. در قشم برای دیدن دلفین ها بهتر است تا ساعت 10 صبح در این جزیره باشید که باید از طریق اسکله کندالو اقدام کنید. این جزیره در جنوب مرکزی قشم واقع شده است و تنها 2 کیلومتر با آن فاصله دارد.

جزیره هنگام در تور قشم

ژئو پارک جهانی قشم

در جزیره قشم اولین ژئوپارک خاورمیانه را خواهید دید که در یونسکو به ثبت رسیده است و کشور ایران توانست از این بابت در رده بندی صاحبان ژئو پارک در آسیا قرار بگیرد. این پارک زمین شناسی در نزدیکی سواحل خلیج فارس و جنگل حرا قرار گرفته است که به زیبایی آن افزوده است. از پدیده های زمین شناسی دراین مجموعه می توان به ستون های ایجاد شده از فرسایش، مجسمه هایی که دارای نقش های برجسته طبیعی هستند، کوه ها و چین خوردگی ها، سطوح صاف واقع در ارتفاعات، برجستگی و یا فرو رفتگی ناشی از هوازدگی، مخروط افکنه ها، تندیس هایی به شکل لاک پشت، مارمولک، اسب آبی، سگ، چهره انسانی در حال فریاد و عصبانیت و … اشاره کرد.

ژئو پارک جهانی قشم

جنگل های حرا قشم

در جنگل های حرا تنوع گیاهی و جانوری بسیاری را خواهید دید که به آن طلای سبز قشم نیز می گویند. درختان این جنگل ریشه در آب شور دریا دارند که همانند یک دستگاه تصفیه، آب را شیرین و تغذیه می کنند و نمک آن را دفع می کنند. در زمان مد این درختان به زیر آب خواهند رفت. در تور قشم می توانید با قایق سواری خود را به این منطقه برسانید چون در حالت طبیعی نیز ارتفاع آب این منطقه 1.5 متر خواهد بود. این جنگل را از عحایب هفت گانه قشم می دانند که زیبایی بی نظیری دارد.

جنگل های حرا قشم

غار نمکدان در تور قشم

طولانی ترین غار نمکی در جهان در قشم وجود دارد که غار نمکدان نامیده می شود. طول این غار 6 کیلومتر است و همانند یک کوه برفی می ماند، درحالی که به جای برف در آن نمک وجود دارد. در قشم در کف غار جریان آب نمک دار را خواهید دید. درون غار تاریک است و برای قدم زدن در آن نیاز به چراغ قوه خواهید داشت.

غار نمکدان در تور قشم

قلعه پرتغالی ها در تور قشم

یکی از مراکز گردشگری در تور قشم قلعه پرتغالی ها است که در قسمت شمالی جزیره واقع شده است. در این قلعه آب انبار بزرگ، زندان، کلیسا، اتاق های سرباز خانه، مقر فرماندهی، تالار و انبارهای اسلحه وجود دارد. در قشم در برخی از کلیساهای این قلعه سنگ های مرجانی را خواهید دید که تراش داده شده اند و ستون های سنگی را ایجاد کرده اند. قله پرتغالی ها را می توان از جاذبه های گردشگری استان هرمزگان دانست.

قلعه پرتغالی ها در تور قشم

مراکز خرید جزیره قشم

در سفر به قشم علاوه بر اینکه امکان بازدید از جاذبه ها برایتان فراهم شده است می توانید به مراکز خرید آن بروید. ممکن است هدف خیلی از افراد در سفر به قشم خرید کردن باشد چون این جزیره فروشگاه های جدید و قدیمی بسیاری دارد. در تور قشم بسیاری از اجناس از جمله پوشاک را می توانید با قیمتی ارزان در این جزیره خریداری نمایید.

مرکز خرید سیس سنتر قشم

در سیس سنتر می توانید انواع برندها را خریداری نمایید که بسیار معروف هستند. پوشاک، لوازم خانگی، لوازم بهداشتی و آرایشی و وسایل اسکی از جمله کالاهایی هستند که در این مرکزعرضه می شوند. از امکانات این مرکز خرید می توان به شهربازی و رستوران های آن اشاره کرد که خستگی را از بدنتان بیرون خواهد کرد.

مرکز خرید سیس سنتر قشم

مرکز خرید ستاره قشم

مرکز خرید ستاره قشم به صورت 3 طبقه ساخته شده است و برندهای معروفی را در خود جای داده است. تعداد 641 واحد تجاری در این مرکز خرید وجود دارد و علاوه بر این تعدادی مکان برای بازی و سرگرمی در آن طراحی شده است که سالن بیلیارد و سالن بازی های های رایانه ای از این دست هستند. در مرکز خرید ستاره قشم کافی شاپ، فست فود و رستوران وجود دارد و برای خرید عطر و ادکلن در تور قشم مکان خوبی می باشد.

مرکز خرید دو دلفین قشم

در مرکز خرید دو دلفین می توانید کیف و کفش، عطر و ادکلن، گل و گیاه، پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم آشپزخانه و کالاهای لوکس را خریداری نمایید. از امکانات این مرکز خرید می توان به آسانسورهای نفربر و باربر، رستوران، کافی شاپ، سیستم گرمایشی و سرمایشی، پله برقی، پارکینگ و سیستم اطفای حریق اشاره کرد.

مرکز خرید دو دلفین قشم

مرکز خرید پردیس قشم

یکی از مراکز خرید قشم پردیس نام دارد که 4 طبقه دارد که از این تعداد تنها دو طبقه اول تجاری هستند و مابقی مسکونی می باشد. در واحدهای تجاری مغازه های پوشاک، کالاهای لوکس، لوازم خانگی، نمایندگی های مختلف، کافی شاپ، کافی نت، بانک تجارت، موسسه مالی بنیاد و چندین کلاس آموزشی قرار دارد. در طبقه سوم این مرکز نیز رستوران وجود دارد.

مرکز خرید خلیج فارس قشم

یکی از مراکز خرید در قشم مرکز خرید خلیج فارس است که از 4 طبقه تشکیل شده است. واحدهای تجاری آن در طبقه اول و دوم هستند و طبقه سوم آن مسکونی می باشد. برای رفتن به رستوران می توانید به طبقه چهارم آن بروید. در این مرکز خرید لوازم الکترونیکی، لوازم خانگی و پوشاک قابل خریداری هستند. چندین نمایندگی در این مرکز خرید مشغول به کار هستند.

۲۸ ارديبهشت ۹۷ ، ۲۲:۳۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
معرفی مکانهای جذاب معرفی مکانهای جذاب

تور کیش

تور کیش

تور کیش یکی از تورهای پرطرفدار برای ایام تعطیلات است. اگر قصد دارید در این تور شرکت کنید و به این شهر ساحلی سفر کنید این مقاله را مطالعه نمایید.

راهنمای سفر به کیش

جزیره کیش در استان هرمزگان قرار دارد و از برترین مقاصد گردشگری در ایران است. مساحت این جزیره 91 کیلومتر مربع است و هیچ رودخانه دائمی ندارد. آب های خلیج فارس جلوه زیبا و دل انگیزی به کیش بخشیده است، در اینجا آبزیابی رندگی می کنند که در هیچ کجای دیگر آنها را نخواهید یافت. طبق آماری که در سال 1390 به ثبت رسیده است کیش جمعیتی معادل 24819 نفر دارد که اکثریت آنها ساکنین جزیره هستند.

دوران سلجوقی مصادف با شناخته شدن کیش به عنوان یک مرکز تجاری مهم است، سعدی هم در اشعار خود به جذابیت های این جزیره اشاره هایی داشته است. در سال 1349 جزیره کیش را به عنوان یک منطقه توریستی بین المللی معرفی کردند و در سال 1361 نیز لقب اولین منطقه آزاد اقتصادی را به خودش اختصاص داد. این جزیره قابلیت های فراوانی دارد، در همین راستا خوب است بدانید که در دوران پهلوی از مهمترین مراکز صید ماهی و مروارید شناخته می شده است.

راهنمای سفر به کیش

تاریخچه جزیره کیش

“کیان” و “قدیس” از نام های قدیمی جزیره کیش است که ریشه ای تاریخی دارند. شهری به همین نام در بخش شرقی بابل واقع شده است که عده ای معتقدند نام جزیره از آن گرفته شده است، در حالی که هیچ ارتباطی میان این دو شهر وجود ندارد. دشداشه و عرقچین از لباس های محلی مردان ساکن در جزیره کیش است که بخصوص در ایام عید غدیر و قربان آنها را به تن می کنند. بیشترین تنوع نژادی در ایران متعلق به این جزیره است که هر کدام آداب و رسوم مخصوص به خود را دارند. صنایع دستی از سوغاتی های اصلی تور کیش است که می توانید آنها را خریداری و به عزیزان تان هدیه دهید.

غذاهای محلی در تور کیش

اگر در تور کیش شرکت کردید حتما طعم غذاهای محلی این جزیره را نیز بچشید چراکه طعمی مانند دیگر غذاهای جنوبی دارند و بسیار دلچسب و دلپذیر هستند. این منطقه در کنار مدرن بودنش تاریخ و فرهنگ غنی دارد که آگاهی از آن فرصتی است که در سفر پیدا خواهید کرد. برخی از غذاهای این منطقه عبارتند از: سمک مشوی، مرگوگ، برنج شکری یا محمر، مضروبه، هریسه و برنج مجبوس.

بهترین زمان سفر با تور کیش

در ادامه مقاله راجع به نوع آب و هوای کیش صحبت خواهیم کرد، اگر می خواهید به این جزیره سفر کنید آگاهی از نوع آب و هوای آن الزامی ست. اگر می خواهید در تور کیش شرکت کنید خوب است بدانید که این جزیره دمایی معادل با 26 درجه سانتی گراد و معمولا آب و هوایی گرم و مرطوب دارد. این منطقه تحت تاثیر توده های هوایی ست که از سمت جنوب و شمال غرب می آید و حالتی خشک و کم باران دارد. تنها در فصل زمستان شاهد بارندگی هستید که آن هم بصورت رگباری خواهد بود. کاهش دما به هر میزان هم که شدید باشد هرگز به صفر نخواهد رسید. اختلاف دما در شب و روز حدود 9 درجه است و در شبها هم نیاز به پوشیدن لباس گرم ندارید.

بهترین زمان سفر با تور کیش

تور کیش در تابستان

اگر می خواهید فصل تابستان را برای شرکت در تور کیش انتخاب کنید خوب است بدانید که رطوبت هوا در این ایام بسیار زیاد است. در تابستان میزان رطوبت موجود در هوا به 100 درصد نیز می رسد و روزهایی گرم و طولانی را تجربه خواهید کرد. میزان بارندگی بسیار کم است و در تابستان شاهد بارش باران نخواهید بود. ماه مرداد به عنوان گرمترین ماه سال در جزیره کیش شناخته می شود و بهتر است آن را به عنوان زمانی مناسب برای شرکت در تور انتخاب نکنید.

تور کیش در زمستان

اگر به آب و هوای ملایم و بهاری علاقه دارید فصل زمستان را برای شرکت در تور توریستی کیش انتخاب کنید. البته ناگفته نماند که در این فصل باران بصورت رگباری و با شدت بسیاری می بارد و گاها شاهد جاری شدن سیلاب هستید.  دی، بهمن و اسفند جزو بهترین زمان های اعلام شده برای سفر به جزیره کیش است. این فصل فرصت مناسبی برای لذت بردن از تفریحات آبی و بهره گیری از آرامش جزیره است. اگر می خواهید یک تعطیلات رویایی و آرام را بگذرانید فصل زمستان را برای شرکت در تور کیش انتخاب کنید.

آب و هوای جزیره کیش

در این بخش نکات باقی مانده ای از آب و هوای کیش مطرح می شود:

  1. گرم ترین و سردترین ماه کیش حدود 16 درجه سانتی گراد اختلاف دمایی دارند.
  2. دی ماه خنک ترین هوای کیش را تجربه خواهید کرد و درصد رطوبت هوا نیز به مقدار زیادی کاهش میابد.
  3. مرداد گرم ترین ماه منطقه کیش است و بیشترین میزان رطوبت موجود در هوا را به نام خود ثبت کرده است.
  4. آب شیرین به میزان کافی در دسترس ساکنین جزیره است.

آب و هوای جزیره کیش

فرودگاه جزیره کیش

فرودگاه بین المللی کیش یکی از مقصدهای اصلی کیش است که روزانه 115 پرواز از طریق آن انجام خواهد شد. در ادامه به برخی از امکانات تعبیه شده در این فرودگاه اشاره می کنیم:

  1. در سالن های خروجی و ترانزیت، کانترهایی را برای راهنمایی مسافران ایجاد کرده اند.
  2. اتاق هایی با نام اتاق کودک برای مادران و کودکان در نظر گرفته شده است.
  3. نمازخانه نیز جهت رفاه حال عبادت کنندگان مهیا شده است.
  4. سرویس های بهداشتی بسیار تمیز هستند و در همه بخش ها تعبیه شده اند.
  5. تابلوهای راهنمای محیط داخلی فرودگاه بر اساس استانداردهای بین المللی نصب شده است.
  6. تعداد چرخ های دستی نیز افزایش پیدا کرده است.

در این فرودگاه همه امکانات لازم برای رفاه حال مسافرین در دسترس است و یکی از فرودگاه های برتر کشور شاخته می شود.

فرودگاه جزیره کیش

بلیط هواپیما کیش

در این بخش به نکاتی درباره خرید بلیط هواپیما کیش خواهیم پرداخت که باید بدانید. برای خرید و رزرو بلیط نباید از طریق روش های حضوری اقدام کنید، چراکه همه امکانات لازم جهت استفاده از خدمات اینترنتی برای رزرو و خرید در مجموعه ما مهیا شده است. هنگام استفاده از خدمات آنلاین ایمیل خود را به طور صحیح وارد کنید تا اطلاعات بلیط به دست شما برسد. برای کنسل کردن هم نیازی به مراجعه حضوری ندارید و می توانید از بخش استرداد آنلاین جهت انجام مراحل آن بهره بگیرید، مبلغ بلیط به موجودی پنل شما افزوده خواهد شد.

رزرو بلیط کیش

جزئیات بلیط رزرو شده در سایت قابل مشاهده است، برخی از این جزئیات به شرح زیر است:

  1. فرودگاه مبدا
  2. فرودگاه مقصد
  3. تاریخ و ساعت حرکت هواپیما
  4. کلاس پروازی
  5. تعداد مسافران هوایپما
  6. نام ایرلاین

بلیط ارزان قیمت تور کیش

قیمت بلیط در ایام تعطیل و اعیاد بسیار گران است، اگر به دنبال سفری کم هزینه هستید باید ایام خلوت و کم مسافر را برای خرید بلیط انتخاب کنید. بلیط های چارتری هم برای تور ارزان قیمت کیش مناسب هستند که مجموعه ما نیز جهت کاهش هزینه های مسافرین از این فرصت بهره می گیرد. سعی کنید بصورت لحظه ای قیمت تورها و بلیط های را دنبال کنید و در شرایط مناسب بهترین گزینه را رزرو نمایید.

جاذبه های دیدنی و تفریحی کیش

از جذاب ترین بخش های تور کیش بازدید از جاذبه های گردشگری و مناطق تفریحی است. در ادامه به برخی از این جاذبه ها اشاره می شود.

کشتی یونانی در کیش

بازدید از کشتی یونانی با غروب های دل انگیزش همراه است، اگر در تور توریستی کیش به سواحل غربی جزیره رفتید از این کشتی زیبا نیز دیدن کنید. قدمت این کشتی به حدود چهل سال قبل باز می گردد. جالب است بدانید که علت جذابیت این کشتی یونانی قدمت آن نیست و فقط موقعیت قرارگیری آن که پرتوهای غروب آفتاب را به شکلی زیبا نشان می دهد حائز اهمیت بوده است، بخش زیادی از کشتی پوسیده و هر لحظه امکان رفتن آن به اعماق دریا وجود دارد. اگر از عاشقان طبیعت هستید حتما غروب خلیج فارس را به تماشا بنشینید.

کشتی یونانی در کیش

آکواریوم آبزیان در تور کیش

آکواریومی نیز در جزیره وجود دارد که می توانید همه آبزیان دریای خلیج فارس را درون آن مشاهده کنید، اگر در تور کیش شرکت کردید حتما از این جاذبه نیز دیدن کنید. آکواریوم پنجاه هزار لیتری مختص ماهیان بزرگ و کوسه های خلیج فارس است و آکواریوم کوچکتر با حجم بیست هزار لیتر ماهی های کمیاب و تزئینی که جسه های کوچکی هم دارند را در خود جای داده است. بخش علمی حیوانات تاکسیدرمی نیز جذابیت های مخصوص به خود را دارد که توصیه می شود حتما از آن دیدن کنید.

آکواریوم آبزیان در تور کیش

باغ پرندگان در تور کیش

باغ پرندگان یکی دیگر از جذابیت های تور کیش است که به دو بخش تقسیم شده است. با مشاهده هر پرنده می توانید اطلاعات و خصوصیات درج شده او را نیز مطالعه نمایید و سطح آگاهی تان را افزایش دهید. تمساح پوزه کوتاه، آهو و میمون نیز در این باغ نگهداری می شود، بخشی نیز به پرندگانی اختصاص داده شده که باید آزادانه پرواز کنند. در مجموعه تفریحی باغ پرندگان می توانید از پرندگان این مجموعه دیدن کنید، وسعت این باغ حدود 100 هکتار است.

باغ پرندگان در تور کیش

شهر زیرزمینی کاریز در کیش

شهر زیرزمینی کاریز نیز از دیگر جاذبه های جزیره کیش است که ارزش تاریخی دارد و در عمق 16 متری از سطح زمین بنا شده است، در گذشته آب شیرین و قابل شرب جزیره از این مکان تامین می شده است. اکنون کاربری آن تغییر کرده و لقب کاریز کیش را گرفته و مساحت آن 10 هزار مترمربع است. اگر در تور کیش شرکت کردید حتما از این شهر زیرزمینی جذاب و زیبا دیدن کنید. در ادامه به برخی دیگر از ویژگی های این جاذبه اشاره می شود:

  1. سقف آن بین 270 الی 560 سال قدمت دارد.
  2. فسیل بعضی از جانوران دریایی در سقف آن یافت شده است.
  3. غرفه های صنایع دستی را می توانید  در آن جا مشاهده کنید.
  4. سالن آمفی تئاتر برای هنردوستان تعبیه شده است.
  5. گالری های هنری نیز اثرات جذابی را به نمایش می گذارد.
  6. در رستوران های سنتی اش هم می توانید غذاهای خوشمزه ای میل کنید.

شهر زیرزمینی کاریز در کیش

پارک دلفین ها در تور کیش

پارک دلفین ها در بخش جنوب شرقی جزیره واقع شده است و مساحتی معادل 100 هکتار دارد. اگر در تور کیش شرکت کردید حتما از این مجموعه نیز دیدن کنید. گونه های متعددی از پستانداران در این مجموعه وجود دارند که پرطرفدارترین آنها دلفین ها و شیرهای دریایی هستند. در بخشی دیگر هم گونه های متفاوتی از گیاهان به معرض نمایش گذاشته شده است، اگر به فضای سبز و طبیعت علاقه دارید از این بخش نیز دیدن کنید.

پارک دلفین ها در تور کیش

کلبه هور در کیش

دماغه ای در بخش غربی جزیره کیش وجود دارد که به آن کلبه هور می گویند، این مکان نیز از جاذبه های تور کیش است که باید حتما از آن دیدن کنید. بستر اصلی این محل صخره است و آبزیان متنوعی در آن زندگی می کنند، یکی از تفریحات این مکان غواصی و ماهیگیری است که سالانه افراد بسیاری را به سمت خود می کشاند. غار موجود در این منطقه نیز دیدنی است، با نشستن در ساحل می توانید از جزر و مد موج ها و صدای آب های خروشان دریا لذت ببرید.

بهترین مراکز خرید کیش

در ادامه چند مورد از یهترین بازارها و  مراکز خرید کیش مورد بررسی قرار می گیرند.

مرکز خرید ونوس کیش

در کیش می توانید از مرکز خرید ونوس نیز دیدن کنید. این مرکز 310 غرفه دارد و در 2 طبقه بنا شده است. در ادامه به برخی از کالاهای ارائه شده در این مرکز اشاره می شود:

  1. کافه
  2. بانک
  3. اسباب بازی فروشی
  4. مواد غذایی و سوپرمارکت
  5. لباس
  6. کیف و کفش

مرکز خرید زیتون کیش

این مرکز یک پاساژ دو طبقه است که 108 واحد تجاری و اداری دارد. معماری آن با دیگر بازارها و مراکز خرید متفاوت است و امکاناتی چون کافی شاپ و رستوران در آن تعبیه شده است.

بهترین مراکز خرید کیش

مرکز خرید پانیذ کیش

این مرکز هم دارای 183 غرفه است که اقلام متنوعی را به فروش می رسانند، کافی شاپ و رستوران نیز جهت رفع خستگی و گرسنگی در محوطه داخلی مجتمع تعبیه شده است.

مرکز خرید دامون کیش

این مرکز 98 غرفه تجاری و 10 غرفه خدماتی دارد. پیست اسکیت روی یخ از تفریحات مهیج این مرکز است، و از آهنگ هایی که توسط پیانو نواخته می شود نیز لذت خواهید برد.

بازار پارس خلیج

اگر در تور کیش شرکت کردید از بازار 150 غرفه ای نیز دیدن کنید، در اینجا اقلام متعددی برای خرید وجود دارد. در ادامه به برخی از کالاهای ارائه شده در این بازار اشاره می شود:

  1. پوشاک زنانه، مردانه و بچه گانه
  2. انواع کیف و کفش
  3. عینک و ساعت
  4. اسباب بازی های متنوع
  5. لوازم بهداشتی و آرایشی
  6. تلفن همراه و وسایل جانبی اش
  7. لوازم خانگی
  8. مواد غذایی
  9. مشاور املاک
  10. خدمات مسافرتی

بازار پارس خلیج

بازار صفین کیش

از قدیمی ترین بازارهای جزیره است که با نام بازار عرب ها معروف است، اکثر فروشندگان عرب زبان هستند. قیمت اجناس در این بازار بسیار ارزان است و دارای 70 غرفه می باشد. اگر در تور کیش شرکت کردید هدایای عزیزان تان را از این بازار تهیه کنید.

بازار پردیس 1

دارای 2 طبقه و 200 واحد تجاری ست که اقلامی چون پوشاک و کیف و کفش را ارائه می دهد. امکانات دیگری چون کافه، چای خانه و بانک نیز در داخل بازار تعبیه شده است.

بازار پردیس 2

این بازار نیز اقلامی مشابه با بازار پردیس 1 ارائه می دهد و در رستوران و کافی شاپ آن نیز می توانید غذا و نوشیدنی میل نمایید.

۲۸ ارديبهشت ۹۷ ، ۲۲:۰۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
معرفی مکانهای جذاب معرفی مکانهای جذاب

تور مشهد

تور مشهد

امروز در این مقاله قصد داریم تا به معرفی شهر بزرگ مشهد مقدس و برنامه تور مشهد بپردازیم تا بتوانیم اندک کمکی به شما در سفر به مشهد داشته باشیم. شهر مشهد مقدس علاوه بر وجود بارگاه ملکوتی امام هشتم امام رضا (ع) در آن، دارای جاذبه ‌های گردشگری و توریستی بی شماری است. برای آشنایی بیشتر با این شهر زیبا و انتخاب تور زیارتی مشهد برای سفر آینده‌ تان با ما همراه باشید.

راهنمای سفر به مشهد

شهر مشهد دومین شهر بزرگ ایران پس از تهران است که به دلیل وجود حرم مطهر امام رضا (ع) به عنوان پایتخت معنوی ایران شناخته شده است و همه روزه مردم زیادی از شهر های مختلف و راه ‌های مختلفی از جمله هوایی، ریلی، اتوبوس یا وسایل نقلیه شخصی و یا با کمک تورهای مشهد شامل تور با هواپیما، قطار و یا اتوبوس وارد این شهر بزرگ زیارتی و سیاحتی می‌ شوند.

راهنمای سفر به مشهد

موقیعیت جغرافیایی مشهد

شاید برای شما که می‌ خواهید با تور مشهد سفر کنید، جالب باشد بدانید این شهر کدام قسمت ایران واقع شده و با چه شهر های دیگری همسایه است تا بتوانید از جاذبه ‌های گردشگری این شهر ها نیز استفاده کنید. شهر مشهد با وسعت تقریباً 351 کیلومتر مربع دومین شهر بزرگ ایران به شمار می ‌رود که در استان خراسان رضوی واقع شده و جز شهر های شمال شرقی ایران محسوب می‌ شود.

مشهد در محدوده رود کشف رود و رشته کوه ‌های هزار مسجد از شمال و رشته کوه ‌های بینالود از جنوب آن را احاطه کرده‌ اند. از سمت شمال با شهر کلات، از سمت شمال غرب با شهر های چناران، گلبهار و درگز و از سمت شمال شرق و شرق نیز با شهر سرخس همسایه است. شهر های جنوب شرقی، جنوبی و جنوب غربی مشهد به ترتیب شامل شهر های تربت جام، فریمان، تربت حیدریه و نیشابور است.

جمعیت شهر مشهد

شهر مشهد علاوه بر این که دومین شهر بزرگ ایران از نظر وسعت است، دومین شهر ایران از نظر جمعیت هم است. خصوصاً در مواقع خاصی از سال مانند نوروز و تابستان که مردم بیشتری با تور مشهد وارد این شهر می‌ شوند، جمعیت آن رشد چشم گیری می‌ کند. اما طبق نتایج سرشماری سال 1395 مشهد دارای جمعیت تقریبی 3 میلیون و 372 هزار و 660 نفر است.

جمعیت شهر مشهد

زبان و لهجه مردم مشهد

مردم مشهد هم مانند اکثر مردم ایران فارسی صحبت می‌ کنند اما دارای لهجه خاص خود هستند که از نظر دیگر مردم نواحی دیگر ایران لهجه با مزه ‌ای به حساب می‌ آید. نوع خاصی از لهجه مشهدی هم به نام زق وجود دارد که دارای کلمات اصیل و ناب زبان فارسی است. اما به ندرت بین مردم استفاده می ‌شود. گویش اصیل مشهدی از لهجه توس قدیمی ریشه می‌ گیرد که حکیم بزرگ ابوالقاسم فردوسی شاهنامه را با این لهجه زیبا و کهن سروده است. شما در سفر به مشهد قطعاً با این لهجه زیبا مشهدی آشنا خواهید شد و از آن لذت خواهید برد.

وضعیت فرهنگی شهر مشهد

به سبب وجود بارگاه مطهر امام هشتم (ع) در این شهر و زوار بسیاری که با تور مشهد، سفر به مشهد را انتخاب می‌کنند و هم چنین وسعت و رشد بسیار، این شهر دارای فرهنگ کامل و غنی است و البته به دلیل وجود شاعران، بزرگان و دانشمندان زیاد از دیرباز که در مشهد و خراسان رشد یافتند، این فرهنگ و علوم دانشمندان نسل به نسل منتقل شده است. نمونه‌ای از این بزرگان و مشاهیر شاعر بزرگ پارسی گوی فردوسی، عطار نیشابوری، خیام، دکتر علی شریعتی، مهدی اخوان ثالث، حسین ملک و رهبر بزرگ انقلاب هستند.

شهر مشهد دارای مراکز فرهنگی و علمی بسیاری از جمله دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دانشگاه صنعتی سجاد، دانشگاه خاوران، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه بین المللی امام رضا (ع)، حوزه علمیه مشهد و …. است که خارج از تورهای مشهد نیز می‌ توانید از این دانشگاه‌ ها دیدن کنید. هم چنین شهر مشهد دارای چندین سینما مجهز مانند سینما هویزه در محدوده خیابان دانشگاه، سینما آفریقا در میدان تقی آباد، سینما سیمرغ در قاسم آباد و دیگر سینما های مشهد شامل سینما قدس، پیروزی، بهمن، رسالت و… است که در مشهد می‌ توانید بهترین فیلم‌ ها را با کیفیت عالی مشاهده کنید.

وضعیت فرهنگی شهر مشهد

مراکز درمانی و پزشکی مشهد

مشهد دارای بیمارستان‌ های مجهز و متعددی است. از جمله بیمارستان بین المللی و خصوصی رضوی که هرساله بیماران زیادی از شهر ها و کشور های مختلف در قالب تورهای مشهد درمانی و برای معالجه در این بیمارستان به مشهد سفر می‌ کنند. بیمارستان رضوی در حاشیه بزرگراه آزادی قرار گرفته است. بیمارستان سوانح طالقانی حاشیه جاده مشهد به قوچان و نزدیک میدان فردوسی، بیمارستان امام رضا (ع) حاشیه خیابان ابن سینا، بیمارستان قائم نبش احمد آباد، بیمارستان امام حسین (ع) در طلاب، بیمارستان ارتش (شمس الشموس) حاشیه خیابان بهار، دارالشفا امام رضا (ع) و….. از جمله بیمارستان ‌های معروف و مجهز مشهد است. اگر در تور مشهد دچار مشکلی شدید می‌ توانید به یکی از این بیمارستان‌ ها مراجعه و خدمات درمانی دریافت کنید.

آب و هوای شهر مشهد

مشهد به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی که دارد به طور کلی دارای آب و هوای سرد و خشک و کوهستانی است و رطوبت هوا پایین‌ تر است. در اواخر خرداد و اوایل تیرماه دارای بیش‌ ترین دما هوا و در ماه ‌های دی و بهمن دارای کم ترین دما هوا در طول سال است.

آب و هوای شهر مشهد

بهترین زمان سفر با تور مشهد

شاید شما که می‌ خواهید از تور مشهد استفاده کنید و سفر به مشهد را برای گذراندن اوقات فراغت خود انتخاب کنید برایتان این سؤال به وجود آید که چه زمانی بهترین زمان مسافرت به مشهد است؟ باید بگوییم اوج ترافیک ورود و خروج مشهد و ساعت کاری بالای تورهای مشهد در فصل بهار و به ویژه فروردین و یا اواخر اسفند ماه است. در این موقع از سال اگر از تور توریستی مشهد استفاده می‌ کنید باید عرض کنیم که مشهد دارای آب و هوای مرطوب، بارانی و مطبوعی است و یکی از بهترین زمان‌ های سفر به مشهد است.

اما به دلیل حجم زیاد ترافیک ورود و خروج به مشهد ممکن است هزینه مسافرت تان زیاد شود که بهتر است از تورهای ارزان مشهد استفاده کنید و از برنامه تورهای مشهد و جاذبه های مشهد لذت ببرید. زمان دیگری که برای سفر به مشهد به شما پیشنهاد می‌ کنیم اواخر تابستان و اوایل مهر ماه است که هوا خنک‌ تر است و عموماً روز های تعطیلات مدارس است. دیگر مواقعی که مسافرین و زوار مشهد را به عنوان مقصد سفر  انتخاب می‌ کنند تعطیلات مذهبی از جمله ولادت امام رضا (ع) و دهه کرامت و ایام محرم و دیگر اعیاد یا شهادت های  مذهبی است. هم چنین شما می‌ توانید از تور لحظه آخری که تور ارزان مشهد است استفاده کنید.

بهترین زمان سفر با تور مشهد

اطلاعات پرواز و فرودگاه مشهد

شهر مشهد دارای یک فرودگاه با نام فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد است که در جنوب شرقی مشهد و بلوار شهید هاشمی نژاد واقع شده است. این فرودگاه دارای پرواز های داخلی و خارجی است. مسیر پرواز های داخلی مشهد شامل شهر های تهران، اصفهان، شیراز، تبریز، چابهار، زابل، نوشهر، یزد، رشت، ساری، زاهدان، اهواز، بوشهر، کیش، کرمانشاه، قشم، گرگان و همدان است. مسیر های خارجی پرواز ها و تورهای مشهد شامل استانبول، بحرین، بغداد، بیروت، جده، دبی، دمام، دوحه، دوشنبه، شارجه، قندهار، کابل، کویت، لاهور، مدینه، مزارشریف، نجف و هرات است. که تور مشهد به این شهر ها و بالعکس تقریباً وجود دارد.

حداقل هزینه تور ارزان مشهد به صورت هوایی درحدود 250 هزار تومان از شهر تهران و حداکثر هزینه تور لوکس مشهد به صورت هوایی 2 میلیون و 500 هزار تومان از شهر استانبول است. البته این اعداد متغیر است و ارتباط تنگاتنگی با زمان و محل مبدأ مسافرت دارد. و البته نوع هتل اقامتی و هزینه‌ های جانبی را نیز باید در نظر گرفت. اگر هم بدون تور وارد فرودگاه مشهد می‌ شوید نگران نباشید. از فرودگاه شهید هاشمی نژاد به بیشتر نقاط اصلی شهر ایستگاه مترو و اتوبوس وجود دارد.

اطلاعات پرواز و فرودگاه مشهد

جاذبه ‌های دیدنی و تفریحی تور مشهد

در نظر اول مشهد به عنوان مهم‌ ترین شهر مذهبی ایران شناخته می ‌شود و دلیل مسافرت مردم به مشهد و استفاده از تور مشهد بیشتر همین موضوع است. اما خوب است بدانید مشهد علاوه بر حرم مطهر رضوی سرشار از محیط ‌های زیارتی دیگر، تفریحگاه ‌های بسیار در داخل و اطراف شهر، ییلاقات فراوان با آب و هوای عالی، ابنیه تاریخی و بسیاری مراکز گردشگری است که از جاذبه های مشهد به شمار می آیند. پس پیشنهاد می‌ کنیم در سفر به مشهد و در مشهد از این نقاط زیبا دیدن کنید. برای آشنایی با این مناطق زیبا در ادامه با ما همراه باشید.

زیارتگاه ها

از جمله محیط ‌های زیارتی و سیاحتی شهر مشهد امام زادگان خواجه مراد، خواجه اباصلت در شرق مشهد و اول جاده فریمان است. امام زاده خواجه ربیع، امام زاده یحیی، امام زادگان سید یاسر و سید ناصر در نزدیکی طرقبه و …. از جمله اماکن مذهبی و سیاحتی مشهد است که مسافرینی از جای جای ایران و کشورهای عربی را پذیرا می ‌باشند. اگر در مشهد به دنبال فضا های معنوی و مذهبی هستید بهتر است از این اماکن دیدن کنید.

پارک ملت مشهد

مشهد تفریحگاه‌ های بسیاری دارد بخصوص در چند سال اخیر در این زمینه رشد خوبی داشته است. در تور مشهد می ‌توانید از این محیط ‌های زیبا و خوش آب و هوا بازدید کنید. بوستان یا پارک ملت یکی از بوستان‌ های معروف مشهد واقع در فلکه پارک و بین خیابان معلم و خیابان امامت قرار دارد. بوستان ملت دارای شهربازی و چرخ و فلک، فضا های ورزشی، دریاچه مصنوعی به همراه رقص نور و آب و پارکینگ اختصاصی است.

پارک ملت مشهد

پارک جنگلی وکیل آباد

در انتهای خیابان وکیل آباد با وسعت چشم گیر دارای مناظر زیبا و سر سبز، رستوران، فضا بازی و….. است. در رو به روی پارک جنگی وکیل آباد باغ وحش وکیل آباد قرار دارد این مجموعه دارای انواع حیوانات و پرندگان و خزندگان و هم چنین مجهز به شهربازی است که در تور مشهد پیشنهاد می‌ کنیم به این مجموعه سر بزنید.

کوهسنگی مشهد

 یکی از اماکن مورد علاقه توریست ‌ها و زوار گرامی در مشهد کوهسنگی است که در انتها خیابان تقی آباد واقع شده است و دارای رستوران، پارک، فواره‌ های زیبا و در بالای کوه مقبره چند شهید گمنام قرارگرفته است. پیشنهاد می‌ کنیم هنگام شب در مشهد از این مکان دیدن کنید چرا که زیبایی شهر از فراز کوهسنگی و حرم مطهر دو چندان می ‌شود. البته باید در این راستا پارک خورشید معروف به بام مشهد را نیز به شما معرفی کنیم. این مکان بسیار مرتفع‌ تر از کوهسنگی است و در تور مشهد از بالا کوه کاملاً شهر به زیبایی می ‌درخشد. مکان زیبا دیگر خیابان گلستان است که سقف خیابان پوشیده از چتر است و فضا خیره کننده ‌ای را ایجاد کرده است و در مشهد باید حداقل یک بار از آن جا عبور کنید.

کوهسنگی مشهد

ییلاقات سرسبز در تور مشهد

مهم ‌ترین ییلاقات مشهد که بیش‌ ترین توریست‌ های ایرانی و کشورهای حوزه خلیج فارس را به خود جذب می‌کنند، شامل ییلاقات طرقبه، شاندیز، نغندر، زشک، دهبار، جاغرق، روستا مایون، غارمغان، آبشارهای اخلمد در چناران، چالیدره، بند گلستان و دیگر نواحی زیبا و خوش آب و هوا و البته توریستی مشهد که در تور مشهد حتماً باید از این نقاط دیدن کنید. البته باید خوش شانس باشید که در مشهد می توانید از این اماکن دیدن کنید.

ییلاقات سرسبز در تور مشهد

ابنیه تاریخی در تور مشهد

مشهد و خراسان به دلیل سابقه تاریخی بسیاری که دارد دارای ابنیه تاریخی زیادی است که مورد بازدید عموم و گردشگران در تور توریستی مشهد قرار می‌ گیرد. به عنوان مثال آرامگاه نادرشاه افشار و موزه نادری است که مقبره نادر شاه افشار پادشاه سلسله افشاری و هم چنین موزه اسلحه در آن واقع شده است و در نزدیکی حرم مطهر قرار دارد. میل اخنگان در شمال شهر مشهد قرار دارد و قدمت آن به دوره تیموری بر می‌ گردد. مسجد گوهر شاد، گرمابه سعدی، میل رادکان چناران، باغ خونی، باغ ملی از دیگر ابنیه تاریخی است که در تور مشهد و در سفر به مشهد می‌ توانید از آن ‌ها دیدن کنید و لذت ببرید.

گنبد خشتی مقبره یکی از امام زادگان است که به همین نام معروف است و قدمت آن به دوره صفویه بر می گردد. این گنبد در ابتدای خیابان طبرسی واقع شده است. آرامگاه فردوسی که در 25 کیلومتری شمال غربی مشهد و در فرعی جاده مشهد به قوچان واقع شده است و علاوه براین، آرامگاه این شاعر بزرگ تبدیل به موزه و محل بازدید گردشگران عزیز است. گنبد هارونیه نیز در نزدیکی مقبره فردوسی واقع شده است.

ابنیه تاریخی در تور مشهد

بهترین رستوران های مشهد

یکی از بهترین رستوران ‌های مشهد رستوران پسران کریم واقع در خیابان فرهاد است. رستوران‌ های شاندیز نیز بسیار معروف هستند و مورد استقبال توریست ‌ها و مسافران قرار می‌ گیرد. دیگر رستوران‌ های مشهد می‌ توان به رستوران هتل درویشی، رستوران بابا قدرت، رستوران سدروس و رستوران تشریفات مشهد اشاره کرد.

مراکز خرید مشهد

در شهر مشهد مراکز خرید بسیار بزرگ و زیبایی هستند که در تور مشهد می‌ توانید خرید های خود را از این مراکز خرید انجام دهید و در شهر مشهد از خرید لذت ببرید. در این بخش به معرفی تعدادی از این مراکز پرداخته ایم:

  • بازار رضا در خیابان امام رضا (ع)
  • مرکز خرید پروما در میدان جانباز
  • مرکز خرید الماس شرق در انتها خیام
  • مرکز خرید زیست خاور در تقی آباد
  • مرکز خرید آرمان در خیابان نواب صفوی
  • برج آلتون در بولوار دانشگاه
  • کیان سنتر در میدان جانباز
  • مجتمع تجاری گوهرشاد در بولوار سازمان آب
  • مرکز خرید خورشید مشهد در احمدآباد
  • بازار فردوسی در انتها بلوار مفتح
  • بازار ملل در تقاطع بزرگراه شهید بابا نظر و بلوار شهید آوینی
  • بازار حکیم مشهد (بازار روس‌ها) در خیابان امام خمینی
۲۸ ارديبهشت ۹۷ ، ۲۱:۳۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
معرفی مکانهای جذاب معرفی مکانهای جذاب

تور تهران گردی

تور تهران گردی

شهر تهران به عنوان مرکز استان تهران و پایتخت کشور ایران دارای جاذبه های طبیعی و تاریخی گوناگونی است. تور تهران گردی از جمله موارد جذاب برای ساکنین تهران می باشد. این شهر دارای فرهنگ و آداب و رسوم مختلفی از سرتاسر ایران است. شهر تهران از زمان حکومت قاجاریه به عنوان پایتخت ایران شناخته شده است و دارای پیشینه تاریخی طولانی است. امروزه با توجه به صنعتی شدن و مدرن شدن شهر ها این شهر نیز طی چند سال گذشته به این سمت حرکت کرده است. در اینجا به تفسیر در مورد مردم و جاذبه های شهر تهران صحبت می کنیم.

موقعیت جغرافیایی شهر تهران

شهر تهران با 730 کیلومتر مربع وسعت جزو شهر های وسیع ایران است. این شهر از شمال به رشته کوه های البرز و از جنوب به دشت های ورامین و شهریار محدود می شود. این شهر دارای ارتفاعی در حدود 2000 متر از سطح دریا می باشد و دارای آب و هوایی متغیر است. شهر تهران توسط رود های پرآبی از جمله رود کرج و رود دربند و رود چیتگر تغذیه می شود و سد های متعددی بر روی این رود ها قرار گرفته است. شهر تهران بر روی گسل های خطرناکی قرار دارد و که در صورت فعالی می تواند خسارات سنگینی را بر جای بگذارد.

موقعیت جغرافیایی شهر تهران

تاریخچه شهر تهران

قبل از سال 1393 قدمت تاریخی شهر تهران در حدود 3 هزار سال تخمین زده شده بود اما در سال 93 در هنگام حفاری به اسکلت انسانی برخورد کردند که قدمت آن به حدود 7 هزار سال پیش بر می گردد که رقمی قابل تامل است. شهر تهران در قدیم حد فاصل بین نواحی بزرگی همچون خراسان، مازندران و قزوین بوده که رفت و آمد های بسیاری از این شهر می شده است. در ابتدا اولین مناطقی که شهر تهران در آن شکل گرفته است منطقه شهر ری کنونی است که کم کم وسعت پیدا کرده و شهر تهران شکل گرفته است. در قدیم گذرگاه تهران محلی برای غرت و چپاول کاروان های عبوری از این منطقه است. در زمان صفویه این موضوع از میان رفت و در زمان نادرشاه شهر تهران به عنوان مرکز مهمی در مذاکرات و گردهمایی های مهم سیاسی شده بود.

معماری شهر تهران

شهر تهران دارای معماری و طراحی مدرنی می باشد. این تغییر از معماری سنتی به معماری مدرن امروزی از زمان ناصرالدین شاه قاجار شروع شده و تا به امروز ادامه دارد. البته استاندارد های ساختمان سازی در خیلی از مناطق شهر تهران رعایت نمی شود که این امر در آینده موجب خسارت های بیشماری برای شهر تهران می شود. شهر تهران با توجه به اهمیتش در چند دهه اخیر دارای کاخ های زیادی است که از جمله آن می توان به کاخ سعدآباد، کاخ نیاوران و کاخ گلستان اشاره کرد که مقصد مناسبی برای تور ارزان تهران گردی است.

معماری شهر تهران

فرهنگ و آداب و رسوم مردم تهران

در شهر تهران تعداد زیادی از مهاجران را می بینید که در گذشته جهت جستجوی کار و یا تحصیل به تهران مهاجرت کرده و در این شهر ماندگار شده اند. اقوام مختلفی در این شهر یافت می شود از خراسانی و گیلکی تا عرب و آذری زبان. اکثر مردم این شهر به زبان فارسی صحبت می کنند و گویش آن ها تهرانی می باشد. جمعیت شهر تهران در آخرین سرشماری در حدود 8.5 میلیون نفر می باشد که این رقم شامل شهر های اطراف تهران نیست. آذری زبان ها قسمت عمده ای از شهر تهران را به خود اختصاص داده اند. در تور تهران گردی شرایط مختلف شهر تهران را تجربه کنید.

شرایط آب و هوایی شهر تهران

آب و هوای شهر تهران همانطور که گفته شد تاثیر گرفته از کوهستان شمالی و دشت جنوبی این شهر است. در مجموع آب و هوای این شهر معتدل و مرطوب است دارای باد های آرامی از سمت کوه های توچال می باشد. بارش ها در شهر تهران به طور میانگین سالیانه در حدود 230 میلی متر است. در مجموع شهر تهران در تابستان آب و هوایی گرم و خشک دارد و در زمستان دارای آب و هوایی سرد و مرطوب است. مناسب ترین زمان برای تور تهران گردی فصل بهار است.

شرایط آب و هوایی شهر تهران

 بهترین زمان برای تور تهران گردی

 آب و هوای شهر تهران اغلب به سختی قابل پیش بینی می باشد. چون از یک طرف به کوه های البرز و از طرف دیگر به دشت های ورامین متصل است اما اغلب آب و هوایی معتدل و مرطوب دارد. معمولا شهر تهران با توجه به ترافیک شدید و آلودگی بالا شهر مناسبی برای گردشگران نمی باشد اما اغلب در فصل بهار به خصوص در اوایل ماه فرودین به دلیل کاهش جمعیت و بهبود شرایط آلودگی در شهر تهران زمان مناسبی برای تور تهران گردی به این شهر است.

شرایط آلودگی های زیست محیطی تهران

آلودگی از موارد بسیار خطرناک و ناراحت کننده شهر تهران است. این آلودگی شامل هوا، آب، صوت و زباله می شود که هر کدام در گسترش آلودگی در تهران موثر هستند. آلودگی هوای تهران که از جمله کلانشهر های آلوده جهان است بیشتر به دلیل کیفیت پایین خودرو های داخلی و بنزین پالایشگاهی ایران است. شهر تهران جزو آلوده ترین شهر های دنیا از لحاظ آلودگی صوتی است که قسمت اعظمی از آن به دلیل تردد موتور سیکلت ها در معابر است.

از جمله آلودگی های دیگر شهر تهران آلودگی آب و نبود سیستم فاضلاب است که بسیار برای سلامتی افراد خطرناک است. در شبانه روز 11 هزار تن زباله در شهر تهران تولید شده که قسمت اعظمی از این مقدار به درستی دفع نمی شود و باعث آلوده تر شدن محیط می شود. آلودگی از جلوه های زشت تور تهران گردی است.

شرایط آلودگی های زیست محیطی تهران

حمل و نقل درون شهری در تور تهران گردی

تهران دارای 7 خط فعال مترو می باشد که به این تعداد باید 8 خط دیگر اضافه شود. مترو امروزه از جمله اصلی ترین نیاز های شهری به اندازه تهران می باشد. همچنین خطوط اتوبوسرانی مختلف در راستای حمل و نقل درون شهری شهر تهران عمل می کند. خطوط اتوبوسرانی شامل اتوبوس های تندرو و عادی می باشد. گسترش مترو و اتوبوسرانی از جمله مهم ترین برنامه های بلند مدت شهر تهران است. حمل نقل عمومی از جمله وسایل مناسب برای تور تهران گردی است.

فرودگاه های شهر تهران

شهر تهران دارای دو فرودگاه پر تردد می باشد. فرودگاه مهرآباد که برای پرواز های داخلی و پرواز های مربوط به حج می باشد اما فرودگاه امام برای پرواز های خارجی می باشد و فاصله نسبتا زیادی با شهر تهران دارد. علاوه بر فرودگاه تهران دارای ایستگاه راه آهن بزرگی است که علاوه بر مقاصد داخلی دارای قطار به مقصد اروپا نیز می باشد. همچنین پایانه های اتوبوسرانی زیادی در خروجی های شهر تهران برای حمل و نقل مسافر وجود دارد.

فرودگاه های شهر تهران

جاذبه های دیدنی و تاریخی تور تهران گردی

تهران از جمله شهر های تاریخی و با قدمت ایران است. جاذبه های این شهر بیشتر مربوط به زمان دوره قاجاریه می باشد که مرکز حکومت بوده و همچنین دوره پهلوی که آثار مخصوص خود را دارد. در اینجا به تعدادی از این جاذبه ها و توضیحات مختصر از آن ها اشاره می کنیم تا در تور تهران گردی خود از آن ها دیدن کنید.

شهر تهران به عنوان پایتخت ایران دارای مراکز هنری بسیاری می باشد که از جمله آن می توان به سینما، سالن تئاتر و تالار های معروف جهت اجرای کنسرت و نمایش نام برد. تالار وحدت از جمله مجهزترین و بزرگترین تالار های ایران بوده و سالانه تعداد زیادی کنسرت و مراسم در این تالار برگزار می گردد که بازدید از آن ها مناسب تور تهران گردی است. دیوارنگاری از دیگر هنر های که در شهر تهران رایج است که قسمتی از آن جهت تبلیغات و قسمت دیگری جهت زیباسازی شهر استفاده می گردد. شهر تهران با توجه به موقعیت و آب و هوای خاص خود دارای مناطق گردشگری طبیعی بسیاری است. در اینجا با توجه به زمان محدود تور توریستی تهران گردی به تعدادی از این اماکن گردشگری طبیعی اشاره شده است.

شهر تهران دارای موزه ها و فرهنگسرا های بسیاری است. این شهر دارای 30 موزه بوده که آثار قدیمی و باستانی ایران را به نمایش گذاشته اند. از جمله این موزه ها می توان به موزه مردم شناسی، موزه ملی، موزه هنر های معاصر و کاخ موزه سعدآباد و نیاوران می باشد. از جمله بهترین مقاصد برای تور تهران گردی می باشد. شهر تهران دارای فرهنگسرا های مجهز و بزرگی است. تهران دارای 71 فرهنگسرا بوده که از جمله معروف ترین آن ها فرهنگ سرای نیاوران و بهمن می باشد. این مراکز در جهت ارتقای فرهنگ و آموزش جوانان و ساکنان مناطق مختلف تهران ارائه خدمت می کنند.

عمارت مسعودیه تهران

عمارت مسعودیه از جمله آثار باستانی مربوط به دوران قاجاریه بوده و در اواخر قرن 13 ام قمری و توسط سراج الملک بنا شده است. اما در واقع سازنده و معمار این بنا فرد دیگری است، معمار بنا شعبان معمار باشی است و ناظر این اثر سراج الملک بوده است. عمارت مسعودیه از جمله بنا هایی است که اتفاقات سیاسی بسیاری را در اطراف خود دیده است از جمله به رگبار بسته شدن این عمارت به بهانه های سیاسی می باشد. این عمارت دارای چندین اتاق بوده که هر یک محل نگه داری اشیا و آثار باستانی دوره خاصی می باشد. اولین موزه در ایران به روایتی در این عمارت برپا شده است که در تور ارزان تهران گردی خود توصیه می شود از آن دیدن کنید.

عمارت مسعودیه تهران

بام تهران

از جمله جاذبه های زیبا در تور تهران گردی بام تهران است. بام تهران از جمله مناطق جذاب و پر گردشگر تهران است. این شهرک در منطقه سعادت آباد و در مرتفع ترن کوه این منطقه ساخته شده است. این منطقه با توجه به آب و هوای خوب و ارتفاع مناسب می تواند دید مناسبی را از شهر تهران در شب و روز به گردشگران بدهد. این شهرک شامل مناطق تفریحی و توریستی فراوانی است که از جمله آن بوستان، هتل های مجلل و مراکز خرید مدرن می باشد.

بام تهران

باغ موزه هنر ایرانی

باغ موزه هنر ایرانی از جمله مناطق گردشگری بسیار جذاب در تور تهران گردی است که در منطقه الهیه تهران واقع شده است و مربوط به دوره پهلوی است. این بنا در چند سال اخیر چندین بار مورد بازسازی و مرمت قرار گرفته که علاوه بر نمایش آثار هنری و قدیمی فضایی سرشار از آرامش و زیبا را به وجود آورده است.

باغ موزه هنر ایرانی

باغ فردوس در تور تهران گردی

یکی دیگر از باغ های معروف و قدیمی شهر تهران که در منطقه شمیران واقع شده است. باغ فردوس دارای معماری و طراحی بسیار خاص و منحصر به فرد است که در دوره قاجاریه بنا نهاده شده است. مجموعه باغ فردوس به عنوان مرکزی فرهنگی و هنری شناخته می شود. این باغ را به عنوان مقصدی برای تور تفریحی تهران گردی بازدید کنید.

باغ فردوس تور تهران گردی

باغ پرندگان در تور تهران گردی

باغ پرندگان تهران از جمله بزرگترین محل نگهداری انواع پرندگان می باشد. این باغ در منطقه لویزان تهران واقع شده است و محلی مناسب برای تفریح و گردش برای گردشگران است.

باغ پرندگان تور تهران گردی

برج میلاد تهران

یکی از اصلی ترین نماد های امروزی تهران برج میلاد است. این برج در منطقه شمال غربی شهر تهران واقع شده است و 435 متر ارتفاع دارد. برج میلاد ششمین برج بلند مخابراتی دنیا بوده و دارای محیطی وسیع که شامل انواع مراکز تفریحی و بیمارستان می باشد.

برج میلاد تهران

دشت لار در تور تهران گردی

دشت لار از جمله دشت های زیبا ایران بوده که در فصل بهار با توجه به شقایق های این دشت زیبایی دو چندان پیدا می کند و مکان مناسبی برای تور تهران گردی است. این دشت دارای دره، دریاچه و چشمه های بسیار زیبایی است که از دل قله دماوند سرچشمه می گیرد. این منطقه محیط مناسبی برای طبیعت گردان و ورزشکاران می باشد. این منطقه خوش آب و هوا دارای سد نیز می باشد که این محیط برای ماهیگیری نیز بسیار مورد استقبال قرار می گیرد.

دشت لار تور تهران گردی

روستای درکه

این روستا از جمله روستاهای قدیمی و شمالی شهر تهران می باشد که محلی برای تفریح و کوهنوردی برای گردشگران می باشد. مسیر کوهپیمایی و پیاده روی درکه در آخر هفته ها معمولا بسیار شلوغ می باشد. مسیر منتهی در انتهای درکه به رشته کوه های البرز می رسد. پیشنهاد می شود تور تهران گردی را برای بازدید از این منطقه را به آخر هفته ها نگذارید.

روستای درکه

بوستان آب و آتش تهران

این پارک از جمله زیباترین فضاهای سبز تهران بوده که پل طبیعت نیز در این بوستان قرار دارد. این بوستان زیبا دارای امکانات تفریحی بسیاری است و محل تجمع اهالی این منطقه در جشن ها و روز های خاص می باشد. از جمله بهترین مقاصد برای تور تهران گردی است.

بوستان آب و آتش تهران

منظقه دارآباد

از جمله مناطق پر بازدید تهران محله دارآباد می باشد و از جمله مکان های زیبا برای طبیعت گردان و کوهنوردان است. دارآباد دارای دره بسیار زیبایی است که در درون آن رودخانه کوچک در جریان است. در حین پیاده روی با تور تهران گردی در انتهای این دره به یک آبشار می رسید که جاذبه این مکان گردشگری را دوچندان می کند.

روستای وردیج

از جمله روستای عجیب و زیبای اطراف شهر تهران است. افسانه ای که در این روستا وجود دارد مبنی بر اینکه در گذشته انسان هایی در این روستا تبدیل به سنگ شده اند. صخره های بزرگ و شبیه انسان احتمال حقیقت داشتن این افسانه را زیاد می کند. این روستا در منطقه شمال غربی تهران قرار دارد و از جمله منحصر به فرد ترین روستاهای کشور است.

روستای وردیج

دانشگاه های تهران

آموزش عالی در شهر تهران از زمان تاسیس مدرسه دارالفنون شروع شد و در زمان حکومت پهلوی به اوج خود رسید. دانشگاه های بسیار معتبری در ایران و در منطقه خاورمیانه در تهران وجود دارد. دانشگاه تهران جزو قدیمی ترین و اصیل ترین دانشگاه های ایران می باشد. از دیگر دانشگاه های معروف شهر تهران می توان به دانشگاه صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر، شهید بهشتی، آزاد اسلامی و علم و صنعت اشاره کرد. دانشگاه های علوم پزشکی مختلفی در تهران وجود دارند که معروف ترین آن ها دانشگاه علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی و ایران هستند.

بهترین مراکز خرید در تور تهران گردی

از جمله مهمترین جاذبه های گردشگری بازار ها و مراکز خرید شهر می باشد. شهر تهران به عنوان پایتخت ایران دارای بازار های خرید مجلل و پیشرفته ای است. معروف ترین مراکز خرید شهر تهران برای تور تهران گردی عبارتند از:

مرکز خرید تیراژه

از جمله مراکز خرید بزرگ و مجلل تهران است. این مرکز خرید در سه طبقه تعبیه شده است که طبقه آخر آن یک شهربازی مجهز است. این مرکز خرید شامل رستوران و کافی شاپ بوده و انواع برند های خارجی و داخلی در این بازار یافت می شود.

مرکز خرید سام سنتر

از جمله مراکز خرید مجلل و مدرن است که در خیابان فرشته تهران واقع شده است. این بازار برای افرادی که به دنبال برند هستند بسیار مناسب می باشد.

مرکز خرید پالادیوم

از دیگر مراکز خرید مجلل تهران است. این مرکز خرید در منطقه زعفرانیه تهران قرار گرفته و دارای انواع امکانات تفریحی می باشد.

مرکز خرید پالادیوم

مرکز خرید کوروش

از بازار های مجلل تهران است که دارای انواع رستوران کافی شاپ و پارکینگ است.

بهترین رستوران های تور تهران گردی

شهر تهران دارای رستوران ها و غذا های مختلفی است. رستوران های سنتی ایرانی از جمله رستوران های پرطرفدار شهر تهران است. فست فودها و انواع غذا های غربی دارای طرفداران خاص خود می باشد. در مجموع تهران دارای غذا خاص و یا خوراک سنتی نمی باشد و اکثرا همان غذا های محلی نواحی ایران در تهران نیز وجود دارد.

۲۸ ارديبهشت ۹۷ ، ۲۱:۱۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
معرفی مکانهای جذاب معرفی مکانهای جذاب

تور چابهار

تور چابهار

خوش بختانه به لطف تبدیل شهر چابهار به منطقه آزاد و رونق اقتصادی در این منطقه، مردم زیادی تور چابهار را برای مسافرت و گذراندن اوقات فراغت شان انتخاب می کنند. البته این رونق خوب اقتصادی به وسیله جذب توریست و تورهای چابهار، تا حدودی توانسته است اقتصاد استان محروم سیستان را نیز احیاء کند. با ما همراه باشید تا شما هم نفر بعدی باشید که در تور توریستی چابهار شرکت می کنید.

آسنایی با بندر چابهار

چابهار یکی از شهر ها و بنادر استان سیستان و بلوچستان است که در همسایگی سواحل مکران و اقیانوس هند قرار دارد. به همین سبب نقش بسیار مهمی را در دسترسی کشورهای آسیایی به آب های آزاد ایفاء می کند. قابلیت پهلو گیری کشتی های اقیانوس پیما در اسکله های چابهار فراهم شده و این ویژگی در رونق اقتصادی و صادرات و واردات اهمیت ویژه ای دارد. نام این شهر از گویش محلی و از کلمه چه بهار گرفته شده است. یعنی افرادی که در کنار چاه آب زندگی می کنند. چون در گذشته مردم چابهار آب مورد نیاز خود را از طریق حفر چاه های زیرزمینی به دست می آوردند.

طبق سرشماری سال 1395 جمعیت شهرستان چابهار در حدود 283 هزار و 204 نفر، شامل 144 هزار نفر مرد و 138 هزار نفر زن می باشد. چابهار پس از زاهدان دومین شهر پرجمعیت استان سیستان و بلوچستان است.

آسنایی با بندر چابهار

موقعیت جغرافیایی شهر چابهار

همان طور که اشاره شد بندر چابهار در استان سیستان و بلوچستان و در جنوب شرق ایران واقع شده است. مساحت این شهر چیزی در حدود 17155 کیلومتر مربع است. دریای عمان در جنوب چابهار قرار دارد و این شهر از سمت شمال با شهر های ایرانشهر و نیکشهر، از سمت شرق با کشور پاکستان و از سمت غرب با استان های کرمان و هرمزگان همسایه است. فاصله این شهر تا مرکز استان تقریبا 691 کیلومتر است. چابهار به بهشت گمشده ایران معروف است زیرا کم تر کسی از مردم به زیبایی های این منطقه زیبا پی برده است. اما خوشبختانه در سال های اخیر در تورهای چابهار توجه ویژه ای به این بهشت زیبا شده است.

زبان و فرهنگ مردم چابهار

زبان رسمی در چابهار فارسی است. اما مردم دارای گویش بلوچی شامل لهجه جدگالی، دشتیاری، طیسی، باهوکلاتی و کنارکی هستند. گویش بلوچی به دو دسته تقسیم می شود: بلوچی شمالی که مردم خاش و زاهدان و شمال سیستان با این گویش صحبت می کنند و گویش بلوچی جنوبی که در شهر های جنوبی تر مانند چابهار، سراوان، ایرانشهر استفاده می شود.

بیش تر مردم چابهار را مردم بلوچ و سنی تشکیل می دهند. از این رو فرهنگ خاصی نیز بر این شهر حاکم است. به سبب توجه مردم بلوچ به مذهب تسنن جشن گرفتن مراسمات مذهبی و اعیاد مذهبی همچون عید فطر و عید قربان یکی از فرهنگ های مردم بلوچ محسوب می شود. حتی بیش تر از عید نوروز به این اعیاد توجه می شود. در عید قربان مردم به اتفاق هم شتری را قربانی کرده و گوشت آن را بین محرومین تقسیم می کنند.

مردم چابهار و بلوچ معمولا در سنین پایین ازدواج می کنند و سن ازدواج برای پسران در حدود 15 تا 19 سال و برای دختران بین 12 تا 15 سال می باشد. هم چنین مردم سیستان و چابهار از لباس های زیبا خاصی استفاده می کنند که در بدو ورود به چابهار و در تور چابهار حتما این لباس ها و تنوع رنگ بسیار زیاد آن ها را خواهید دید. بد نیست از لباس ها و پارچه ها دست دوز زنان بلوچ در چابهار برای سوغاتی خریداری کنید البته این تنوع رنگ در لباس های بلوچ آن چنان شما را به سوی خود جذب می کند که در چابهار محال است از این پوشاک خریداری نکنید.

زبان و فرهنگ مردم چابهار

آب و هوای بندر چابهار

بندر چابهار از این جهت که در سواحل اقیانوسی واقع شده است. باد های اقیانوسی تاثیر زیادی در آب و هوای چابهار دارند. به طوری که در تابستان ها هوای چابهار بسیار خنک و در زمستان ها نیز گرم و دلپذیر می باشد. چابهار در منطقه استوایی قرار دارد و تغییرات آب و هوایی اندک است، لذا همواره دارای آب و هوای بهاری می باشد.

بهترین زمان سفر به چابهار

اصولا در تابستان که باد های موسمی می وزند، در حالی که ایران از گرما فراوان می سوزد این نقطه از ایران آب و هوای بهاری و خنکی دارد. هم چنین در فصل زمستان که سرما بیش تر نواحی ایران را تسخیر کرده این بندر چابهار است که آب و هوای بهاری خود را حفظ کرده است. نمی توان گفت بهترین فصل سفر به چابهار و استفاده از تور چابهار چه فصلی است. و باید گفت هر روزی که به چابهار سفر کنید و از تورهای چابهار استفاده کنید، آن روز بهترین روز مسافرت شما خواهد بود. پس با خیال راحت چمدان خود را ببندید و همین امروز عازم سفر به چابهار شوید و از تور ارزان چابهار استفاده کنید.

بهترین زمان سفر به چابهار

سوغات تور چابهار

حالا وقت آن رسیده که بهترین و معروف ترین سوغاتی های چابهار را معرفی کنیم. در تور چابهار سوغات مخصوص معمولا پارچه های بی نظیر این شهر است که آمیخته از طرح ها و نقش های زیباست. دیگر سوغاتی های چابهار سوزن دوزی ها، چادربافی، معرق کاری ها، اجناس تراش کاری شده و زیورآلات ساخته شده با صدف می باشد. البته روسری های زیبا دست دوز هم می توانید پیدا کنید. خالی از لطف نیست که بگوییم در سیستان ادویه و گیاهان دارویی خوبی نیز وجود دارد پس در چابهار حتما از این دست اقلام هم سوغاتی ببرید.

از شما دوستان عزیز سپاس گزاریم که وقت ارزشمند تان را برای خواندن این مقاله در اختیار ما قرار دادید. امیدواریم توانسته باشیم تا اطلاعاتی حتی ناچیز درباره این نقطه زیبا از ایران در اختیارتان قرار داده باشیم. اما حالا که کاملا با بندر چابهار و زیبایی ها و مناطق بی نظیر گردشگری این شهر آشنا شدید. وقت آن رسیده که فرصت را از دست ندهید و با تور چابهار راهی این شهر زیبا با مردمانی زحمت کش و ساده شوید. امیدواریم در چابهار اقامت در بهشت گمشده ایران، چابهار برای تان بسیار لذت بخش باشد.

سوغات تور چابهار

اطلاعات پرواز و فرودگاه چابهار

چابهار دارای یک فرودگاه کوچک است که درهفته تقریبا 18 پرواز داخلی از شهر های تهران، مشهد، شیراز، بندرعباس و زاهدان و 2 پرواز خارجی از مسقط و دبی را دارد. این فرودگاه در منطقه کنارک قرار گرفته و دارای دو باند پرواز می باشد. این فرودگاه در ارتفاع 13 متری از سطح دریا قرار دارد. شرکت های هواپیمایی که در چابهار در مسیر چابهار خدمت رسانی می کنند شامل ایران ایر، آسمان، ایران ایر تور هستند.

هزینه سفر و تور ارزان چابهار

چابهار یکی از مقاصدی است که هزینه های آن به نسبت کم تر از دیگر شهر ها و زیبایی های آن بیش تر از سایر شهر ها است. البته می توانید از بلیط چارتر چابهار و تور ارزان چابهار نیز استفاده کنید. هزینه تور چابهار به دلیل مسافت دور آن از تهران و بیش تر شهر های ایران در حدود 450 تا 900 هزار تومان می باشد.

هزینه سفر و تور ارزان چابهار

جاذبه های دیدنی و تفریحی تور چابهار

رودخانه باهو کلات، کوه های مینیاتوری معروف به مریخی، مسجد جامع دزک، غار بان مسیتی، درخت مکرزن، قلعه پیروز گت، مسجد جامع تیس و قلعه پرتغالی ها از دیگر جاذبه های چابهار است که پیشنهاد می شود در قالب تور چابهار از آن ها بازدید کنید. اما در ادامه به معرفی بهترین دیدنی های چابهار می پردازیم:

گل افشان جزیره چابهار

گل افشان در 20 کیلومتری روستای کهیر قرار دارد و دارای آتش فشان هایی است که از آن گل به بیرون می پاشد، شاید برای شما هم جالب باشد که این جاذبه چابهار تنها در سه نقطه دیگر دنیا مشاهده شده است. در چابهار از دیدن آن تعجب نکنید.

تالاب لیپار جزیره چابهار

تالاب لیپار که به تالاب صورتی مشهور است در مسیر جاده چابهار به گواتر قرار دارد و نمونه آن در جهان تنها در 4 نقطه دنیا یافت می شود. البته به دلیل باتلاقی بودن ساحل بهتر است با خودرو وارد ساحل نشوید.

تالاب لیپار جزیره چابهار

سواحل خلیج گواتر

سواحل خلیج گواتر در طول ساحل مکران نیز از دیگر جاذبه های چابهار و سیستان به شمار می آید. جنگل های حرای چابهار در گواتر هم زیبایی خاصی به بهشت گمشده داده است و شباهت بسیاری نیز با جنگل های حرای قشم دارد.

سواحل خلیج گواتر

سرفینگ چابهار

موج سواری یا سرفینگ که به علت خطرات بسیار، به صورت محدود در ایران انجام می شود را می توانید در چابهار ببینید و از آن لذت ببرید. غواصی در سواحل چابهار به شدت توصیه می شود. اگردر فصل زمستان تور چابهار را انتخاب کرده اید، توصیه می کنیم در این فصل به غواصی در زیر آب های آبی چابهار بپردازید.

 تفریح دلنشین دیگر قایق سواری در جنگل های حرا و درختان مانگرویی است که در هنگام مد دریا سر از آب بیرون آورده اند و منظره رویایی را ایجاد کرده اند.ماهیگیری تفریحی، اسکی روی آب، شاتل سواری، قایق تندرو، و یک برد نیز از دیگر تفریحات آبی تور چابهار به شمار می آیند و یکی از علل جذب توریست در این شهر می باشند.

سرفینگ چابهار

بهترین مراکز خرید در تور چابهار

در تور چابهار محال ممکن است فکر خرید را از سر بیرون کنید. اکنون قصد داریم بهترین مراکز خرید در چابهار را معرفی کنیم. مرکز خرید پردیس که در منطقه کنارک قرار دارد و می توانید لوازم برقی خود را از این محل تهیه کنید.

مرکز خرید صدف در تور چابهار

مجتمع تجاری صدف که بهترین مرکز خرید شهر محسوب می شود و تقریباً از هر نوع جنسی در آن یافت می شود نیز دیگر مرکز خرید شهر است. اگر به دنبال سوغات مخصوص چابهار هستید در چابهار بهتر است به بازار سنتی یا دکه بازار سر بزنید. بازار ابریشم، مجتمع اجاری تیس و مرکز خرید صالحیار دیگر مراکز خریدی هستند که در چابهار بهتر است از این مجموعه های تجاری خرید کنید.

صنایع دستی در تور چابهار

سوزن دوزی، حصیر بافی، چادربافی، سکه دوزی که به آینه دوزی یا دکمه دوزی نیز مشهور است، زری دوزی، گلابتون دوزی، گلیم بافی، انجام کار معرق با صدف های دریایی از هنر های زنان و مردان دیار چابهار است که گردشگران زیادی خواهان خرید این صنایع دستی هستند. باید گفت چابهار سرشار از صنایع دستی و با ارزشی است که ناب و مختص این شهر زیباست و جای دیگری مثل آن را نمی توانید بیابید. پس اگر با تور چابهار به این شهر زیبا سفر کردید حتما سعی کنید از این سوغاتی های جذاب که جایشان در زندگی های شهری ما خالی هست تهیه کنید و حتی بهتر این است که آموزش هم ببینید.

صنایع دستی در تور چابهار

بهترین هتل ها در تور چابهار

هتل بزرگ لیپار در منطقه تجاری و صنعتی چابهار، هتل آذین چابهار واقع در انتها بولوار قدس و هتل ونوس در دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی بهترین هتل های چابهار است که در چابهار می توانید اقامت خوشی را در این هتل ها داشته باشید. اما طبعا در میان این هتل ها بهترین هایی هم وجود دارد همچون هتل لاله و هتل بین المللی فردوسی.

هتل لاله چابهار

اگر بخواهیم هتل لاله را به اختصار معرفی کنیم، باید عرض کنیم که این هتل دارای اتاق های یک تخته، دو تخته و چهار تخته می باشد. هتل لاله دارای رستوران، لابی، فضای سبز، سالن کنفرانس سالن اجتماعات و اتاق ها دارای سیستم تهویه، تلفن، یخچال، تلویزیون، حمام و سرویس بهداشتی می باشند.

هتل بین المللی فردوسی چابهار

هتل بین المللی فردوسی نیز یکی از هتل های خوب چابهار است که در تور چابهار خیال تان را از محل اقامت آرام و مطمئن آسوده می کند. این هتل دارای فروشگاه، غرفه کودک، رستوران، مدرسه غواصی، لابی و فضا سبز می باشد. فاصله هتل با ساحل در حدود 10 دقیقه پیاده روی، فاصله با فرودگاه تقریبا 30 دقیقه و فاصله هتل تا مراکز خرید نیز 10 دقیقه می باشد. تعداد اتاق های این هتل 78 اتاق است و در جهت رفاه حال مسافرین دارای تورلیدر بومی نیز است. البته بخش دوم هتل با ظرفیت بیش تر و فضا لوکس و مناسب تر به تازگی مورد استفاده قرار گرفته است و مشکل کمبود فضا و تعداد محدود اتاق ها را تا حدودی حل کرده است. در چابهار از این هتل محبوب نیز می توانید استفاده کنید.

هتل بین المللی فردوسی چابهار

غذاهای محلی چابهار

مردم چابهار غذا های محلی فوق العاده خوش مزه ای دارند که در تور بندر چابهار اگر به چابهار سفر می کنید، طعم عالی این غذا را از دست ندید. این غذا ها شامل قلیه ماهی، ماشینگ، ماهیک، تباهنگ، حواری، بتو ماش، بریانی، دلگ و ماهی کباب می باشند. مردم چابهار از ادویه های مخصوصی هم در غذا های محلی شان استفاده می کنند، در تور چابهار فراموش نکنید طعم این غذا های خوشمزه را از دست ندهید.

بهترین رستوران های بندر چابهار

رستوران براسان، رستوران مکران، رستوران خلیج هم دیگر رستوران های عالی چابهار هستند که در تور چابهار حتما باید به آن ها هم سری بزنید. چون هیچ کس دلش نمی خواهد لذت خوردن غذا در رستوران های ساحلی را از دست بدهد که در ادامه به معرفی بهترین ها می پردازیم:

رستوران بام چابهار

یکی از بهترین رستوران های چابهار است که حتما باید به آن سر بزنید. این رستوران دارای انواع غذاهای دریایی و ایرانی است. لذت خوردن غذا همراه با موزیک زنده و مهمان داری کامل و بی نظیر کارکنان این رستوران زبان زد مردم و مسافران در تور بندر چابهار است نکته دیگر منظره جذاب دریا و سواحل از دید رستوران است که شکوه بی مانندی دارد و باید بگوییم این رستوران پیشنهاد اول ما در بندر چابهار است.

آدرس: بالاتر از مجتمع تجاری صدف، رو به روی مجتمع تجاری پردیس

رستوران بلوچ چابهار

رستوران بلوچ نیز از رستوران های خوب همراه با غذا های محلی مردم بلوچ است و بد نیست غذا های خوشمزه بلوچی را نیز در این رستوران تجربه کنید.

آدرس: بولوار امام خمینی، رو به روی پمپ بنزی

رستوران بلوچ چابهار

رستوران تهرانی

اما اگر غذا های دریایی با ذائقه تان جور در نمی آید، رستوران تهرانی را به شما پیشنهاد می کنیم.این رستوران در خیابان امام خمینی و مقابل مرکز بهداشت قرار دارد.

۲۸ ارديبهشت ۹۷ ، ۲۰:۴۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
معرفی مکانهای جذاب معرفی مکانهای جذاب

تور دبی

تور دبی

آیا با خودت فکر کرده اید که چرا بیشتر افراد ترجیح می دهند تور دبی را برای سفر خود انتخاب کنند؟ دبی از محبوبترین مقصدهای گردشگری در دنیا محسوب می شود. در دبی می توانید در کمترین زمان ممکن از مناطق مختلف دیدن کنید. به طور تقریبی اینطور به نظر می رسد که جاذبه های دیدنی بزرگ دبی بیشترین استقبال را در دبی به خود اختصاص می دهد. امروز قصد داریم امکانات و هزینه تور لوکس دبی و جاذبه های دیدنی این منطقه زیبا را مورد بررسی قرار دهیم در مقاله زیر آب و هوا و سایر شرایط نیز به طور دقیق بررسی شده است.

راهنمای سفر به دبی

دبی از دسته شهرهای است که توانسته به درستی سنت و مدرنیتگی را در کنار هم حفظ کند. در واقع این شهر ترکیبی از فرهنگ های مختلف را در خود جای داده است. در این بخش می خواهیم یک سری اطلاعات ضروری در خصوص تور دبی را بررسی کنیم.

ساعت رسمی دبی حدود نیم ساعت از تهران عقب تر است. دبی به عنوان قطب گردشگری دنیا محسوب می شود و در هر 4 فصل بازدید از آن با ارزش است. دبی یکی از شهرهای حاشیه خلیج فارس است که در زمینه گردشگری و همینطور تجاری و اقتصادی توانسته بهترین رتبه را برای خود فراهم سازد. طبق آمار 2014 این شهر پرجمعیت ترین شهر در امارات متحده عربی محسوب می شود.

راهنمای سفر به دبی

فرهنگ و زبان مردم دبی

زبان اصلی در دبی عربی اعلام شده است البته این زبان به نوعی زبان محلی نیز لقب می گیرد، مردمان این شهر به فارسی نیز تسلط نسبی دارند به این ترتیب به سادگی شرایطی فراهم است تا بتوانید با مردمان دبی ارتباط بگیرید. واحد پول در دبی درهم امارات است. در این شهر باید از سمت راست رانندگی کنید. در دبی اجازه پوشیدن لباس های بدن نما ندارید، این قانون در تمامی مکان های دبی دیده می شود.

رودخانه های موجود در دبی طبیعی نیستند. البته وجود رودهای ساخته شده سبب می شود تور دبی برای شما لذت بخش تر شود. در این شهر تاکسی بانوان وجود دارد و اغلب به رنگ صورتی در سطح شهر در حال رفت و آمد هستند. دبی مشهور به شهر طلا است و اگر به بازار دبی توجه کنید بیش از400 فروشگاه طلافروشی برای شما فراهم شده است.

فرهنگ و زبان مردم دبی

آب و هوای شهر دبی

به طور کلی و طبق بررسی های انجام شده دبی دارای آب و هوای گرمسیری و بیابانی است. بنابراین در هر فصل سال که به این شهر سفر کنید بهرحال با آب و هوایی گرم نسبت به سایر مناطق روبرو هستند. دبی در کمربند بیابان شمالی قرار دارد. تابستان های دبی بسیار گرم و تا حد زیادی شرجی است. گاه گزارش شده است که دمای هوا به 41 درجه نیز می رسد و این گزینه بسیار عجیب و نگران کننده خواهد بود. شب های دبی بسیار خنک و لذت بخش است و این موضوع سبب شده است که فستیوال ها و جشن ها اغلب پس از غروب آفتاب برگزار شود. در ماه مرداد احتمال اینکه دمای هوای دبی به 55 درجه نیز برسد هم وجود دارد بنابراین بهترین گزینه برای افراد با توجه سلیقه و طبعشان انتخاب خواهد شد.

عموم افراد ترجیح می دهند فصل پاییز و بهار را برای تور توریستی دبی انتخاب کنند. البته این انتخاب دلایل مخصوص به خود را دارد. در واقع تور دبی در فصل زمستان هم به دلیل یک سری تفریحات یخی و زمستانی از استقبال نسبتا خوبی برخوردار است.

آب و هوای شهر دبی

بهترین زمان سفر با تور دبی

بر طبق بررسی های انجام شده بهترین زمان سفر به دبی از نوامبر تا مارس است. دقت کنید که دبی به طور کلی دارای دو فصل گرم و گرم تر است و صحبتی از سرمای طاقت فرسا در این شهر نخواهد بود. به این ترتیب مشخص است که زمستان دبی می تواند تا حدی برای افرادی که از گرما دوری می کنند گزینه مناسبی محسوب شود. البته سواحل دبی در فصل زمستان با بادهای شدید همراه هستند.

بهار بیشترین گردشگر را به خود اختصاص می دهد. عموما افراد سعی می کنند در این فصل به دبی سفر کنند و از جاذبه های دیدنی آن لذت ببرند. تور دبی در فصل تابستان ارزان تر از سایر فصل ها اعلام شده است. افرادی که می خواهند سفری ارزان به دبی داشته باشند می توانند فصل گرم سال را انتخاب کنند. در دبی رطوبت زیاد است و بهتر است که از لباس های نخی و خنک استفاده کنید. مناطق دیدنی و تفریحی در دبی شما را شگفت زده خواهد کرد. در نظر داشته باشید که فصل پاییز برای افرادی که قصد عکاسی از طبیعت دبی را دارند می تواند بهترین فصل محسوب شود.

بهترین زمان سفر با تور دبی

فرودگاه های مشهور دبی

فرودگاه بین المللی دبی از بهترین و مهمترین فرودگاه دبی محسوب می شود. عموما ترافیک این فرودگاه بسیار زیاد است. این فرودگاه دارای 3 پایانه مجزا است که می تواند 90 میلیون مسافر را در سال جابجا کند.

فرودگاه های مشهور دبی

جاذبه های دیدنی و تفریحی دبی

صنعت گردشگری یکی از مهمترین صنعت در دبی محسوب می شود بنابراین ورود خارجی به این شهر از اهمیت خاصی برخوردار است. در فهرست شهرهای پر گردشگر در جهان ، دبی دارای رتبه چهارم است که دارای بهترین جاذبه های دیدنی است و در ادامه به شرح آنها می پردازیم:

برج خلیفه در تور دبی

شاید باورش کمی سخت باشد اما اگر برج خلیفه را ندیده اید از دبی خارج نشوید! مهم ترین نماد شهر دبی توسط این برج شکل گرفته است. ارتفاع برج خلیفه به 900 متر می رسد و در هر نقطه از شهر قابل رویت است. این برج دارای طبقه بندی های زیادی است که از بر روی سکوی طبقه 124 بایسید می توانید کل شهر را زیر پای داشته باشند. تماشای افق زیبا و چشم گیر دبی از ارتفاع و زاویه دبی می تواند بسیار شگفت انگیز و دل چسب باشد.

نمای پانورما زیبای شهر از روی این برج بسیار لذت بخش است. بازدید از این منطقه زیبا از ضروریات تور دبی محسوب می شود. برای بازدید از این برج باید بلیط تهیه کنید، کودکان کمتر از 12 سال نیازی به خرید بلیط ندارند. اخر هفته عموما بازدید از این منطقه به بیشتر حد خود می رسد. روی زمین، اطراف این برج، و همینطور باغچه هایی که در مسیر پیاده روی شما قرار می گیرد بسیار لذت بخش و جذاب هستند. فواره های آبی دورتادور برج را پوشانده اند در ساعاتی از شب به رنگ های زیبا در خواهند آمد.

برج خلیفه در تور دبی

دبی مال در تور دبی

دبی مال منطقه سه قسمتی است که شامل یک مرکز خرید بزرگ، آکواریوم آبی و همینطور ورودی برج محسوب می شود. در واقع دبی مال یک زمین اسکیت یخ زده است و به نوعی محدوده بازی برای کودکان محسوب می شود. مجموعه سینمایی که در این بخش وجود دارد بسیار دیدنی و لذت بخش است.

مرکز خرید دبی مال به صورتی خاصی طراحی شده است افرادی که قصد خرید ندارند نیز می توانند از فضای تفریحی این بخش لذت ببرند.

رستوران های دبی مال بی نظیر است. در این منطقه همیشه یک رویداد جذاب انتظار شما را می کشد. به عنوان مثال اجرای موسیقی زنده در این بخش می تواند بسیار لذت بخش باشد. جشنواره های سالانه دبی در این منطقه انجام می شود. شما می توانید از جشنواره سوپرایز تابستانی دبی مال در دبی لذت ببرید.

عموما ماه های آگوست و همینطور جولای این منطقه بسیار شلوغ و پر گردشگر محسوب می شود. کمی آنطرف تر از دبی مال بخشی قرار دارد که مشهور به آبشار دبی مال است که بازدید از آن قطعاً در تور دبی گنجانده خواهد شد. این آبشار به شکل خاصی طراحی شده است.

دبی مال در تور دبی

قلعه آل فهیدی در تور دبی

یک موزه بسیار دیدنی و جذاب در قلعه آل فهیدی دبی قرار دارد که در ابتدا برای دفاع از یک وقایع ساخته شد. دیواره های این موزه شما را شگفت زده می کند، بلوک های مرجانی که از آهک پر شده اند و ستون های چوبی موزه بسیار زیبا و قدرتمند طراحی شده اند. سقف موزه از شاخ و برگ و گل و گچ ساخته شده است. ای بنا در قدیم برای خاندان پادشاهی طراحی شده است. در حیاط موزه چرخی بزنید و از قایق های سنتی که از برگ های نخل ساخته شده اند دیدن کنید. برج بادگیر امارات نیز در همین منطقه قرار دارد. در این منطقه بخشی مخصوص به صنایع دستی وجود دارد که از گورهای 4000 ساله بیرون کشیده شده اند. این منطقه شما را به فکر فرو خواهد برد. جای جای این موزه به شما ثابت می کند که صنعت نفت به مرور زمان به چه صورتی رونق یافته است. نمایشگاهی جذاب از نقشه های قدیمی در ضلع جنوبی موزه دیده می شود که برای عموم افراد بسیار زیبا و لذت بخش است. بازسازی و مرمت موزه چند سالی است که اغاز شده است. بهترین تور ارزان دبی را هم اکنون انتخاب کنید.

محله بستکیه در تور دبی

بستکیه یکی از محله های قدیمی در دبی محسوب می شود که امروزه به منطقه الفهیدی مشهور است. این مکان در اواخر قرن نوزدهم ساخته شده است و به طور کلی محل زندگی تاجران و افراد بسیار بزرگ و ثرتمند تلقی شده است. خور دبی بسیار مشهور است، این منطقه نیز نزدیک به خور دبی قرار دارد. دبی به دلیل موقعیت اقتصادی و همینطور تجارت مروارید توانسته بسیار مشهور و معروف شود. در این منطقه ساختمان با استفاده از سنگ های آهکی و مرجانی ساخته شده اند و جای جای آن می توانید بادگیرهایی زیبا و دل چسب را مشاهده کنید. معماری این منطقه هر ساله مستندسازان را به سمت خود می کشاند.

ویژگی های معماری که در این مسیر دیده می شود به نوعی به شما اجازه می دهد اطلاعات دقیقی از فرهنگ مردم دبی به دست آورید. در این منطقه یک سری خیابان های باریک وجود دارد که به سبک معماری عربی طراحی شده اند. بازدید از گالری مجلس از واجبات در تور دبی محسوب می شود.

خانه شیخ سعید آل مکتوم از دیگر گزینه های بسیار مهم در تور دبی است. این مکان امروزه به یک موزه بسیار دیدنی تبدیل شده است. سیاق خانه های قدیمی در این موزه به وضوح قابل رویت است.

محله بستکیه در تور دبی

جاده شیخ زاید دبی

فرابرهایی در این منطقه وجود دارد که می توانید سوارشان شده و کرانه دیره را مورد بازدید قرار دهید. یکی دیگر از جاذبه های دیدنی بسیار زیبا در دبی جاده شیخ زاهد است. این جاده شاهراه اصلی دبی محسوب می شود و از منطقه ای بسیار مدرن و اقتصادی دبی ریشه گرفته است. این شاه راه به طور کلی به 8 باند تقسیم شده است. دورتادور شاهراه می توانید برج های شیشه ای و کرومی و همینطور استیل را مورد بازدید قرار دهید. این مسیر از بهترین نقاط شهر برای تماشای چشم اندازها محسوب می شود.

خور دبی

خور دبی از جاذبه های طبیعی و عجیب در امارات محسوب می شود. بازدید از خور دبی سبب می شود تا با یک فضای دو بخشی روبرو شوید. دیره در بخش شمال و بر دبی در بخش جنوب قرار دارد. این مکان بسیار مورد توجه ماهیگیران و افرادی که علاقمند به صید ماهی هستند قرار می گرفت. البته این فضا در ابتدا یک روستای بسیار کوچک بود که امروزه تبدیل به مکانی دیدنی و طبیعی شده است. شما می توانید برای گشت و گذار در این منطقه از قایق ها و کشتی های قدیمی و همینطور سنتی استفاده کنید. فضاهای بازسازی شده در این منطقه بسیار لذت بخش و زیبا به نظر می رسد.

خور دبی

پارک طلا و الماس دبی

پارک طلا و الماس در این خیابان آنقدر شگفت انگیز است که قطعاً 4 الی 5 ساعت از زمان شما را خواهد گرفت. در نظر داشته باشید که بهترین زیورآلات در مرکز خریدی نزدیک به این پارک برای شما فراهم شده است. بلیطی که برای ورودی این منطقه در نظر گرفته شده است بسیار ارزان و مناسب است. در این مسیر می توانید با تولیدی های مختلفی آشنا شوید.

مراکز خرید در تور دبی

افرادی که علاقمند به مد و فشن هستند قطعاً عاشق مرکز خرید الغدیر می شوند. در این مرکز می توانید از مشهورترین و برترین برندهای دنیا را با قیمتی بسیار ارزان و مناسب خریداری کنید. این مرکز از گزینه های بسیار قدیمی در دبی است که البته در چند سال اخیر مورد بازساری قرار گرفته است. اگر به معماری این مرکز نگاهی بیندازید تلفیقی سبک عربی و مدرن را خواهید دید. این مرکز خرید در دو طبقه ساخته شده است و هر طبقه دارای نوع کاربری مخصوص به خود است. شما می توانید از سینمای بزرگ این مرکز لذت ببرید.

مرکز خرید امارات دبی

قطعاً در تور دبی باید زمانی برای بازدید از این مرکز خری بسیار لوکس قرار داده شود. این تفرجگاه خرید شما را در فکر فرو می برد. تفریح و سرگرمی در این مرکز خرید می تواند بسیار لذت بخش به نظر برسد.

در پارک تفریحی این مرکز خرید فرزندان شما به بازی مشغول هستند. مشهورترین پیست اسکی سرپوشیده در این مرکز خرید وجود دارد که سبب می شود از ان لذت ببرید. استراحت و خواب در این مرکز بی نظیر است. نگران هزینه های وارد نباشید در تور دبی به شما یک سری کارت های تخفیف داده می شود

مرکز خرید امارات دبی

مرکز خرید برجمان دبی

مرکز خرید برجمان از به روز ترین مراکزی است که بازدید از آن برای افرادی که به دنبال محصولاتی خاص هستند پیشنهاد می شود. خاص ترین محصولات در این مرکز خرید دیده می شود و البته هزینه های وارده عموما بالا است.

قهوه های این مرکز خرید بی نظیر است.

مرکز خرید دیره دبی

در تور دبی به بخش اسکله برده خواهید شد که می توانید از مرکز خرید دیره دیدن کنید. این مرکز خرید به نوعی دارای متنوع ترین محصولات است. کالاهایی که دارای تنوع بیشتری هستند در این مرکز دیده می شود. پارک های تفریحی مختلفی در این مرکز قرار داد. امکانات تور دبی بی نظیر است.

فرش های ابریشم در این منطقه بی نظیر است.

مرکز خرید دیره دبی

مرکز خرید جمیرا دبی

با بازدید از مرکز خرید جمیرا تور دبی خود را تکمیل کنید. این مرکز خرید بسیار نزدیک به هتل های اصلی شهر است. شما می توانید بهترین لوازم خانگی و همینطور مبلمان هایی زیبایی در این مرکز پیدا کنید. رویدادهای فرهنگی این بخش بی نظیر است.

مرکز خرید وافی دبی

مرکز خرید وافی دارای 400 مغازه است و قطعاً بهترین تجربه خرید برای شما محسوب خواهد شد. کلکسیون های آثار هنری این مرکز خرید بی نظیر است. هنرهای مدرن این مرکز خرید می تواند گزینه های ایده آل برای شما فراهم سازد.

۲۸ ارديبهشت ۹۷ ، ۲۰:۱۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
معرفی مکانهای جذاب معرفی مکانهای جذاب

تور همدان

تور همدان

اگر قصد سفر به پایتخت تاریخ و تمدن ایران یعنی شهر همدان را دارید، بهتر است قبل از سفر کمی با این شهر تاریخی آشنایی پیدا کنید. امروز با راه اندازی تور همدان زمینی و تور همدان هوایی توسط آژانس های مسافرتی سفر به این شهر تاریخی بسیار راحت و کم دردسر شده است. همراهی با این تورها باعث می گردد ضمن صرفه جویی در زمان و هزینه، به راحتی بتوان از تمامی قسمت های شهر بازدید نمود. امکانات اقامتی مجهز شامل هتل ها و مهمانسراهایی که طرف قرارداد با آژانس های ارائه دهنده تور گردشگری همدان می باشند نیز باعث می گردد مشکلات معمول مسافرت در این زمینه به حداقل برسد. در اینحا قصد داریم ضمن آشنایی با شهر زیبای همدان، به معرفی تمامی ظرفیت های توریستی این شهر بپردازیم.

آشنایی با شهر همدان

در همراهی با تور همدان به یکی از شهرهای تاریخی،‌ فرهنگی و بزرگ ایران سفر می کنید. به لحاظ رتبه ای این شهر، چهاردهمین شهر پرجمعیت و پنجمین شهر کشور به عنوان یکی از مقصدهای گردشگری می باشد. در ایران و جهان، شهر همدان را با نماد آن آرامگاه پزشک بزرگ ایرانی یعنی ابوعلی سینا می شناسند. به لحاظ قدمت نیز از همدان به عنوان نخستین شهر ایران و یکی از شهرهای کهن دنیا یاد می شود. آمدانه نام قدیمی همدان است که کم کم در طول تاریخ دچار تحولاتی شد. هگمتانه که در رأس یکی از برنامه های سفر همدان قرار دارد نیز در برهه ای از تاریخ نام این شهر بوده است. آغاز امپراتوری در ایران از این منطقه ی کشور بود و در واقع هگمتانه توسط مادها به عنوان پایتخت انتخاب شد.

آشنایی با شهر همدان

موقعیت جغرافیایی همدان

در سفر به همدان به منطقه ی غربی و کوهستانی کشور مسافرت می کنید. ارتفاع همدان از سطح دریاهای آزاد تقریباً هزار و هفتصد متر است. همدان کوه پایه ای به حساب می آید و کوه الوند در نزدیکی آن قرار دارد. استان همدان که شهر همدان پایتخت آن می باشد، در میان چندین استان مرکزی و غربی کشور شامل کردستان، مرکزی، لرستان، کرمانشاه، زنجان و قزوین قرار دارد. فاصله ی همدان تا پایتخت، یعنی تهران نیز چیزی حدود 326 کیلومتر تخمین زده شد است.

فرهنگ و زبان مردم همدان

یکی از شیرینی های سفر به شهر زیبای همدان آشنایی با رسوم مردم این منطقه از کشور و معرفی آیین، فرهنگ و آداب و رسوم محلی آنهاست. در همدان اکثر ساکنین فارسی را با لهجه ی همدانی صحبت می کنند. البته گویش مادری بخشی از مردم همدان زبان ترکی است. در سفر به همدان که به بازدید از مناطق گوناگون این شهر می پردازید، ممکن است با جامعه ی یهودی نشین این منطقه نیز برخورد داشته باشید. در گذر تاریخ یهودیان همدان آداب و رسوم خود و همچنین زبان محلی شان را حفظ کرده اند.

موقعیت جغرافیایی همدان

در این شهر تاریخی مردمانی با مذهب اسلام، مسیحی و یهودی زندگی می کند. بعد از ورود اسلام تقریباً دین اکثریت مردم این دیار به اسلام تغییر یافت. با این حال بخشی از برنامه ی سفر به همدان مربوط به بررسی زندگی یهودی نشینان این منطقه است. در راهنمای سفر به همدان به این نکته اشاره شده است که در گذشته های دور این منطقه یکی از محبوب ترین محل های سکونت پیروان این آیین بوده است.

آب و هوای شهر همدان

همدان استانی چهار فصل است و حداقل و حداکثر دمای ثبت شده برای این شهر از مثبت 40 تا منفی 30 متغیر می باشد. در واقع تابستان در این منطقه اندکی گرم و زمستان نیز هوا تقریباً سرد است. در فصل های پاییز و بهار نیز آب و هوای همدان بسیار عالی است. اگر قصد لذت بردن از برف زیاد و اسکی بازی را دارید، شهر همدان برای این هدف بسیار مناسب می باشد.

آب و هوای شهر همدان

بهترین زمان برای رزرو تور همدان

در آژانس ها معمولاً تور به مقصد همدان در تمامی ایام سال موجود است و خدمات دهی می کند. به طور طبیعی در ایام تعطیلات ایران یعنی عید نوروز و تابستان، تور همدان با قیمت های بالاتری عرضه می گردد. این تور در ماه های دیگر سال به مانند اردیبهشت و آبان قیمت های مناسبتری دارد. از لحاظ بحث اسکان و هزینه های زندگی در همدان نیز معمولاً قیمت ها در ایام تعطیلات اندکی بالاتر می رود.

فرودگاه شهر همدان

در سفر هوایی با تور همدان، مسافران در فاصله ی تقریبی پنج کیلومتر با شهر اصلی از هواپیما پیاده می شوند. فرودگاه همدان تقریباً فرودگاهی جدید و در حال توسعه می باشد. پرواز های معمول فرودگاه همدان به مقصد های تهران، کیش و مشهد می باشد. لذا آژانس های ارائه دهنده ی تورهای ارزان همدان و فعال در این شهرها، بیشتر فعالیت خود را بر روی سفر هوایی قرار داده اند. این فرودگاه دارای امکانات رفاهی معمول همانند مراکز خرید، رستوران، تاکسی سرویس به مقاصد مختلف شهر با قیمت مناسب و … می باشد.

فرودگاه شهر همدان

تور همدان

برای سفر به همدان می توان از راه زمین و هوا اقدام کرد. به همین دلیل نیز تور همدان زمینی و تور همدان با پرواز توسط آژانس ها ارائه می گردد. اگر قصد سفر به همدان از طریق راه های زمینی دارید، می توانید از طریق جاده ای و راه آهن اقدام کنید. قطار تهران – همدان در بعضی از ایام هفته فعال است. این شهر در مسیر عبور بسیاری از راه های اصلی و بزرگ راه ها قرار دارد. به طور مثال بزرگراه تهران – کرمانشاه  و راه های اصلی تهران – کرمانشاه – ایلام، تهران – سنندج از همدان عبور می کنند. همدان دارای فرودگاه برای سفر های هوایی نیز می باشد. پایانه های مسافربری پایانه ی بزرگ همدان، پایانه ی اکباتان و سفیدآبی نیز به ترتیب برای مسافت های دور، نزدیک و درون استانی خدمات دهی می کنند.

تور همدان

تور زمینی همدان

با توجه به راه های زمینی ارتباطی موجود بین همدان و شهرهای دیگر ایران، معمولاً تور همدان با قطار در مسیر تهران به این شهر فعال است. ولی فعالیت تور با اتوبوس تقریباً از تمامی شهرهای بزرگ ایران به این شهر موجود می باشد. این تور ها که در دسته ی تورهای ارزان قیمت برای سفر به این منطقه قرار دارند، معمولاً در بازه ی زمانی کوتاه و چند روزه انجام می شود. یکی از معمول ترین نوع تور شهر همدان زمینی، معروف به تور دو روزه است که در یک روز آثار درون شهر و در روز دیگر آثار بیرون شهر مورد بازدید گردشگران قرار می گیرد. این نوع تور با توجه به قیمت و امکاناتی که ارائه می گردد بسیار مقرون به صرفه است.

تور هوایی همدان

در لیست جستجوی تورها معمولاً تور همدان هوایی از مقصد های تهران، کیش و مشهد به این شهر در تمامی ایام سال برای مسافران موجود می باشد. در برنامه ی زمان بندی جدید که در آینده ای نزدیک با رشد و گسترش فرودگاه این شهر محقق خواهد شد، همدان از مقصد هایی چون شیراز، بندرعباس، اصفهان و اهواز نیز در حال راه اندازی می باشد. در زمینه ی مدت زمان اقامت این تورها نیز باید اشاره کرد که، زمان کلی این تور ها چند روزی بیشتر از تورهای زمینی همدان می باشد و امکانات رفاهی بیشتری نیز در اختیار استفاده کنندگان از تور لحظه آخری همدان قرار می گیرد. البته می توان با زمان بندی درست تور های ارزان قیمت به مقصد همدان نیز پیدا کرد.

تور هوایی همدان

بهترین هتل های شهر همدان

در همراهی با تور چه از مسیر زمینی و چه از مسیر هوایی، مکان های مناسبی جهت اقامت در این شهر تاریخی وجود دارد. زمان سفر به همدان و تقسیم بندی محل های اقامت در این شهر به مکان های با قیمت گران، متوسط و ارزان به طور طبیعی از مواردی می باشد که بر روی قیمت تور تأثیر گذار می باشند. رزرو هتل و مهمانسرا معمول ترین روش های اقامتی تور همدان است. خانه ی معلم برای فرهنگیان و مهمانسرا های متعلق به ارگان های خاص همانند دانشگاه علوم پزشکی نیز در این شهر خدمات دهی می کنند.

معمولاً لیست هتل ها و محل های اقامتی شهر همدان همراه با جزئیات کامل در راهنمای سفر به همدان تورها قید می گردد. در سفر به همدان می توانید با توجه به امکانات رفاهی هتل های محل اقامت بهترین تور همدان را انتخاب کنید. از هتل های معروف و میزبان همدان می توان به هتل پارسیان آزادی واقع در بلوار ارم این شهر، بوعلی که در خیابانی به همین نام قرار دارد، باباطاهر که در میدان باباطاهر همدان است و هتل های یاس، هگمتانه، مرمر، آریان،  پارسیان ارم، هتل آپارتمان خاتم و … اشاره کرد. هر یک از این هتل با توجه به نوع امکانات قیمت های اقامتی مختلفی دارند که در لیست خدمات دهی تور همدان به آنها اشاره می شود.

بهترین هتل های شهر همدان

جاذبه های دیدنی و تفریحی همدان

همدان از جاذبه های طبیعی بیشماری سود می برد که معرف ترین آنها دره مرادبیگ، دره عباس‌آباد، دره گنج‌نامه، دره امامزاده کوه و سد اکباتان می باشد. در همراهی با تور همدان و بازدید از دره گنج نامه،‌ می توان از آتشکده ی بهرام،‌ کتیبه های گنج نامه و آبشار بسیار زیبای همدان یعنی آبشار گنج نامه دیدن کرد. تله کابین گنج نامه محل تفریحی دیگری در این منطقه است. عده ای از رزرو کنندگان تور،‌ اشتباهاً آن را با تور غار علیصدر اشتباه می گیرند. لذا قبل از رزرو تور لحظه آخری همدان یا رزرو تو غار علیصدر به تفاوت این دو مورد دقت شود. انتخاب تور غار علیصدر موجب می شود مسافران از بزرگترین غار آب جهان بازدید کنند. البته بعضی از آژانس های برای هر دو مقصد تور یکسانی را معرفی می کنند، یعنی ممکن است مسافران تور به بازدید غار علیصدر نیز بروند. لذا توصیه می گردد راهنمای سفر به همدان را به خوبی قبل از رزرو مورد مطالعه قرار دهید. همدان از لحاظ تاریخی قدمتی چندین هزار ساله دارد، لذا تور عمدتاً برای بازدید از جاذبه های تاریخی این شهر فعالیت می کنند. با این حال جاذبه های طبیعی زیبا، چشم نواز، حیرت انگیز و بسیار زیادی نیز در این منطقه وجود دارد.

غار علیصدر همدان

تور غار علیصدر که نامی معروف در میان تورهای سفر به همدان است خود گواه وجود جاذبه های خاص همدان می باشد. اگر در زمان مناسبی تور توریستی همدان را رزرو کنید می توانید تمامی زیبایی های این مناطق را به خوبی مشاهده کنید.

غار علیصدر همدان

موزه هگمتانه همدان

در همراهی با تور همدان و بازدید از آثار درون شهر می توان به دیدن اثر 2500 ساله ی معروف این شهر یعنی تابوت سنگی زن و مرد اشکانی رفت. این اثر تاریخی در موزه ی هگمتانه نگهداری می گردد.

موزه هگمتانه همدان

آرامگاه ابن سینا همدان

آرامگاه ابن سینا و معماری خاص دایره ای شکل آن که اثری از یک مهندس آلمانی می باشد از جاذبه های دیگر همراهی با تور است.

آرامگاه ابن سینا همدان

جاذبه های تاریخی همدان

در سفر به همدان می توانید از جاذبه های تاریخی پرشمار این شهر دیدن نمایید. از معروفترین مکان های دیدنی تاریخی همدان می توان به تپه ی هگمتانه، گورستان پارتی که در کنار مجسمه ی معروف همدان یعنی شیر سنگی قرار دارد و گنج نامه اشاره کرد. این آثار معمولاً در دسته ی آثار تاریخی قبل از ورود اسلام دسته بندی می شوند. آثار تاریخی مربوط به بعد از ورود اسلام و از مقاصد گردشگری همدان شامل بقعه ی خضر که تاریخ آن را مربوط به قرن پنجم هجری قمری می دانند، گنبد معروف همدان یعنی گنبد علویان که از دوره ی حکومت سلجوقیان به یادگار مانده است، برج قربان، پل آبشینه و مسجد جامع همدان و … می باشد. چندین موزه ی مشهور  بزرگ در همدان نیز هر ساله میزبان مهمانان تور همدان هستند.

جاذبه های تاریخی همدان

رستوران های شهر همدان

نمی توان با تور همدان به این شهر تاریخی و زیبا سفر کرد و از غذاهای سنتی و خوشمزه ی آن نچشید. از جمله رستوران ها و غذاخوری های معروفی که در سفر به همدان می توانید به آنها سر بزنید می توان به رستوران سنتی شهر همدان واقع در نزدیکی آرامگاه باباطاهر، رستوران ساحل همدان، رستوران نارنج، رستوران ته چین، رستوران اسلامی همدان ارائه دهنده ی کباب،‌ آریانا و …. اشاره کرد. در سفر به همدان حتماً غذاهای سنتی این شهر را امتحان کنید. از جمله غذاهای معروف این شهر می توان آش برنج، آبگوشت قورمه، آش بادمجان ملایر، آش آماج، آش هویج و جو، آش خشکبار، آش همدان، آش کاچی و … را نام برد.

بهترین مراکز خرید و بازارهای همدان

شهر همدان دارای مراکز خرید گوناگونی است که به دو دسته ی کلی بازارهای سنتی و مدرن می توان آن ها را تقسیم بندی کرد. معمولاً بهترین مراکز خرید همدان در دل شهر و خیابان ها اصلی آن قرار دارد. ساختمان های چند طبقه که با کاربری مراکز خرید و فروش در این شهر تأسیس شده اند زبانزد اکثر توریست هاست. بازار همدان علاوه بر اینکه یک مقصد توریستی برای همراهان تور همدان است خود جزء آثار تاریخی این شهر نیز به حساب می آید. از مراکز مدرن خرید همدان می توان به برج سعیدیه، برج زاگرس، مرکز خرید مهستان، مرکز خرید دلتا، برج پاستور، پاساژ قائم واقع در میدان امام، برج آریان، پاساژ خواجه رشید و الماس و … اشاره کرد. این مراکز خرید همدان که یکی از مقاصد اصلی استفاده کنندگان تور  است با ارائه انواع محصولات به مسافران خدمات دهی می کنند. خرید صنایع دستی مردم همدان که عمدتاً شامل آثار مربوط به فرش بافی و چرم سازی می باشد از جمله موارد پر طرفدار توریست هاست.

بهترین مراکز خرید و بازارهای همدان

سوغات تور همدان

در سفر به همدان می توان با مراجعه به مراکز خرید سنتی و مدرن این شهر سوغاتی های گوناگونی را خرید. از جمله سوغاتی هایی که توریست های همدان علاقه ی زیادی به آن نشان می دهند می توان به صنایع دستی این شهر اشاره کرد. چرم دوزی همدان یکی از معروفترین صنایع دستی آن است. مردم همدان در عرصه ی گلیم باقی و قالی بافی نیز تولیداتی دارند. مسافران همراه با تور همدان می توانند گیوه های تولید شده در صنعت گیوه بافی همدان را به سوغات ببرند. مرواربافی یکی دیگر از صنایع مخصوص این خطه است. اشیاء سفالی شامل انواع ظروف نیز از صنایع دستی معروف همدان است، حتی موزه ای به این نام نیز در همدان وجود دارد و در لیست بازدید های همدان قرار دارد.

استان همدان به دلیل شرایط آب و هوایی و چراگاه های مناسب، در عرصه ی دامداری یکی از استان های پیشرو می باشد. لذا مواد اولیه ی این صنعت که از دام ها تهیه می گردد در بهترین کیفیت و بومی این منطقه می باشد. در دوره ای از تاریخ این شهر را دباغخانه می نامیدند که اشاره به این صنعت دارد.

در سفر به همدان می توان شیرینی های مخصوص این منطقه را به سوغات برد. معروفترین شیرینی همدان انگشت پیچ است. نان کماج، ‌باسلوق، حلوا زرده، نان شیرمال، نان نارگیلی و برساق از شیرینی های مخصوص و مورد علاقه ی توریست هاست.

۲۸ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۹:۴۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
معرفی مکانهای جذاب معرفی مکانهای جذاب

تور ارومیه

تور ارومیه

کشورمان ایران را می توان یکی از زیباترین کشورها دانست، که همواره با وجود تحریم ها و ذهنیت بدی که دشمنان برای آن به وجود آورده اند، باز هم توریستان زیادی دارد. تورهای داخلی نیز مورد توجه بسیاری از هموطنان می باشد. تور ارومیه را می توان یکی از این تورها نام برد که افراد بسیاری در سال این تور را تقاضا می نمایند. با توجه به درخواست های فراوان که برای تور ارزان ارومیه صورت می گیرد، ما در این متن قصد داریم تا این تور را مورد بررسی قرار دهیم. چنانچه شما نیز علاقه مند می باشید تا با این تور، تجربه خوبی از سفر به شهر ارومیه داشته باشید، متن ما را دنبال نمایید.

آشنایی با آذربایجان غربی

کشور ایران را می توان یکی از کشورهایی نام برد که اکثر قومیت ها در آن زندگی می کنند. یکی از این قومیت ها را می توان قوم بزرگ ترک نامید، که همواره در تاریخ ایران تاثیر زیادی داشته اند. قوم ترک در قسمت های مختلفی از کشور پراکنده شده اند، ولی قسمت اعظمی از آنها در استان های آذربایجان غربی و شرقی و استان اردبیل می باشند. آذربایجان غربی را می توان یکی از بزرگترین استان های ایران نام برد. مرکز این استان، شهر پهناور ارومیه می باشد که از قرار معلوم با دریاچه زیبای ارومیه معرف حضور همه می باشد. این استان زیبا دارای جاذبه های گردشگری فراوانی است. شهر زیبای ارومیه به تنهایی نیمی از این جاذبه های گردشکری را در خود جای داده است و به همین دلیل تور ارومیه مورد توجه بسیاری از افراد می باشد.

آشنایی با آذربایجان غربی

شهر ارومیه را می توان یکی از شهرهای بزرگ ایران نام برد، که جمعیتی بالغ بر 736 هزار نفر را درخود جای داده است. این شهر دارای جاذبه های گردشگری بی شماری می باشد و از این حیث در جذب گردشگر همواره توانسته موفق عمل نماید. به همین دلیل تور توریستی ارومیه به عنوان یکی از تورهای داخلی همواره مورد توجه افراد بوده است و در همه مواقع سال توسط بسیاری از آژانس های مسافرتی ارائه می شود. ما نیز در این متن سعی داریم تا با بررسی امکانات و خدماتی که در تور ارومیه ارائه می شود، اطلاعاتی در مورد سفر به این شهر در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

فرهنگ و زبان مردم ارومیه

همانطور که در مقدمه و متن بالا گفته شد، استان آذربایجان غربی یکی از استان های ترک نشین کشورمان می باشد. زبان این خطه اغلباً ترکی می باشد و افراد در آن از ابتدای کودکی با زبان ترکی آشنا خواهند شد و در مکالمه های درون استانی خود بیشتر با زبان ترکی صحبت می کنند. لازم به ذکر است 90 درصد از این افراد فارسی را به مانند زبان ترکی خود بلد می باشند و در صورت لزوم از آن استفاده می نمایند. شهر ارومیه را می توان یکی از شهرهای بزرگ آذربایجان معرفی کرد که نیمی از جمعیت این استان را در خود جای داده است. دین اغلب این مردم اسلام بوده و بسیاری از آن ها از اهل تشیع می باشند. لازم به ذکر بعضی از افراد در این استان سنی می باشند و در کنار برادران شیعه خود در صفوف نماز قرار می گیرند. از فرهنگ هایی که در این خطه می باشد رسم جوانمردی و مروت را می توان نام برد. لازم به ذکر است افراد ساکن در این استان به شدت پشت یکدیگر بوده اند و در زمان لزوم به یک دیگر یاری می رسانند.

فرهنگ و زبان مردم ارومیه

آب و هوای شهر ارومیه

همانطور که می دانید کشور ایران یکی از کشور های چهار فصل دنیا می باشد. از لحاظ آب و هوا، غرب و شمال غربی ایران را می توان از مناطق خنک و سرد ایران معرفی کرد، که زمستان های طاقت فرسایی را دارد. استان آذربایجان غربی با مرکزیت ارومیه در شمال غربی کشور واقع شده است و این نشان از آب و هوای سرد این استان در فصل زمستان و آب وهوای معتدلش در تابستان دارد و در کل می توان گفت شما در این خطه گرمای آزار دهنده ای را حس نخواهید کرد و از این حیث برای گردشگران عزیز خوب می باشد.

آب و هوای شهر ارومیه

بهترین زمان سفر به شهر ارومیه

در متن بالا به این موضوع اشاره کردیم که استان آذربایجان غربی در قسمت شمال غربی کشور واقع شده است و دارای آب و هوای بسیار خنکی در فصل های بهار و تابستان می باشد. اگر زمان سفر از لحاظ آب و هوایی برای شما مهم می باشد، شما می توانید در فصولی چون تابستان و بهار بهترین تجربه را از سفر به این خطه داشته باشید. از لحاظ مسائل مالی در این فصول با توجه به هجوم گردشگر، هزینه ها به صورت ناچیزی بالا می رود که این موضوع آنچنان مهم نمی باشد. لازم به ذکر است افرادی که به برف و ورزش های زمستانی علاقه مند می باشند، فصل زمستان ارومیه یکی از بهترین فصل ها برای سفر به این شهر می باشد.

تور ارومیه

تور ارومیه را با توجه به جاذبه های گردشگری فراوانی که در این شهر می باشد، می توان یکی از پر درخواست ترین تورها نامید و افراد بسیاری برای سفر به این شهر، این تور را درخواست می نمایند. تور ارومیه با توجه به اینکه یکی از تورهای داخلی محسوب می شود مدارک زیادی لازم نداشته و شما می توانید با ارائه کپی کارت شناسایی و هزینه سفر در این تور حاضر شوید. لازم به ذکر است هزینه تور شهر ارومیه با توجه به آپشن هایی که افراد استفاده می نمایند متغییر است اما در کل هزینه های بالایی را ندارد.

تور ارومیه

مجری های ارائه دهنده تور ارومیه

بسیاری از آژانس های مسافرتی تور لحظه آخری ارومیه را به افراد ارائه می دهند و این تور می تواند آپشن های مختلفی داشته باشد. لازم به ذکر است این آپشن ها با توجه به مجری تور ارومیه می تواند متفاوت باشد. افراد باید در هنگام عقد قرار داد با آژانس مسافرتی مفاد قرار داد و شرایط سفر را مورد بررسی قرار دهند. شما می توانید آژانسی که بهترین خدمات را به شما ارائه می دهند، برای سفر به ارومیه انتخاب نمایید. در خدماتی که آژانس های مسافرتی ارائه می دهند، تور لیدارانی را برای سفر در اختیار مسافران قرار می دهند، تا مسافران به راحتی بتوانند جاذبه های گردشگری این شهر را مورد بازدید قرار دهند. در کل می توان گفت استفاده از آژانس های مسافرتی برای سفر به شهر ارومیه می تواند یکی از بهترین گزینه ها باشد. از مزایای سفر با تور می توان به هزینه های کم تر و امینت بیشتر اشاره کرد.

خدمات تور ارومیه

در تور ارومیه خدمات بی شماری شامل حال مسافر خواهد شد. به طور مثال می توان گفت خدماتی چون ترانسفر فرودگاهی، هتل برای اسکان افراد، وعده های غذایی و خدماتی از این دست می تواند، شامل حال افراد شود. اشاره به این نکته الزامی است که بودجه مالی مسافران در انتخاب این خدمات بسیار تاثیر گذار می باشد و افراد می توانند با در نظر گرفتن سلایق و بودجه مالی خود هر کدام از این آپشن ها را مورد استفاده قرار دهند. لازم به ذکر است آژانس ارائه دهنده تور ارزان ارومیه در ارائه این آپشن ها می تواند تاثیر گذار باشد.

این سوال برای بسیاری از افراد پیش می آید که با توجه به اینکه شهر ارومیه یکی از شهرهای داخلی می باشد، آیا سفر هوایی به این شهر انجام می شود یا بهتر است به صورت زمینی در تور ارومیه شرکت نماییم. در جواب این سوال می توان گفت تمام مراکز استان در ایران به فرودگاه مجهز می باشند. شهر ارومیه نیز دارای یکی از فرودگاه های بین المللی ایران می باشد و افراد می توانند برای شرکت در تور ارومیه سفر هوایی را انتخاب نمایند. ذکر این نکته الزامی است که سفر با هواپیما هزینه های خاص خود را دارد که در زمان عقد قرار داد به مسافر گفته خواهد شد. لازم به ذکر است که  مسافت می تواند، در انتخاب یکی از این گزینه ها تاثیر گذار باشد. به طور مثال فردی که از سیستان و بلوچستان قصد شرکت در تور را دارد سفر هوایی گزینه مناسب تری برای او به نظر می رسد. در کل بودجه مالی و سلیقه افراد در انتخاب چگونگی سفر می تواند تاثیر فراوان داشته باشد.

خدمات تور ارومیه

جاذبه های دیدنی و تفریحی ارومیه

یکی از دلایلی که افراد تور ارزان ارومیه برای سفر انتخاب می کنند، جاذبه های گردشگری فراوانی است که افراد می توانند با حضور در این مکان ها از آن لذت ببرند و تجربه خوبی از سفر به ارومیه داشته باشند. این جاذبه های گردشگری در انواع مختلف در سراسر شهر ارومیه پراکنده می باشند. لازم به ذکر است شما با حضور در این شهر می توانید نمونه های مختلفی از جاذبه های گردشگری را مورد بازدید قرار دهید. به طور مثال در این شهر جاذبه های تاریخی، فرهنگی، طبیعی و … موجود می باشند و از این نظر مسافران برای گردش انتخاب های فراوانی دارند و می توانند محیط ها مختلفی را مورد بررسی قرار دهند. ما در ادامه چند مورد از مهمترین جاذبه های گردشگری شهر ارومیه را مورد بررسی قرار خواهیم داد که از مهمترین آن ها دریاچه ارومیه می باشد.

این شهر یکی از زیبا ترین شهرهای ایران محسوب می شود و به طبع جاذبه های گردشگری بی شماری را نیز دارا می باشد. در متون بالا به دو نمونه از این جاذبه ها پرداختیم و آن ها را معرفی نمودیم؛ اما سایر جاذبه های که افراد می توانند در ارومیه مورد بازدید قرار دهند، مکان هایی مانند پارک زیبای شیخ تپه، چشمه آب معدنی کوه زنبیل، پیست اسکی خوشاکوه، موزه تاریخی ارومیه، بازار سنتی و … می باشد. شما می توانید با حضور در تور ارومیه به بازدید از این مراکز بپردازید و تجربه یک سفر خوب را کسب نمایید.

جاذبه های دیدنی و تفریحی ارومیه

دریاچه ارومیه

به جرات می توان گفت حدود هفتاد درصد از افرادی که در تور ارومیه شرکت می نمایند به دلیل بازدید از دریاچه ارومیه می باشد. هرچند این دریاچه بزرگ آب شور قسمت اعظمی از مساحت خود را از دست داده است اما باز هم زیبایی خاص خود را دارد و افراد در سفر به ارومیه این جاذبه گردشگری را مورد بازدید قرار می دهند. لازم به ذکر است دریاچه ارومیه یکی از بزرگترین دریاچه های آب شور در دنیا می باشد و به دلیل زیبایی های بی نظیری که دارد همواره خواستگاه بسیاری از توریستان داخلی و خارجی بوده است. به صراحت می توان گفت نمای زیبایی که این دریاچه دارد در هیچ کجای دنیا قابل دید نمی باشد. توصیه سایت ما به شما این است در سفر به ارومیه این دریاچه زیبا را مورد بازدید قرار دهید و از زیبایی و شکوه آن لذت ببرید.

دریاچه ارومیه

فقرگاه در تور ارومیه

می توان گفت یکی از جاذبه های گردشگری که در ارومیه می توانید، تجربه نمایید فقرگاه می باشد. این جاذبه را می توان به یکی از جاذبه های تاریخی در استان آذربایجان لقب داد که در تور ارومیه می تواند بهترین گزینه برای بازدید باشد. این اثر از زمان مادها بر جای مانده است و شنیده ها حاکی از این است که مقبره یکی از بزرگان در آن زمان می باشد. با توجه قدمت تاریخی و زیبایی که این دخمه سنگی دارد بازدید از آن خالی از لطف نیست. لازم به ذکر است فقرگاه در آبادی اگریقاش در نزدیکی های شهر مهاباد واقع شده است.

فقرگاه در تور ارومیه

غذاهای محلی شهر ارومیه

هر شهری دارای یکی سری از غذاهای مخصوص به خود می باشد، که افراد می توانند با حضور در آن شهر از غذاهایشان لذت ببرند. شما می توانید در ارومیه غذاهای سنتی و محلی این شهر را میل نمایید و از خوردن این غذاها لذت ببرید. از این غذاها می توان به گوزلمه( ماست با تخم مرغ)، سوپ بلغور، ارومیه خورش، آش کلم، آش دوغ، یتیمچه، گیزاتما( بادمجان، کدو، سیب زمینی) و… اشاره کرد. این غذاها در اکثر رستوران های شهر ارومیه ارائه می شوند. توصیه ما به شما این است در تور ارومیه حتما از این غذاها استفاده نمایید.

این شهر را می توان یکی از مهمترین شهرها از لحاظ رستورانی نام برد. ارومیه آشپزانی بسیار با تجربه ای دارد که افراد می توانند به راحتی غذاهای لذیذ خود را در رستوران های این شهر تهیه نمایند. از رستوران ها بزرگ این شهر می توان به رستوران های دیاکو، فلامینگو، گازماخ، سفر خانه کشکول و… اشاره کرد. شما می توانید بهترین غذاها را با بهترین کیفیت و بالا ترین تنوع در این رستوران ها تهیه نمایید. در رستوران های این شهر انواع غذاهای محلی، ایرانی و بین المللی طبخ می شود.

غذاهای محلی شهر ارومیه

بهترین مراکز خرید در تور ارومیه

در هر مسافرتی که صورت می گیرد یکی از مهمترین مسائل مراکز خریدی است که در آن شهر موجود می باشند. این مراکز با توجه به نیاز مردم و سوغاتی که با خود به همراه می برند بسیار مهم است. در شهر ارومیه مراکز خرید مهمی می باشد، که با توجه به نیاز افراد در نقاط مختلف شهر پراکنده شده اند و  شما می توانید سوغات این شهر را از بازار قدیمی و تاریخی شهر ارومیه تهیه نمایید. از مهم ترین مراکز خرید شهر ارومیه که می توان نام برد عبارتند از:

بازار قدیمی ارومیه

بازار بزرگ خیام جنوبی

مرکز خرید میلاد نور

مرکز خرید یاقوت

مرکز خرید استادان

مرکز خرید امیر کبیر

۲۸ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۹:۱۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
معرفی مکانهای جذاب معرفی مکانهای جذاب

تور یزد

تور یزد

سفرهای داخلی می تواند تجربه خوبی برای کسانی باشد که می خواهند اطلاعات بیشتری از کشور خود داشته باشند. تور یزد می تواند به عنوان یک شهر تاریخی و فرهنگی سفری لذت بخش را برایتان رقم بزند. یزد به صورت یک شهر خشتی آثار زیادی از دوره های مختلف تاریخی را در خود جای داده است که دیدن آن ها می تواند تجربه خوبی باشد.

تور یزد

اگر تمایل دارید برای تفریح و گشت و گذار به شهری تاریخی بروید، یزد می تواند گزینه مناسبی باشد. این شهر خشتی از دوره های تاریخی ایران آثاری در دل خود دارد و در یزد می توانید دیدنی های بی شماری را مشاهده کنید و به عمق تاریخ بروید. برای رزرو تور ارزان یزد می توانید از طریق اینترنتی اقدام کنید و تور مورد نظر خود را با وارد کردن مبدا و مقصد انتخاب کنید.

تور یزد

راهنمای سفر به یزد

یزد یکی از شهرهای ایران است که در فلات مرکزی آن واقع شده است. یزد در لغت به معنی پاک و یا مقدس می باشد به همین دلیل شهر یزد را سرزمین مقدس معنی می کنند و یا آن را شهر خدا تعبیر می کنند. این شهر که از شهرهای قدیمی و تاریخی است توانسته است رتبه دومین شهر تاریخی را در جهان بعد از ونیز ایتالیا کسب کند. دین مردم یزد اسلام است و اکثرا شیعه دوازده امام هستند. بسیاری از زرتشتیان ایران در شهر یزد زندگی می کنند و تعداد کمی از مردم یهود نیز در یزد سکونت یافته اند.

لهجه شیرین یزدی را در بین مردم خواهید دید که این گویش گوشه ای از زبان پارسی دری می باشد. زرتشتیان ساکن در یزد زبان بهدینی دارند. مردم یزد از نظر لباس نیز همانند سایر شهرها لباس به تن می کنند اما پوشاک سنتی آن ها در بین بانوان پیراهنی است که تا قسمت قوزک پا پایین آمده است و آن را به همراه شلواری بلند می پوشند.

راهنمای سفر به یزد

آب و هوای شهر یزد

یزد به طور کلی از آب و هوای گرم و خشکی برخوردار است و نوسانات دما در آن بین روز و شب بالا است. پایین ترین دمایی که از این شهر ثبت شده است 1 درجه و بالاترین دما 45 درجه بوده است. آب و هوای گرم و خشک آن ناشی از قرار گرفتن یزد در فلات مرکزی است و میزان بارش باران در آن بسیار پایین است. در تور یزد متوجه خواهید شد که اختلاف دمایی شب و روز آن قابل توجه است و در زمستان و تابستان با اختلاف دمایی بالایی در این شهر روبه رو می شوید.

بر این اساس تیرماه به عنوان گرم ترین ماه در این شهر شناخته می شود و سردترین ماه را دی ماه از آن خود کرده است. بهترین زمان رفتن به شهر یزد اوایل فصل پاییز و زمستان است. هم چنین فروردین ماه نیز زمانی مناسبی برای رفتن به یزد خواهد بود. سفر در فصل تابستان و زمستان به این شهر به دلیل هوای بسیار گرم تابستان و هوای خشک و سرد زمستان توصیه نمی شود.

بهترین زمان سفر به یزد

در واقع بهترین فصل برای شرکت در تور یزد فصل بهار است. تفاوت دمایی که روز و شب در یزد شاهد خواهیم بود حدود 8 تا 9 درجه است به همین دلیل در هر زمان که به تور یزد رفتید هم لباس گرم و هم لباس خنک همراهتان داشته باشید. یزد که در قسمت کویری ایران قرار دارد به علت پایین بودن میزان بارش باران روی کمربند خشکسالی جهان واقع شده است.

بهترین زمان سفر به یزد

فرودگاه و اطلاعات پرواز یزد

یک فرودگاه بین المللی در یزد وجود دارد به نام فرودگاه شهید آیت الله صدوقی که ارتفاع آن از سطح دریا 1230 متر می باشد. فاصله ای که این فرودگاه از مرکز شهر دارد 10 کیلومتر است و یک فرودگاه کشوری که در آن پروازهای تجاری صورت می گیرد محسوب می شود. این فرودگاه گاهی توسط ارتش و سپاه نیز برای موارد نظامی مورد استفاده قرار می گیرد.

در ضلع شرقی فرودگاه واقع در بلوار آزادگان درب اصلی فرودگاه قرار دارد که ارتباط با شهر از طریق آن انجام می شود. درست است که جمعیت یزد پایین است اما مسافران زیادی به این شهر می آیند تا از آثار تاریخی و فرهنگی آن بازدید کنند. این فرودگاه در رابطه با ترافیک هوایی و مسافری توانسته است رتبه دهم را در کشور کسب کند و هر سال تعداد 550 هزار مسافر از آن استفاده می کنند.

بسیاری از پروازهای داخلی از مبدا تهران، اهواز، کیش، مشهد و بندرعباس به این فرودگاه صورت می گیرد. پروازهای بین المللی آن شامل بغداد، نجف، مدینه، دمشق و جده می باشد. روزی 20 پرواز مسافری از این فرودگاه توسط 10 شرکت هواپیمایی به صورت های داخلی و خارجی انجام می گیرد.

از جمله شرکت های هواپیمایی این فرودگاه می توان به کیش، آسمان، زاگرس، ایران ایر، ایران ایرتور، نفت و تابان اشاره کرد. در تور یزد با سفر با هواپیما در فرودگاه شهید صدوقی به زمین خواهید نشست. هزینه ای که بابت بلیط هواپیما از تهران به یزد باید بپردازید از 150 هزار تا 421 هزار را شامل می شود و امکان پرواز مستقیم وجود دارد.

فرودگاه و اطلاعات پرواز یزد

بهترین جاذبه های دیدنی و تفریحی تور یزد

شهر یزد در آثار جهانی یونسکو به ثبت رسیده است که برای ایرانیان با افتخار همراه است. در یزد در هر گوشه از این شهر، آثار تاریخی را خواهید دید که روایت هایی را در دل خود دارد. جاذبه های گردشگری در یزد مسافران زیادی را به سمت خود جذب می کند.

آتشکده یزد

آتشکده ای که در یزد می بینید توسط زرتشتیانی که در یزد ساکن هستند و هم چنین پارسیان هندوستان ساخته شده است. معماری زیبایی در این آتشکده دیده خواهد شد که نشان دهنده معماری دوره هخامنشیان است. آتشکده در قسمت مرکزی یک حیاط بزرگ و سرسبز روی یک بلندی جایگیری شده است. در یزد نقش فروهر را روی این بنا خواهید دید. شهرت این آتشکده به دلیل آتشی است که به مدت 1520 سال است روشن مانده و از آن مراقبت شده است. آتش ورهام درون این آتشکده بالاتر از سطح زمین و در اتاقی ویژه درون ظرفی برنجی قرار دارد.

بهترین جاذبه های دیدنی و تفریحی تور یزد | آتشکده یزد

مجموعه امیر چخماق یزد

مجموعه امیر چخماق شامل مدرسه، خانقاه، آب انبار، کاروانسرا، بازار، چاه آب و مسجد است که توسط امیر جلال الدین چخماق با کمک همسرش احداث شده اند. امیر چخماق در دوره تیموریان از جانب شاهرخ عهده دار حکومت شده بود. در تور یزد خواهید دید که مسجدی که در این مجموعه است گنبدی بزرگ دارد و شامل صفه و دو شبستان یکی زمستانی و دیگری تابستانی است. از سنگ مرمر در ساخت محراب مسجد استفاده شده است که سبب زیبایی آن شده است.

بهترین جاذبه های دیدنی و تفریحی تور یزد | مجموعه امیر چخماق یزد

باغ دولت آباد یزد

سرسلسله خان های یزد در دوران زندیه شخصی به نام محمد تقی خان بوده است که آن را با نام خان بزرگ می شناختند. این شخص ابتدا اقدام به ساخت قناتی به نام دولت آباد کرد و سپس در امتداد آن باغ دولت آباد را بنا نهاد و در آن اقامت کرد. چندین ساختمان از جمله بهشت آیین، سردر اصلی، سردر جنوبی و تالار آیینه در آن وجود دارد و در فضای سرسبزی که دارد انواع درختان میوه چون انار و انگور و هم چنین درختان سرو، کاج و گل محمدی را خواهید دید. در تور یزد خواهید دید موردی که بیش از همه باعث جلب توجه این بنا شده است دارا بودن بلندترین بادگیر در جهان است که 33.8 متر ارتفاع دارد.

باغ دولت آباد یزد

 آب انبار شش بادگیری یزد

آب انبار شش بادگیری که در تپه یزد قرار گرفته است به دلیل داشتن 6 بادگیر به این نام شناخته می شود. در شهر یزد گنبدی تخم مرغی شکل را در مخزن این آب انبار خواهید دید. تعداد ورودی های آن دو تا می باشد که در شمال و جنوب و مخزن قرار دارد. در شهر تاریخی یزد در این آب انبار تعداد 55 پله را باید بالا بروید که در فاصله پله 25 و 26 سنگ فرشی آجری را روی هشتی خواهید دید. آغاز طاق آب انبار درست بعد از این هشتی است. از مشخصات این بنا می توان به سه مورد اشاره کرد یکی طاق ضربی خشتی آن، دیگری سقف بزرگی که مخزن آن دارد و مورد سوم همان نمای آجری است. آب انبار شش بادگیری توسط حاجی حسین میرالله در سال 1379 احداث شده است.

 آب انبار شش بادگیری یزد

خانه لاری ها یزد

بنایی در دوره قاجار به نام خانه لاری ها وجود دارد که نام محله آن خهادان می باشد. در تور یزد خواهید دید که سبک این خانه به صورت اعیانی زمان خود بوده است و شامل اندرونی و بیرونی، حیاط، تالار و بادگیر در قسمت های شمالی و جنوبی خانه است که به عنوان تابستانه و زمستانه استفاده می شده است. قسمت پاییزه خانه مربوط به ضلع شرقی است که شامل اتاق آیینه، سرداب، مطبخ و.. است. قسمت بهاره نیز در ضلع غربی ساخته شده است. خانه لاری ها امروزه به عنوان موزه اسناد و مدارک شناخته می شود.

 خانه لاری ها یزد

نارین قلعه یزد

نارین قلعه یا نارنج قلعه از آثار تاریخ مهم قبل از اسلام است که مردم آن را به نام نارنح قلعه نیز می شناسند. در ساخت این بنا از گل و خشت به کار گرفته شده است و به صوت یک دژ قدیمی روی تپه قرار دارد و از آن به شهر میبد اشراف دارد. معماری نارین قلعه که ساخت آن در 5 مرحله انجام شده است به شکل مطبق می باشد. در این بنا بخش های بسیار قدیمی به نام بوکن وجود دارد که به صورت محوطه ای کنده شده در دل زمین می باشند.

مدرسه ضیائیه یزد

مولانا ضیاء الدین حسین رضی مدرسه ضیائیه را بنا نهاد که آن را به عنوان زندان اسکندر نیز می شناسند. شروع ساخت این بنا در سال 631 قمری بوده است که توسط پسران رضی در سال 705 کامل شده است. در تور یزد محراب را در شبستان مدرسه خواهید دید و رواق هایی در اطراف آن وجود دارد. روی گنبد خشتی این بنا با گچ بری تزییناتی صورت گرفته است و با آبرنگ روی آن را نقاشی کرده اند که این ها نشان دهنده معماری دوره مغول است.

مدرسه ضیائیه یزد

مراکز خرید و بازارهای یزد

اگر چه یزد با بادگیرها و کویرهایش شناخته می شود اما در یزد می توانید از مراکز خرید آن نیز دیدن کنید و به خرید کردن بپردازید. هر گونه وسایلی که مورد نیازتان باشد می توانید در تور یزد خریداری نمایید و یا سوغاتی های مدنظرتان را تهیه نمایید.

مرکز خرید آریا در تور یزد

تاسیس مرکز خرید آریا مربوط به سال 1387 است و تعداد 5 طبقه را در آن خواهید دید. برای رفتن به رستوران آن باید به طبقه آخر بروید و پارکینگ نیز در طبقه اول قرار گرفته است. 3 طبقه وسط آن تجاری است و کالاهای مورد نیازتان را می توانید از این طبقات تهیه نمایید. از جمله کالاهای این مرکز خرید پوشاک، کفش، زیورآلات، اسباب بازی، عطر، لوازم آشپزخانه، صنایع چرمی، فرش، عینک، مواد غذایی، مواد الکترونیکی، شال و روسری و.. است که در تور یزد می توانید خریداری نمایید. از امکانات این مرکز که همه روزه در خدمت مشتری ها می باشد 2 آسانسور، کافی شاپ، سرویس بهداشتی، پله برقی و رستوران است.

مرکز خرید شقایق در تور یزد

مرکز خرید شقایق به صورت 4 طبقه در حال خدمت رسانی است. در دو طبقه آن می توانید کالاهای مورد نیاز را تهیه نمایید اما دو طبقه دیگر اداری است. در قسمت تجاری این مرکز می توانید کالاهایی نظیر لوازم آرایشی و بهداشتی، کیف و کفش، پوشاک زنانه، بچه گانه و مردانه را تهیه نمایید.

مرکز خرید الماس در تور یزد

مرکز خرید الماس دارای دو طبقه است و یک کافی شاپ نیز در آن وجود دارد. اقلامی مثل اسباب بازی، زیورآلات و بدلیجات، کیف و کفش، پوشاک مردانه و زنانه، پوشاک بچه گانه، لوازم آرایشی و بهداشتی و … را در تور یزد می توانید در این مرکز خرید تهیه نمایید. سرویس بهداشتی، پارکینگ و نمازخانه از دیگر امکانات این مرکز خرید است و همه روزه از 9 صبح تا 11 شب مشغول فعالیت می باشد.

مرکز خرید ستاره در تور یزد

مجتمع تفریحی ستاره از مراکز خرید مهم در یزد است زیرا که در آن علاوه بر خرید می توانید از امکانات ویژه اش نیز استفاده کنید. در این مجتمع رستوران، کافی شاپ، باشگاه بدنسازی، سالن بیلیارد و شهربازی وجود دارد. از این مجتمع پارک باغ ملی دیده خواهد شد که نمای زیبایی خواهد داشت. در تور یزد در این مجتمع اقلامی چون اسباب بازی، پوشاک زنانه و مردانه قابل خریداری است. از دیگر امکانات آن می توان به آسانسور، سرویس بهداشتی، پله برقی، پارکینگی با گنجایش 1000 اتومبیل اشاره کرد. این مجتمع همه روزه در حال خدمت رسانی است.

مرکز خرید ستاره در تور یزد

مجموعه بازارهای قدیمی یزد

در دوران پهلوی وقتی خیابان شاه احداث شد منجر شد که بخشی از بازارهای قدیمی یزد تخریب شود. بازار ارسی دوزها، بازار پنجه علی و بازار محمدعلی خان از جمله بازارهایی بودند که طی این اقدام تخریب شدند. در مابقی بازارهای قدیمی می توانید طلا، فرش، شیرینی سنتی، و پارچه را خریداری کنید. کارگاه های مختلفی در این بازار وجود دارد از جمله کارگاه حلوایی که در آن کنجد را به حلوا ارده تبدیل می کنند، کارگاه رنگرزی، و کارگاه مازاری که در آن به ساییدن حنا می پردازند. انواع پارچه های یزدی در بازار قیصریه که معماری زیبایی دارد به فروش می رسد. دو در چوبی در این بازار به آن نمای زیبایی داده است.

در بخش قدیمی این مجموعه بازار قنبر که مربوط یه قرن 9 هجری است وجود دارد و متعلق به قسمتی از مجموعه امیر چخماق می باشد. در تور یزد با رفتن به این بازار تکیه ای خواهید دید که مربوط به قرن 13 است.

۲۸ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۸:۵۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
معرفی مکانهای جذاب معرفی مکانهای جذاب

ویزای لهستان

ویزای لهستان

اگر قصد سفر به لهستان را دارید و می‌ خواهید در مورد اخذ ویزای لهستان اطلاعات کسب کنید، اگر در مورد مدارک لازم برای صدور ویزای لهستان، انواع ویزاهای لهستان و یا سفارت لهستان هیچ چیزی نمی‌ دانید، این مقاله را تا آخر دنبال کنید. در این مقاله به همه پرسش‌هایتان در رابطه با ویزای کشور لهستان پاسخ داده‌ ایم.

درباره کشور لهستان

شصت و نهمین کشور بزرگ جهان و نهمین کشور بزرگ اتحادیه اروپا، کشور لهستان، با نام رسمی جمهوری لهستان است که با دارا بودن 14 اثر تاریخی ارزشمند ثبت شده در یونسکو، یکی از مقاصد مهم گردشگری به حساب می‌ آید.

این کشور با آلمان، جمهوری چک، اسلواکی، لیتوانی و روسیه، بلاروس، اوکراین و دریای بالتیک همسایه است. پایتخت این کشور ورشو نام دارد و جمعیتی بالغ بر 38/5 میلیون نفر را داراست،  از شهرهای مهم این کشور می‌ توان کراکوف، ووچ، وروتسلاو و گدانسک را نام برد.

درباره ی کشور لهستان

آب و هوای لهستان

لهستان آب و هوای متعادلی دارد و دمای هوا در فصل زمستان و تابستان بین منفی 5 درجه تا 25 درجه بالای صفر متغیر است. بهترین زمان سفر به این کشور فصل بهار است، چرا که طبیعت منحصر به فرد این کشور در این فصل زیباتر است؛ اما اگر به فعالیت‌ های فرهنگی علاقه مندید، بهتر است در فصل پاییز سفر کنید، چرا که هم رویدادهای مختلفی در این فصل برگزار می‌ شود و هم هزینه اقامت کمتر است.

آب و هوای لهستان

سفارت لهستان در ایران

آدرس سفارت لهستان، تهران، بلوار آفریقا، خیابان پیروز، پلاک ۲ است. ساعات کاری این سفارت، روزهای یکشنبه تا پنج‌ شنبه از ساعت 9 الی 15 است. همچنین بخش کنسولی یکشنبه‌ ها تا پنج‌شنبه‌ ها، از ساعت 9 صبح تا ساعت 13 بعدازظهر آماده ارائه خدمات است. توجه کنید که برای تحویل مدارک از ساعت 10 صبح و برای مصاحبه از ساعت 10 صبح الی 12ظهر مراجعه کنید.

سفارت لهستان در ایران

ویزای لهستان

ویزا مدرکی معتبر است که به عنوان مجوز ورود اتباع بیگانه به یک کشور خاص صادر می‌ شود. همچون بسیاری از کشورهای مهم اروپایی، برای ورود اتباع سایر کشورها به کشور لهستان هم قوانین خاصی حکم فرما است؛ بنابراین، اولین شرط ورود قانونی به این کشور، دارا بودن ویزا است. برای اخذ ویزای تضمینی لهستان، باید دلایل کافی برای اثبات این موضوع داشته باشید که توانمندی لازم را برای بازگشت به کشور خود پس از اتمام مدت سفر دارید. همچنین باید مدارک لازم برای اثبات دلیل ورودتان به کشور را در اختیار داشته باشید.

مدارک لازم برای صدور ویزای لهستان

  • فرم‌های درخواست ویزای لهستان باید به طور کامل تکمیل و امضا شده باشند.
  • یک قطعه عکس جدید رنگی، تمام رخ، زمینه سفید، اندازه 3/5 در 4/5 (عکس باید از روبرو و مشخص بوده، از زمان آن بیشتر از 6 ماه نگذشته باشد و روی کاغذ با کیفیت بالا چاپ شده باشد)
  • پاسپورت معتبر
  • کپی صفحه 1 تا 5 پاسپورت جدید و 1 تا 10 پاسپورت قدیمی
  • کپی ویزاهای قبلی سایر کشورها در طول سه سال گذشته
  • کپی کارت شناسایی و شناسنامه (همه صفحات)

(برای اثبات روابط متقاضیان ویزای لهستان، باید شناسنامه، گواهی تولد، گواهی ازدواج و کارت تحصیلی ارائه داده شود)

  • بلیط برگشت (کپی رزرو بلیط به همراه شماره رزرو)

دقت کنید که هنگام قطعی شدن صدور ویزای لهستان، باید اصل بلیط را ارائه کنید. بلیط شما نباید از 90 روز اقامت در محدوده شینگن تجاوز کند.

  • دعوتنامه: اگر برای شرکت در کنفرانس سفر می‌ کنید، ارائهٔ دعوتنامه از سوی سازمان برگزارکننده ضروری است.
  • تأییدیه رزرو هتل
  • مدرک شغلی: مثلاً گواهی اشتغال به کار در یک شرکت، قرارداد، گواهی اشتغال به تحصیل، جواز کسب، سوابق بیمه، گواهی مرخصی و سه فیش آخر حقوقی. به طور خلاصه، هر مدرکی که ثابت کند شما در ایران مشغول کاری هستید.
  • مدارک مالی: گواهی تمکن مالی و گردش حساب سه ماه آخر حساب بانکی که باید از بانک بگیرید.
  • بیمه مسافرتی: بیمه پزشکی مسافرتی که حداقل مبلغ 30000 یورو یا 50000 دلار آمریکایی را پوشش بدهد و در کشورهای عضو شینگن معتبر باشد.
  • برنامه سفر

هزینه ویزای لهستان برای بزرگسالان 60 یورو، برای کودکان 6 تا 12 سال، 35 یورو و برای کودکان زیر 6 سال رایگان است.

مدارک لازم برای صدور ویزای لهستان

ترجمه ویزای لهستان

همه مدارک فارسی ذکر شده، باید به انگلیسی ترجمه شده باشند. توجه کنید که به دارالترجمه های معتبر جهت ترجمه مدارک خود استفاده کنید و از رفتن به مراکز غیر معتبر خودداری کنید. همچنین شناسنامه و کارت ملی باید دارای مهر دادگستری و تأییدیه وزارت امور خارجه ایران باشد.

مراحل اخذ ویزای لهستان

اولین قدم برای دریافت ویزای شینگن لهستان، گرفتن وقت سفارت لهستان است. بدین منظور، برای تکمیل فرم جهت اخذ ویزای لهستان، به سایت سفارت لهستان مراجعه کنید:

فرم ویزای شینگن لهستان باز می‌ شود که حاوی تعدادی سؤال در مورد شما و سفرتان است که باید به آن‌ها جواب بدهید. فرم را پرینت بگیرید و کدی را که در مرحلهٔ آخر به شما داده می‌ شود، به همراه سایر مدارک درخواستی در روز تعیین شده برای مصاحبه، به همراه داشته باشید.

مراحل اخذ ویزای لهستان

انواع ویزای لهستان

با توجه به هدفی که از سفر خود به کشور لهستان دارید، چند نمونه ویزا وجود دارد که در اینجا به آن‌ها اشاره می‌ کنیم: ویزای توریستی، ویزای تحصیلی، ویزای لهستان برای ملاقات بستگان، ویزای تجاری و ویزای پزشکی لهستان

اخذ ویزای توریستی لهستان

این نوع ویزا برای دوست داران سفر و کسانی که می خواهند لهستان را برای مسافرت انتخاب کنند در نظر گرفته شده است .به مراتب گرفتن این نوع ویزا نسبت به مابقی ویزا های دیگر آسان تر می باشد.شما می توانید با استفاده از این ویزا از جاذبه های گردشگری و زیبای لهستان دیدن کنید.

اخذ ویزای توریستی لهستان

اخذ ویزای تحصیلی لهستان

برای مهاجرت تحصیلی به لهستان، باید گواهی فارغ التحصیلی از مدرسه داشته باشید که مشخص می‌ کند شما قادر به تحصیل در مقطع دانشگاهی هستید. علاوه بر آن، باید مجوز اقامت در این کشور در طول دوره تحصیل، گواهی بهداشت و ایمنی و نهایتاً مدرک زبان (انگلیسی یا لهستانی) داشته باشید که تأیید می‌ کند شما در سطح مورد انتظار از مهارت زبان قرار دارید.

دانشجویان اروپایی برای ادامه تحصیل در این کشور نیاز به ویزای تحصیلی لهستان ندارند. دانشجویان آینده نگر باید از قبل درخواست خود را به دانشگاه مقصد ارائه داده باشند. مهلت درخواست جهت پذیرش برای هر موسسه متفاوت است، اما در اغلب موارد می توان از فصل بهار (برای ورود در فصل پاییز) درخواست خود را ارائه دهید. البته دانشجویان گرایش پزشکی برای شرکت و پذیرش در دوره‌های پیشرفته به یک سال زمان نیاز خواهند داشت.

همچنین امکان مهاجرت تحصیلی به این کشور بدون داشتن مدرک زبان هم ممکن است؛ یعنی فرد می‌ تواند مدرک زبان خود را در این کشور بگیرد.

اخذ ویزای تحصیلی لهستان

اخذ ویزای کاری لهستان

به منظور اقدام برای اخذ ویزای کاری لهستان، باید حداقل مدرک لیسانس داشته باشید. برای دریافت پیشنهاد شغلی از کارفرما در لهستان، آگهی دعوت به کار سه ماه در کشور لهستان درج شده و در صورت نبود متقاضی شغل، سه ماه دیگر این آگهی در اتحادیه اروپا تکرار می‌ شود. اگر موفق به دریافت دعوت نامه کار شوید، برای انعقاد قرارداد کاری با کارفرما اقدام می‌ کنید و گواهی دعوت به کار معتبر را برای اخذ ویزای لهستان را دریافت می‌ کنید.

سایر مدارکی که برای دریافت ویزای ویزای کاری لهستان به سفارت باید ارائه دهید شامل پاسپورت، ترجمه مدارک تحصیلی، ترجمه سوابق کاری و نامه عدم سوء پیشینه است. فرآیند اعطای ویزای کار به متقاضی حدوداً دو ماه طول می‌ کشد. این ویزا حداکثر یک سال اعتبار دارد و قابل تمدید است.

اخذ ویزای کاری لهستان

اخذ ویزای پزشکی لهستان

اگر برای درمان بیماری  قصد ورود به لهستان را دارید، باید دارای این شرایط باشید تا ویزای لهستان به شما ارائه شود:

  • دارا بودن شرایط کلی مهاجرت
  • عدم وجود بیماری واگیردار
  • هماهنگی برای درمان با متخصص
  • تمکن مالی برای پرداخت هزینه‌ های درمان
  • بازگشت به کشور پس از اتمام دوره درمان

مدارک مورد نیاز ویزای پزشکی

  • تأییدیه پزشک برای هماهنگی درمان
  • گواهی تمکن مالی بیمار برای پرداخت هزینه‌ های پزشکی
  • نامه مرخصی برای بیمار از سوی کارفرما برای انجام درمان
  •  در صورتی که فرد خود کارفرما است، ارائه اوراق مالی شرکت که نشان دهنده فعالیت او است.
  •  مدارک مربوط به زمین، خانه و مستغلات بیمار، همسر یا والدین او
  •  مدارک مربوط به هماهنگی‌ های محل اقامت و هتل
  •  صورتحساب‌ های بانکی شش ماه گذشته

اگر پزشک تشخیص دهد که بیمار نیاز به درمان بیشتر دارد، می‌ توان ویزای فوری لهستان از نوع پزشکی را تمدید کرد.

اخذ ویزای پزشکی لهستان

اخذ ویزای ازدواج لهستان

ازدواج با شهروندان لهستانی می تواند یکی از راه های به دست آوردن اقامت دائم این کشور باشد. در صورتی که یک تبعه خارجی به مدت حداقل سه سال با یک لهستانی زندگی کند، اقامت دائم را به دست آورده و در این کشور مانند یک شهروند لهستانی شناخته می شود.

ثبت ازدواج باید از طریق USC محلی انجام شود. برای ثبت ازدواج از خارج از کشور، باید از USC بخواهید تا گواهی ازدواج را با لهستان تطبیق دهد. بدین منظور باید سوابق مدنی خود را به همراه مدارک زیر ارسال کنید:

  • کپی وضعیت مدنی در خارج از کشور به همراه ترجمه مهر شده در اسناد رسمی به زبان لهستانی توسط یک مترجم قانونی
  • کارت شناسایی یا پاسپورت همسران
  • گواهی پرداخت تمبر

اخذ ویزای ازدواج لهستان

انواع ویزای لهستان از لحاظ دفعات ورود و خروج

کشور لهستان هم یکی از 26 کشور عضو پیمان شینگن است، بنابراین برای ورود به این کشور نیازمند اخذ ویزای شینگن خواهید بود. عهد نامه ی شینگن عبارت است از  26 کشور اروپایی که تحت پیمان شینگن، قوانین یکپارچه‌ ای برای فعالیت های مرزی و مسافرتی خود ایجاد کرده اند. همه ی اتباع خارجی برای سفر به کشورهای عضو این منطقه، باید مجوزی تحت عنوان ویزای شینگن دریافت کنند.

ویزای شینگن به چهار نوع تقسیم می‌ شود که هرکدام را به صورت مختصر توضیح خواهیم داد.

انواع ویزای لهستان از لحاظ دفعات ورود و خروج

ویزای نوع  A

ویزای نوع A یا ترانزیت که طبق آن تنها اجازه اقامت در ترانزیت فرودگاه و تعویض پرواز را خواهید داشت. در این صورت، مسافر نمی تواند از فرودگاه کشور خارج شود و فقط می تواند هواپیمای خود را عوض کرده و به کشور دیگری خارج از ناحیه ی شینگن سفر کند.

ویزای نوع  B

ویزای نوع B هم نوعی ویزای ترانزیت است که طبق آن اجازه عبور از کشوری در ناحیه شینگن به مدت 5 روز را خواهید داشت.

ویزای نوع  C

ویزای نوع C  مناسب‌ ترین ویزای شینگن برای سفر توریستی و دیدار دوستان است. این ویزا، ویزای کوتاه مدت هم نامیده می‌ شود که به شما اجازه اقامت 90 روزه را می‌ دهد. خود این ویزا به سه نوع یک بار ورود (single-entry)، دو بار ورود و چند بار ورود (multiple-entry) تقسیم بندی شده است. با ویزای یک بار ورود همانطور که از اسمش پیداست، فقط یک بار می‌ توانید به یکی از کشورهای عضو شینگن وارد شوید و پس از خروج از آن کشور، ویزا باطل می‌ شود. با ویزای دو بار ورود، دو بار می‌ توانید به یکی از این کشورها در یک بازه زمانی مشخص وارد شوید. نهایتاً، با ویزای چند بار ورود، طی مدت 180 روز، می‌ توانید 90 روز اقامت در هر یک از کشورهای عضو شینگن داشته باشید.

ویزای نوع  D

ویزای نوع D یا ویزای ملی برای افرادی است که به دلایلی مانند نیازهای درمانی می‌ خواهند مدت زمان خاصی را در یکی از این کشورها اقامت کرده و سپس برگردند. این ویزا برای پروژه‌ های تحقیقاتی کمتر از یک سال دانشجویان بین المللی، کارهای علمی آموزشی، هنرمندان و ورزشکاران و بیماران با وضعیت پزشکی اضطراری صادر می‌ شود.

انواع ویزای لهستان از لحاظ دفعات ورود و خروج

نکته ی مهم پس از دریافت ویزای شینگن

نکته مهمی که باید به خاطر داشته باشید این است که حتماً از همه مدارک یک کپی تهیه کنید. چرا که داشتن ویزای شینگن، هیچ تضمینی برای عدم تغییر مجوز ورود شما به کشورهای عضو شینگن نمی‌ دهد. چرا که ممکن است در مرزهای ورودی این کشورها، مأموران از شما مدارکی را درخواست کنند؛ بنابراین داشتن کپی از مدارک ارائه شده برای دریافت ویزای شینگن، ضروری است.

تمدید ویزای لهستان

دقت داشته باشد که اگر اعتبار ویزای شما به اتمام رسید شما باید بسته به نوع ویزا نسبت به تمدید ویزا اقدام کنید که در ادامه درباره آن بیشتر صحبت خواهیم کرد.

تمدید ویزای لهستان

نکات مهم در مورد اخذ ویزای لهستان

  • نیازی به اخذ تأییدیه از امور خارجه و دادگستری برای کلیه مدارک نیست. تنها برای شناسنامه و کارت ملی باید این تأییدیه را داشته باشید و بقیه مدارک تنها نیاز به ترجمه دارند.
  • هر فردی باید به صورت جداگانه فرم تکمیل شده را داشته باشد و فرم بچه‌ها از والدین جدا است.
  • ترجمه مدارک باید به زبان انگلیسی باشد.
  • برای اخذ ویزای تضمینی لهستان از نوع توریستی، لزوماً نیاز به دعوتنامه نیست و رزرو هتل کافی است.
  • برای تحویل مدارک افراد بالای 12 سال، الزاماً خود شخص باید حضور داشته باشد.
  • فرم درخواست ویزای لهستان در سایت و به صورت آنلاین قرار داده شده است؛ بنابراین برای دریافت فرم ویزای لهستان نیازی به مراجعه حضوری به سفارت نیست.
  • پس از پر کردن فرم ، امکان تغییر ساعت و کنسلی وجود ندارد. برای تغییر وقت باید 24 ساعت پس از وقت تعیین شده قبلی، دوباره اقدام کنید.
  • اگر نتوانستید فرم ویزای لهستان را پرینت بگیرید، بعد از ۲۴ ساعت به آدرس ایمیلی که داخل فرم ارائه دادید مراجعه کنید و فرم را دریافت و پرینت بگیرید.
۲۷ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۸:۲۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
معرفی مکانهای جذاب معرفی مکانهای جذاب