کعرفی مکانهای جذاب

۹۵ مطلب در شهریور ۱۳۹۷ ثبت شده است

تور پنانگ

تور پنانگ

ایالت پنانگ یکی از ایالت‌های کشور مالزی است که به دلیل جذابیت و آثار گردشگری فراوان، به مروارید شرق معروف شده است. همین موضوع گردشگران زیادی را برای سفر به این جزیره و یا شرکت در تور پنانگ علاقه‌مند می‌کند. شما با شرکت در تور پنانگ و سفر به این جزیره زیبا تجربه‌ای متفاوت و ماندگار را برای خود رقم بزنید.

درباره پنانگ

پنانگ نام یکی از ایالت‌های کشور مالزی است که شامل جزیره پنانگ و باریکه‌ای از سرزمین اصلی است. پنانگ به‌عنوان یکی از تفریحگاه‌های زیبا و پربازدید کشور مالزی شناخته می‌شود و زیبایی آن هرساله افراد زیادی را به این منطقه می‌کشاند. در مرکز ایالت پنانگ شهری به نام جورج تاون وجود دارد که نام آن از شاه جورج سوم گرفته شده است. این منطقه پر از بناهای قدیمی و تاریخی است و قدم زدن در آن مانند سفر به گذشته است.

جزیره پنانگ به مروارید شرق معروف است و شگفتی‌های موجود در این جزیره سبب علاقه‌مندی افراد به شرکت در تور پنانگ می‌شود. مردم این منطقه عموماً مهمان‌نواز هستند و رفتار خوبی با افراد خارجی دارند. همچنین با توجه به اینکه مسلمانان زیادی در پنانگ و به‌طورکلی در مالزی وجود دارد، رستوران‌ها و فروشگاه‌هایی وجود دارد که غذا و محصولات حلال به مسلمانان عرضه می‌کنند.

تور پنانگ

آب و هوای پنانگ

اکثر نقاط کشور مالزی دارای آب‌وهوای گرم استوایی است و پنانگ نیست از این قاعده مستثنی نیست. درجه حرارت پنانگ در روزها بین 29 و 35 درجه و در شب بین 26 تا 29 درجه است. با توجه به اینکه آب‌وهوای این جزیره در طول سال همیشه گرم است، هر زمان از سال تور پنانگ برگزار می‌شود و افراد زیادی در این تور شرکت می‌کنند. البته گاهی اوقات باران‌های سیل‌آسایی در این منطقه می‌بارد و باعث تغییر ناگهانی دما می‌شود. این باران‌های سیل‌آسا هم‌زمان با وزش بادهای موسمی مانسون شروع به باریدن می‌کنند و با ماندن خورشید در پشت ابرها دما کمی خنک‌تر می‌شود.

بهترین زمان برای شرکت در تور پنانگ

انتخاب بهترین زمان برای سفر به پنانگ و شرکت در تور پنانگ بستگی به خود شما دارد. اگر می‌خواهید در آرامش به این کشور سفر کنید و زیاد با شلوغی‌ها میانه‌ای ندارید، بهترین زمان برای شرکت در تور پنانگ ماه‌های فوریه تا آوریل است. در این ماه‌ها گردشگران کمی در پنانگ حضور دارند و می‌توانید در آرامش به بازدید از مناطق مختلف این جزیره بپردازید. قیمت بلیط و تور پنانگ نیز در این ایام مناسب‌تر و ارزان‌تر خواهد بود.

اگر به دنبال این هستید که در شرایط آب وهوایی مطلوب در پنانگ باشید، ماه‌های نوامبر تا ژانویه برای شما مناسب‌تر خواهد بود. در این ماه‌ها میزان بارندگی کمتر شده و هوای منطقه فوق‌العاده می‌شود. البته این موضوع به همراه همزمانی با ایام تعطیلات باعث می‌شود گردشگران زیادی در این ماه‌ها در پنانگ حضور داشته باشند و قیمت بلیط و تور پنانگ نیز به حداکثر برسد. اگر هم قصد حضور در فستیوال‌ها و مراسمات فوق‌العاده این منطقه را دارید، می‌توانید در ماه ژانویه و زمان تعطیلات در تور پنانگ شرکت کنید. در این ماه مراسم‌های رقص و فستیوال‌های زیادی در این منطقه برگزار می‌شود که علاقه‌مندان زیادی را از سراسر دنیا به خود جذب می‌کند.

تور پنانگ

شرکت در تور پنانگ و پرواز به پنانگ

برای پرواز به پنانگ و شرکت در تور پنانگ می‌توانید از خدمات آژانس‌های پروازی مختلف که در این زمینه فعالیت می‌کنند، استفاده کنید. شما می‌توانید به‌صورت حضوری به آژانس‌های پروازی مراجعه کنید یا به‌صورت اینترنتی نسبت به شرکت در تور پنانگ اقدام کنید. امروزه با توجه به سهولت خرید از اینترنت و امکان مقایسه قیمت‌های تور پنانگ، اکثر افراد مراجعه به سایت‌های اینترنتی را نسبت به مراجعه حضوری ترجیح می‌دهند. شما می‌توانید برای شرکت در تور پنانگ و پرواز به این کشور از خدمات سایت ما استفاده کنید.

 فرودگاه بین المللی پنانگ

فرودگاه پنانگ به‌عنوان فرودگاه بین المللی شهر پنانگ شناخته می‌شود و اکثر پروازهای خارجی در این فرودگاه فرود می‌آیند. این فرودگاه که قدیمی‌ترین فرودگاه کشور مالزی است، سومین فرودگاه پر رفت و آمد کشور مالزی محسوب شده و سهم زیادی از پروازهای این کشور را در اختیار دارد. فرودگاه پنانگ در سال 1935 افتتاح شد و در بین سال‌های 2009 تا 2013 مورد بازسازی قرار گرفت. فرودگاه پنانگ با توجه به اینکه فرودگاه کوچکی به شمار می‌رود، تنها یک پایانه پروازی دارد. اگر قصد شرکت در تور پنانگ و سفر به این کشور را داشته باشید احتمالاً مقصد شما این فرودگاه خواهد بود و شما می‌توانید از رستوران و کافه، دفاتر اجاره ماشین، بانک و سایر خدمات این فرودگاه استفاده کنید.

تور پنانگ

جاذبه های دیدنی پنانگ

اگر قصد شرکت در تور پنانگ و سفر به این جزیره زیبا را دارید، جاذبه های زیر را از دست ندهید و با بازدید از آن ها سفر خود را به یادماندنی تر کنید.

موزه پنانگ پراناکان

این موزه به عنوان جایی برای به نمایش گذاشتن فرهنگ و سنت مردم پراناکان (اقوام چینی که به این کشور مهاجرت کرده اند) است. در واقع این موزه یک خانه مربوط به قرن نوزدهم است که در آن زمان متعلق به یک بازرگان ثروتمند بوده است. در این موزه می توانید بخشی از تاریخ پنانگ را مرور کنید و با تاریخ این ایالت بیشتر آشنا شوید.

تور پنانگ

دژ کورنوالیس

دژ کورنوالیس از دیگر مکان‌های دیدنی پنانگ است که می‌توانید در تور پنانگ خود از آن بازدید کنید. این دژ یادگاری از دوران حکومت بریتانیا در این منطقه است و جذابیت خاصی برای بازدیدکنندگان این منطقه دارد. اگر به مناطق جنگی و سلاح و موارد جنگی علاقه دارید این منطقه برای شما جذاب‌تر نیز می‌شود. زیرا این دژ شامل یک زندان و یک کلیسا، خانه‌های مختلف و یک باغ است که نشان‌دهنده‌ی نحوه محافظت بریتانیایی‌ها از منطقه است.

تور پنانگ

ارتفاعات پنانگ

ارتفاعات پنانگ یکی از جاذبه‌هایی است که در صورت شرکت در تور پنانگ، نباید از دست بدهید. این ارتفاعات منظره‌ای بی‌نظیر از جزیره را به شما نشان می‌دهند و می‌توانید کل جزیره را زیر نظر خود داشته باشید. از آنجا که ارتفاعات پنانگ 821 متر از سطح دریا ارتفاع دارد، دارای آب و هوای متفاوتی نسبت به سایر نقاط جزیره است. برای دسترسی به این ارتفاعات می‌توانید از قطار شهری استفاده کنید و در طول مسیر نیم ساعته از دیدن مناظر جذاب و دیدنی لذت ببرید. البته در ارتفاعات پنانگ جاذبه‌های دیگری نظیر مسجد و کلیسا نیز وجود دارد که می‌توانید به آن‌ها نیز سری بزنید.

تور پنانگ

 موزه تعاملی پنانگ

اگر به دنبال تجربه‌ای متفاوت از یک موزه هستید و می‌خواهید موزه‌ای متفاوت نسبت به سایر موزه‌های کسل‌کننده را ببینید، می‌توانید در تور پنانگ خود سری به موزه تعاملی پنانگ بزنید. این موزه با به تصویر کشیدن جنگ‌های قدیمی به صورت سه بعدی، تجربه‌ای متفاوت و هیجان‌انگیز را برای مراجعه‌کنندگان فراهم می‌کند. البته این تنها تفاوت این موزه نخواهد بود و شما می‌توانید با رفتن داخل تونل‌های تاریک و وحشتناک و مشاهده شخصیت‌های ترسناک موجود در آن‌ها، یک تجربه به‌یادماندنی را برای خود ثبت کنید.

تور پنانگ

بهترین مراکز خرید و بازارهای پنانگ

مطمئنا نمی توان در تور پنانگ شرکت کرد و سری به مراکز خرید این جزیره نزد. در این قسمت بهترین مراکز و خرید و بازارهای پنانگ را برای شما آورده ایم تا در طول سفر خود حتماً سری به آن ها بزنید.

مرکز خرید KOMTAR

 مرکز خرید KOMTAR که در مرکز جرج تاون قرار گرفته به‌عنوان یکی از بناهای نمادین در پنانگ شناخته می‌شود. این برج 65 طبقه که یکی از بلندترین برج‌های مالزی است قسمت‌های مختلفی دارد که هر کدام می‌تواند جذابیت خاصی برای بازدیدکنندگان داشته باشد. طبقه اول این برج به کالای های دیجیتال اختصاص دارد و در طبقه دوم فروشگاه اسباب‌بازی و زیورآلات وجود دارد. طبقه 58 این برج یک سکوی بازدید دارد که نمای زیبایی از شهر را به نمایش می‌گذارد. این مجموعه دارای فضایی آزاد برای بازدیدکنندگان نیز است که می‌توانند در آن قدم زده و سری هم به کافه‌های اطراف بزنید.

تور پنانگ

مرکز خرید GURNEY PLAZA

این مرکز خرید در سال 2001 افتتاح شده و در حال حاضر به عنوان یکی از بزرگ ترین مراکز خرید پنانگ شناخته می شود. داشتن 380 فروشگاه که محصولاتی از برندهای مختلف را عرضه می کنند. علاوه بر این، این مرکز تجاری یک مجموعه سینمایی و یک سوپرمارکت بزرگ دارد که می توانید در تور پنانگ خود سری نیز به آن بزنید.

تور پنانگ

مرکز خرید penang plaza

اگر دوست دارید در تور پنانگ خود خریدهایی ارزان و مقرون‌به‌صرفه داشته باشید، می‌توانید سری به مرکز خرید پنانگ پلازا بزنید. اکثر اهالی پنانگ خریدهای خود را از این مرکز خرید انجام می‌دهند. این مرکز خرید فروشگاه‌ها، داروخانه‌ها و سوپرمارکت‌های زیادی دارد که اکثراً دارای قیمت مناسبی هستند. اگر طرفدار کتاب و محصولات فرهنگی هم هستید می‌توانید در تور پنانگ خود سری به طبقه دوم این مرکز خرید بزنید و از کتاب‌ها و محصولات فرهنگی دیدن کرده و با قیمتی مناسب خرید کنید.

تور پنانگ

مرکز خرید Queensbay

این مرکز خرید، بزرگترین مرکز خرید ایالت پنانگ است و در آن رستوران ها و فروشگاه های متعددی وجود دارد. وجود انواع فروشگاه ها از برندهای مختلف با قیمتی مناسب، این مرکز خرید را به محبوب ترین مرکز خرید پنانگ تبدیل کرده است.

شما می توانید در تور پنانگ خود سری به این مجموعه بزنید و از 500 فروشگاه موجود در این مرکز خرید دیدن کنید و سری هم به مجموعه تفریحی موجود در طبقه ی سوم آن بزنید.

۲۴ شهریور ۹۷ ، ۱۷:۱۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
معرفی مکانهای جذاب معرفی مکانهای جذاب

7 اشتباه رایج در دکوراسیون داخلی

7 اشتباه رایج در دکوراسیون داخلی

شما هم همۀ تلاش خود را کرده‌اید تا خانه‌ای راحت و زیبا داشته باشید. اثاثیه‌ی منزلِ خود را به درستی انتخاب کردید و برای طراحی داخلی منزل خود هزینه کرده‌اید، اما وقتی به خانه‌ی خود نگاه می‌کنید این احساس به شما دست می‌دهد که نسبت به تلاشی که داشته‌اید، نتیجه نگرفته‌اید.

گاهی اوقات بعضی کارهای ساده می‌تواند دیزاین منزل ما را عوض کند و یک خانه‌ی معمولی را به یک خانۀ   شیک و جذاب تبدیل کند؛ کافی است اشتباهات خود را بدانید، به سرعت آن‌ها را رفع کنید و از خانه‌ی خود لذت ببرید.

1.    فرش‌تان را کوچک انتخاب کرده‌اید

فرشی که لب به لب با مبل‌ یا میز ناهار‌خوری باشد، خانه‌ی شما را کوچک و خفه نشان می‌دهد. درست است که در طراحی داخلی منزل‌های امروزی دیگر خبری از فرش‌های بزرگ و لب به لب با دیوار، شبیه به خانه‌های مادربزرگ‌هایمان نیست اما جوگیر نشوید، فرش خیلی کوچک هم طراحی داخلی منزل شما را مدرن و شیک نمی‌کند. بزرگ‌ترین کاناپه‌تان را در نظر بگیرید فرش شما باید حداقل نیم متر از لبه‌های اثاثیه‌ی شما بیرون بزند.

دکوراسیون داخلی

2.    برای دیدن تابلو‌ها گردن درد نگیرید

اگر برای نگاه کردن به تابلوهای دیوار خانه‌تان سرتان را بالا یا پایین بگیرید، بهتر است همین حالا آن تابلو را از دیوار پایین بیاورید. نگاه باید آسان روی تزیینات دیوار خانه‌ی شما بچرخد. پس تابلو‌ها را هم سطح چشم بیاویزید. این کار اصلن کار سختی نیست. دیوار را به چهار سطح افقی مساوی تقسیم کنید و تابلو را در قسمت دوم از بالا بیاویزید. اگر از کسانی هستید که برای آویختن یک تابلو دیوار را سوراخ سوراخ می‌کنید، قبل از این کار اندازه‌ی تابلو را روی یک کاغذ در بیاورید و کاغذ را روی دیوار بچسبانید. وقتی از جای تابلو مطمئن شدید میخ را به دیوار بکوبید.

دکوراسیون داخلی

3.    رنگ‌های دیگری جز سفید هم در دنیا هست

دیوار‌های سفید در گالری‌ها برای جلوه دادن تابلو‌ها بسیار خوب است، اما خانه‌ی شما گالری نیست. همه‌ی دیوار‌ها را سفید نکنید. این باور اشتباه را که دیوار‌های سفید، خانه را بزرگ‌تر و روشن‌تر نشان می‌دهد را کنار بگذارید. بعد از انتخاب اثاثیه رنگ دیوار را انتخاب کنید. حتی اگر از رنگ‌های تند و تیره خوشتان نمی‌آید و دیوار‌های سفید را بیش‌تر می‌پسندید از رنگ‌های خاکستری روشن استفاده کنید. این رنگ نزدیک به سفید است ولی مردگی و خسته‌کنندگی این رنگ را ندارد.

دکوراسیون داخلی

4.    روشن‌ترین همیشه بهترین نیست

انتخاب نور اشتباه می‌تواند یک اتاق زیبا را به اتاقی وحشتناک تبدیل کند. لامپ‌های با وات بالا، با نور زیاد خود، فضای گرم و دنج پذیرایی شما را از بین می‌برند. از لامپ‌های 60 تا 75 وات در نوردهی پذیرایی خود استفاده کنید. برای سرویس‌های بهداشتی و اتاق خواب از لامپ‌های 40 تا 60 وات استفاده کنید. از نور‌های مستقیم تا جایی که می‌توانید دوری کنید. نور فضای خانه را با آباژور و نور‌های غیر مستقیم افزایش دهید.

دکوراسیون داخلی

5.    یک قدم فاصله چیز خوبی است

اشتباه بسیار رایجی که در دکوراسیون مبلمان خانه به خصوص خانه‌های کوچک انجام می‌دهیم این است که کاناپه و مبلمان خود را به دیوار‌ها می‌چسبانیم و سعی می‌کنیم فضای بیش‌تری در وسط خانه داشته باشیم این کار نه تنها به دل‌بازی فضا کمک نمی‌کند بلکه خانه را کوچک‌تر نشان می‌دهد و دکوراسیون داخلی خانه را زشت می‌کند. در چیدمان اثاثیه و مبلمان حداقل نیم‌متر بین آن‌ها و دیوار فاصله بگذارید. یکی دیگر از اشتباهات در دکوراسیون مبلمان این است که کاناپه را پشت به در ورودی خانه قرار دهیم. هر چند بسیار  لذت‌بخش است که کاناپه شما جلوی پنجره یا شوینده خانه‌تان باشد اما اگر با این کار کاناپه دقیقن پشت به ورودی خانه قرار می‌گیرد جای دیگری را برای کاناپه انتخاب کنید. وقتی مهمان شما از در وارد می‌شود اولین چیزی که می‌بیند پشت سر چند نفر است. این کار از فضای دوستانه و خوش‌آمد گویانه‌ی خانه‌ی شما می‌کاهد و در بدو ورود چشم را آزار می‌دهد.

دکوراسیون داخلی

6.    کاری که همه می‌کنند الزامن کار درستی نیست

معمول است که پرده‌ها را یا دقیقن بالای پنجره، میانه‌ی سقف و لبه‌ی بالایی پنجره نصب می‌کنیم اما متخصصان دکوراسیون داخلی به این نتیجه رسیده‌اند که این کار اشتباه بوده است. پرده‌ها را از لب سقف آویزان کنید و اگر پنجره‌هایتان به طول دیوار نیست، میله‌های پرده را از هر طرف حدود 30 تا 50 سانتی‌متر اضافه‌تر بگیرید تا با کنار زدن پرده‌ها کل پنجره و منظره را ببینید. اندازه پرده باید 2 برابر طول پرده باشد تا در مواقعی که پرده کشیده شده چین‌ها به زیبایی خود را در دیزاین منزل شما نشان دهند.

دکوراسیون داخلی

7.    کوچک و تیره باهم جور نمی‌شود

پیدا کردن دکوراسیون داخلی خوب برای آپارتمان‌های کوچک به مراتب سخت‌تر است. برای دکوراسیون داخلی فضاهای کوچک رنگ‌های تیره را کنار بگذارید. اثاثیه‌ای با رنگ‌های روشن و جنس‌های مرکب انتخاب کنید. از پرده‌ی توری و جنس‌هایی که احساس سبکی می‌دهند استفاده کنید. این کار فضا را بازتر می‌کند و آپارتمان شما بزرگ‌تر به نظر می‌رسد.

در دکوراسیون داخلی خانه‌ی خود، همیشه این نکته را در نظر داشته باشید که این‌جا خانه‌ی شما است. شما بیش‌تر اوقات خود را با نزدیکانتان در این فضا می‌گذرانید پس بهترین نکته این است که احساس راحتی و تعلق به فضا کنید.

درست است که طراحی داخلی منزل‌های درون مجله‌ها به شدت جذاب است اما خانه‌ی خود را شبیه به یک عکس با ویترین یک فروشگاه درست نکنید. کاراکتر خود و علایق خود را به دکوراسیون داخلی خانه اضافه کنید. اجازه دهید که دیزاین منزل شما شخصیت بگیرد و منحصر به فرد باشد. رنگ‌های محبوبتان را به فضا اضافه کنید و اجازه دهید که این خانه، خانه‌ی شما باشد.

۲۴ شهریور ۹۷ ، ۱۵:۵۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
معرفی مکانهای جذاب معرفی مکانهای جذاب

نگاهی کلی به کشور هلند

نگاهی کلی به کشور هلند

هلند کشوری است که از دو قسمت جدا از هم تشکیل شده است، بخشی از خاک هلند در اروپای غربی قرار دارد و بخش دیگر شامل جزایری در آمریکای مرکزی می شود. اکثرا تور هلند در بخش اروپایی این کشور برگزار می شود. کشور هلند همسایه کشورهای آلمان و بلژیک است و از طریق آب به بریتانیا راه دارد.

حدود 20 درصد از مساحت 41.526 کیلومتر مربعی خاک هلند از آب تشکیل شده است. 25 درصد دیگر از مساحت هلند ناشی از عقب نشینی و خشکی آب دریا بوجود آمده است. هلند کشوری با مناطق پست و کم ارتفاع است و تقریبا هیچ کوهی ندارد، مرتفع ترین منطقه کشور هلند تپه ای در جنوب آن است که 342 متر ارتفاع دارد. هلند هنرمندان مشهور و نامدار زیادی دارد که از میان آنها می توان به ون گوگ و رامبراند اشاره کرد.

تور هلند

آداب و فرهنگ مردم هلند

کشور هلند با وجود مساحت کمی که دارد، حدود 17 میلیون جمعیت را در خود جای داده است. زبان اصلی و رسمی مردم هلند، هلندی است که شباهت زیادی به زبان آلمانی دارد که همچنین از برخی کلمات فرانسوی و انگلیسی تشکیل شده است. جامعه این کشور کاملا مستقل و مدرن است و اکثریت مردم آن به موضوع برابری برای همه باور دارند.

آداب اجتماعی و فرهنگ اغلب مردم هلند ویژگی های خاص خود را دارد اما تقریبا رفتار بسیاری از آنها به مانند کشورهای غربی است. مردم هلند عادت دارند که هنگام سلام و خداحافظی با همدیگر دست بدهند و اگر با همدیگر رابطه صمیمی داشته باشند، سه بار صورت یکدیگر را می بوسند. روال زندگی روزمره هلندی ها مطابق برنامه ریزی است، آنها هیچگاه سرزده به مهمانی نمی روند و قبل تر هماهنگ می کنند.

اکثریت مردم کشور هلند شخصیتی رک و بی پرده دارند و به هنگام ارتباط با اشخاص روراست هستند. هلندی ها هنگام مکالمه با اشخاص به چشمان طرف نگاه می کنند و بسیار با صراحت صحبت می کنند. بیشتر هلندی ها توانایی صحبت کردن به چندین زبان بین المللی از جمله انگلیسی، فرانسوی و آلمانی را دارند. بنابراین هنگام حضور در تور هلند می توانید با زبان های بین المللی صحبت کنید.

تور هلند

آب و هوای کشور هلند

یکی از دلایلی که سبب شده است هلند حجم زیادی از گردشگران را در جهان به خود اختصاص دهد و تور هلند تا این اندازه محبوب باشد، آب و هوای دل انگیز این کشور است. پایتخت هلند، آمستردام در اکثر اوقات سال هوای بارانی دارد و دمای آن 3 درجه سانتی گراد است. دیگر شهرهای هلند نیز به این صورت است و اختلاف دمای چندانی میان آنها وجود ندارد.

اگر بخواهیم آب و هوای کشور هلند را به مکان دیگری تشبیه کنیم، مناطق شمالی ایران مثال بسیار خوبی است. میزان وزش باد در هلند از مناطق شمالی ایران کمی بیشتر است و در نتیجه هوا نیز کمی سردتر است. سرمای این کشور هیچگاه غیرقابل تحمل نیست و کم پیش می آید که دمای این کشور به زیر صفر درجه برسد.

آب و هوای این کشور در فصل های گرم سال نیز لذت بخش است و هنگام حضور در تور هلند در فصل تابستان شاهد گرمای آزاردهنده نخواهید بود. اغلب گردشگران بر این باورند که آب و هوای هلند مانند کشور انگلستان است. یکی از زیبایی های طبیعی هلند که آنرا مدیون آب و هوایش است، بارش باران است.

تور هلند

بهترین زمان شرکت در تور هلند

تور هلند به لطف آب و هوای این کشور در تمام طول سال مناسب است و تقریبا تفاوت چندانی ندارد. اگر قصد دارید که در فصل بهار در تور هلند شرکت کنید، حتما با خود لباس های بارانی همراه داشته باشید. در این فصل می توانید از قایق سواری و دوچرخه سواری لذت ببرید و یا در باغ های فرش شده با گل، پیک نیک بزنید.

همانطور که گفتیم تابستان های هلند گرمای قابل تحملی ندارد و هیچوقت دمای هوا از 30 درجه سانتی گراد بالاتر نمی رود. اما اگر در فصل تابستان گذرتان به این کشور خورد، با خود لباس های روشن و نازک همراه داشته باشید. لازم به ذکر است که شرکت در تور هلند در فصل تابستان به دلیل شلوغی و افزایش قیمت پیشنهاد نمی شود.

در فصل های سرد سال بخصوص زمستان، آب و هوای هلند بسیار دوست داشتنی است. اگر قصد دارید که در فصل های پاییز و زمستان در تور هلند شرکت کنید، حتما با خود لباس های بارانی و عایق آب همراه داشته باشید تا از گشت و گذار در شهر محروم نمانید.

تور هلند

اطلاعات پرواز در تور هلند

کشور هلند یکی از کشورهای مدرن و پیشرفته جهان است، در نتیجه از لحاظ تعداد پرواز، فرودگاه و شرکت های هواپیمایی نیز پیشتاز است. بزرگترین و مجهزترین فرودگاه کشور هلند، فرودگاه اسخیپهول آمستردام است. این فرودگاه بعنوان بزرگترین فرودگاه اروپا شناخته می شود و همچنین نام آن در میان 3 فرودگاه برتر جهان نیز به چشم می خورد.

تقریبا تمامی شهرهای هلند دارای فرودگاه اختصاصی هستند و امکان سفر هوایی از هر شهر این کشور به تمام نقاط هلند وجود دارد. دیگر فرودگاه های هلند از لحاظ حجم انتقال مسافر و تعداد پروازها از فرودگاه اسخیپهول آمستردام کوچک تر هستند. از میان فرودگاه های کوچک تر هلند می توان به فرودگاه روتردام دی هیگ، فرودگاه خرونینگن ایلده، فرودگاه آیندهوون و فرودگاه ماستریخت آخن اشاره کرد.

تور هلند

فرودگاه بین المللی اسخیپهول آمستردام

فرودگاه اسخیپهول آمستردام در ناحیه جنوب غربی این شهر واقع شده است و قدمتی بیش از 100 سال دارد. این فرودگاه یکی از شناخته شده ترین فرودگاه ها در اروپا و جهان است و به عنوان یکی از پر رفت و آمدترین فرودگاه های جهان نیز از آن نام می برند.

فرودگاه بین المللی اسخیپهول آمستردام در فاصله پانزده الی بیست دقیقه ای از مرکز شهر قرار گرفته است. این فرودگاه با اتوبوس، تاکسی و مترو به راحتی قابل دسترس است، اما پیشنهاد می شود که از اتوبوس و مترو استفاده شود چرا که مقرون به صرفه تر است. لازم به ذکر است فاصله هوایی پایتخت کشور هلند، آمستردام تا تهران چیزی حدود 4071 کیلومتر است و برای شرکت در تور هلند از ایران باید این مسافت را طی کنید.

تور هلند

جاذبه های گردشگری کشور هلند

کشور هلند یکی از زیباترین کشورهای جهان است و سرشار از زیبایی های طبیعی و جاذبه های گردشگری می باشد. بنا به گفته گردشگرانی که در تور هلند شرکت کرده اند، آبراه ها و دریاچه های این کشور علت اصلی زیبایی خاص آن است. در ادامه با 2 منطقه گردشگری و مهم کشور هلند آشنا خواهید شد.

منطقه جوردان و اوترخت از مناطق گردشگری هلند بشمار می روند، این دو منطقه حجم زیادی از گردشگران را به خود اختصاص داده اند و اکثرا در تور هلند از آنها بازدید می شود. جوردان منطقه ای قدیمی و توسعه یافته می باشد که دارای خیابان هایی با تعداد قابل توجهی فروشگاه و نمایشگاه است. اوترخت نیز یک شهر قدیمی است که هنوز بافت های قدیمی و ساختمان های قرون وسطایی در آن به چشم می خورد.

تور هلند

مکان های تفریحی کشور هلند

هلند کشوری مملو از مکان های تفریحی و گردشگری است و متر به متر آن برای گردشگران لذت بخش است. از مکان های تفریحی هلند که در تور هلند از آنها بازدید می شود، می توان به پارک ملی هوخه ویلوه، باغ های کوکنهف، کیدردیک، پارک ملی به یس بوسخ، دریاچه ایسومیر، شهر دلفت، شهر لایدن، جزایر فریزیان، میدان رامبراند، میدان دام، پل لاغر، ایستگاه مرکزی، کاخ سلطنتی، موزه دریایی و … اشاره کرد.

تور هلند

بهترین مراکز خرید کشور هلند

ماگنا پلازا، کالورتورن و گلدرلندپلین سه تا از برترین مراکز خرید کشور هلند محسوب می شوند که در ادامه با آنها آشنا خواهید شد تا هنگام حضور در تور هلند از آنها بازدید کنید. ماگنا پلازا مهم ترین مرکز خرید پایتخت کشور هلند است که از معماری نئوگوتیک بهره مند است. این مرکز خرید در 4 طبقه ساخته شده است که در زمینه مد، لباس و لوازم آرایشی فعالیت دارد.

دومین مرکز خرید مهم کشور هلند، کالورتورن نام دارد که در نزدیکی برج مانت واقع شده است. این مرکز خرید نیز مانند ماگنا پلازا از 4 طبقه تشکیل شده است. در این مرکز خرید می توانید هنگام صرف غذا تمام آمستردام را زیرپای خود ببینید.

گلدرلندپلین سومین مرکز خرید مهم پایتخت کشور هلند است که از چیزی حدود 100 مغازه تشکیل شده است. این مرکزخرید پاساژی شامل بوتیک و غذاخوری می باشد که در منطقه جنوب آمستردام واقع شده است. این مرکز خرید شامل مکانی برای بازی و سرگرمی کودکان و همچنین پیست اسکی نیز می باشد که گزینه مناسبی برای بازدید در تور هلند است.

تور هلند

بهترین بازارهای کشور هلند

قصد داریم که به عنوان بهترین بازارهای هلند، دو بازار متفاوت با موضوع گل و غذا را به شما معرفی کنیم تا هنگام حضور در تور هلند از آنها بازدید نمایید. اولین بازار شناور نام دارد که در کانال های آمستردام قرار دارد. بازار شناور سالانه هزاران گردشگر را از سرتاسر جهان به خود جذب می کند، این بازار مختص فروش گل می باشد.

بازار بعدی در شهر رتردام کشور هلند قرار دارد که به شدت پیشنهاد می شود هنگام حضور در تور هلند از آن بازدید کنید، در این بازار انواع مواد غذایی به چشم می خورد. این بازار سازه ای تونل مانند با پوشش شیشه ای است که در آن انواع مواد غذایی و سبزیجات تازه یافت می شود. این بازار کاربری تجاری و مسکونی دارد و به عنوان یکی از بهترین معماری های هلند شناخته می شود.

تور هلند

توضیحاتی درباره تور هلند

کشور هلند یکی از کشورهای برتر جهان از لحاظ گردشگری می باشد و سالانه میزبان تعداد زیادی گردشگر از سراسر جهان می باشد. هلند یکی از کشورهای اروپایی عضو شنگن می باشد و برای سفر به این کشور و حضور در تور هلند به دریافت ویزای شنگن نیاز است. شرکت در تور هلند نسبت به سفر شخصی به این کشور خاطره انگیزتر است چرا که به همراه گروهی از افراد هم زبان می توانید در این شهر قدم بزنید.

برای رزرو تور هلند در تمامی طول سال کافیست در میان تورهای این کشور تور مدنظر خود را انتخاب نموده، شرکت ما تمامی کارهای سفر شما را از جمله تهیه بلیط هواپیما، رزرو هتل، دریافت ویزا و …  را انجام خواهد داد.

۲۲ شهریور ۹۷ ، ۱۵:۳۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
معرفی مکانهای جذاب معرفی مکانهای جذاب

سفر به آنکارا دومین شهر بزرگ ترکیه

سفر به آنکارا دومین شهر بزرگ ترکیه

این شهر که نام آن از کلمه سلتی انسیرا گرفته‌شده و معنای لنگر دارد، از شهرهای دانشگاهی ترکیه هم است و اکثر جمعیت آن ترک آناتولی هستند. این شهر که شاهراه ارتباطی و تجاری حمل‌ونقل در ترکیه می‌باشد، مثل اکثر پایتخت‌های دیدنی جهات دارای ترکیبی از بافت سنتی و مدرنیته در کنار هم است که شکوه امپراتوری عثمانی را در قلعه‌های باستانی و ساختمان‌های سنگی منعکس می‌کند. همچنین وجود دانشگاه‌ها و سفارتخانه‌ها و پارلمان باعث شده است تا این شهر، رسمی‌ترین شهر ترکیه باشد. در سفر به آنکارا به شما احساس غربت دست نمی‌ٔ دهد چراکه فرهنگ آنان به فرهنگ ایرانیان نزدیک است و مردم مهمان‌نوازی دارد. مطمئن باشید غذاها و موسیقی‌ها در این شهر اجازه نمی‌دهند احساس غربت کنید. در سفر به آنکارا برای هر بودجه و سلیقه‌ای هتل پیدا می‌شود پس برای محل اقامتتان نگران نباشید. آنکارا شهری است که در آن فستیوال‌ها و جشنواره‌های زیادی برگزار می‌شود. اگر خواهان شرکت در این برنامه‌ها هستید بهتر است سفر به آنکارا را طوری تنظیم کنید که چند برنامه معروف و سرگرم‌کننده مثل فستیوال شکلات و قهوه، فستیوال موسیقی و جاز را در برنامه‌تان بگنجانید.

سفر به آنکارا

آب و هوا

ازآنجایی‌که سفر به آنکارا یکی از مقاصد اصلی توریست‌هایی است که به ترکیه سفر می‌کنند، دانستن آب‌وهوای آن برای تنظیم بهترین وقت سفر به کمک شما می‌آید. آب‌وهوای این شهر قاره‌ای است، تابستان‌هایی گرم و خشک دارد که البته شب‌ها هوا خنک‌تر می‌شود ولی آب‌وهوایش همچنان از شهرهای ساحلی دیگر ترکیه مطبوع و لطیف‌تر است. آنکارا به خاطر موقعیت جغرافیایی‌اش یعنی ارتفاع از سطح دریا، زمستان‌هایی پربرف و سرد دارد. اگر قصد سفر به آنکارا رادارید، بهترین زمان برای انجام این سفر و لذت بردن از اقامتتان در آنکارا ماه‌های اردیبهشت و خرداد، شهریور و مهر است که هوای مطبوع و دلپذیری دارد. فصل داغ گردشگری سفر به آنکارا از ژوئن تا سپتامبر است و احتمال بارش باران در آنکارا، اوایل اردیبهشت بالاست.

سفر به آنکارا

اطلاعات پرواز و فرودگاه

چهارمین فرودگاه بزرگ و مهم کشور ترکیه در آنکارا قرار دارد و نامش فرودگاه بین‌المللی اسنبوگا (Esenboga) است. این فرودگاه در سال بیش از ۱۵ میلیون جابه‌جایی مسافر دارد و نام آن از روستایی که همین نام را دارد گرفته‌شده است. فاصله این فرودگاه تا تهران حدود ۲ ساعت و نیم است و با شهر آنکارا ۲۸ کیلومتر فاصله دارد. در سفر به آنکارا می‌توانید از فرودگاه با تاکسی به شهر بروید یا از مرکز شهر به فرودگاه بیایید ولی قطعاً گران تمام خواهد شد. در عوض می‌توانید از اتوبوس‌های شماره ۴۴۲که از ۶ صبح تا ۱۱ شب‌کار می‌کنند استفاده کنید و ظرف ۴۰ دقیقه و فقط با پرداخت ۱۲.۵ لیر برای هر نفر به مرکز شهر برسید.

همچنین برای سفر به آنکارا بهترین پیشنهاد، پروازهای مستقیم است که توسط هواپیمایی ایران ایر و ماهان انجام می‌شود. ایران ایر هفته‌ای ۴ پرواز مستقیم (یکشنبه‌ها و چهارشنبه‌ها) به آنکارا دارد که ۲ تای آن پرواز رفت (از تهران) ساعت ۱۸ هستند و ۲ تای آن برگشت به تهران در ساعت ۲۰: ۲۵ هستند. هواپیمایی ماهان اما از ایران ایر پرکارتر است و هفته‌ای پنج پرواز رفت و ۵ پرواز برگشت جهت سفر به آنکارا انجام می‌دهد که در روزهای شنبه، دوشنبه، سه شنبه، پنج شنبه و جمعه انجام می‌شود. ساعت پرواز رفت ۷: ۲۰ و ساعت پرواز برگشت ۱۱: ۰۰ است. البته همه این ساعت‌ها و روزها ممکن است در روزهای خاص یا مناسبت‌ها که جمعیت مسافرین کم‌تر یا بیشتر می‌شود تغییر کنند.

سفر به آنکارا

جاذبه های دیدنی و گردشگری در سفر به آنکارا

آنکارا شهری سرزنده و زیباست که جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد، می‌توان در سفر به آنکارا از موزه‌ها و جاذبه‌های تاریخی و باستانی و پس‌کوچه‌های سنگ‌فرش شده گرفته تا جذابیت‌های مدرن و مراکز خرید شیک و رستوران‌های بی‌نظیر را تجربه کرد و رد پای تاریخ از عصر برنز تابه‌حال را می‌توان در این شهر پیدا کرد.

مسجد قوجاتپه

 مسجدی باشکوه و زیبا و بزرگ به سبک معماری عثمانی کلاسیک است که از جاذبه‌های هنری سفر به آنکارا می‌باشد و در منطقه کیزیلای آنکارا قرارگرفته است که مثل مسجد ایاصوفیه ۴ مناره دارد و بزرگ‌ترین خصوصیت این مسجد در این است که از هر نقطه شهر قابل‌رؤیت است.

سفر به آنکارا

حمام ترکی

 این حمام یکی از جاذبه‌ها و تفریحات یکتای ترکیه است که در سفر به آنکارا می‌توانید تجربه کنید. می‌توانید آن را هم به‌صورت جدا در چشمه‌های آب گرم آنکارا تجربه کنید و هم در خیلی از هتل‌ها که خدمات حمام ترکی با ماساژ ارائه می‌شود. یکی از چشمه‌های آب گرم آنکارا چشمه ملیک شاه است که در منطقه‌ای به نامچوبوک قرار دارد و در سفر به آنکارا، برای ریلکسیشن پیشنهاد خوبی به شمار می‌آید.

سفر به آنکارا

برج آتاکوله

ضمن سفر به آنکارا از برج آتاکوله یکی از مرتفع‌ترین ساختمان‌های آنکارا است که ۱۲۵ متر ارتفاع دارد و برجی مخابراتی است بازدید کنید. این برج یک بنای توریستی هم است و گردشگران می‌توانند با بالا رفتن از آن منظره زیبایی از آنکارا را از بلندای آتاکوله تماشا کنند. همچنین پایین ساختمان آن تعدادی مراکز فروشگاهی وجود دارد که البته قسمت اعظم آن به یک هتل تبدیل‌شده ولی هنوز اندکی از مغازه‌ها مشغول به‌کار هستند. اگر با تور انکارا سفر کردید بازدید از نمای شهر بر فراز آتاکوله را از دست ندهید.

مقبره ی آتاتورک

آرامگاه پدر ترکیه نوین روی یک تپه در محله آنیت، در بخشی از شهر به نام آنتیپ ساخته‌شده و ایده‌ی معماری آن ترکیبی از سنت و مدرنیته است که  یکی از جاذبه‌های سفر به آنکارا است. در این موزه و مقبره،یک مجسمه‌ی مومی آتاتورک و نوشته‌ها و عکس‌هایی از او در دوران زندگی‌اش قرار دارد. اگر تابستان قصد سفر به آنکارا داشتید، شب‌های تابستانی این موزه را از دست ندهید، برنامه‌های جذابی از نمایش نور و صدا برگزار می‌شود!

سفر به آنکارا

معبد آگوستوس و روم آنکارا

این معبد از جذابیت‌های تاریخی سفر به آنکارا است که در منطقه‌ای به نام یولیوس قرارگرفته و امپراتور روم آن را پس‌ازاین که آناتولی مرکزی را فتح کرد بنا کرد که البته بعدها به کلیسا تبدیل شد. این بنا در کنار مسجد به نام حاجی بایرام قرار دارد. روی سنگ‌نوشته باقی‌مانده از این بنا شرحی از زندگی و جنگ‌های اولین امپراتور روم،‌ آگوستسوس حک‌شده است که توسط خود او نوشته‌شده‌اند.

سفر به آنکارا

قلعه آنکارا

امکان ندارد در سفر به آنکارا از نماد شهر آنکارا یعنی قلعه آنکارا دیدن نکنید. این قلعه که بنایی قرون‌وسطایی است، در همان منطقه یولیوس که معبد آگوستوس بناشده،‌ بر روی تپه‌ای مرتفع توسط میداسپادشاه ساخته‌شده است قدمت آن به بیش از ۱۰۰۰ سال پیش می‌رسد. این قلعه برای راحتی گردشگران دارای کافه و رستوران و گالری‌های صنایع‌دستی است. به دلیل اینکه قلعه روی ارتفاع ساخته‌شده است، تصویر زیبایی از نمای شهر به شما می‌دهد. موزه مردم‌شناسی آنکارا از جاهایی است که می‌توانید ضمن سفر به آنکارا، در آن عصاره فرهنگ و تمدن ترکیه را ببینید. این موزه شامل ۱۰ سالن مختلف در موضوعات مختلف مردم‌شناسی و نمایش فرهنگ و تمدن ترکیه است. سالن‌ها شامل یک کتابخانه، سالن گلدوزی، صنایع‌دستی، پارچه، لباس، زیورآلات و غیره است.

سفر به آنکارا

محله تاریخی هامامونو

یکی از محله‌های زیبا و تاریخی در سفر به آنکارا که بافت و حال و هوای قدیمی خودش را حفظ کرده محله تاریخی هامامونو است. پیشنهاد می‌کنیم بازدید از این محله را به‌هیچ‌وجه از دست ندهید، قدم زدن در آن تجربه حس و حال گشتی در دوران عثمانی ترکیه را دارد، خیابان‌ها با خانه‌های چوبی که به سبک عثمانی ساخته‌شده‌اند آذین‌شده است و کوچه‌های باریک‌راه خود را از میان این خانه‌ها باز می‌کند. در این منطقه کافه‌ها و رستوران‌هایی وجود دارد که برای لحظاتی بنشینید و در این فضای تاریخی چیزی نوش جان‌کنید و از فروشگاه‌های صنایع‌دستی و سوغاتی دیدن کنید.

مراکز خرید معروف آنکارا

سفر به آنکارا

قطعاً یکی از لذت‌بخش‌ترین قسمت‌های سفر به آنکارا خرید سوغاتی یا حتی خریدهای شخصی برای خودتان است. چیزی که به هیچ‌وجه نمی‌توان از آن چشم پوشی کرد. مراکز خرید و پاساژهایی مثل کیزبلای که مدرن هستند را می‌توانید در خیابان تونالی هیلمی در منطقه چانکایا پیدا کنید که شامل مراکز خرید مدرن دیگری مثل بیل کنت، آرمادا در سوگوت اورزو و گالریا در اومیت کوی است. اگر در سفر به آنکارا دنبال خرید معروف‌ترین برندهای پوشاک و لوازم‌آرایشی هستید می‌توانید سری به اوت لت اپتیموم بزنید و با قیمت‌های مناسبی از آن جا خرید کنید.

مرکز خرید فروم آنکارا هم از آن مرکز خرید معروفی است که بیش از ۱۴۰ فروشگاه دارد و در 2 طبقه، مراکز تفریحی و خرید را در اختیار شما قرار می‌دهد و در کنار مغازه‌ها، سینما و کافه تریا هم دارد. اگر هم در سفر به آنکارا از سر زدن به بازارهای سنتی و بافت تجاری قدیم خوشتان می‌آید می‌توانید سری به فروشگاه‌های قدیمی که در منطقه چیکریکچیلار یوکوشو بزنید. یکی از جاذبه هایسفر به آنکارا در آن منطقه بازار مسگرها یا کیرجیلار چارشیسی است که توریست‌های زیادی را به خود جذب می‌کند. این بازار فقط متعلق به مسگران نیست بلکه می‌توانید انواع زیورآلات و لباس و کارهای صنایع‌دستی و سوزن‌دوزی، عتیقه‌جات، خوراکی و ادویه و آجیل را در این بازار پیدا کنید.

۲۲ شهریور ۹۷ ، ۱۴:۱۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
معرفی مکانهای جذاب معرفی مکانهای جذاب

5 پیشنهاد برای دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

5 پیشنهاد برای دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

دیزاین اتاق خواب دخترانه کار سختی نیست، اگر چند نکته را به یاد داشته باشیم. این سن میانۀ کودکی و بزرگسالی است و برای تزیین اتاق خواب شاید نتوانیم از عروسک‌هایمان دل بکنیم ولی به اتاق خوابی بزرگسالانه نیاز داریم. یادمان باشد که تمام دختران نوجوان شبیه هم نیستند و یک تزیین اتاق خواب برای همه جواب نمی‌دهد؛ باید اجازه دهیم که علایق شخصی و شخصیت خود را در دیزاین اتاق خواب خود وارد کنند. اما نکات زیر را در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه تاثیر بسیار مثبتی دارد و شما متناسب با روحیات خود می‌توانید از آنها استفاده کنید.

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

1.    اتاق خواب من خانه‌ی من است

اتاق خواب یک دختر نوجوان محل امن و مأوای او است. این اتاق باید جواب‌گوی تمام نیازهای او باشد. او باید هم بتواند در این اتاق خواب استراحت کند، هم خوش بگذراند و هم بخوابد. گاهی اوقات اتاق ما آن‌قدر بزرگ نیست که بتوان در کنار تخت مبلمانی هم داشت تا جمع دوستانه‌ای در اتاق راحت باشند و تفریح کنند، ولی با چند کار خلاق می‌توان حتی در اتاق‌های کوچک هم تمام نیاز‌ها را بر‌آورده کرد. برای دیزاین اتاق خواب که پاسخ‌گوی تمام نیازهای روزمره است پیشنهادهای زیر را در نظر بگیرید.

  • از زیر اندازهای نرم با بالشتک‌هایی با رنگ‌های متنوع روی آن کمک بگیرید تا محلی برای جمع شدن دختران جوان دور هم داشته باشید.
  • تخت را کنار دیوار بگذارید و با گذاشتن پشتی روی آن، در روز به جای مبل و در شب به عنوان تخت از آن استفاده کنید.
  • از بالا و پایین میز تحریر خود به عنوان کمد استفاده کنید.
  • یک نیمکت باریک پایین تخت، می‌تواند میز مناسبی هم برای پذیرایی و هم برای مطالعه باشد.

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

2.    جسارت خود را روی دیوار اتاق بیاورید

هر‌چند پدر و مادر‌ها اتاق‌هایی با رنگ‌های ملایم و ساده را ترجیح می‌دهند، ولی فرزندان نوجوان آن‌ها رنگ‌های متنوع، طرح‌های جسورانه و دیواری پر انرژی را بیش‌تر می‌پسندند.

برای دکوراسیون اتاق خواب دخترانه متفاوت و جذاب بهترین راه استفاده از دیوار‌ها است. دیوار‌ها بهترین کمک برای تزیین اتاق خوابی جذاب هستند.

در دیزاین دیوارها نکات زیر به شما کمک می‌کند:

  • از رنگ‌های روشن و جذاب استفاده کنید.
  • استیکرهای متنوع و جذاب زیادی در بازار موجود است که به دیوار شما طرح‌های جالبی می‌دهد.
  • از آویز برای تزیین دیوار استفاده کنید.
  • می‌توانید روی دیوار اتاق نقاشی بکشید.
  • جمله‌های محبوبتان را با نور نئون روی دیوار بنویسید.

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

3.    از تخیلتان کمک بگیرید

برای نوجوانان اتاق‌های متفاوت و ایده‌های ناب جذاب هستند. خلاق باشید، تا جوان هستید می‌توانید در اتاقتان هر کاری دوست دارید  بکنید. وقتی سن شما بالاتر می‌رود باید منطقی‌تر شوید پس از فرصت‌تان استفاده کنید. بعضی از ایده‌های خلاقانه که فضایی جوانانه را به اتاق می‌آورند را به شما توصیه می‌کنیم ولی خودتان هم ایده‌پردازی کنید و به ایده‌هایتان اعتماد کنید.

  • در اتاق خوابتان می‌توانید از صندلی‌های تابی استفاده کنید.
  • تخت خوابتان را از سقف آویزان کنید.
  • یکی از دیوارهای اتاق را آکواریوم کنید.
  • تختی گرد یا با دیگر اشکال هندسی انتخاب کنید.
  • یکی از دیوارهای اتاقتان را تخته سیاه کنید و طرح‌های متنوع روی آن بکشید.

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

4.    چیزهای نرم و پشمالو همیشه دوست‌داشتنی هستند

از متریال و پارچه‌هایی که جنس آن‌ها را دوست دارید و به شما احساس خوبی می‌دهند در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه خود استفاده کنید. جنسی که در انتخاب زیر انداز، پتو، پرده و یا کاغذ دیواری اتاقتان انتخاب می‌کنید باید احساس خوبی به شما بدهد.

پیشنهادهای زیر می‌تواند در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه به شما کمک کند:

  • از زیر اندازهای پشمی و نرم استفاده کنید.
  • از پرده های رشته ای برای جدا کردن فضای خواب از دیگر فضاهای اتاق کمک بگیرید.
  • باشتک‌های زیادی روی تخت خود بگذارید

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

5 . لازم نیست خرت و پرت هایتان را دور بریزید

بیایید واقع‌بین باشیم، یک اتاق منظم و یک دختر نوجوان هرگز با هم نمی‌سازند. دختران جوان وسائل زیادی دارند که باید در یک اتاق خواب جا بدهند . اتاق خوابی که به اندازه کافی کمد و قفسه نداشته باشد همیشه شلوغ و به هم ریخته می‌شود.

بهتر است در اتاق مکان های دور از چشمی تعبیه کنید تا بتوانید وسایل خود را در آن ها بریزید و در خالی که کمدهای شما آشفته بازار است، ظاهر اتاق شما همیشه مرتب به نظر می‌رسد.

پیشنهاد های زیر را برای اضافه کردن فضا به اتاقتان در نظر بگیرید:

  • با نصب تخته‌های چوبی به دیوار قفسه درست کنید.
  • زیر تخت خود را کشو کنید.
  • از ضندلی ها و مبل هایی استفاده کنید که زیر خود قفسه یا کشو دارند.
  • صندوق های میوه را رنگ کنید و روی هم بگذارید و کتابخانه یا قفسه بسازید.
  • از فضای بالای میز تحریر و تخت خود استفاده کنید.
  • یک صفحه آهن ربایی به دیوار می‌تواند وسائل زیادی را روی خود نگه دارد

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

برای دکوراسیون اتاق خواب دخترانه نکات بالا به شما کمک می‌کند ولی مهمترین نکته در این است که شما آن اتاق را متعلق به خود و شبیه خود بدانید و در آن احساس راحتی کنید. از هر وسیله و ایده‌ای برای شخصی کردن فضای اتاق استفاده کنید و از اتاقتان لذت ببرید
۲۲ شهریور ۹۷ ، ۱۲:۵۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
معرفی مکانهای جذاب معرفی مکانهای جذاب

تور پاتایا

تور پاتایا

یکی از شهرهای توریستی در کشور تایلند که همه روزه مسافران زیادی را از سراسر دنیا به خود جذب می کند پاتایا است. با توجه به موقعیت جغرافیایی شهر پاتایا و برخورداری از شرایط آب و هوایی گرم یکی از بهترین مقاصد گردشگری برای کسانی است که قصد آبتنی و استفاده از تفریحات آبی را دارند. قدم زدن در ساحل دریا و آفتاب گرفتن یکی از تفریحاتی است که در این شهر بسیار مورد استقبال مسافران قرار گرفته است. وجود مراکز خرید زیاد، تفریحات متنوعی از جمله جت اسکی، اسکی روی آب، شنا و غواصی، رستوران های لوکس و زیبا از دیگر مواردی هستند که می تواند انگیزه شما را برای انتخاب تور پاتایا زیاد کند. بنابراین اگر قصد شرکت در تور پاتایا را دارید باید در ابتدا با این شهر و اطلاعات کلی درباره آن آشنا شوید.

اطلاعات کلی درباره تایلند

-واحد پول این کشور بات است که با کد THB نمایش داده می شود.

-فاصله شهر پاتایا از پایتخت کشور تایلند یعنی بانکوک 100 کیلومتر است.

-پاتایا در حاشیه خلیج تایلند قرار گرفته است.

-جمعیت این شهر نزدیک به 107406 نفر است.

-زبان رسمی مردم تایی است.

تور پاتایا

بهترین زمان سفر به پاتایا

کسانی که قصد استفاده از تور پاتایا را دارند باید با شرایط آب و هوایی این شهر آشنا باشند. همانطور که می دانید کشور تایلند دارای آب و هوای گرمسیری است. در واقع شما در شهر پاتایا با آب و هوای خیلی گرم و یا زمستان های برفی و بارانی رو به رو نخواهید شد. به طور کلی برای توصیف آب و هوای پاتایا سه وضعیت زیر شرح داده می شود:

آبان تا بهمن

آبان تا بهمن که معادل نوامبر تا فوریه است دارای آب و هوای خنک می باشد. این فصل یکی از فصل های جذاب گردشگری است که حجم زیادی از مسافران آن را برای تور پاتایا انتخاب می کنند. البته این نکته نیز قابل ذکر است که در این فصل هزینه های سفر به بیشترین مقدار خود می رسند. میانگین دمای هوا در این ماه ها بین 23 تا 30 درجه سانتی گراد است. اگر قصد دارید از طبیعت زیبای پاتایا لذت ببرید شرکت در تور پاتایا در ماه های نوامبر تا فوریه را از دست ندهید.

اسفند تا اردیبهشت

اسفند تا اردیبهشت که معادل ماه مارچ تا می است گرم ترین ماه های پاتایا را تشکیل می دهند. در این روزها با توجه به شراط آب و هوایی استفاده از تفریحات آبی بسیار بیشتر می شود و شما می توانید در تفریحات متنوعی که برای مسافران در نظر گرفته شده است شرکت کنید. میانگین دمای هوا در این روزها بین 32 تا 34 درجه سانتی گراد است. وجود فستیوال های مختلف آبی و همچنین برگزاری جشن های سال نو یکی از دلایلی است که باعث می شود مسافران زیادی این ماه ها را برای شرکت در تور پاتایا انتخاب کنند.

خرداد تا مهر

خرداد تا مهر که معادل ماه های ژوئن تا اکتبر است جزء ماه های پرباران پاتایا می باشد. وجود بارش های سیل آسا در این مدت شاید یکی از دلایلی باشد که باعث شده افراد کمتری این فصل را برای تور پاتایا انتخاب کنند. البته کسانی که با هوای ابری و بارانی مشکلی ندارند می توانند این مدت را برای شرکت در تور پاتایا انتخاب کنند و سفری با هزینه های پایین تر برای خود به ارمغان آورند. این فصل خلوت ترین ماه های سال را برای تور پاتایا به همراه دارد.

بنابراین اگر قصد استفاده از تور پاتایا را دارید بهترین زمان سفر به پاتایا ماه های آذر تا فروردین است که هم دمای هوا مناسب است و هم با بارش های سیل آسا رو به رو نخواهید شد.

تور پاتایا

بهترین مراکز خرید پاتایا

شهر پاتایا در کنار جاذبه های گردشگری و تفریحی زیادی که دارد دارای مراکز خرید بزرگی نیز می باشد. اگر در تور پاتایا شرکت کردید حتما از مراکز خرید مهم و بزرگ آن دیدن کنید. شما در این مراکز خرید می توانید سوغاتی های مورد نظر خود را تهیه کنید. در این مراکز اجناس متنوعی از جمله لباس، پوشاک، لوازم الکترونیکی و … به فروش می رسند.

برخی از مهم ترین مراکز خرید شهر پاتایا به شرح زیر هستند.

مرکز فستیوال پاتایا

یکی از بزرگترین مراکز خرید شهر پاتایا مرکز فستیوال پاتایا است. این مرکز خرید در سال 2009 با 30 مغازه و فروشگاه مختلف فعالیت خود را شروع کرد. فروشگاه های این مرکز خرید شامل برندهای مطرح جهانی هستند. شما در فروشگاه های این مرکز خرید می توانید اقلام مختلفی از جمله لباس و پوشاک، زیور آلات و لوازم الترونیکی را تهیه کنید. پس از خریدتان می توانید در رستوران ها و کافی شاپ های متعددی که در مرکز خرید واقع شده اند استراحت کنید و از غذاهای بین المللی آنها امتحان کنید. سالن بولینگ و سینما از دیگر امکاناتی هستند که در این مرکز خرید در اختیار شما قرار می گیرد.

تور پاتایا

مرکز خرید رویال گاردن پاتایا

یکی دیگر از مراکز خرید پاتایا که می توانید در تور پاتایا از آن دیدن کنید مرکز خرید رویال گاردن پاتایا است. این مرکز خرید به دلیل قدمت زیاد بنای آن شهرت زیادی پیدا کرده است. این مرکز خرید در قسمت جنوبی جاده ساحلی قرار گرفته است. مرکز خرید رویال گاردن دارای سه طبقه است که در این سه طبقه فروشگاه های مختلفی از جمله پوشاک، زیورآلات، لوازم الکترونیکی و … قرار گرفته اند. این مرکز نیز مانند سایر مراکز خرید دارای رستوران ها و فود کورت ها است.

تور پاتایا

مرکز خرید اتلت

مرکز خرید اتلت یکی از مراکز خرید پاتایا است که به شیوه سنتی ساخته شده است. شما در این قسمت می توانید اجناس مختلفی را از برندهای مطرح جهان تهیه کنید. در این مرکز خرید رستوران ها و کافه های متعددی وجود دارد که برای گذراندن وقت و استراحت کردن بسیار مناسب هستند. شما در رستوران های این مرکز می توانید غذاهای تایلندی اصیل را تست کنید.

تور پاتایا

جاذبه های گردشگری در پاتایا

برای کسانی که قصد دارند در تور پاتایا شرکت کنند داشتن اطلاعاتی درباره جاذبه های گردشگری و تفریحی می تواند اهمیت زیادی داشته باشد. ما در این قسمت مهم ترین جاذبه های گردشگری پاتایا را به شما معرفی می کنیم تا در تور پاتایا از این اطلاعات استفاده کنید.

تور پاتایا

جزیره مرجان

یکی از جاذبه های گردشگری بسیار پرطرفدار در تور پاتایا جزیره مرجان است. این جزیره در 7 کیلومتری شهر تایلند قرار گرفته است و اغلب کسانی که تور پاتایا را برای سفر خود انتخاب می کنند از این جزیره هم دیدن می کنند. برای بازدید از این جزیره می توان از قایق موتوری و لنج هایی که در آنجا تعبیه شده اند، استفاده کرد. در این جزیره زیبا آلاچیق های زیبایی قرار دارد که می توانید برای استراحت و گذراندن وقت از آنها بهره ببرید. اگر قصد دارید از این محیط زیبا و جذاب نهایت استفاده را ببرید بهتر است از قایق های کف شیشه ای استفاده کنید تا بتوانید مرجان های سفید کف دریا را مشاهده کنید. اگر در تور پاتایا شرکت کردید بازدید از این جزیره هیجان انگیز را از دست ندهید.

ضمنا برای کسانی که به آفتاب گرفتن علاقه دارند قسمت هایی در این جزیره فراهم شده است که بتوانید از آنها استفاده کنید. رستوران های این منطقه با غذاهای جذاب دریایی و تایلندی از شما پذیرایی خواهند کرد.

تور پاتایا

ساحل جومتین

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری پاتایا که معمولا مسافران تور پاتایا از آن دیدن می کنند ساحل جومتین است. این ساحل یکی از بهترین جاذبه های پاتایا به شمار می رود. در این منطقه می توانید از غذاهای محلی لذت برده و تجربه یک تفریح خانوادگی و یا دوستانه را برای خود به ارمغان آورید.

تور پاتایا

آکواریوم زیر آب پاتایا

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری منحصر به فرد در تور پاتایا آکواریوم زیر آب است. این آکواریوم یکی از بزرگترین آکواریوم های دنیا به شمار می رود که گنجایش 3.8 میلیون لیتر آب را دارد. وجود جانواران آبزی مختلف در گونه های متنوعی از جمله سفره دریایی، کوسه، سمور و … باعث شده که بازدیدکنندگان زیادی در تور پاتایا این قسمت را برای تفریح و سرگرمی خود انتخاب کنند. شما در این آکواریوم می توانید حیواناتی شامل خرچنگ، ستاره دریایی، لاک پشت و … را لمس کنید و تجربه هیجان انگیزی برای خود به ارمغان آورید. ضمنا می توانید به همراه کودکانتان به ماهی ها و برخی از حیوانات این آکواریوم غذا دهید.

تور پاتایا

موزه ریپلی

موزه ریپلی یکی از جاذبه های گردشگری در تور پاتایا است که در مرکز خرید رویال گاردن قرار دارد بنابراین می توانید در زمان خرید در این مرکز خرید از موزه جذاب ریپلی هم دیدن کنید. این موزه دارای 300 نمایشگاه با موضوعات مختلف است. در این موزه سه عنصر شوکه کننده، بسیار زیبا و عجیب بسیار مورد توجه قرار گرفته اند. برخی از قسمت های موجود در موزه ریپلی واقعی و برخی هم بازسازی شده هستند. اگر در تور پاتایا شرکت کردید حتما از این موزه و نمایشگاه های جذاب آن دیدن کنید.

تور پاتایا

اطلاعات پرواز

یکی از پرترددترین خطوط پرواز ایران به کشورهای خارجی، خط ایران به پاتایا است. در حال حاضر پروازهای ایران به مقصد تایلند هر روزه و به وسیله شرکت هواپیمایی ماهان و قطر ایر نیز انجام می شوند. شما می توانید هم به طور مستقیم به پاتایا پرواز داشته باشید و هم با پرواز ماهان به بانکوک رفته و از آنجا به پاتایا بروید.

شما می توانید هم به صورت مستقیم و هم غیر مستقیم از پروازهای پاتایا استفاده کنید. ماهان تنها شرکت هواپیمایی داخلی است که به پاتایا پرواز دارد.

معرف ترین فرودگاه پاتایا ، فرودگاه بین المللی آن می باشد که پروازها از فرودگاه امام خمینی تهران به فرودگاه بین المللی پاتایا صورت می گیرد.

۲۲ شهریور ۹۷ ، ۱۱:۳۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
معرفی مکانهای جذاب معرفی مکانهای جذاب

تور سامویی

سامویی

سامویی قدیمی ترین جزیره ی تایلند است که تا قبل از سال 1970 مردم این جزیره کاملاً به صورت سنتی امرار معاش می کردند و بعد از این سال جزیره ی سامویی به مردم معرفی شده و باعث افزایش روز به روز تور سامویی شد. این جزیره طبیعت بسیار زیبا و بکری دارد و با مساحت حدود 250 کیلومتر یکی از بزرگ ترین جزایر کشور تایلند به شمار می رود. جمعیت این جزیره به بیش از 63000 نفر می رسد و علاوه بر زیبایی های بسیار زیادی که شما می توانید در تور سامویی شاهد آن باشید، امکانات رفاهی بسیار زیادی برای اقامت و تفریح گردشگران در نظر گرفته شده است. تفریحات ساحلی و دریایی همیشه یکی از پر طرفدار ترین سرگرمی های این جزیره هستند.

تور سامویی

جاذبه های گردشگری سامویی

سامویی از یک کلمه ای چینی به معنی بهشت گرفته شده است. تفریحات و جاذبه های گردشگری بسیار زیادی که تور سامویی برای توریست ها فراهم دیده می شود، آن قدر زیاد است که نمی توان همه ی آن ها را بیان کرد. تفریحات بسیار لذت بخشی همچون غواصی در زیر آب و یا سوار شدن بر روی فیل ها و همچنین شرکت در انواع جشن ها و فستیوال ها نزد گردشگران تور سامویی بسیار محبوب است. از مهم ترین جاذبه های گردشگری سامویی می توان به معابد بوداها، صخره ی پدر بزرگ و مادر بزرگ، باغ زیبای پروانه ها، سالن نمایش میمون ها، باغ های بهشت، باغ سحر آمیز بودا، آبشار ناموآنگ ساموئی، خانه باستانی سامویی، پارک ملی آنگ تونگ و مجسمه بودای بزرگ اشاره کرد.

تور سامویی

جغرافیای سامویی

اگر از بین تمام مناطق جغرافیایی تور سامویی را برای تفریح انتخاب کرده اید، باید به انتخاب شما تبریک بگوییم، زیرا این جزیره در یکی از بهترین مناطق جغرافیایی قرار گرفته و دارای طبیعتی بسیار زیبا و آب و هوایی بسیار مناسب است. جزیره ی سامویی در فاصله ی 35 کیلومتری شهر Surat Thani قرار دارد. پارک ملی آنگ ‌تون، از 7 جزیره تشکیل شده است و سامویی یکی از جزایر احاطه شده در میان 6 جزیره ی دیگر است. بخش مرکزی سامویی کاملاً غیر مسکونی است و از کوهستان هایی با جنگل های استوایی تشکیل شده است. در واقع سامویی دارای آب و هوای مرطوب کوهستانی یا همان آب و هوای موسمی است.

تور سامویی

آب و هوای سامویی

در حالت کلی آب و هوای سامویی خشک، داغ و بارانی است. میانگین دما در این جزیره معمولاً 28 درجه است و در طول سال هوای مرطوبی را شاهد خواهید بود. این جزیره در برخی ماه ها بسیار گرم می شود و در برخی ماه ها نیز با بارندگی های شدیدی مواجه خواهید شد. اگر شما نسبت به گرمای زیاد حساسیت دارید و نمی خواهید گرمای زیادی را تحمل کنید، پیشنهاد می کنیم ماه های آذر تا اسفند را برای تور سامویی خود انتخاب کنید. بیشترین بارندگی ها در جزیره ی سامویی مربوط به ابتدای مهر تا ابتدای دی ماه است.

تور سامویی

خورد و خوراک و اقامت در تور سامویی

خوردن غذاهای محلی و سنتی جزیره ی سامویی بدون شک یکی از تجربه های بسیار شیرین تور سامویی خواهد بود. اگرچه اکثر غذا های کشور تایلند با ذائقه ی ایرانی ها فاصله دارد، اما در تور سامویی می توانید برای انواع سلیقه ها غذا پیدا کنید. معروف ترین غذا های این جزیره، غذاهای دریایی آن هستند و می توانید خوردن ماهی تازه، میگو، خرچنگ و … را به تجربه های تور سامویی اضافه کنید. سعی کنید خوردن آب میوه های استوایی را به هیچ وجه در تور سامویی از دست ندهید. در ضمن در سفر به سامویی شما می توانید در انواع اقامتگاه های ساحلی و لوکس ساکن شوید. هتل ها، هاستل ها، مهمان خانه ها، ویلا ها و … در این جزیره تنوع قیمت زیادی دارند و به راحتی می توانید بر اساس سلیقه خود، به انتخاب محل اقامت مناسبتان بپردازید.

تور سامویی

بهترین زمان سفر به سامویی

در اکثر نقاط تایلند معمولاً آب و هوا نسبتاً گرم و مرطوب است. تور سامویی نسبت به دیگر نقاط تایلند دارای یک مزیت است و آن هم این است که آب و هوا در این جزیره معتدل تر و ثابت تر است. در واقع شما می توانید در تمام فصول سال نسبت به خرید تور سامویی اقدام کنید و مشکلی از نظر آب و هوا نخواهید داشت. اما اگر بخواهیم کمی حساس تر به این موضوع بپردازیم، ماه های آذر، دی، تیر و مرداد هوای خشک تر و آفتابی تری دارند و برای خرید تور سامویی بسیار مناسب می باشند. البته باید در نظر بگیرید تعداد گردشگران در این ماه ها بسیار زیاد است و ممکن است هزینه های مربوط به اقامت، غذا، حمل نقل و تفریحات کمی بالا باشد. در ماه های آبان و آذر میزان بارندگی بیشتر از دیگر ماه ها است و میزان مسافران تور سامویی نیز بسیار کمتر است.

تور سامویی

نکاتی در مورد سفر به سامویی

یکی از جذابیت های تور سامویی، پوشش گیاهی و درختان این منطقه است. وجود درختان بسیار بزرگ نارگیل و جنگل های گرمسیری از ویژگی های منحصر به فرد سامویی هستند. تمامی خانه ها با فرهنگ مخصوص سامویی ساخته شده اند و ساختمان های بلند و آسمان خراش ها را در تور سامویی نخواهید دید، زیرا سامویی برخلاف مناطق دیگر کاملاً ناهموار و کوهستانی است و به سختی مناطق صاف و هموار در آن یافت می شوند. شما در تور سامویی می توانید انواع هتل ها را بر حسب سلیقه پیدا کرده و از غذا های آن لذت ببرید. یکی از عمده دلایل معروفیت تور سامویی، شب های زنده اش است و به هنگام شب می توانید از انواع نمایش های خیابانی، اجراهای زنده موسیقی و.. لذت ببرید. جزیره ی سامویی زیاد بزرگ نیست و به همین دلیل به راحتی می توانید به اکثر مکان های آن دسترسی پیدا کنید. اگرچه زبان رسمی مردم در این جزیره تایلندی است ولی در تور سامویی شما می توانید افراد زیادی را که به زبان انگلیسی مسلط هستند پیدا کرده و با آن ها ارتباط برقرار کنید. در ضمن ساعت رسمی این جزیره دو ساعت و نیم از ایران جلوتر است

تور سامویی

تور سامویی

یکی از راه های سفر به جزیره ی سامویی، سفر به صورت شخصی است. بدون شک سفر شخصی ممکن است هزینه های زیادی را برای گردشگران و مسافران به همراه داشته باشد. علاوه بر آن، اخذ ویزا، رزرو هتل، رزرو بلیط هواپیما و …همواره دارای دردسر ها و مشکلات زیادی است و ممکن است باعث خستگی شما شود. سفر با تور سامویی، پیشنهادی است که باعث کم شدن مشکلات و دردسر های شما خواهد شد. با خرید تور سامویی، تمامی این کار ها به عهده ی تور خواهد بود و لازم نیست شما پیگیر این امور شوید. علاوه بر آن، هزینه های سفر در تور سامویی بسیار مناسب تر و مقرون به صرفه تر خواهد بود. تور ها به دو صورت انجام می شود که عبارت اند از تور های مخصوص و تور های ترکیبی. تور سامویی که اختصاص به این جزیره دارد معمولاً یک هفته ای است و مقصد آن ها فقط جزیره سامویی است. تور های ترکیبی نیز معمولاً از یک منطقه دیگر به همراه جزیره ی سامویی بازدید می کنند.

تور سامویی

مراکز خرید سامویی

در اکثر بازار های سامویی اجناس محلی فروخته می شوند و می توانید سوغات مناسبی از آن ها تهیه کنید، ولی انتظار اجناسی با برند های معتبر را زیاد نداشته باشید. خرید بخش مهمی در تور سامویی به حساب می آید و باید شناخت کافی را از مراکز خرید آن داشته باشید. یکی از مراکز خرید مهم سامویی مرکز خرید تاپس است. اگر تاپس را به عنوان محل خرید خود در تور سامویی انتخاب کنید، می توانید از اجناس بسیار ارزان، انواع تنقلات، نوشیدنی، میوه و… بهره مند شوید. مرکز خرید بوتس دیگر مرکز خرید مهم سامویی است که از ساعت 10 صبح برای گردشگران باز می شود. سومین مرکز خرید مهم در تور سامویی مرکز خرید پلازا است. این بازار شبانه در مرکز سامویی قرار گرفته و به راحتی می توانید انواع لباس ها، لوازم آشپز خانه و … را خریداری کنید. از دیگر مراکز خرید مهم این شهر می توان به مرکز خرید روستای ماهیگیری، مرکز خرید سون ایلون، مرکز خرید ماکرو، خیابان چاونگ، فروشگاه جواهرات کلاسیک و مائنام واکینگ استریت اشاره کرد.

تور سامویی

اطلاعات پروازی به سامویی

مهم ترین و پر کاربرد ترین راه رسیدن به جزیره سامورایی، راه هوایی است. فرودگاه سامویی مهم ترین فرودگاه برای پرواز به این جزیره می باشد. لازم است بدانید که هیچ پرواز مستقیمی به سامویی تایلند وجود ندارد و تمام پرواز هایی که به مقصد سامویی انجام می شوند دارای توقف هستند. مهم ترین مسیر هوایی که توسط تور سامویی و گردشگران انتخاب می شود، مسیر تهران – بانکوک- سامویی است. قیمت بلیط های این مسیر بسته به آژانس های مسافرتی و زمان سفر متفاوت خواهد بود.

تور سامویی

فرودگاه سامویی تایلند

فرودگاه بین المللی و مهم سامویی، توسط خط هوایی بانکوک ساخته شده و با کد بین المللی USM شناخته می شود. فرودگاه سامویی تنها فرودگاه سامویی است که ارتباط این جزیره ی دیدنی را با تایلند برقرار نموده است. این فرودگاه همگانی دارای یک باند به طول 2060 متر است و 20 متر از سطح دریا ارتفاع دارد. فرودگاه سامویی در بخش شمال جزیره سامویی و در نزدیکی های ساحل بوفوت واقع شده است. در سال 1982 پروژه ی ساخت این فرودگاه آغاز شد و در سال 1989 به طور رسمی افتتاح گردید. پروازهای داخلی فرودگاه سامویی به بنکوک، ژوکت، ژاتایا، کرابی و چینگ ما انجام می شوند و پرواز های خارجی آن نیز مقاصد کوالالامپور، سنگاپور، پنانگ و هنگ کنگ را در بر می گیرند. در ضمن ایرلاین های هواپیمایی بانکوک، تایی ایرلاین، ایرلاین چین شمالی، فیر فلای، سیلک فلای در این فرودگاه فعال هستند.

۲۲ شهریور ۹۷ ، ۱۰:۲۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
معرفی مکانهای جذاب معرفی مکانهای جذاب

پک لاغری نیوشا

پک لاغری نیوشا

پک لاغری نیوشا : همه میدانیم با روش زندگی امروزی، بی تحرکی و تغذیه نا مناسب، چاقی، اضافه وزن و مشکلات ناشی از آن دامن گیر اکثر افراد جامعه است،

پک لاغری نیوشا با استفاده از خواص شگفت انگیز گیاهانی که در زمینه کنترل اشتها، برگرداندن معده به اندازه و حالت طبیعی و بالا بردن متابولیسم و افزایش سوخت و ساز بدن تاثیر بسزایی دارند، باعث چربی سوزی شده، کاهش سایز، کاهش وزن و همچنین رفع مشکلات گوارشی را بدنبال دارد،

به همین دلیل پک لاغری نیوشا احتیاج به ورزش سنگین و رژیم های غذایی سخت ندارد، البته قطعا اگر هنگام مصرف پک لاغری نیوشا شما مقداری ورزش سبک حتی در حد روزی نیم تا یک ساعت پیاده روی و رژیم غذایی معمول و کنترل شده داشته باشید نتایج بهتری خواهید گرفت.

دوستانی هم که ورزش های حرفه ای انجام میدهند با استفاده از پک لاغری نیوشا میتوانند نتایج بسیار خوبی برای چربی سوزی خصوصا در ناحیه شکم و پهلو بگیرند.

این پک لاغری نیوشا بصورت استاندارد و با توجه به اینکه فرد بیماری یا مشکل خاصی مانند یبوست، مشکلات حاد معده، فشار خون، پرکاری و کم کاری تیروئید، دیابت و مشکلات خاص این چنینی نداشته باشد و یا خانم هایی که در دوران بارداری و شیر دهی نیستند، مناسب است و افرادی که مشکلات گفته شده را دارند و یا خانم هایی که در دوران بارداری و شیردهی هستند با استفاده از صفحه ی تماس با ما و مشاوره گرفتن از متخصصین ما در این زمینه می توانند پک مناسب خود را دریافت کرده و ضمن برطرف شدن مشکلات گفته شده بدون هیچ نگرانی کاهش وزن نیز داشته باشند.

کلا نمی توان یک پک لاغری نیوشا را بصورت ثابت برای همه ی افراد در نظر گرفت و توصیه کرد و حتما باید فرد ابتدا مشاوره شده و با آگاهی از شرایط بدنی هر فرد پکیج مناسب تشخیص داده شود، به همین دلیل اکیدا توصیه می شود قبل از سفارش پک لاغری نیوشا با مشاورین متخصص ما در این زمینه از طریق صفحه تماس با ما و جواب دادن به چند سوال پکیج مناسب خود را دریافت کنید.

پک لاغری نیوشا به صورت استاندارد برای مدت ۴۰ روز و شامل: یک بسته چای آلوورا نیوشا ، یک بسته چای رزماری نیوشا ، دو بسته چای نعناع فلفلی نیوشا ، دو بسته چای تمشک آبی نیوشا (بلوبری)، دو بسته چای لیمو نیوشا و دو بسته چای کرن بری نیوشا می باشد.

 

لازم به ذکر است که زمان تاثیر دمنوش ها و پک لاغری نیوشا در همه افراد یکسان نبوده و بسته به شرایط فیزیکی بدن هر فرد متفاوت می باشد و به طور معمول ۲۰ روز برای شروع تاثیرات زمان نیاز است و بدیهی است گرفتن نتیجه، مستلزم رعایت کامل نکات و برنامه ای است که توسط مشاور شرکت خدمت شما عزیزان گفته می شود.

۲۱ شهریور ۹۷ ، ۱۶:۴۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
معرفی مکانهای جذاب معرفی مکانهای جذاب

چگونه از شر جوش های مزاحم و زشت خلاص شویم

چگونه از شر جوش های مزاحم و زشت خلاص شویم

جوش صورت، عارضه ای پوستی است که همه ما کمابیش با آن سروکار داریم. بعضی ها معتقدند سر و کله جوش همیشه وقتی پیدا میشود که میخواهیم به مهمانی برویم، قرار کاری داریم و یا جای مهمی دعوتیم! باید گفت که تغذیه سالم، خواب کافی، و دور بودن از استرس و آلودگی هوا میتواند تا حد زیادی به داشتن پوستی زیبا و شفاف کمک کند. در این مقاله، به تعدادی از راههای خانگی درمان جوش صورت میپردازیم.

نکاتی برای جلوگیری از ایجاد جوش:

1. تغذیه مناسب

برای جلوگیری از جوش صورت، باید به تغذیه خود توجه کنیم: مصرف بیش از حد شکلات، فست فود، مواد روغنی، کافئین، قهوه، شکر، و حتی لبنیات پرچرب باعث ایجاد جوش میشوند. در مقابل، خوراکی هایی که دارای امگا 3 هستند، خوراکی های حاوی روی (مثل گوشت گاو، جگر گوساله، تخم مرغ) و همینطور خوراکیهای دارای فیبر( مانند پسته و گردو) به پوستتان زیبایی و طراوت میبخشند. همچنین مواد غذایی دارای سلنیوم (مانند گردو) به دلیل داشتن آنتی اکسیدان، باعث ایجاد خاصیت ارتجاعی در پوست میشوند و بسیار مفید هستند.

2. آلودگی محیط

یکی دیگر از مسائلی که باعث ایجاد جوش میشود؛ وسایل آلوده است. مثلا آلوده بودن بالش، و یا موبایلتان که در تماس مستقیم با پوست صورت قرار دارد. اگر به تمیزی دستهایتان شک دارید، هرگز آن را به صورتتان نمالید.

3. شستشوی صورت

نکته مهمی که بسیاری از ما به آن بی توجه هستیم شستشوی مناسب صورت است. صورتتان را یک بار صبح و یک بار شب پیش از خواب بشویید. اگر اهل آرایش کردن هستید، به هیچ عنوان با آرایش به رختخواب نروید. از یک پاک کننده بدون روغن برای پاک کردن آرایشتان استفاده کنید.

چند روش خانگی برای درمان جوش صورت

1. درمان جوش صورت با عسل

ماسک عسل در رفع جوش بسیار موثر است. مقداری عسل روی قسمتهای مورد نظر بمالید و حدود 15 دقیقه صبر کنید. بعد صورت را با آب ولرم بشویید و این کار را چند بار در هفته تکرار کنید تا جوشها به طور کامل از بین بروند. میتوانید دو قاشق چایخوری دارچین نیز به ماسکتان اضافه کنید. عسل یک آنتی بیوتیک طبیعی است و با خاصیت چسبندگی که دارد، آلودگی ها را به خود جذب کرده و از سطح پوست پاک میکند.

درمان جوش صورت با عسل

2.درمان جوش صورت با استفاده از گلاب

یک تکه پنبه را به گلاب آغشته کنید و آن را روی جوشها بمالید. میتوانید قبل از خواب از گلاب استفاده کنید تا مدت بیشتری روی پوستتان بماند. گلاب باکتریهای ایجاد کننده جوش را از بین میبرد، و پوستی نرم و لطیف برایتان به ارمغان می آورد.

3. رفع جوش با روش بخور دادن

بخور دادن صورت با آب داغ، منافذ پوست را باز کرده و در التیام جوش صورت بسیار مفید عمل میکند. مراقب باشید که آب داغ با پوست برخورد نکند زیرا باعث سوختگی و التهاب بیشتر میشود. یک حوله روی سرتان بیندازید و صورتتان را در معرض بخار آب داغ قرار دهید.

4. درمان جوش صورت با ماسک جوش شیرین

دو تا سه قاشق جوش شیرین را با مقدار کمی آب حل کنید تا ماده غلیظی ایجاد شود. سپس آن را روی صورتتان بمالید و بعد از ده دقیقه با آب خنک بشویید. جوش شیرین یک لایه بردار طبیعی است و روی صورت معجزه میکند.

5. استفاده از مرکبات بر روی محل جوش

اگر جوشتان حالتی چرکی دارد، استفاده از مرکبات یکی از بهترین روشهای مقابله خواهد بود. این میوه ها را به صورت ورقه ای دربیاورید و روی صورتتان قرار دهید و بعد از چند دقیقه بشویید. مرکبات به دلیل داشتن اسیدسیتریک، جوشهای چرکی را خشک و درمان میکنند.

استفاده از مرکبات برای درمان جوش صورت

6. استفاده از خمیردندان

خمیردندان نیز یکی از موادی است که در درمان جوشهای چرکی صورت موثر است. خمیردندان همچنین درد ناشی از جوش را کاش میدهد و پوست را خنک میکند. میتوانید خمیردندان را پیش از خواب روی موضع بمالید و مطمئن باشید که جوشها خیلی زود از بین میروند.

7. رفع جوش صورت با آسپیرین

چند قرص آسپیرین را پودر کنید و در آب بریزید و آن را هم بزنید. یک خمیر سفت بسازید و آن را با یک گوش پاک کن روی جوشها بمالید. بعد از حدود ده دقیقه صورت را بشویید. آسپیرین قرمزی و التهاب پوست را کاهش میدهد.

8. استفاده از ژل آلوئه ورا برای درمان جوش صورت

آلوئه ورا به دلیل داشتن خواص آنتی بیوتیکی، داشتن آنتی اکسیدان و ضد التهاب در درمان جوش صورت بسیار مفید است. میتوانید ژل آلوئه ورا را با عسل مخلوط کنید و یک ماسک عالی ضد جوش بسازید. همچنین استفاده از کرمهای روزانه که در ترکیباتشان آلوئه ورا وجود دارد، میتواند جوش صورتتان را تا حدقابل توجهی کاهش دهد.

۱۸ شهریور ۹۷ ، ۲۱:۰۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
معرفی مکانهای جذاب معرفی مکانهای جذاب

5 راه حل ساده و کاربردی برای درمان ریزش موی سر

شما هم ترس این را دارید که روزی جلوی آینه بروید و کف سر خود را ببینید؟ همیشه وقتی در حمام موهایتان را کف زمین می‌بینید قلبتان تند‌تر می‌زند؟

روی سر ما بین 100 تا 150 هزار تار مو وجود دارد،  پس ریختن 100 تا 150 تار مو در روز کاملا طبیعی است و لازم نیست نگران باشید. موهایی که در روز می‌ریزند جایگزین می‌شوند و تارهای جدیدی به جای آن‌ها می‌رویند. اگر ریزش موی سر شما از این مقدار بیش‌تر است، اگر کف حمام شما از مو سیاه می‌شود، اگر بالشت شما هر روز صبح شبیه به یک کلاه‌گیس شده است، اگر کف سر خود را در آینه می‌بینید، این مطلب را جدی بگیرید. برای جلوگیری از ریزش موی سر راه‌های بسیار ساده‌ای وجود دارد و لازم نیست میلیون‌ها تومان خرج کنید.

ریزش موی سر علل مختلفی دارد. اولین و عمده ترین علت ریزش موی سر افزایش سن است. آمارها نشان می‌دهد تارهای موی 50 درصد از زنان و 80 درصد از مردان با افزایش سن نازک می‌شود و ریزش شدید پیدا می‌کنند. ریزش مو در مردان اغلب پس از 40 سالگی در وسط سر، آغاز می‌شود. در حالی که زنان ابتدا موهای جلوی سر را از دست می‌دهند. مشکلات هورمونی و تیروئیدی یکی از دلایل عمده‌ی ریزش موی سر در زنان است که قرص “اسپیرونولاکتون” می‌تواند کمک زیادی به درمان ریزش موی سر کند. مردان نیز به دلیل بیماری‌های پروستات و قلبی دچار ریزش موی سر می‌شوند.

درست است که ریزش موی سر ژنتیکی است، ولی تمام ریزش موی سر ما تقصیر پدر و مادرمان نیست و برخی از عوامل محیطی هم‌چون استرس، داروهایی که مصرف می‌کنیم، آلودگی هوا و مواد خوراکی در ریزش موی سر ما تأثیر بسزایی دارند. در ادامه راه‌هایی را برای جلوگیری از ریزش موی سر و درمان آن به شما معرفی می‌کنیم.

1.     به موهایتان متعهد باشید

ماینوکسیدل” دارویی است که ریزش موی سر شما را به طور کامل قطع می‌کند؛ موهای از دست رفته را احیا می‌کند و تارهای موی شما را کلفت می‌کند. هر روز بعد از بیدار شدن و هر شب قبل از خواب 1 سی سی از ماینوکسیدل را روی سر خود بچکانید و 1 دقیقه ماساژ دهید. بعد از 6 ماه تأثیر این عمل را روی سر خود مشاهده خواهید کرد. در حال حاضر ماینوکسیدل در دنیا بهترین درمان ریزش مو شناخته می‌شود. ولی برای نتیجه گرفتن از ماینوکسیدل باید متعهد باشید و هر روز از این دارو استفاده کنید. سهل انگاری نکنید و مصرف ماینوکسیدل را قطع نکنید؛ با قطع مصرف ماینوکسیدل ریزش موی سر شما دوباره آغاز خواهد شد.

درمان ریزش مو با سرم ماینوکسیدل

2. آشپزخانه خود را به حمام ببرید

ماسک‌های زیر که به راحتی در خانه قابل تهیه است را روی سر خود بگذارید و از ریزش موی سر خود جلوگیری کنید.

  • چای سبز: آب را جوش بیاورید و صبر کنید تا دمای آن به 80 درجه برسد، جوش نباشد و قُل نزند. چای سبز را در آب بریزید، درِ آن را بگذارید و 20 دقیقه صبر کنید. دمنوش را یک ساعت روی سر خود بگذارید. چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان است و به رشد موهای شما کمک می‌کند.
  • آب سیر و پیاز: از سیر و پیاز فقط در آشپزی استفاده نکنید؛ پیاز و سیر می‌توانند بهترین ماسک موی سر باشند. آب پیاز و سیر را بگیرید و آن را 1 ساعت روی سر خود بگذارید یا آن را در شامپوی خود بریزید و روزانه مصرف کنید.
  • چغندر قرمز یا لبو: لبو سرشار از فسفر، کلسیم، پروتئین، ویتامین B و C است. برگ های چغندر قرمز را بجوشانید و بکوبید و خمیر به دست آمده را نیم ساعت روی سر خود بگذارید.
  • انگور فرنگی و آبلیمو: ویتامین C موجود در انگور فرنگی به حفظ پوست سر و جلوگیری از ریزش موی سر کمک می‌کند. انگور فرنگی را له کنید و به آن چند قطره آب‌لیموی تازه اضافه کنید، سر را با آن ماساژ ‌دهید و سپس با آب ولرم بشویید.
  • آب سیبزمینی: سیب‌زمینی را رنده کنید و در یک پارچه بریزید و آب آن را بگیرید. آب سیب‌زمینی را با عسل مخلوط کرده و روی سر بگذارید تا معجزه‌ی این ماسک مو را مشاهده کنید.
  • سفیدهی تخم مرغ: تخم مرغ نه تنها می‌تواند راحت‌ترین و سریع‌ترین راه حل برای یک شکم گرسنه باشد، بلکه می‌تواند ماسک موی سرشار از پروتئینی برای درمان ریزش موی سر شما باشد. سفیده تخم مرغ را به سر خود بمالید و پس از یک ساعت سر خود را شست‌و‌شو دهید.
  • نارگیل: نارگیل به کلفت شدن تارهای مو کمک می‌کند. نارگیل را در مخلوط کن بریزید و از خمیر به دست آمده به عنوان ماسک مو استفاده کنید.درمان ریزش مو با ماسک مو

3. ماساژ سر همیشه درمان لذت بخش ریزش موی سر

یکی از راه‌کارهای بسیار خوب برای درمان ریزش مو، ماساژ سر است. ماساژ سر به گردش خون و اُکسیژن‌رسانی به موها کمک می‌کند. برای ماساژ سر از روغن‌های طبیعی مانند روغن رُزماری، روغن بادام، روغن نارگیل، روغن هسته‌ی انگور و… استفاده کنید. چند قطره از روغن را به کف سر خود بمالید و سر را چند دقیقه ماساژ دهید. روغن به حفظ رطوبت کف سر کمک می‌کند و از خشک شدن پوست سر جلوگیری می‌کند.

4. چه بخوریم؟

یک رژیم غذایی سالم و مناسب برای جلوگیری از ریزش موی سر ضروری است. غذاهای زیر را روزانه در رژیم غذایی خود بگنجانید.

  • غذاهای اُرگانیک: مواد شیمیایی می‌تواند اختلالاتی در بدن به وجود آورد و موهای سالم را از شما بگیرد.
  • تخم کدو : تخم کدو سرشار از زینک است و رژیم شامل تخم کدو به صورت روزانه زینک بدن شما را تأمین می‌کند.
  • چای سبز: چای سبز سرشار از آنتی اُکسیدان است و از تبدیل شدن تسترون به DHT جلوگیری می‌کند.
  • اُمگا 3: اُمگا 3 یکی از ضروریات برای درمان ریزش موی سر است. از غذاهای دریایی یا مکمل‌های اُمگا 3 استفاده کنید.
  • پروتئینها: گوشت قرمز و طیور سرشار از آهن هستند و از کم خونی جلوگیری می‌کنند.
  • MSM: MSM باعث تولید کراتین یا پروتئین مو می‌شود. متیل سولفونیل متان (MSM) در شیر، گوجه‌فرنگی و ذرت یافت می‌شود.
  • بیوتین: بیوتین عنصر مهمی برای درمان ریزش مو است. بیوتین در گوشت، غذاهای دریایی، دانه های سویا، تخم مرغ، محصولات لبنی، آجیل، کلم بروکلی و گل کلم و میوه‌هایی نظیر آووکادو یافت می‌شود.
  • ویتامین C: ویتامین C باعث تولید کلاژن می‌شود. با افزایش سن تولید کلاژن در بدن کم می‌شود موها شکننده می‌شوند. مرکبات، توت‌فرنگی و فلفل قرمز سرشار از ویتامین C هستند.
  • ویتامین E: ویتامین E به تغذیه‌ی موهای آسیب دیده کمک می‌کند و باعث افزایش کراتین در بدن می‌شود.
  • کافئین: در تحقیقات انجام شده به این نتیجه رسیده اند که کافئین به رشد موها کمک و از تولید DHT جلوگیری می‌کند.

درمان ریزش مو با کمصرف کافئین

5. برای جلوگیری از ریزش موی سر چه نخوریم؟

  • چربی: چربی‌های ناسالم به تولید DHT در بدن کمک می‌کند. از روغن‌های سالم مانند روغن کنجد یا زیتون استفاده کنید. مصرف غذاهای چرب و فست فود را کم کنید.
  • شکر: شکر نقش به سزایی در اختلالات هورمونی، تولید DHT و ریزش موی سر دارد. شکر را کم کنید و قندهای طبیعی مصرف کنید.
  • غذاهای فرآوری شده: معمولن غذاهای فرآوری شده چربی‌های ناسالم و شکر دارند در نتیجه برای بدن مفید نیستند.
  • الکل: مصرف زیاد الکل و استعمال دخانیات باعث افزایش ریزش موی سر می‌شوند.
  • کافئین: نه. اشتباه تایپی رخ نداده است. درست است که کافئین در لیست بالا هم بود اما مصرف زیاد کافئین باعث کم آب شدن بدن، اختلالات هورمونی و تولید DHT می‌شود. پس تعادل را در مصرف کافئین حقظ کنید.

نکات نهایی

برای جلوگیری از ریزش مو و داشتن موهای سالم، نگه داری از موها ضروری است. روزی 8 لیوان آب بنوشید. از رنگ کردن و دکلره کردن موها تا حد امکان پرهیز کنید. حرارت بالا مانند اتو کشیدن مو و… به موها آسیب زیادی می‌زند. مدل‌های مویی که باعث کشیده شودن موها می‌شوند ریزش را تشدید می‌کنند. از برس مناسب استفاده کنید و موهای خود را وقتی خیس هستند و در حمام شانه نکنید. موهای سالمی داشته باشید و از آن‌ها لذت ببرید.

۱۸ شهریور ۹۷ ، ۱۹:۴۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
معرفی مکانهای جذاب معرفی مکانهای جذاب