کاربرد اسپید لایت ها ( فلاش های روی دوربینی )

 

برای کنترل داشتن نور در عکس هایتان, شما به منبع نور خودتان نیازمندید. قطعا راه های زیادی برای داشتن نور فوق العاده تنها با استفاده از نورهای طبیعی وجود دارد, اما شما در استفاده از نور خورشید محدود میشوید.

شما ۳ ابزار پایه هنگام انتخاب نور برای عکاسی پرتره دارید: ۱.نور ثابت ۲.فلاش استودیویی ۳.اسپیدلایت ( فلاش روی دوربینی)
نور لحظه ای – چراغ ها همیشه روشن هستند. آنها ناگهان نور فلاش را پرتاب نمیکنند, اما به جای آن از یک یا چند لامپ تشکیل میشوند. فلاش ها  معمولا برای فیلمبرداری استفاده نمیشوند, زیرا پرتاب نور به طور دقیق برای یک فیلم کار نمیکند. اگرچه هنوز هم عکاس ها از نور ثابت استفاده میکنند. مزیت کار کردن با نور ثابت این است که آنها به شما اجازه میدهند که ببینید چراغ ها هنگامی که آنها را تکان میدهیم چگونه هستند.

داشتن نور هنگام تنظیم چراغ ها یک مزیت بزرگ است, اما مشکلاتی در استفاده از نور ثابت وجود دارد, به همین دلیل من آنها را به عکاسان پیشنهاد نمیکنم. مشکلات نور ثابت این است که آنها نیاز به برق دارند, این به این معنی است که در محلی که برق قوی ندارید نمیتوانید عکاسی کنید. همچنین نور ثابت با کیفیت بالا با نور فلاش عکاسی تنظیم نمیشود, پس  استفاده از نور ثابت در فضای خارج, بسته به شرایط خیلی سخت است.

تنها سبکی که من با نور ثابت در عکاسی ترجیح میدهم, عکاسی از کودک و محصولات است. این سبک برای عکاسی از بچه کار میکند چرا که  نورها برای زیبا نگه داشتن بچه مناسب است, و پرتاب فلاش میتواند بچه را بترساند. برای عکاسی محصولات نیز, میتوانند خیلی خوب کار کنند چون به شما اجازه میدهند که نور ها همانطور که نصب کرده اید, ببینید. شما میتوانید با یک سه پایه عکس بگیرید, پس نیازی به فریز کردن سوژه با فلاش ندارید.

استودیو فلاش – استودیو فلاش ها همیشه مانند نورهای ثابت نیستند. آنها یک نور فلاش را پرتاب میکنند. اگرچه آنها شباهت هایی به نورهای ثابت دارند.

استودیو فلاش ها, مانند نورهای ثابت  نیاز به برق دارند. برای استفاده از استودیو فلاش ها در محل مورد نظر, شما نیاز به منبع انرژی دارید ( مثل باتری کوچک ماشین که همراه خود دارید ). همچنین, درحالی که استودیو فلاش کار میکند, به جای اینکه تمام وقت روشن باشد, اغلب,با یک “لامپ مدلینگ” فعال است. لامپ مدلینگ یک لامپ کم نور است که به شما تقریباَ امکاناتی شبیه فلاش میدهد.
علاوه بر نیاز داشتن به منبع انرژی برای عکاسی در محل مورد نظر, فلاش های استودیو سنگین و گران هستند! آنها هنگامی که در استودیو هستند بسیار خوب کار میکنند اما در مسافرت ها نه.

 

اسپید لایت ها  فلاش های روی دوربینی  

– بیشتر عکاس ها برای عکاسی با نور از اسپیدلایت (فلاش رو دوربینی) استفاده میکنند – تنها اغلب آنها استودیو فلاش یا نور ثابت را به کار میگیرند. اسپیدلایت (فلاش رو دوربینی) یک دستگاه فلاش کوچک است که میتواند به راحتی بر روی دوربین شما قرار بگیرد, یا از دوربین جدا شود و روی یک پایه نور قرار گیرد. آنها به طور کلی از باتری های AA  تغذیه میکنند و برای حمل و نقل عالی هستند. درحالی که اسپید لایت(فلاش رو دوربینی) نمیتواند نوری به اندازه ی استودیو فلاش از خود خارج کند و زمان بیشتری برای بازیابی بین دو پاپ فلاش میگیرد, اما آنها برای استفاده بسیار آسان هستند و همه کاره میباشند و برای اکثر عکاس ها منحصر به فرد است.

پس چه اسپید لایتی باید انتخاب کنم؟
اگر شما بخواهید, من میتوانم مزایا و معایب ده ها مدل مختلف اسپید لایت(فلاش رو دوربینی) را برای شما توضیح دهم, یا میتوانم صحبتم را تمام کنم و به شما فلاشی را بگویم که من با قیمت ۳۵۰ تومان خریدم و استفاده میکنم و همه کاری را که یک عکاس از یک فلاش میخواهد انجام میدهد. من میدانم که شما چقدر میتوانید درباره یک محصول به این ارزانی شگفت زده شوید؛ خصوصا وقتی از یک برند بی نام و نشان مانند Triopo باشد.

تنها تفاوت قابل توجه بین این برند و برند های به نام و گرانی مثل Nikon و Canon وجود دارد, دو چیز است:

همگام سازی و همسان سازی سریع با دوربین.

عکاسان جدید اغلب با این ویژگی ها وسوسه میشوند که فلاش های گران قیمت را خریداری کنند, اما من به شما پیشنهاد میکنم که به این تصمیم برای خرید خود اعتماد کنید. همگام سازی سریع به عکاس این اجازه را میدهد که بر سرعت همگام سازی فلاش از سرعت شاتر تقریبا ۱/۲۰۰ غلبه کند. در کل, شما نمیتوانید از یک فلاش زمانی که سرعت شاتر شما بیشتر از ۱/۲۰۰ باشد,

استفاده کنید. همگام سازی سریع این را تا حدی برطرف میکند, اما خروجی فلاش به طرز چشم گیری کاهش می یابد. شما عکاسی را همانطور که مطالعه میکنید, یاد میگیرید, اگرچه, فلاش بر سرعت شاتر شما موثر است. زیرا میتواند سوژه را همانطور که میخواهید فریز کند. تنها نکته جالب در اینجا وقتی است که شما از وسایل ورزشی عکاسی میکنید. در این حالت, شاید شما بخواهید که اسپید لایت ( فلاش رو دوربینی ) های گران Canon یا Nikon را خریداری کنید.

همگام سازی سریع با دوربین به اسپیدلایت (فلاش رو دوربینی) اجازه میدهد که اطلاعات را از دوربین بگیرد واز این اطلاعات برای تنظیم اتوماتیک قدرت فلاش خروجی استفاده کند. به نظر فوق العاده میرسد, اما در واقع من این را سخت میدانم. به این دلیل که هر گونه تغییر جزیی در ترکیب شما, قدرت فلاش تغییر میکند! این میتواند خیلی اذیت کننده باشد وهمچنین, فلاش هوش ندارد؛ تمام چیزی که میتواند انجام دهد این است که قدرت فلاش را در جایی که قرار دارد, تنظیم میکند. شما برای گرفتن اثر خلاقانه نیاز به تنظیم آن دارید, و اگر شما بخواهید به هر دلیلی قدرت فلاش را تغییر دهید, چه دلیلی دارد که به اسپیدلایت(فلاش رو دوربینی) اجازه تنظیم خودکار بدهید؟

خیر, من هیچ دوستی در شرکت Triopo ندارم و برای آن کمپانی کار نمیکنم. حقیقت این این است که آنها یک محصول با دوام و مناسب تولید می کنند. من این را خیلی دوست دارم و مایلم که ریسک این را که شما برای همیشه از من بدتان بیاید برای اینکه آن را دوست ندارید, بپذیرم. جداَ, یک TR-985 بخرید و برای همیشه عکاسی خود را تغییر دهید, سریع تر از هر ابزار دیگه که تاحالا تجربه کرده اید.

اسپید لایت ها  فلاش های روی دوربینی  

TRIOPO TR-982C

اسپید لایت TRIOPO TR-982C از ابزارهای مکمل فلاش های عکاسی و از ملزومات معقوله فیلمبرداری و عکاسی می باشد و نقش مثر و مهمی در این زمینه دارد این شرکت انتخاب های خوب و مناسبی متناسب با نیاز دست اندرکاران این صنعت پیش روی شما قرار می دهد تا شما محصول موردنظر خود را انتخاب کنید.

اسپید لایت ها  فلاش های روی دوربینی  

 

برای کنترل داشتن نور در عکس هایتان, شما به منبع نور خودتان نیازمندید. قطعا راه های زیادی برای داشتن نور فوق العاده تنها با استفاده از نورهای طبیعی وجود دارد, اما شما در استفاده از نور خورشید محدود میشوید.

شما ۳ ابزار پایه هنگام انتخاب نور برای عکاسی پرتره دارید: ۱.نور ثابت ۲.فلاش استودیویی ۳.اسپیدلایت ( فلاش روی دوربینی)
نور لحظه ای – چراغ ها همیشه روشن هستند. آنها ناگهان نور فلاش را پرتاب نمیکنند, اما به جای آن از یک یا چند لامپ تشکیل میشوند. فلاش ها  معمولا برای فیلمبرداری استفاده نمیشوند, زیرا پرتاب نور به طور دقیق برای یک فیلم کار نمیکند. اگرچه هنوز هم عکاس ها از نور ثابت استفاده میکنند. مزیت کار کردن با نور ثابت این است که آنها به شما اجازه میدهند که ببینید چراغ ها هنگامی که آنها را تکان میدهیم چگونه هستند.

داشتن نور هنگام تنظیم چراغ ها یک مزیت بزرگ است, اما مشکلاتی در استفاده از نور ثابت وجود دارد, به همین دلیل من آنها را به عکاسان پیشنهاد نمیکنم. مشکلات نور ثابت این است که آنها نیاز به برق دارند, این به این معنی است که در محلی که برق قوی ندارید نمیتوانید عکاسی کنید. همچنین نور ثابت با کیفیت بالا با نور فلاش عکاسی تنظیم نمیشود, پس  استفاده از نور ثابت در فضای خارج, بسته به شرایط خیلی سخت است.

تنها سبکی که من با نور ثابت در عکاسی ترجیح میدهم, عکاسی از کودک و محصولات است. این سبک برای عکاسی از بچه کار میکند چرا که  نورها برای زیبا نگه داشتن بچه مناسب است, و پرتاب فلاش میتواند بچه را بترساند. برای عکاسی محصولات نیز, میتوانند خیلی خوب کار کنند چون به شما اجازه میدهند که نور ها همانطور که نصب کرده اید, ببینید. شما میتوانید با یک سه پایه عکس بگیرید, پس نیازی به فریز کردن سوژه با فلاش ندارید.

استودیو فلاش – استودیو فلاش ها همیشه مانند نورهای ثابت نیستند. آنها یک نور فلاش را پرتاب میکنند. اگرچه آنها شباهت هایی به نورهای ثابت دارند.

استودیو فلاش ها, مانند نورهای ثابت  نیاز به برق دارند. برای استفاده از استودیو فلاش ها در محل مورد نظر, شما نیاز به منبع انرژی دارید ( مثل باتری کوچک ماشین که همراه خود دارید ). همچنین, درحالی که استودیو فلاش کار میکند, به جای اینکه تمام وقت روشن باشد, اغلب,با یک “لامپ مدلینگ” فعال است. لامپ مدلینگ یک لامپ کم نور است که به شما تقریباَ امکاناتی شبیه فلاش میدهد.
علاوه بر نیاز داشتن به منبع انرژی برای عکاسی در محل مورد نظر, فلاش های استودیو سنگین و گران هستند! آنها هنگامی که در استودیو هستند بسیار خوب کار میکنند اما در مسافرت ها نه.

 

اسپید لایت ها  فلاش های روی دوربینی  

 

– بیشتر عکاس ها برای عکاسی با نور از اسپیدلایت (فلاش رو دوربینی) استفاده میکنند – تنها اغلب آنها استودیو فلاش یا نور ثابت را به کار میگیرند. اسپیدلایت (فلاش رو دوربینی) یک دستگاه فلاش کوچک است که میتواند به راحتی بر روی دوربین شما قرار بگیرد, یا از دوربین جدا شود و روی یک پایه نور قرار گیرد. آنها به طور کلی از باتری های AA  تغذیه میکنند و برای حمل و نقل عالی هستند. درحالی که اسپید لایت(فلاش رو دوربینی) نمیتواند نوری به اندازه ی استودیو فلاش از خود خارج کند و زمان بیشتری برای بازیابی بین دو پاپ فلاش میگیرد, اما آنها برای استفاده بسیار آسان هستند و همه کاره میباشند و برای اکثر عکاس ها منحصر به فرد است.

پس چه اسپید لایتی باید انتخاب کنم؟
اگر شما بخواهید, من میتوانم مزایا و معایب ده ها مدل مختلف اسپید لایت(فلاش رو دوربینی) را برای شما توضیح دهم, یا میتوانم صحبتم را تمام کنم و به شما فلاشی را بگویم که من با قیمت ۳۵۰ تومان خریدم و استفاده میکنم و همه کاری را که یک عکاس از یک فلاش میخواهد انجام میدهد. من میدانم که شما چقدر میتوانید درباره یک محصول به این ارزانی شگفت زده شوید؛ خصوصا وقتی از یک برند بی نام و نشان مانند Triopo باشد.

تنها تفاوت قابل توجه بین این برند و برند های به نام و گرانی مثل Nikon و Canon وجود دارد, دو چیز است:

همگام سازی و همسان سازی سریع با دوربین.

عکاسان جدید اغلب با این ویژگی ها وسوسه میشوند که فلاش های گران قیمت را خریداری کنند, اما من به شما پیشنهاد میکنم که به این تصمیم برای خرید خود اعتماد کنید. همگام سازی سریع به عکاس این اجازه را میدهد که بر سرعت همگام سازی فلاش از سرعت شاتر تقریبا ۱/۲۰۰ غلبه کند. در کل, شما نمیتوانید از یک فلاش زمانی که سرعت شاتر شما بیشتر از ۱/۲۰۰ باشد,

استفاده کنید. همگام سازی سریع این را تا حدی برطرف میکند, اما خروجی فلاش به طرز چشم گیری کاهش می یابد. شما عکاسی را همانطور که مطالعه میکنید, یاد میگیرید, اگرچه, فلاش بر سرعت شاتر شما موثر است. زیرا میتواند سوژه را همانطور که میخواهید فریز کند. تنها نکته جالب در اینجا وقتی است که شما از وسایل ورزشی عکاسی میکنید. در این حالت, شاید شما بخواهید که اسپید لایت ( فلاش رو دوربینی ) های گران Canon یا Nikon را خریداری کنید.

همگام سازی سریع با دوربین به اسپیدلایت (فلاش رو دوربینی) اجازه میدهد که اطلاعات را از دوربین بگیرد واز این اطلاعات برای تنظیم اتوماتیک قدرت فلاش خروجی استفاده کند. به نظر فوق العاده میرسد, اما در واقع من این را سخت میدانم. به این دلیل که هر گونه تغییر جزیی در ترکیب شما, قدرت فلاش تغییر میکند! این میتواند خیلی اذیت کننده باشد وهمچنین, فلاش هوش ندارد؛ تمام چیزی که میتواند انجام دهد این است که قدرت فلاش را در جایی که قرار دارد, تنظیم میکند. شما برای گرفتن اثر خلاقانه نیاز به تنظیم آن دارید, و اگر شما بخواهید به هر دلیلی قدرت فلاش را تغییر دهید, چه دلیلی دارد که به اسپیدلایت(فلاش رو دوربینی) اجازه تنظیم خودکار بدهید؟

خیر, من هیچ دوستی در شرکت Triopo ندارم و برای آن کمپانی کار نمیکنم. حقیقت این این است که آنها یک محصول با دوام و مناسب تولید می کنند. من این را خیلی دوست دارم و مایلم که ریسک این را که شما برای همیشه از من بدتان بیاید برای اینکه آن را دوست ندارید, بپذیرم. جداَ, یک TR-985 بخرید و برای همیشه عکاسی خود را تغییر دهید, سریع تر از هر ابزار دیگه که تاحالا تجربه کرده اید.

اسپید لایت TRIOPO TR-982N

اسپید لایت TRIOPO TR-982N از ابزارهای مکمل فلاش های عکاسی و از ملزومات معقوله فیلمبرداری و عکاسی می باشد و نقش مثر و مهمی در این زمینه دارد این شرکت انتخاب های خوب و مناسبی متناسب با نیاز دست اندرکاران این صنعت پیش روی شما قرار می دهد تا شما محصول موردنظر خود را انتخاب کنید.

اسپید لایت ها  فلاش های روی دوربینی  

 

برای کنترل داشتن نور در عکس هایتان, شما به منبع نور خودتان نیازمندید. قطعا راه های زیادی برای داشتن نور فوق العاده تنها با استفاده از نورهای طبیعی وجود دارد, اما شما در استفاده از نور خورشید محدود میشوید.

شما ۳ ابزار پایه هنگام انتخاب نور برای عکاسی پرتره دارید: ۱.نور ثابت ۲.فلاش استودیویی ۳.اسپیدلایت ( فلاش روی دوربینی)
نور لحظه ای – چراغ ها همیشه روشن هستند. آنها ناگهان نور فلاش را پرتاب نمیکنند, اما به جای آن از یک یا چند لامپ تشکیل میشوند. فلاش ها  معمولا برای فیلمبرداری استفاده نمیشوند, زیرا پرتاب نور به طور دقیق برای یک فیلم کار نمیکند. اگرچه هنوز هم عکاس ها از نور ثابت استفاده میکنند. مزیت کار کردن با نور ثابت این است که آنها به شما اجازه میدهند که ببینید چراغ ها هنگامی که آنها را تکان میدهیم چگونه هستند.

داشتن نور هنگام تنظیم چراغ ها یک مزیت بزرگ است, اما مشکلاتی در استفاده از نور ثابت وجود دارد, به همین دلیل من آنها را به عکاسان پیشنهاد نمیکنم. مشکلات نور ثابت این است که آنها نیاز به برق دارند, این به این معنی است که در محلی که برق قوی ندارید نمیتوانید عکاسی کنید. همچنین نور ثابت با کیفیت بالا با نور فلاش عکاسی تنظیم نمیشود, پس  استفاده از نور ثابت در فضای خارج, بسته به شرایط خیلی سخت است.

تنها سبکی که من با نور ثابت در عکاسی ترجیح میدهم, عکاسی از کودک و محصولات است. این سبک برای عکاسی از بچه کار میکند چرا که  نورها برای زیبا نگه داشتن بچه مناسب است, و پرتاب فلاش میتواند بچه را بترساند. برای عکاسی محصولات نیز, میتوانند خیلی خوب کار کنند چون به شما اجازه میدهند که نور ها همانطور که نصب کرده اید, ببینید. شما میتوانید با یک سه پایه عکس بگیرید, پس نیازی به فریز کردن سوژه با فلاش ندارید.

استودیو فلاش – استودیو فلاش ها همیشه مانند نورهای ثابت نیستند. آنها یک نور فلاش را پرتاب میکنند. اگرچه آنها شباهت هایی به نورهای ثابت دارند.

استودیو فلاش ها, مانند نورهای ثابت  نیاز به برق دارند. برای استفاده از استودیو فلاش ها در محل مورد نظر, شما نیاز به منبع انرژی دارید ( مثل باتری کوچک ماشین که همراه خود دارید ). همچنین, درحالی که استودیو فلاش کار میکند, به جای اینکه تمام وقت روشن باشد, اغلب,با یک “لامپ مدلینگ” فعال است. لامپ مدلینگ یک لامپ کم نور است که به شما تقریباَ امکاناتی شبیه فلاش میدهد.
علاوه بر نیاز داشتن به منبع انرژی برای عکاسی در محل مورد نظر, فلاش های استودیو سنگین و گران هستند! آنها هنگامی که در استودیو هستند بسیار خوب کار میکنند اما در مسافرت ها نه.

 

اسپید لایت ها  فلاش های روی دوربینی  

 

– بیشتر عکاس ها برای عکاسی با نور از اسپیدلایت (فلاش رو دوربینی) استفاده میکنند – تنها اغلب آنها استودیو فلاش یا نور ثابت را به کار میگیرند. اسپیدلایت (فلاش رو دوربینی) یک دستگاه فلاش کوچک است که میتواند به راحتی بر روی دوربین شما قرار بگیرد, یا از دوربین جدا شود و روی یک پایه نور قرار گیرد. آنها به طور کلی از باتری های AA  تغذیه میکنند و برای حمل و نقل عالی هستند. درحالی که اسپید لایت(فلاش رو دوربینی) نمیتواند نوری به اندازه ی استودیو فلاش از خود خارج کند و زمان بیشتری برای بازیابی بین دو پاپ فلاش میگیرد, اما آنها برای استفاده بسیار آسان هستند و همه کاره میباشند و برای اکثر عکاس ها منحصر به فرد است.

پس چه اسپید لایتی باید انتخاب کنم؟
اگر شما بخواهید, من میتوانم مزایا و معایب ده ها مدل مختلف اسپید لایت(فلاش رو دوربینی) را برای شما توضیح دهم, یا میتوانم صحبتم را تمام کنم و به شما فلاشی را بگویم که من با قیمت ۳۵۰ تومان خریدم و استفاده میکنم و همه کاری را که یک عکاس از یک فلاش میخواهد انجام میدهد. من میدانم که شما چقدر میتوانید درباره یک محصول به این ارزانی شگفت زده شوید؛ خصوصا وقتی از یک برند بی نام و نشان مانند Triopo باشد.

تنها تفاوت قابل توجه بین این برند و برند های به نام و گرانی مثل Nikon و Canon وجود دارد, دو چیز است:

همگام سازی و همسان سازی سریع با دوربین.

عکاسان جدید اغلب با این ویژگی ها وسوسه میشوند که فلاش های گران قیمت را خریداری کنند, اما من به شما پیشنهاد میکنم که به این تصمیم برای خرید خود اعتماد کنید. همگام سازی سریع به عکاس این اجازه را میدهد که بر سرعت همگام سازی فلاش از سرعت شاتر تقریبا ۱/۲۰۰ غلبه کند. در کل, شما نمیتوانید از یک فلاش زمانی که سرعت شاتر شما بیشتر از ۱/۲۰۰ باشد,

استفاده کنید. همگام سازی سریع این را تا حدی برطرف میکند, اما خروجی فلاش به طرز چشم گیری کاهش می یابد. شما عکاسی را همانطور که مطالعه میکنید, یاد میگیرید, اگرچه, فلاش بر سرعت شاتر شما موثر است. زیرا میتواند سوژه را همانطور که میخواهید فریز کند. تنها نکته جالب در اینجا وقتی است که شما از وسایل ورزشی عکاسی میکنید. در این حالت, شاید شما بخواهید که اسپید لایت ( فلاش رو دوربینی ) های گران Canon یا Nikon را خریداری کنید.

همگام سازی سریع با دوربین به اسپیدلایت (فلاش رو دوربینی) اجازه میدهد که اطلاعات را از دوربین بگیرد واز این اطلاعات برای تنظیم اتوماتیک قدرت فلاش خروجی استفاده کند. به نظر فوق العاده میرسد, اما در واقع من این را سخت میدانم. به این دلیل که هر گونه تغییر جزیی در ترکیب شما, قدرت فلاش تغییر میکند! این میتواند خیلی اذیت کننده باشد وهمچنین, فلاش هوش ندارد؛ تمام چیزی که میتواند انجام دهد این است که قدرت فلاش را در جایی که قرار دارد, تنظیم میکند. شما برای گرفتن اثر خلاقانه نیاز به تنظیم آن دارید, و اگر شما بخواهید به هر دلیلی قدرت فلاش را تغییر دهید, چه دلیلی دارد که به اسپیدلایت(فلاش رو دوربینی) اجازه تنظیم خودکار بدهید؟

خیر, من هیچ دوستی در شرکت Triopo ندارم و برای آن کمپانی کار نمیکنم. حقیقت این این است که آنها یک محصول با دوام و مناسب تولید می کنند. من این را خیلی دوست دارم و مایلم که ریسک این را که شما برای همیشه از من بدتان بیاید برای اینکه آن را دوست ندارید, بپذیرم. جداَ, یک TR-985 بخرید و برای همیشه عکاسی خود را تغییر دهید, سریع تر از هر ابزار دیگه که تاحالا تجربه کرده اید.

هولدر چتر برای اسپیدلایت

هولدر چتر برای اسپیدلایت از ابزارهای مکمل فلاش های عکاسی و از ملزومات معقوله فیلمبرداری و عکاسی می باشد و نقش مثر و مهمی در این زمینه دارد این شرکت انتخاب های خوب و مناسبی متناسب با نیاز دست اندرکاران این صنعت پیش روی شما قرار می دهد تا شما محصول موردنظر خود را انتخاب کنید.

اسپید لایت ها  فلاش های روی دوربینی  

 

برای کنترل داشتن نور در عکس هایتان, شما به منبع نور خودتان نیازمندید. قطعا راه های زیادی برای داشتن نور فوق العاده تنها با استفاده از نورهای طبیعی وجود دارد, اما شما در استفاده از نور خورشید محدود میشوید.

شما ۳ ابزار پایه هنگام انتخاب نور برای عکاسی پرتره دارید: ۱.نور ثابت ۲.فلاش استودیویی ۳.اسپیدلایت ( فلاش روی دوربینی)
نور لحظه ای – چراغ ها همیشه روشن هستند. آنها ناگهان نور فلاش را پرتاب نمیکنند, اما به جای آن از یک یا چند لامپ تشکیل میشوند. فلاش ها  معمولا برای فیلمبرداری استفاده نمیشوند, زیرا پرتاب نور به طور دقیق برای یک فیلم کار نمیکند. اگرچه هنوز هم عکاس ها از نور ثابت استفاده میکنند. مزیت کار کردن با نور ثابت این است که آنها به شما اجازه میدهند که ببینید چراغ ها هنگامی که آنها را تکان میدهیم چگونه هستند.

داشتن نور هنگام تنظیم چراغ ها یک مزیت بزرگ است, اما مشکلاتی در استفاده از نور ثابت وجود دارد, به همین دلیل من آنها را به عکاسان پیشنهاد نمیکنم. مشکلات نور ثابت این است که آنها نیاز به برق دارند, این به این معنی است که در محلی که برق قوی ندارید نمیتوانید عکاسی کنید. همچنین نور ثابت با کیفیت بالا با نور فلاش عکاسی تنظیم نمیشود, پس  استفاده از نور ثابت در فضای خارج, بسته به شرایط خیلی سخت است.

تنها سبکی که من با نور ثابت در عکاسی ترجیح میدهم, عکاسی از کودک و محصولات است. این سبک برای عکاسی از بچه کار میکند چرا که  نورها برای زیبا نگه داشتن بچه مناسب است, و پرتاب فلاش میتواند بچه را بترساند. برای عکاسی محصولات نیز, میتوانند خیلی خوب کار کنند چون به شما اجازه میدهند که نور ها همانطور که نصب کرده اید, ببینید. شما میتوانید با یک سه پایه عکس بگیرید, پس نیازی به فریز کردن سوژه با فلاش ندارید.

استودیو فلاش – استودیو فلاش ها همیشه مانند نورهای ثابت نیستند. آنها یک نور فلاش را پرتاب میکنند. اگرچه آنها شباهت هایی به نورهای ثابت دارند.

استودیو فلاش ها, مانند نورهای ثابت  نیاز به برق دارند. برای استفاده از استودیو فلاش ها در محل مورد نظر, شما نیاز به منبع انرژی دارید ( مثل باتری کوچک ماشین که همراه خود دارید ). همچنین, درحالی که استودیو فلاش کار میکند, به جای اینکه تمام وقت روشن باشد, اغلب,با یک “لامپ مدلینگ” فعال است. لامپ مدلینگ یک لامپ کم نور است که به شما تقریباَ امکاناتی شبیه فلاش میدهد.
علاوه بر نیاز داشتن به منبع انرژی برای عکاسی در محل مورد نظر, فلاش های استودیو سنگین و گران هستند! آنها هنگامی که در استودیو هستند بسیار خوب کار میکنند اما در مسافرت ها نه.

 

اسپید لایت ها  فلاش های روی دوربینی  

 

– بیشتر عکاس ها برای عکاسی با نور از اسپیدلایت (فلاش رو دوربینی) استفاده میکنند – تنها اغلب آنها استودیو فلاش یا نور ثابت را به کار میگیرند. اسپیدلایت (فلاش رو دوربینی) یک دستگاه فلاش کوچک است که میتواند به راحتی بر روی دوربین شما قرار بگیرد, یا از دوربین جدا شود و روی یک پایه نور قرار گیرد. آنها به طور کلی از باتری های AA  تغذیه میکنند و برای حمل و نقل عالی هستند. درحالی که اسپید لایت(فلاش رو دوربینی) نمیتواند نوری به اندازه ی استودیو فلاش از خود خارج کند و زمان بیشتری برای بازیابی بین دو پاپ فلاش میگیرد, اما آنها برای استفاده بسیار آسان هستند و همه کاره میباشند و برای اکثر عکاس ها منحصر به فرد است.

پس چه اسپید لایتی باید انتخاب کنم؟
اگر شما بخواهید, من میتوانم مزایا و معایب ده ها مدل مختلف اسپید لایت(فلاش رو دوربینی) را برای شما توضیح دهم, یا میتوانم صحبتم را تمام کنم و به شما فلاشی را بگویم که من با قیمت ۳۵۰ تومان خریدم و استفاده میکنم و همه کاری را که یک عکاس از یک فلاش میخواهد انجام میدهد. من میدانم که شما چقدر میتوانید درباره یک محصول به این ارزانی شگفت زده شوید؛ خصوصا وقتی از یک برند بی نام و نشان مانند Triopo باشد.

تنها تفاوت قابل توجه بین این برند و برند های به نام و گرانی مثل Nikon و Canon وجود دارد, دو چیز است:

همگام سازی و همسان سازی سریع با دوربین.

عکاسان جدید اغلب با این ویژگی ها وسوسه میشوند که فلاش های گران قیمت را خریداری کنند, اما من به شما پیشنهاد میکنم که به این تصمیم برای خرید خود اعتماد کنید. همگام سازی سریع به عکاس این اجازه را میدهد که بر سرعت همگام سازی فلاش از سرعت شاتر تقریبا ۱/۲۰۰ غلبه کند. در کل, شما نمیتوانید از یک فلاش زمانی که سرعت شاتر شما بیشتر از ۱/۲۰۰ باشد,

استفاده کنید. همگام سازی سریع این را تا حدی برطرف میکند, اما خروجی فلاش به طرز چشم گیری کاهش می یابد. شما عکاسی را همانطور که مطالعه میکنید, یاد میگیرید, اگرچه, فلاش بر سرعت شاتر شما موثر است. زیرا میتواند سوژه را همانطور که میخواهید فریز کند. تنها نکته جالب در اینجا وقتی است که شما از وسایل ورزشی عکاسی میکنید. در این حالت, شاید شما بخواهید که اسپید لایت ( فلاش رو دوربینی ) های گران Canon یا Nikon را خریداری کنید.

همگام سازی سریع با دوربین به اسپیدلایت (فلاش رو دوربینی) اجازه میدهد که اطلاعات را از دوربین بگیرد واز این اطلاعات برای تنظیم اتوماتیک قدرت فلاش خروجی استفاده کند. به نظر فوق العاده میرسد, اما در واقع من این را سخت میدانم. به این دلیل که هر گونه تغییر جزیی در ترکیب شما, قدرت فلاش تغییر میکند! این میتواند خیلی اذیت کننده باشد وهمچنین, فلاش هوش ندارد؛ تمام چیزی که میتواند انجام دهد این است که قدرت فلاش را در جایی که قرار دارد, تنظیم میکند. شما برای گرفتن اثر خلاقانه نیاز به تنظیم آن دارید, و اگر شما بخواهید به هر دلیلی قدرت فلاش را تغییر دهید, چه دلیلی دارد که به اسپیدلایت(فلاش رو دوربینی) اجازه تنظیم خودکار بدهید؟

خیر, من هیچ دوستی در شرکت Triopo ندارم و برای آن کمپانی کار نمیکنم. حقیقت این این است که آنها یک محصول با دوام و مناسب تولید می کنند. من این را خیلی دوست دارم و مایلم که ریسک این را که شما برای همیشه از من بدتان بیاید برای اینکه آن را دوست ندارید, بپذیرم. جداَ, یک TR-985 بخرید و برای همیشه عکاسی خود را تغییر دهید, سریع تر از هر ابزار دیگه که تاحالا تجربه کرده اید.

هولدر چتر برای اسپیدلایت

هولدر چتر برای اسپیدلایت از ابزارهای مکمل فلاش های عکاسی و از ملزومات معقوله فیلمبرداری و عکاسی می باشد و نقش مثر و مهمی در این زمینه دارد این شرکت انتخاب های خوب و مناسبی متناسب با نیاز دست اندرکاران این صنعت پیش روی شما قرار می دهد تا شما محصول موردنظر خود را انتخاب کنید.

اسپید لایت ها  فلاش های روی دوربینی