وارنا بلغارستان

شهر وارنا یک جواهر در ساحل دریای سیاه بلغارستان است و سومین شهر بلغارستان و پایتخت دریایی این کشور است. شهر وارنا جالب ترین شهر است و جهانگردان بسیاری در ساحل دریای سیاه می آیند. این شهر با تاریخی که هنوز کاملا مدرن است ترکیبی از بندر، پایگاه دریایی و رفت و آمد مکرر ساحلی، دارد که این مکان را برای چند روز دور شدن از خانه جذاب کرده است .در مرکز شهر بزرگترین مجتمع حمام رومی بلغارستان و بهترین موزه باستان شناسی آن، و همچنین یک صحنه فرهنگی و رستوران پر جنب و جوش وجود دارد. شهر همچنین یک پایگاه ایده آل برای سفرهای روزانه به ساحل است.

وارنا بلغارستان -مراکز خرید وارنا-دریاچه وارنا -دیدنی های وارنا -دیدنی های بلغارستان

بزرگترین حمام رومی در امپراطوری، در قلب بخش فرهنگی شهر یافت می شود، در حالی که موزه باستان شناسی قدیمی ترین گنجینه های طلای جهان را شامل می شود، که جواهر وطلا دارای ساختاری  پیچیده است که از سال 1972 میلادی تا 5000 سال قبل از میلاد کشف شد ه اند.

در مرکز این شهر ساختمان های درخشانی وجود دارد که در اواخر قرن بیستم، در حالت های گوناگونی از زرق و برق خیره کننده، با ساختارهای ویژه ای ،ساخته شده اند.

وارنا بلغارستان -مراکز خرید وارنا-دریاچه وارنا -دیدنی های وارنا -دیدنی های بلغارستان

وارنا یک شهر تفریحی ساحلی در دریای سیاه بلغارستان، در کنار ساحل طلایی، سنت کنستانتین و آلبنا استاستفاده از واژه طلا برای وارنا ، بخاطر طلا و نقره  6 هزار ساله ای است که کشف شده ودر یک ناحیه نجومی در داخل موزه باستان شناسی، همراه با آثار باستانی یونانی، رومی و عثمانی نمایش داده می شود.

وارنا بلغارستان -مراکز خرید وارنا-دریاچه وارنا -دیدنی های وارنا -دیدنی های بلغارستان

شهر وارنا واقع در 470 کیلومتری شرق صوفیه دارای جمعیت 314 539 است و در خلیج وارنا واقع شده است.. وارنا بزرگترین شهر در ساحل دریای سیاه بلغارستان است. شهر مانند آمفی تئاتر و یک منحنی در خلیج وارنا است. این است که توسط بسیاری از باغ ها، تاکستان ها و گیاهان برگزیده احاطه شده است. تقریبا کل قلمرو با خانه های خصوصی و مزارع کوچک اشغال شده است. این شهر یک مرکز اداری منطقه ای است. شهر وارنا دارای قدمت بسیار طولانی می باشد.
در قرن ششم قبل از میلاد یک پلیس یونانی که توسط مستعمره نشینان و مهاجران در این کشور ساکن شده بود تحت نام Odessos ظاهر شد. شهر تبدیل به یک کلنی ماهیگیری و کشاورزی شد و بعدها در قرن 5 قبل از میلاد تبدیل به یک مرکز واقعی تجارت شد.

وارنا بلغارستان -مراکز خرید وارنا-دریاچه وارنا -دیدنی های وارنا -دیدنی های بلغارستان

کلیسای مادر مقدس به عنوان نشانه ای از پایتخت ساحلی بلغارستان در نظر گرفته شده است. این مکان در مرکز شهر در سراسر کوچه تئاتر کشیده شده است. استاد بازسازی در شیوه معماری پترزبورگ کلیسا را ​​در سال 1866 ساخته است.

باغ پارک دریایی یکی دیگر ازدیدنی های وارنا است. این مکان ساخته ی قرن نوزدهم است که در نهایت در سال 1908 تکمیل شد. در آن زمان ایده برای قرار دادن بیست چهره برجسته در برخی از قسمت های این باغ پذیرفته شد. امروزه یک آمفی تئاتر، سایت نجومی، با یک رصدخانه، سیاره ای و یک برج و زمین هایی بازی برای کودکان، و یک کانال کوچک که افراد می توانند در آن قایقرانی کنند وهمچنین یک استخر برای چرخ های آب و باغ وحش در این پارک وجود دارد.

وارنا بلغارستان -مراکز خرید وارنا-دریاچه وارنا -دیدنی های وارنا -دیدنی های بلغارستان
تئاتر درهوای آزاد یک مکان است که در آن فعالیت های مختلفی صورت می گیرد.که  شامل اجرای موسیقی، رقابت بین المللی باله است. حمام های مرکزی دریا و ساحل در زیر پارک باغ دریا واقع شده اند. آنها در آغاز قرن بیستم ساخته شده و با کلینیک آب و گل و گیاه ، چند رستوران و باشگاه های دیسکو مجهز شده اند. بنای روسیه در پارک Primorski است. این بنا به افتخار سربازان روسی که در جنگ و آزادی در وارنا جان سپردند، ساخته شد.

وارنا بلغارستان -مراکز خرید وارنا-دریاچه وارنا -دیدنی های وارنا -دیدنی های بلغارستان

مجتمع جشنواره در مقابل درب ورودی پارک باغ دریا است. این یک ساختمان مدرن از آلومینیوم، سنگ و شیشه است. بسیاری از نمایشگاه ها و جشنواره ها در اینجا برگزار می شود و همچنین نمایش های باله و تئاتر. کاخ ورزش در بزرگراه بین سنت کنستانتین و آلبنا واقع شده است. مسابقات در بیش از 30 بازی ورزشی برگزار می شود؛ در این میان نمایشگاه ها نیزبرگزار می شود و کنسرت و برنامه ها نیز اجرا می شوند.

دلفیناریوم (نمایشگاه) یکی از جاذبه های مورد علاقه برای کودکان و مهمانان شهر وارنا است. اجرای منظم دلفین ها هوشمندانه است. تغذیه دلفین ها و گرفتن عکس مجاز است.

وارنا بلغارستان -مراکز خرید وارنا-دریاچه وارنا -دیدنی های وارنا -دیدنی های بلغارستان
موزه ملی احیای در یک ساختمان از سال 1861 قرار دارد که به عنوان یک بنای فرهنگی اعلام شد. شهروندان و محققان میهنی، نمایشگاه موزه در سال 1959 را سازماندهی کرده و بارها غنی شده و گسترش یافته است. ترتیب اصلی کلیسای سنت میشائیل می تواند در طبقه ی پایین دیده شود. یک نمایشگاه برای بیان روشن بینی مذهبی و استقلال ملی و جنگ های حماسی در دوران جنگ آزاد سازی روسیه و ترکیه را ساخته شده است.

موزه پزشکی تنها در شبه جزیره بالکان وجود دارد. گیاهان دارویی در این موزه نمایش داده شده اند، و همچنین ابزارهای جراحی و سایر ابزار های پزشکی و لباس های مورد استفاده در زمان های قدیم تا کنون. این موزه در سال 1869 به عنوان یک بیمارستان خصوصی با یک موزه کوچک تاسیس شد.

وارنا بلغارستان -مراکز خرید وارنا-دریاچه وارنا -دیدنی های وارنا -دیدنی های بلغارستان

موزه هنر و تاریخ وارنا مجموعه ای فوق العاده غنی دارد، یکی از نمایشگاه های آن، گنجینه طلا وارنا است که از 6000 سال پیش قدمت دارد و قدیمی ترین طلا پردازش شده در جهان را داراست. در قبرستان قدیم مقبره متعلق به دوران Halcolith یافت شد. در یکی از آنها بیش از 3000 مقاله طلایی (ویژگی های دولتی، جواهرات، تزئینات، و غیره) یافت شد که جمعا 6 کیلوگرم وزن داشتند.

سریع ترین راه برای رسیدن به وارنا توسط هواپیما است، 50 دقیقه از صوفیه به وارنا فاصله است. فرودگاه وارنا در طول سال فعالیت دارد. هواپیما در هر دو جهت 6 یا 7 بار در روز در طول تابستان پرواز می کند. وارنا به تمام خطوط راه آهن اصلی کشور متصل است.

اتوبوس برای همه مقصدی در کشور از جمله صوفیه وجود دارد. اتوبوس ها به آتن و استانبول سفر می کنند و همچنین به برخی از شهرهای اروپای مرکزی و شرقی سفر می کنند. حمل و نقل عمومی وارنا بیش از 60 خط اتوبوس ارائه می دهد که به مقصد های مختلف سفر می کنند. برخی از اتوبوس ها به استراحتگاه های نزدیک (20 کیلومتر از شهر) سفر می کنند. در این شهر نیز اتوبوس های ترمینال وجود دارد.

وارنا بلغارستان -مراکز خرید وارنا-دریاچه وارنا -دیدنی های وارنا -دیدنی های بلغارستان

روستای معروف وینیتسا در 10 کیلومتری شمال شرق وارنا قرار دارد. این یک مکان مورد علاقه است که شهروندان وارنا اغلب به پیکنیک یا پیاده روی میپردازند، همچنین توسط بسیاری از گردشگران بازدید شده است.

Cape Galata بسیار جذاب برای بسیاری از گردشگران است که به دنبال تنهایی در طبیعت هستند. این در بخش دورافتاده گالاتا واقع شده است. چمنزارهای وسیعی در میان چشمه های آب طبیعی وجود دارد و سنگ های مناسب برای ماهیگیری و پرورش ماهینیز دز این مکان دیده می شود.

پل Asparouh مرکز شهر را با مراکز مسکونی Asparouhovo و Galata متصل می کند. طولانی ترین پل در بلغارستان است و کار بر روی آن هنوز ادامه دارد. در انجا باشگاه محلی برای ورزشهای زیادی سازماندهی شده است. در اطراف پل آسپورخ ، می توان از آثار حصار آسپورخ دیده شده است. حاکم بزرگ بلغاری آنها را 13 قرن پیش ساخته بود تا در برابر حملات ناوگان بیزانس مقاومت کند.

در جنوب دریاچه وارنا، می توان از هیل ژاناوار بازدید کرد. یک کلیسا از دوره مسیحی اولیه در اینجا ساخته شده است. از قرن ششم، به منظور مقاومت در برابر حملات قبیله ایوار، وجود دارد.