بلیط هواپیمای لنکاوی

جزیره ای زیبا و جذاب در مالزی که مقصد گردشگری محبوب در  بین مسافران و گردشگران است . لنکاوی در واقع مجمع الجزایر لنکاوی است که اه صورتی تقریبی از صد جزیره تشکیل شده است. به همین دلیل است که بلیط هواپیمای لنکاوی در بسیاری از تور ها و آژانس های مسافرتی به فروش می رسد. لنکاوی را در زبان محاوره مالایی و محلی مالزی با معنی عقاب قهوه ای شناخته می شود.  با تهیه بلیط لنکاوی می توانید لحظاتی فراموش نشدنی را در این شهر تجربه کنید .

آشنایی با شهر لنکاوی

نفرین ماهسوری یکی از افسانه هایی است که با این جزیره ها همواره همراه است . در واقع نفرین زنی با اسم “ماهسوری” است که به مدت دو قرن مردم جزیره را در بر گرفته است . در اوایل 1900  لنکاوی در استسما انگلستان بود ، اما در دوران جنگ جهانی دوم ، تایلند تا حدودی  استقلال لنکاوی کسب کرد ، اما با گذشت زمان در اواسط 1900 منطقه کماکان جزء مستعمره‌ های بریتانیا به شمار می آمد .  نخستین بومیان منطقه علاوه‌ بر ماهیگیری ، ملوان هم بودند که این ملوان ها اکثراً دزدان دریایی بودند و از اهالی جنوبی‌ترین شبه‌ جزیره مالایا به شمار می آمدند . به همین دلیل است که لنکاوی در تاریخ در بین مردم به سکونتگاه دزدان دریایی شهرت دارد  اما در سال‌های ۱۹۴۶-۱۹۴۵ بریتانیا تقریبا موفق شد تا جزیره را از وجود دزدان دریایی پاک کند .

  • زبان رسمی: مالایی
  • واحد پول: رینگیت
  • کد کشور: +۶۰
  • اختلاف ساعت با تهران: ۴ ساعت و نیم از تهران جلوتر است.
  • شماره‌های اضطراری:
  • پلیس و آمبولانس: ۹۹۹
  • آتش‌نشانی و امداد و نجات ۹۹۴
  • فرودگاه‌های بین‌المللی: فرودگاه بین المللی لنکاوی

آشنایی با شهر لنکاوی

وضعیت آب و هوایی لنکاوی

 موقعیت جغرافیایی و محصور شدن لنکاوی با سرزمین های مالزی دلیل آب و هوای معتدل و گرم این مناطق می باشد. در روز های گرم سال دمای هوا به ۳۱ تا ۳۴ درجه سانتی‌گراد هم می رسد و در روز های سرد سال نیز میانگین دمای هوا بین ۲۳ تا ۲۴ درجه سانتی‌گراد می‌ باشد. با تهیه بلیط هواپیمای لنکاوی می توانید از آب وهوای معتدل این جزایر لذت ببرید .

بهترین زمان سفر به لنکاوی

اغلب اوقات شرایط آب و هوایی مساعد و معتدلی در این جزایر حاکم است به همین دلیل چندان تفاوتی ندارد که در چه فصلی قصد سفر به لنکاوی را دارید ، فصل های سیزن در ماه های ژانویه تا مارس بهترین فصل ها برای سفر به این مجمع الجزایر است؛ در واقع این ماه ها در لنکاوی فصل داغ برای مسافران به شمار می رود و اغلب تور ها و بلیط هواپیمای لنکاوی برای این ماه هاست و به همین علت مسافران زیادی در این زمان به این شهر سفر می کنند. برای تجربه آب و هوای عالی در این ماه ها بلیط هواپیمای لنکاوی را تهیه کنید .

فرودگاه های بین المللی لنکاوی

فرودگاه بین المللی لنکاوی (IATA: LGK, ICAO: WMKL)  در جزیره ی بدون گمرک لنکاوی در ایالت کداح مالزی واقع شده است . این فرودگاه بین المللی در پادانگ ماتسیرات (Padang Matsirat) قرار دارد که در 25 دقیقه ای  مرکز شهر کواه (Kuah) قرار دارد. مدت زمان پرواز از کوالالامپور به این فرودگاه یک ساعت است.

 یکی از مکان های برگزاری نمایشگاه بین المللی دریایی و فضایی لنکاوی (LIMA)  است ؛  رویداد های بین المللی برای صنعت هوانوردی و هوافضا در این نمایشگاه ها برگزار می شود که برای عموم آزاد است و با تهیه بلیط هواپیمای لنکاوی می توانید از این نمایشگاه ها دیدن کنید.

فرودگاه های بین المللی لنکاوی

مدارک لازم برای خرید بلیط هواپیمای لنکاوی

  • پاسپورتی که تاریخ انقضاش حداقل سه ماه بعد از پایان سفرتون باشه
  • شناسنامه
  • فرم ویزای مالزی بصورت کاغذی و یا آنلاین پر کرده و ارسال کنید. در این فرم سوالاتی مربوط به مسافر و هدف سفرش وجود دارد.
  • مدارکی دال بر دانشجو و یا شاغل بودن فرد در کشور خود را باید ارائه دهید .
  • مدارک نشان دهنده توانایی مالی مثل حساب بانکی، سند ملکی، اوراق سهام و … .
  • عکس دیجیتالی یا چاپی. سفارتخونه ها معمولا روی جدید بودن عکس و بدون روتوش بودن اون تاکید دارن.
  • رزرو پرواز رفت و برگشت به کشور و در مواردی خرید بلیط قطعی.
  • دعوتنامه از شخص یا شرکت در کشور مقصد و یا رزرو هتل برای مدت اقامت و در مواردی رزرو قطعی هتل
  • بیمه مسافرتی

قیمت بلیط هواپیمای لنکاوی

قیمت بلیط لنکاوی به مشخصه ها و پارامتر های بسیاری مربوط است که از این پارامتر ها می توان به فصل بلیط لنکاوی  و نوع پرواز بلیط ارزان لنکاوی و یک طرفه و دو طرفه بودن بلیط هواپیمای لنکاوی و در نهایت تعداد روز های بلیط رفت و برگشت بلیط لنکاوی اشاره کرد که همه این المان ها در قیمت بلیط هواپیمای لنکاوی موثر است . قیمت بلیط لنکاوی از 1800000 تومان شروع شده و تا 5800000 هم افزایش  می یابد .

انواع ویزا های کشور مالزی

  • ویزای توریستی : این نوع ویزا برای اتباع ایرانی در فرودگاه مالزی صادر می شود و اعتبار 14 روزه دارد .
  • ویزای اجتماعی : با دعوتنامه شرکت و یا شخصی در مالزی می توانید این ویزا را دریافت کنید و دارای اعتبار بین 2 تا 6 ماه است .
  •  ویزای تحصیلی : فقط جهت تحصیل در مالزی این ویزا صادر می شود و اجازه ی کار ندارید و  این ویزا اعتبار  1 سال دارد ولی امکان تمدید تا پایان دوره تحصیل در مالزی را به شما می دهد.
  • ویزای کاری : این ویزا به 2 صورت ارائه می شود با تاسیس شرکت در مالزی و یا کار در شرکتی که شما را ضمانت کند این ویزا 1 یا 2 ساله صادر می شود و این ویزا امکان کار و تحصیل و خرید و فروش را به شما می دهد.
  • ویزای ترانزیت : زمانی که قصد ورود به مالزی را ندارید و از طریق فرودگاه مالزی می توانید به سفر خود ادامه دهید.

انواع ویزا های کشور مالزی

جاذبه های گردشگری در تور لنکاوی

آبشارهای تلاگا توجو

از جاذبه های لنکاوی می توان به  آبشار های تلاگا توجو اشاره کرد که طرفداران زیادی  دارد و در میان مردم محلی به خانه جن معروف است .این آبشار ها به آبشار های هفت چشمه نیز معروف هستند و  دلیل  این نام گذاری ۷ آبگیر طبیعی متصل به هم است که از ۷ آبشار جدا در گونونگ مات سینکانگ سرچشمه می گیرد.  شنا در آب و یا پیاده روی در شیب تند آبشار از جاذبه هایی است گردشگران را به خود جذب می کند و آن ها بلیط هواپیمای لنکاوی را تهیه می کنند .

میدان عقاب لنکاوی

قبلا گفته شد که به لنکاوی در زبان محلی عقاب قهوه ای نیز می گویند . به همین دلیل  جاذبه ی اصلی  این شهر مسجمه بزرگی از عقاب است که در میدانی در جزیره لنکاوی واقع شده است . از ویژگی های این میدان می توان دریاچه به همراه پل ها ، گذرگاه های مسقف، غذاخوری ها اشاره کرد که همه این ها باعث شده که چشم اندازی زیبا در این میدا به وجود بیاید .برای بازدید از این میدان با شکوه بلیط هواپیمای لنکاوی را تهیه کنید.

  • آدرس: مالزی – لنکاوی Kuah Jetty، Kedah

مجموعه  Art In Paradise

بامزه ترین و باحال ترین جاذبه ی جزیره لنکاوی این مجموعه است که گردشگران برای بازدید ار آن بلیط هواپیمای لنکاوی تهیه می کنند . در این مجموعه نقاشی های سه بعدی تهیه شده است که با رفتن به این مجموعه عکس های خاطره انگیز و جالبی را از خود و همراهانتان تهیه کنید. برای بازدید از این مجموعه ویژه بلیط هواپیمای لنکاوی را تهیه کنید .

  • آدرس: مالزی – لنکاوی The Oriental Village ،Burau Ba

پارک تامان لاگندا لنکاوی

 در منطقه ای در نزدیکی کوآجتی این پارک فرم خاص و ویژه ی خود که به صورت سنتی است قرار دارد . یک موزه در فضای باز که رو به اسکله کوآ است در این منطقه وجود دارد ، و در این موزه ۱۷ مجسمه رنگی با الهام از افسانه های لانکاوی قرار داده شده است که با تهیه بلیط لنکاوی می  توانید از این موزه فراموش نشدنی بازدید کنید. این پارک از جاذبه های توریستی و گردشگری محبوب است زیرا قیمت مناسب ورودی این پارک است و به همین دلیل خانواده های زیادی با تور مالزی و تهیه بلیط هواپیمای لنکاوی به این پارک می روند . ساعت کار در این پارک از 9 تا 19 است .

تله کابین لنکاوی

مسافران در ۱۵ دقیقه به بالای کوه مات سینکانگ با تله کابین سفر می کنند که از بالای این کوه می توان جنگل ها، جزیره های کوچک و آبشار های لنکاوی را  به صورت واضح  مشاهده کرد که با تهیه بلیط هواپیمای لنکاوی می توانید از این مناظر زیبا لذت ببرید. در تله کابین شما از روستای اورینتال  شروع به حرکت می کنید در طول این مسیر سکو هایی قرار داده شده است تا از مناظر طبیعی لذت ببرید. با تهیه بلیط هواپیمای لنکاوی از این مناظر زیبا لذت ببرید . در ارتفاعات بالاتر هوا سردتر می شود پس ژاکت همراه خود داشته باشید . با رسیدن به قله ۷۰۸ متری می توانید از هوای تازه استفاده کنید و گشتی در بین فروشنده های سوغاتی بزنید و از روی سکو از مناظر زیبا عکاسی کنید . همه این تجربیات با تهیه بلیط لنکاوی به واقیت می پیوندد .

  • ساعت کار: دوشنبه و سه شنبه ۱۰تا ۱۹ ، چهارشنبه ۱۲ تا ۱۹ ، جمعه و شنبه ۹٫۳۰ تا ۱۹
  • آدرس: مالزی – لنکاوی Oriental Village، Burau Bay

پل هوایی لنکاوی

 یک پل عابر پیاده به طول ۱۲۵ متر که از روی آن می توان آبشارهای گونونگ و توجو و جزایر کوچکی اطراف لانکاوی را مشاهده کرد بسیار هیجان انگیز و غیر قابل باور است اما با تهیه بلیط هواپیمای لنکاوی می توانید از این پل بی نظیر دیدن کنید .این پل ارتفاع ۷۰۰ متر بالاتر از سطح دریا احداث شده است که فقط با ایستگاه آخر تله کابین لانکاوی می توان به آن دسترسی پیدا کرد. این پل ۲۵۰ نفر بصورت همزمان می تواند تحمل کند و دو سکوی مثلثی برای استراحت بازدید کنندگان در اطراف پل قرار داده شده است . برای بازدید از این پل و تله کابین و تجربه لحظات فراموش نشدنی بلیط لنکاوی را تهیه کنید .

  • ساعت کار: دوشنبه و سه شنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۹ ، چهارشنبه از ساعت ۱۲ تا ۱۹ ، پنج شنبه ۱۰ تا ۱۹ ، جمعه و شنبه ۹٫۳۰ تا ۱۹ می باشد.

پل هوایی لنکاوی

دنیای زیر آب لنکاوی

در شهر پانتای سنانگ دنیای زیر آب وجود دارد . این شهر محل زندگی بیش از ۵۰۰ گونه جانوران دریایی مانند فک ها، پنگوئن ها ، فلامینگوها و … است. این تونل ۱۵ متر دارد و در زیر آب که با پیاده روی در زیر آن می‌توانید از نزدیک کوسه ها ، سفره ماهی های بزرگ و لاک پشت های  زیبا و خارق العاده را از نزدیک بازدید کرد و همه این ها فقط و فقط با تهیه بلیط هواپیمای لنکاوی اتفاق می افتد . یک نکته قابل توجه این است که این منطقه تا فرودگاه بین المللی لانکاوی فقط ۱۵ دقیقه با ماشین فاصله دارد . با بلیط لنکاوی می توانید خیل راحت و آسان از این تونل زیر آب دیدن کنید .

  • ساعت کار: دوشنبه  تا جمعه : ۹٫۳۰ تا ۱۸٫۳۰ و جمعه تا یکشنبه : ۹٫۳۰ تا ۲۲٫۳۰٫
  • ورودی برای بزرگسالان ۴۰ رینگیت و کودکان ۳ تا ۱۲ سال ۳۰ رینگیت است.

سوغاتی های شهر لنکاوی

علاوه بر آرامش فوق العاده این جزایر مراکز خرید زیادی وجود دارد که بدون عوارض گمرکی است که همین امر عامل جذب توریست و افزایش خرید بلیط هواپیمای لنکاوی شده است . تور لنکاوی می تواند جای مناسبی برای افرادی باشد که عاشق خرید هستند و با بلیط لنکاوی می توانید از این مراکز خرید دیدن کنید . از معروف ترین بازار های لنکاوی می توان به بازار Langkawi Night Market  اشاره کرد که می توانید از غذا های خوشمزه و ارزان قیمت این مرکز نیز استفاده کنید .  Langkawi Parade MegaMallنیز از مراکز خرید پر طرفدار لنکاوی است. لنکاوی ، منطقه ای آزاد و معاف از هزینه های گمرک است و بعد از ۴۸ ساعت از اقامت تان می توانید از این مزایا استفاده کنید. با بلیط لنکاوی می توانید از سوغاتی های معروف لنکاوی تهیه کنید.