بلیط هواپیمای مالزی

یکی از کشور های مناسب برای مسافرت در آسیا کشور زیبای مالزی است. برای پرواز به مالزی باید ابتدا بلیط هواپیمای مالزی را خریداری کنید در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی کشور مالزی و خرید بلیط مالزی بپردازیم.

آشنایی با کشور مالزی

کشور مالزی یکی از زیباترین کشورهای آسیایی است که اکثر مردمان آن را مسلمانان تشکیل می دهند و این اشتراک دین می تواند برای گردشگران ایرانی یک مزیت به حساب بیاید. این کشور به دو بخش تقسیم می شود؛ قسمت شبه جزیره مالزی که به آن مالزی غربی و ایالات صباح و ساراواک که به آن مالزی شرقی می گویند. زبان مردم این کشور ملایو، انگلیسی، چینی و هندی است که بخش عمده ی مردم آن را نیز نژادهای ملایو چینی و هندی تشکیل می دهد. با وجود اینکه دین رسمی این کشور مسلمان شافعی است اما پیروان مذاهب دیگر نیز برای انجام آداب و رسوم مذهبی خود از آزادی برخوردارند. برای سفر به این کشور می توانید بلیط هواپیمای مالزی را خریداری کرده و از این کشور دیدن کنید.

آشنایی با کشور مالزی

وضعیت آب و هوای مالزی

کشور مالزی مانند کشور ایران آب و هوای چهار فصل ندارد و تمام سال هوای آن تقریباً یکنواخت ور رو به گرم است. این کشور یکی از پر بارش ترین و شرجی ترین کشورهای آسیا محسوب شده که درجه رطوبت نسبی آن معمولاً 80 درصد و با دمای بین 25-35 درجه می باشد. اما شدت نور خورشید به دلیل وجود باران های موسمی کاسته می شود. البته منطقه ای که در آن اقامت دارید می تواند از این قوانین پیروی نکرده و آب و هوای متفاوت از چیزی که ذکر شد را داشته باشد. معمولاً مناطق پر تعداد کوهستانی در این کشور دارای آب و هوای بهتری نسبت به سایر مناطق هستند.

بهترین زمان سفر به مالزی

مالزی آب و هوای نسبتاً یکنواختی داشته و در همه ی فصل های سال می توانید به این کشور سفر کنید. قیمت بلیط هواپیمای مالزی در فصل های کم تعطیلی تر سال، پایین تر بوده و می توانید برای صرفه جویی در هزینه ها در این فصول به مالزی سفر کنید. اما در حالت کلی برای خرید بلیط مالزی زمان بدی وجود ندارد و در همه ی زمان ها شما می توانید شرایط یکسانی را در این کشور مشاهده کنید.

اطلاعات پرواز و فرودگاه های کشور مالزی

از کشور ایران به مالزی چند پرواز مستقیم وجود داشته که به شهر کوالالامپور هستند و از ایر لاین های ماهان و ایران ایر ارائه می شوند. این پروازها چند روز در هفته انجام شده و در فرودگاه کوالالامپور فرود می آیند. اما شما می توانید از پرواز هایی با یک توقف نیز برای سفر به شهرهای مختلف مالزی استفاده کنید. برای سفر به شهر سیبو می توانید از بعد از سفر از تهران به کوالالامپور از این شهر به سیبو سفر کنید.

برای رفتن به کوالالامپور با استفاده از خرید بلیط هواپیمای مالزی از شرکت هواپیمایی قطر ایر نیز می توانید با داشتن یک توقف در دوحه به کوالالامپور بروید. اگر قصد استفاده از ایر لاین جنوب چین را دارید می توانید با توقفی در پکن به کوالالامپور سفر کنید. شرکت هواپیمایی اتحاد امارات نیز با پروازی با یک توقف در ابوظبی به کوالالامپور می رسد. با استفاده از شرکت هواپیمایی کویت نیز می توانید با توقف در این کشور به کوالالامپور برسید. همچنین بعد از خرید بلیط مالزی و رفتن به شهر کولالامپور، می توانید به شهرهای مختلف مالزی مانند کوپینگ، لنکاوی، پنانگ، میری و بسیاری دیگر از شهرهای مالزی سفر کنید.

در بیشتر شهرهای مالزی فرودگاه وجود داشته و بسیاری از شهرهای آن فرودگاه بین المللی دارد اما معمولاً بلیط هواپیمای مالزی از ایران به فرودگاه کوالالامپور بوده و در این شهر فرود می آیند. این فرودگاه که دارای دو باند موازی است توسط یک آرشیتکت معروف چینی و در سال 1990 طراحی و ساخته شده است. این فرودگاه یکی از بهترین فرودگاه های آسیا بوده و از امکانات نظافتی و رفاهی خوبی بهره مند است. حتی شما می توانید با پرداخت مقداری پول از حمام فرودگاه نیز استفاده کنید. سایر شهرهای مالزی نیز فرودگاه بین المللی دارد که تعدادی از آن ها عبارتند از:

  • فرودگاه سلطان عبدالحلیم
  • فرودگاه ماکالا
  • فرودگاه پنانگ
  • فرودگاه کرته
  • فرودگاه کلوانگ
  • فرودگاه گونگ کداک
  • فرودگاه آرام ای اف باتروورث
  • فرودگاه صحرایی برنام ریور

اطلاعات پرواز و فرودگاه های کشور مالزی

معرفی شرکت های هواپیمایی جهت خرید بلیط هواپیمای مالزی

معمولاً اکثر بلیط های مقصد کشور مالزی در فرودگاه کولالامپور فرود می آیند که پایتخت این کشور است. اکثر پروازهایی که از شرکت های ایرانی نیز انجام می شود به مقصد این شهر می باشد. شرکت هواپیمایی ایران ایر از جمله شرکت هایی است که پرواز مستقیم به کشور مالزی و شهر کولالامپور را در لیست پروازهای خود قرار داده است که می توانید بلیط هواپیمای مالزی را با بهترین قیمت خریداری کنید. شرکت ایرانی دیگری که به کشور مالزی پرواز دارد شرکت هواپیمایی ماهان است و شما می توانید برای سفر با تور مالزی بسته به شرایط خود از این ایر لاین نیز بلیط مالزی را خریداری کنید.

ایر لاین های خارجی نیز در پروازهای غیر مستقیم از ایران به شهرهای مختلف مالزی به چشم می خورند. اولین ایر لاین که به آن اشاره می کنیم یک شرکت هواپیمایی مالزیایی به نام ایر آسیا است. این شرکت چند سالی است که پروازهایی به مسیر مالزی و شهر کوالالامپور برقرار کرده است. شرکت هواپیمایی امارات ایرلاین نیز پروازی غیر مستقیم به این شهر دارد. با خرید بلیط هواپیمای مالزی از این ایر لاین، یک توقف در دبی داشته و سپس از آنجا به مالزی پرواز خواهید کرد. شرکت هواپیمایی الاتحاد با توقف در ابوظبی و شرکت هواپیمایی قطر ایر نیز با توقف در دوحه قطر، از سایر ایر لاین هایی هستند که بلیط مالزی را ارائه می دهند.

بهترین زمان برای رزرو بلیط مالزی

قیمت بلیط های خارجی معمولاً چند هفته به پرواز افزایش یافته یا ممکن است جاهای خالی پروازها به اتمام برسد. بنابراین معمولاً پیشنهاد می شود برای رزرو بلیط هواپیمای ارزان مالزی و در کل بلیط های خارجی حداقل بین دو تا سه ماه جلوتر اقدام کنید تا بعداً دچار مشکل نشوید و برنامه های شما به هم نریزد. البته معمولاً اگر جای خالی در پرواز باقی مانده باشد در صورتی که برنامه خاصی ندارید می توانید بلیط مالزی را چند ساعت قبل از پرواز و احتمالاً با قیمت کمتری خریداری کنید.

مدارک مورد نیاز برای خرید بلیط هواپیمای مالزی

مدرک مهم هنگام رزرو بلیط هواپیمای مالزی و پرواز، فیش پرداخت عوارض خروج از کشور است. برای پرداخت این عوارض شما می توانید از شعبه بانک ملی موجود در فرودگاه امام خمینی استفاده کنید. اما پیشنهاد ما این است که پیش از مراجعه به فرودگاه آن را پرداخت کنید زیرا به دلیل شلوغی این شعبه حتی امکان از دست دادن پرواز نیز وجود دارد. مشخصات شخصی و گذرنامه ای برای هر نوع بلیط و رمز دوم کارت بانکی در صورت قصد خرید اینترنتی بلیط مالزی نیز ضروری هستند. توجه کنید که برای هر سفر خارجی شما به گذرنامه ای که حداقل 6 ماه تا پایان اعتبار آن باقی مانده باشد نیاز دارید.

مدارک مورد نیاز برای خرید بلیط هواپیمای مالزی

قیمت بلیط هواپیمای مالزی در فصل های مختلف سال

قیمت بلیط هواپیمای مالزی با توجه به نوع پرواز و مستقیم یا غیر مستقیم بودن آن و البته شرکت هوایی ارائه دهنده پرواز ممکن است متغیر باشد. هر پرواز دارای کیفت و کلاس متفاوت است و هر چه کیفیت خدمات ارائه شده در پرواز و امکانات هواپیما بیشتر باشد قیمت بلیط نیز به نسبت بالاتر می رود. برای اطلاع از قیمت بلیط مالزی می توانید از سایت ما استفاده کنید.

قیمت بلیط هواپیمای مالزی در فصل بهار و تابستان

بلیط هایی که از ایران به مقصد کشورهای خارجی انجام می شود معمولاً در این فصول است. به علت بیشتر بودن تعطیلات و آزاد بودن وقت، افراد بیشتری تقاضای مسافرت و رزرو بلیط مالزی در فصل های بهار و تابستان را دارند. در نتیجه قیمت بلیط ها در این فصول معمولاً بیشتر از سایر روزهای سال است.

قیمت بلیط هواپیمای مالزی در فصل پاییز و زمستان

در فصل های زمستان و پاییز به علت کمتر بودن وقت مسافرت افراد، تعداد زیادی درخواست مسافرت های خارجی را نداشته و به همین دلیل قیمت پروازهای خارجی پایین تر بوده و از قیمت بهتری برخوردار است. اگر شما شغل دولتی نبوده و فرزند محصل ندارید می توانید در این فصل بلیط هواپیمای مالزی را رزرو کنید.

قیمت بلیط هواپیمای مالزی در فصل پاییز و زمستان

نکات مهم به هنگام خرید بلیط مالزی

شما برای خرید بلیط هواپیمای مالزی و سفر به این کشور یا هر کشور دیگری باید ابتدا از وسایلی که حمل آن ها ممنوع است اطلاع داشته و توجه کنید که آن ها را به همراه نداشته باشید تا دچار مشکل نشوید. در زیر به چند نمونه از مواردی که حمل آن ها در اکثر فرودگاه های بین المللی ممنوع است اشاره می کنیم.

  • به همراه نداشتن انواع داروی کدئین دار، آرام بخش، خواب آور و قرص های اعصاب بدون نسخه ی پزشک یا بیشتر از تعدادی که پزشک داخل نسخه ذکر کرده است، در فرودگاه های بین المللی ممنوع است.
  • سیگار کشیدن را کنار بگذارید.
  • بهتر است سه ساعت پیش از ساعت بلیط هواپیمای مالزی و پرواز در فرودگاه حاضر باشید.
  • ابتدا از عدم ممنوعیت عکس برداری در مکان های گردشگری و عمومی مطلع شوید و سپس برای این کار اقدام کنید.
  • از حمل مواد اسیدی مانند آبلیمو و سرکه و وسایل آتش زا، اسپری هایی مانند تافت و اسپری های خوشبو کننده، وسایل دفاع شخصی مانند گاز اشک آور و … به فرودگاه جداً خودداری کنید.
  • از میزان حمل بار استاندارد (که معمولاً 30 کیلو می باشد) اطلاع حاصل کرده و بر اساس آن بار سفر را ببندید.
  • همچنین وسایلی مانند انواع سلاح اسباب بازی، ابزارهایی مانند پیچ گوشتی، آچار، چکش، سیم، طناب، اشیاء تیز و برنده مانند تیغ موکت بری، شیشه، چاقو، قیچی و ناخن گیر را همراه با خود به داخل هواپیما نبرده و در صورت ضرورت، در چمدان خود جای دهید و تحویل قسمت بار بدهید.

اقامت در هتل های کشور مالزی

مهم ترین هزینه بعد از خرید بلیط هواپیمای چارتر مالزی اقامت در این شهر است. اقامت در مالزی می تواند اقامت کم هزینه و مطبوعی باشد. خوراک و غذا در این کشور به علت ازدیاد منابع از قیمت مناسبی بر خوردار بوده و هزینه ی بالایی را برای گردشگران به همراه نخواهد داشت. هتل های بسیار لوکس و مناسبی در این کشور وجود دارد که به نسبت بسیاری از کشورهای دیگر از قیمت پایین تری نسبت به امکانات آن برخوردار است. هزینه ی حمل و نقل شهری نیز در این کشور بالا نبوده و تاکسی های درون شهری قیمت بالایی ندارند اما از کیفیت بالا و پاکیزگی زیادی برخوردار نیستند. در کل اقامت در این کشور برای گردشگران زیاد هزینه بردار نخواهد بود.

بعد از خرید بلیط مالزی و سفر به آن باید نکاتی را رعایت کنید تا سفر امن و بدون خطری داشته باشید. اولین نکته ای که باید بدانید این است که مالزی تا چند ساله گذشته کشور امنی بوده است اما در چند سال اخیر حمله های گروهک های تندرو باعث کمتر شدن امنیت این کشور شده است. البته مقدار این حمله ها تا حدی نیست که باعث نگرانی و ترس شود. صرفاً حواس جمع شما در این سفر می تواند کافی باشد. برای دوری از این حملات بهتر است شما هتل و محل سکونت خود را در مکان های شناخته شده شهر انتخاب کنید.

  • مراقب سرقت هایی که ازمسافران با پرت کردن حواس آن ها می شود بوده و از وسایل خود مانند پول و کیف و موبایل در هنگام گردش در شهر و خرید به خوبی مراقبت کنید.
  • از روش های کلاهبرداری جدید که در کشور ما نیز رایج شده مانند درخواست دریافت وجه و قول بازگشت آن همراه با جایزه، آگاه بوده و دوری کنید.
  • در هنگام خرید با کارت های اعتباری مراقب باشید تا مورد کلاهبرداری ها قرار نگیرید.
  • در کشور مالزی حمل مواد مخدر جریمه های سنگینی دارد که ممکن است افرادی که به این کشور مسافرت می کنند از این جریمه ها بی اطلاع بوده و اقدام به حمل آن کنند.
  • هر زمانی که شما مظنون به مصرف مواد مخدر باشید از شما آزمایش گرفته می شود. پس اگر این آزمایش را انجام داده اید جواب آن را به همراه داشته باشید.
  • این کشور یک کشور مسلمان است که بعد از خرید بلیط هواپیمای مالزی و سفر به این کشور حتماً به آداب و رسوم آن احترام گذاشته و هتک حرمت انجام ندهید.
  • در مالزی اگر محکوم به جرمی باشید تمام دوران محکومیت خود را باید در این کشور گذرانده و قانون انتقال محکومین بین دو کشور وجود ندارد.
  • بهتر است هنگام اقدام برای رزرو بلیط مالزی و سفر به این کشور بیمه نامه مسافرتی همراه داشته تا در صورت بروز بیماری های ناگهانی هزینه های شما کاهش پیدا کند.

اقامت در هتل های کشور مالزی

جاذبه های دیدنی و تفریحی کشور مالزی

کشور مالزی یکی از کشورهایی است که دارای جاذبه های فراوانی برای گردشگران می باشد و به همین دلیل گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند. بیشتر محبوبیت مالزی به دلیل وجود مساجد و معابد زیبا و جالب آن است که آن هم نشئت گرفته از فرهنگ و آداب دینی مردم این کشور است. در ادامه به چند نمونه از این جاذبه ها اشاره می کنیم که بعد از خرید بلیط هواپیمای مالزی و سفر به این کشور می توانید از آن ها دیدن کنید:

تپه کنتینگ های لند مالزی

بلندی های گنتینگ که تپه های اقامتی نیز می باشند مکانی پر از هتل های بزرگ و زیباست و جاذبه های گردشگری و تفریحی فراوانی را در خود جای داده است که با خرید بلیط هواپیمای مالزی و سفر به این کشور می توانید از این مکان دیدن کنید. جالب است که شما برای رسیدن به این بلندی ها باید از یک تفریح دیگر به نام تله کابین استفاده کنید.

برج های دو قلو پتروناس مالزی

این دو برج که از بلندترین برج های دو قلوی جهان هستند از نمادهای جدید شهر کوالالامپور نام برده می شوند. شما با ایستادن در بلندترین نقطه ی این برج می توانید نمای زیبایی از شهر را مشاهده کرده و لذت ببرید.

مسجد مالاکا مالزی

این معبد از زیباترین بناهای مذهبی این کشور است و در لحظات بالا آمدن آب در اطراف این مسجد تصور شناور بودن آن در آب را به بازدید کننده القا می کند.