بلیط هواپیمای دوشنبه

اگر می خواهید به دوشنبه سفر کنید، لازم است که بلیط هواپیمای دوشنبه را تهیه کنید، در این مقاله قصد داریم به ارائه اطلاعاتی در مورد بلیط دوشنبه بپردازیم، دوشنبه پایتخت تاجیکستان از شهرهایی است که معمولا مسافران زیادی از ایران به آن سفر می کنند، دوشنبه از لحاظ فرهنگ و اجرای سنت ها شباهت نزدیکی به ایران دارد، در این شهر می توانید یک سفر آرام را تجربه کنید و از نزدیک با مردم مهمان نواز این شهر ارتباط برقرار کنید، زبان دوشنبه فارسی تاجیکی است و بسیار نزدیک به فارسی ایرانی است و برقراری ارتباط با مردم تاجیکستان به راحتی امکانپذیر است، در این مقاله علاوه بر این که اطلاعاتی را در مورد بلیط هواپیمای دوشنبه ارائه خواهیم داد سایر اطلاعات لازم را نیز در مورد سفر به این شهر در اختیار شما قرار خواهیم داد.

آشنایی با شهر دوشنبه

اگر بلیط هواپیمای دوشنبه را تهیه کرده اید و یا می خواهید تهیه کنید، بهتر است که از قبل اطلاعاتی را در مورد این شهر بدست آورید تا با اطلاعات کامل در دوشنبه حضور پیدا کنید، دوشنبه همان طور که گفته شد پایتخت کشور تاجیکستان و در حدود هشتاد سال پیش یک دهکده کوچک بوده است و علت نامگذاری این شهر بنام دوشنبه این بوده است که در این محل دوشنبه بازار برگزار می گردیده است، دوشنبه در آسیای میانه قرار دارد و اقلیم آن خشک است و طبق آخرین سرشماری انجام شده جمعیت دوشنبه نزدیک هشتصد هزار نفر بوده است.

آشنایی با شهر دوشنبه

دوشنبه دارای دیدنی های فراوانی است این شهر در ایام نوروز محل برگزاری جشنوراه های مختلفی است و در نوروز مسافران زیادی در آن حضور پیدا می کنند، در این شهر می توانید از میدان اسب دوانی، باغ گیاع شناسی، آب های گرم، چشمه معدنی، مهمانسرای قره تاغ و سایر موارد بازدید کنید. هنگامی که به دوشنبه سفر می کنید به نکاتی که گفته می شود توجه کنید تا در سفر مشکل چندانی برای شما پیش نیاید.

  • زبان رسمی در دوشنبه فارسی تاجیکی است.
  • واحد پول در دوشنبه سامانی یا سومونی است
  • پیش شماره تلفن ها در دوشنبه +992 است.
  • شماره پلیس، 02 است.
  • شماره آتش نشانی 01 است.
  • شماره اورژانس 03 است.
  • اختلاف ساعت شهر دوشنبه به تهران یک ساعت و نیم است در واقع یک ساعت و نیم جلوتر است.
  • برای خرید یک بطری آب معدنی 5 سامانی باید بپردازید.
  • برای میل کردن یک فنجان قهوه 13 سامانای باید پرداخته شود.
  • قیمت مک دونالد در دوشنبه تقریبا ارزان است و برای تهیه آن می توانید 27 سامانی بپردازید.

وضعیت آب و هوای دوشنبه

بسیاری از کسانی که به دنبال تهیه بلیط پروازهای داخلی و یا خارجی هستند یا می خواهند بلیط هواپیمای دوشنبه را تهیه کنند، به دنبال این هستند که در مورد آب و هوای مقصد مسافرتی خود اطلاعاتی را به دست آورند، دوشنبه یک شهری کوهستانی است که در حصار خشکی قرار گرفته است، در تاجیکستان و به خصوص شهر دوشنبه شاهد بارش فراوان باران هستیم به همین دلیل داری منابع آب زیاد هم می باشد، در فصل تابستان آب و هوای دوشنبه گرم است و در زمستان نیز شاهد آ ب و هوای معتدلی هستیم، فصل بهار نیز از آب و هوای مساعدی برای یک سفر توریستی برخوردار است.

بهترین زمان سفر به دوشنبه

یکی از مهم ترین نکاتی که باید در همه سفرهای داخلی و خارجی به آن توجه شود این است که چه زمانی برای سفر به مقصد مناسب است، اصولا یکی از عواملی که تعیین کننده زمان سفر می باشد، شرایط آب و هوایی است، از نظر آب و هوایی دوشنبه در اواخر زمستان و بهار آب و هوایی معتدل دارد که می تواند برای سفر بازه زمانی مناسبی باشد، اوج مسافرت به تاجیکستان در عید نوروز است و از آنجا که در این کشور عید نوروز گرامی داشته می شود و جشن های مختلفی برگزار می شود ایام نوروز یک زمان محبوب برای علاقمندان به گردشگری می باشد.

فرودگاه بین المللی دوشنبه

فرودگاه بین المللی دوشنبه (Dushanbe International Airport) یکی از فرودگاه های قدیمی تاجیکستان محسوب می شود که پروازهای زیادی برای آن انجام می پذیرد. کد یاتا: DYU، ایکائو: UTDD می باشد، در سوم سپتامبر 2014 پایانه جدیدی در این فرودگاه تاسیس شد که ظرفیت جابجایی مسافر آن در طول سال 1.5 میلیون نفر می باشد، بر اساس اطلاعاتی که در سایت آمار هوایی درج شده است این فرودگاه دوباند آسفالت به عرض 90 و 27 متر دارد، شرکت های هوایی مختلفی در این فرودگاه فعالیت دارند که از جمله مهم ترین آن ها می توانیم به موارد ذیل اشاره داشته باشیم:

شرکت هواپیمایی پگاسوس اژیا، شرکت هواپیمایی جنوبی چین، شرکت هواپیمایی ایر آستانه، شرکت هواپیمایی اویا ترافیک کمپانی، شرکت هواپیمایی فلای دبی، شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاینز، شرکت هواپیمایی نورداستار، شرکت هواپیمایی هواپیمایی آسمان، شرکت هواپیمایی کام ایر، شرکت هواپیمایی اس ۷ ایرلاینز، شرکت هواپیمایی ازبکستان ایرویز، شرکت هواپیمایی اورال ایرلاینز، شرکت هواپیمایی یوتی ایر اوییشن، شرکت هواپیمایی یامال ایرلاینز و…

فرودگاه بین المللی دوشنبه

معرفی ایرلاین هایی که به شهر دوشنبه پرواز دارند

تعدادی از ایرلاین ها به صورت مستقیم پروازهای رفت و برگشت به دوشنبه پایتخت تاجیکستان دارند، هواپیمایی ایران آسمان Iran Aseman Airlines یکی از این هواپیمایی هاست که در حال حاضر از سوی این ایرلاین پروازها به دوشنبه انجام نمی پذیرد، یکی دیگر از ایرلاین هایی که به تاجیکستان پرواز مستقیم رفت و برگشت دارد هواپیمایی تاجیک ایر Tajik Air Airlines است که در روزهای یکشنبه و چهارشنبه پرواز دارد.

پرواز های رفت به دوشنبه

در هفته به طور کلی دو پرواز رفت به صورت مستقیم از تهران به دوشنبه پایتخت تاجیکستان وجود دارد، که در روزهای یکشنبه و چهارشنبه ساعت 10.40 دقیقه قبل از ظهر از فرودگاه امام خمینی تهران به فرودگاه بین الملی دوشنبه می باشد، مدت زمانی که این پرواز معمولا طول می کشد در حدود دو ساعت و نیم است. این پرواز توسط هواپیمایی تاجیک ایر Tajik Air Airlines است.

پروازهای برگشت به دوشنبه

در هفته به طور کلی دو پرواز برگشت به صورت مستقیم از دوشنبه پایتخت تاجیکستان به تهران وجود دارد، که در روزهای یکشنبه و چهارشنبه ساعت 13.30 ظهر از فرودگاه دوشنبه به فرودگاه امام خمینی تهران می باشد، مدت زمانی که این پرواز معمولا طول می کشد در حدود دو ساعت و نیم است. این پرواز توسط هواپیمایی تاجیک ایر Tajik Air Airlines است. در برخی موارد که تعداد مسافر کم تر یا بیشتر می شود تاجیک ایرلاین این برنامه پروازی را تغییر می دهد ولی برنامه فوق در طول سال برنامه منظمی است.

بلیط هواپیمای دوشنبه

برای سفر به دوشنبه پایتخت تاجیکستان، باید بلیط هواپیمای دوشنبه را تهیه کنید، بلیط دوشنبه برای هواپیما از مبدا تهران به سمت مقصد دوشنبه است، در بلیط دوشنبه اطلاعاتی از جمله ساعت پرواز، روز پرواز، کلاس پرواز، مبدا و مقصد پرواز و … درج شده است که هنگام رزرو بلیط باید به جزئیات آن دقت شود تا مشکلی پیش نیاید، مدت زمان پرواز از تهران به دوشنبه دو ساعت و سی دقیقه است که با توجه به شرایط مختلف از جمله عوامل جوی این زمان متغییر است. فاصله تهران تا دوشنبه ۱۵۶۱٫۸ کیلومتر است.

خرید و رزرو بلیط هواپیمای دوشنبه

اکثر آژانس های مسافرتی بلیط هواپیمای دوشنبه را برای متقاضیان سفر به دوشنبه عرضه می کنند با مراجعه به آن ها می توانید بلیط دوشنبه را تهیه کنید، پیشنهاد ما این است که رزرو بلیط دوشنبه را به صورت آنلاین انجام دهید، رزرو آنلاین بلیط دوشنبه موجب می شود که در کم ترین زمان ممکن بلیط را رزرو کنید و همچنین نیازی به مراجعه حضوری نیست و شما می توانید لحظه به لحظه از تغییرات قیمت بلیط هواپیما ارزان دوشنبه آگاهی پیدا کنید. در سایت ما نیز می توانید به صورت آنلاین رزرو بلیط دوشنبه تاجیکستان را انجام دهید، کافی است از کادر تعبیه شد مبدا تهران و مقصد دوشنبه را انتخاب کنید و بلیط را رزرو کنید و از پرواز به دوشنبه لذت ببرید.

خرید و رزرو بلیط هواپیمای دوشنبه

بهترین زمان رزرو بلیط هواپیمای دوشنبه

یکی از سوال های مهمی که در مورد خرید بلیط هواپیمای دوشنبه پرسیده می شود این است که برای خرید بلیط دوشنبه چه زمانی بهترین زمان است، دلیل پرسش این سوال این است که کم ترین هزینه ممکن برای بلیط دوشنبه پرداخته شود، البته این سوال برای همه پروازهای داخلی و خارجی مطرح است.

یک قاعده کلی وجود دارد که در شرایط عادی برای خرید بلیط دوشنبه و سایر پروازهای خارجی 45 تا 50 روز پیش اقدام شود ولی این برای روزهای عادی است. در برخی از موارد لازم است که بلیط هواپیمای دوشنبه بسیار زودتر از موعد مقرر خریداری شود در زمان های مثل اوج حضور گردشگر و یا ایام تعطیلات لازم است که 5 الی 6 ماه قبل از سفر بلیط دوشنبه رزرو شود.

 در ایام نوروز و ژانویه به سبب تعطیلات مسافران زیادی در دوشتبه حضور دارند اگر می خواهید به دوشنبه سفر داشته باشید به هیچ عنوان خرید بلیط را به روزهای آخر موکول نکنید که مجبور خواهید شد هزینه بیشتری را پرداخت کنید و حتی ممکن است که نتوانید بلیط دوشنبه را تهیه کنید.

مدارک مورد نیاز برای تهیه بلیط هواپیمای دوشنبه

برای خرید بلیط هواپیمای دوشنبه و همچنین بلیط هواپیماهای داخلی و خارجی ممکن است که هنگام رزرو بلیط از شما مدارکی خواسته شود زمانی که شما به صورت حضوری برای خرید بلیط دوشنبه اقدام می کنید امکان دارد از شما کارت ملی و یا شناسنامه خواسته شود، برای خرید آنلاین بلیط دوشنبه نیز داشتن گذرنامه کافی است تا با استفاده از آن بتوانید مشخصات خود و همراهانتان را به صورت دقیق وارد کنید، البته اگر مشخصات گذرنامه را با جزئیات به یاد دارید نیازی به همراه داشتن گذرنامه هم نیست و فقط لازم است که یک کارت بانکی عضو شبکه شتاب با رمز دوم داشته باشید تا بتوانید بلیط هواپیمای دوشنبه را در کم ترین زمان ممکن رزرو کنید.

قیمت بلیط هواپیمای دوشنبه در زمان های مختلفه

برای بلیط هواپیمای دوشنبه نمی توان نرخ ثابتی را در نظر گرفت، قیمت بلیط دوشنبه در بازه های زمانی مختلف تغییر می کند، عوامل بسیاری هستند که در تغییر نرخ بلیط دوشنبه تاثیرگذار هستند، اولا قیمت بلیط پروازهای سیستمی با قیمت بلیط پروازهای چاتری متفاوت است و قیمت بلیط پرواز چارتری معمولا تغییرات زیادی دارد، دوما ایرلاین های مختلفی هستند که برای پرواز به دوشنبه خدمات ارائه می دهند و قیمت ایرلاین ها با توجه به درجه بندی که دارند یکسان نیست، زمان سفر به دوشنبه نیز در تعیین قیمت نهایی بلیط دوشنبه موثر است، در فصلی که در دوشنبه مسافر و گردشگر زیاد است شاهد قیمت بیشتر در بلیط هواپیمای ارزان دوشنبه هستیم در زمان هایی که مسافر کم تر است قیمت بلیط در پایین ترین حد خود قرار دارد، لحظه آخری بودن پرواز، کلاس هواپیما و… نیز از عواملی هستند که در تغییر قیمت نهایی بلیط دوشنبه موثر هستند.

قیمت بلیط هواپیمای دوشنبه در زمان های مختلفه

نکاتی در مورد بلیط هواپیما دوشنبه

در مورد تهیه بلیط هواپیمای دوشنبه توجه به نکاتی لازم است تا بعدا با مشکلی روبه رو نشوید:

  • اگر پرواز شما از نوع چارتری باشد، هنگام خرید بلیط تصمیم قطعی خود را بگیرید، به دلیل این که بلیط های پرواز چارتری قابلیت کنسل شدن ندارند و هزینه ای به شما عودت نخواهد شد.
  • در هنگام رزرو بلیط لحظه آخری دوشنبه به دقت مشخصات خود را وارد کنید و پیش از ثبت نهایی نیز آن را بررسی کنید و در آخر نیزاز بلیط هواپیمای دوشنبه پرینت گرفته و در فرودگاه به همراه داشته باشید و در صورت لزوم ارائه دهید.
  • زمانی که بلیط دوشنبه از طرف ایرلاین لغو شود و یا بیش از دو ساعت تاخیر داشته باشد به منظور دریافت هزینه کنسلی بلیط را به مسئول حاضر در فرودگاه تحویل دهید تا بر روی آن مهر کنسلی زده شود.
  • اگر شما به هر دلیلی تاخیر کردید و به پرواز دوشنبه نرسیدید، بلیط هواپیمای دوشنبه شما باطل خواهد شد و هیچ هزینه ای بابت باطلی به شما پرداخت نخواهد شد.
  • در وارد کردن اطلاعات بلیط دقت لازم را داشته باشید در صورتی که مبدا و مقصد بلیط دوشنبه را اشتباه وارد کنید و بلیط هواپیمای دوشنبه را کنسل کنید مطابق با قوانین کنسلی در مورد عودت وجه عمل می شود.

هزینه های سفر به دوشنبه

اگر می خواهید در یک هتل ارزان قیمت در دوشنبه پایتخت تاجیکستان اقامت داشته باشید می توانید برای یک اتاق دو تخته در حدود 25 الی 40 دلار پرداخت کنید، اگر می خواهید در هتل های خوب اقامت داشته باشید باید مبلغی در حدود 70 الی 150 دلار پرداخت کنید، برای اقامت در هتل های مجلل و لوکس می توانید هزینه ای در حدود 200 تا 350 دلار پرداخت کنید.

دوشنبه تاجیکستان از نظر غذایی تنوع بسیار فراوانی دارد و در این کشور می توانید انواع مختلفی از غذاهای پاکستان، افغانستان و آسیای میانه را میل کنید، تسلط چندین ساله شوروی بر این منطقه موجب شده است که بر فرهنگ آشپزی این منطقه نیز تاثیرات فرهنگ روسی آشکار شود، در رستوران های محلی اگر بخواهید غذا بخورید می توانید با پرداخت یک الی دو دلار این کار را انجام دهید، اگر به دنبال این هستید که در یک رستوران خوب غذا بخورید با پرداخت چیزی در حدود چهار دلار امکانپذیر است، در رستوران های شیک دوشنبه نیز قیمت غذاها بیش از ده دلار می باشد.