بلیط هواپیمای روسیه

روسیه وسیع ترین کشور دنیا است. این کشور دارای فرهنگی غنی است. اکثر مردم می پندارند چون روسیه از نقاط بسیار سرد است مسافران و توریست های کمتری به این کشور سفر می کنند. اما در فصل تابستان شمار زیادی از افراد با تهیه بلیط هواپیمای روسیه این کشور را برای گردش خود انتخاب می کنند. همچنین برای افرادی که به اسکی و تورهای برفی علاقه دارند، روسیه مکان بسیار خوبی خواهد بود. روسیه دارای بزرگترین شبکه حمل و نقل زمینی در دنیا و شلوغ ترین خطوط پروازی جهان است.

آشنایی با کشور روسیه

روسیه کشور وسیعی است که در بین دو قاره اروپا و آسیا قرار گرفته است. وسعت کشور روسیه آن قدر زیاد است که این کشور به عنوان وسیع ترین کشور جهان شناخته شده است. به دلیل اینکه این کشور از آب و هوای سردی برخوردار است کشاورزی در آن به میزان کم صورت می گیرد. در سرشماری که در سال 2015 انجام شد کشور روسیه به عنوان چهارمین کشور پرجمعیت در دنیا محسوب شد. شهر مسکو پایتخت کشور روسیه است و این شهر عنوان بزرگترین شهر در اروپا را دارد. مردم روسیه دارای زبان رسمی روسی هستند. زبان های بلاروس و اوکراینی از دیگر زبان های رایج در کشور روسیه هستند. روبل واحد پول این کشور بوده و دین بیشتر مردم روسیه مسیحیت است و دین سنتی این کشور مسیحیت ارتدکس می باشد.

آشنایی با کشور روسیه

موقعیت جغرافیایی روسیه

کشور روسیه دارای منطقه زمانی است. این کشور دارای محدوده بزرگی از عوامل طبیعی مختلف است. از جمله کشورهای همسایه و هم مرز با کشور روسیه می توان نروژ، لیتوانی، فنلاند، اوکراین، گرجستان، آذربایجان، چین، مغولستان و کره جنوبی را نام برد. روسیه با کشورهای ژاپن و امریکا مرز دریایی دارد. رود ولگا که بزرگترین رود اروپا محسوب می شود  در کشور روسیه جریان دارد. این رود دارای طول 3531 کیلومتر  است.

آب و هوای کشور روسیه

کشور روسیه دارای آب و هوایی با تنوع بالا است. در روسیه آب و هوای مناطق استوایی وجود ندارد. اگر می خواهید برای سفر و گردش خود بلیط هواپیمای روسیه را تهیه کنید بهتر است قبل از سفر از وضعیت آب و هوای این کشور مطلع شوید.

بهترین زمان مناسب سفر به روسیه

اگر در فکر تهیه بلیط هواپیمای روسیه برای سفر به این کشور هستید بهتر است از زمان مناسب برای رفتن به این کشور اطلاع پیدا کنید. معمولا چون روسیه دارای زمستان های بسیار سردی است، در فصل زمستان تعداد افرادی که بلیط سفر به این کشور را تهیه می کنند بسیار کمتر می باشد. زمان مناسبی که برای سفر به روسیه می توان انتخاب کرد فصل تابستان است. اگر بلیط هواپیمای روسیه را در فصل بهار تهیه کنید خواهید دید که در این فصل جشن ها و رویدادهای مختلفی در روسیه برگزار می شود.

روسیه در پاییز دارای فستیوال های مختلف است. در پاییز هوای روسیه ابری بوده و رو به سردی می رود. از دو ماه پیش از آغاز زمستان هوای شهر روسیه سرد شده و با وجود ریزش برف، این کشور محل خوبی برای اسکی و سورتمه سواری خواهد بود.

پس از تهیه بلیط هواپیمای ارزان روسیه با در نظر گرفتن فصلی که سفر خود را انجام می دهید لباس و وسایل مورد نیاز خود را به همراه ببرید. لباس و پوشاک گرم برای زمستان و داشتن بارانی برای بهار و پاییز ضروری خواهد بود. گرمترین روزهای روسیه در ماه های آگوست و جولای است. بنابراین مهمترین تعطیلات این کشور در این ماه ها اتفاق می افتد. در ماه های مارس و آوریل با وجود آب شدن برف ها این کشور برای سفر مناسب نمی باشد.

فرودگاه های بین المللی روسیه

هنگام خرید بلیط روسیه با توجه به ایرلاین انتخاب شده، در یکی از فرودگاه های روسیه فرود خواهید آمد. بهتر است پیش از آن که بلیط هواپیمای روسیه را خریداری کنید درباره فرودگاه های این کشور اطلاعات لازم را به دست آورید تا هنگام سفر به این کشور زمان خود را در فرودگاه ها هدر ندهید. از جمله اطلاعات لازم که باید درباره فرودگاه های این کشور کسب کرد، موقعیت جغرافیایی ، ورودی ها، امکانات، خروجی ها و نزدیکی فرودگاه به شهر می باشد. روسیه دارای یکی از شلوغ ترین خطوط هوایی در دنیا می باشد.

بیشتر پروازهایی که از ایران به سوی روسیه انجام می شود در فرودگاه شرمیتوا به زمین می نشینند. این فرودگاه از مرکز شهر حدود بیست کیلومتر فاصله دارد. فرودگاه شرمیتوا در شهر مسکو قرار دارد این فرودگاه بین المللی در کنار سه فرودگاه بین المللی دیگر که در روسیه از جمله فرودگاه های بزرگ این کشور محسوب می شوند. فرودگاه شرمیتوا در منطقه خیمکی روسیه واقع شده است. فرودگاه شرمیتوا از شمال غربی مرکز مسکو‌ به اندازه 29 کیلومتر مسافت دارد. همچنین این فرودگاه به عنوان قطب اصلی شرکت هواپیمایی آئروفلوت به شمار می آید.

فرودگاه های بین المللی روسیه

معرفی شرکت های هواپیمایی جهت خرید بلیط روسیه

اگر می خواهید بلیط هواپیمای روسیه را برای سفر خود تهیه کنید، لازم است که بدانید کدام شرکت های مختلف پروازی در ایران به سوی کشور روسیه سفر می کنند. برخی از مهمترین شرکت های پروازی که از آن ها می توان بلیط روسیه را خریداری کرد عبارتند از:

  • شرکت هواپیمایی ایران ایر: این شرکت با پرواز های مستقیم به سوی روسیه می رود.
  • شرکت هواپیمایی ماهان: اگر بلیط هواپیمای چارتر روسیه را از این شرکت تهیه کنید می توانید با پرواز مستقیم به مقصد خود برسید.
  • شرکت هواپیمایی ماهان: این شرکت نیز پرواز مستقیم به سوی روسیه دارد.
  • شرکت هواپیمایی ترکیش: این شرکت هواپیمایی از شهرهای تبریز، اصفهان، تهران، مشهد، اهواز و شیراز پرواز انجام داده و بعد از اینکه در استانبول توقف کوتاه انجام داده به سوی روسیه خواهد رفت.
  • شرکت هواپیمایی پگاسوس: این شرکت هم اکنون تنها از شهر تهران پرواز به سوی روسیه را انجام داده و بعد از این که در استانبول توقف کرد به سوی روسیه پرواز می کند.

از دیگر شرکت های هواپیمایی ایران که به سوی روسیه پرواز می کنند و بلیط هواپیمای روسیه را می توان از آن ها تهیه کرد، شرکت ایرفلوت است که پرواز مستقیم به این کشور دارد. برخی از مسیرهای پروازی که ایرانیان برای سفر به روسیه انتخاب می کنند بسیار پر بازدید بوده و از جمله آن ها می توان مسکو روسیه را نام برد. در این مسیر هواپیمایی های ماهان، ایران ایر، تابان و ایرفلوت پرواز مستقیم به سوی مسکو دارند. یکیدیگر از مسیرهای پروازی کشور روسیه که در میان ایرانیان بسیار پر بازدید است و بلیط هواپیمای روسیه در آن پر فروش می باشد، مسیر سنت پترزبورگ است. شرکت ماهان پرواز مستقیم به این مسیر را انجام می دهد.

از دیگر مسیرهای شلوغ پروازی که بلیط هواپیمای روسیه دارد، سوچی می باشد. با خرید بلیط هواپیمای روسیه از شرکت هواپیمایی ماهان می توان پرواز مستقیم به سوی سوچی داشت. اگر می خواهید بلیط هواپیمای ارزان روسیه را برای مسیرهای دیگر تهیه کنید می توانید با مراجعه حضوری یا آنلاین به شرکت های هواپیمایی از وضعیت بلیط روسیه مطلع شوید و این بلیط را تهیه کنید.

قیمت بلیط هواپیمای روسیه

هنگام خریداری بلیط هواپیمای روسیه خواهید دید که قیمت بلیط هواپیمای ارزان روسیه بسیار متنوع می باشد. از جمله مواردی که در نوسان قیمت بلیط روسیه تأثیر دارند، نوع کلاس پروازی، نوع ایرلاین و برخی موارد دیگر هستند.

در کشورمان می توان از ایرلاین های مختلفی که وجود دارند بلیط هواپیمای لحظه آخری روسیه را خریداری کرد. تنوع ایرلاین های مختلف موجب می شود تا مسافران بتوانند با در نظر گرفتن هزینه هایی که قادرند بپردازند، بلیط روسیه را از ایرلاینی که مناسب تر است انتخاب کنند. مسافرانی که می خواهند بلیط هواپیمای روسیه را تهیه کنند انتخاب ایرلاین مورد نظر خود را با توجه به ساعت پرواز، خدمات در طول پرواز، میزان بار مجاز و … انجام می‌دهند. ازطریق ایرلاین های مختلف می توان بلیط هواپیمای ارزان روسیه را برای پرواز مستقیم به این کشور یا به صورت غیر مستقیم و با توقف کوتاه در ترکیه انجام داد. شهرهای مهم روسیه که ایرلاین ها در آن جا توقف می کنند مسکو، سن پترزبورگ و سوچی هستند.

قیمت بلیط هواپیمای روسیه

قیمت بلیط هواپیمای روسیه در فصول مختلف سال

افرادی که می خواهند بلیط روسیه را برای سفر خود تهیه کنند، لازم است که بدانند زمان مناسب برای سفر به روسیه چه موقع است. به دلیل سرمای هوا در روسیه معمولا در زمستان ها از تعداد گردشگران و افرادی که قصد سفر به روسیه را دارند کاسته می شود. لذا در فصل زمستان بلیط هواپیمای روسیه با قیمت کمتری عرضه می شود. معمولا بهترین موقع برای سفر به روسیه فصل تابستان است.  لذا در این فصل قیمت بلیط هواپیمای روسیه بیشتر از مابقی ایام سال است. درفصل پاییز و بهار در روسیه جشنواره و رویداد های گوناگونی برپا می شود که سبب می شود گردشگران زیادی به این کشور سفر کنند. بنابراین قیمت بلیط هواپیمای روسیه در بهار و پاییز نسبت به فصل زمستان بیشتر می باشد.

انواع ویزای روسیه

لازم است مسافرانی که می خواهند بلیط هواپیمای روسیه را خریداری کنند پیش از خریداری بلیط روسیه از انواع ویزاهای این کشور مطلع شوند. مسافران باید در نظر داشته باشند که کدام ویزا برای آن ها مناسب تر است. در سفارت روسیه برای مسافران ایرانی که قصد گرفتن ویزای توریستی روسیه را دارند ویزاهای چهارده روزه و یک ماهه صادر می شود. با گرفتن ویزای توریستی امکان سفر به تمامی شهرهای روسیه برای مسافران ایرانی وجود دارد.

در سفارت روسیه برای ویزاهای چهارده روزه با در نظر گرفتن رزرو هتل و پرواز ویزا صادر می شود لذا لازم است هنگامی که برای ویزای روسیه اقدام می کنید رزرو قطعی هتل خود را برای مدت زمان اقامت در روسیه و همچنین بلیط هواپیمای ارزان قیمت روسیه را برای رفت و برگشت داشته باشید. اگر میزان اقامت مسافر در روسیه کمتر از چهارده روز باشد، ویزای او برای تاریخ هتل و پروازی که رزرو کرده است صادر خواهد شد.

همچنین برای ویزاهای یک ماهه لازم است که متقاضی رزرو قطعی هتل خود را برای دو سوم زمان سفر و همچنین بلیط هواپیمای روسیه را برای رفت و برگشت به هنگام وقت سفارت روسیه ارائه دهد. نکته مهمی که باید مسافران روسیه بدانند این است که پس از اینکه ویزا صادر شد دیگر امکان تغییر زمان ویزا وجود ندارد و مسافران باید پیش از گرفتن ویزا از تاریخ دقیق سفر خود اطمینان پیدا کنند.

ویزای توریستی روسیه

قبل از اینکه بلیط هواپیمای روسیه خریداری شود باید نسبت به گرفتن ویزا اقدام کرد. معمولا بیشترین ویزایی که افراد ایرانی برای رفتن به روسیه می گیرند، ویزای توریستی می باشد. با گرفتن ویزای توریستی برای مسافران امکان گردش و بازدید از جاذبه های کشور روسیه وجود دارد. برای ویزای توریستی مدت زمانی که برای این ویزا در نظر گرفته می شود با توجه به  تاریخ پرواز و مدت زمان اقامت در هتل تعیین می شود. هنگامی که می خواهید ویزای توریستی را تهیه کنید باید دقت کافی را انجام دهید چون دیگر ممکن نیست که اعتبار ویزا را تغییر دهید.

پرداخت هزینه ویزا از مراحل بعدی برای تهیه ویزا می باشد. با در نظر گرفتن مدت زمان ویزا، قیمت آن و زمانی که برای گرفتن آن سپری می شود، قیمت ویزا دارای نرخ های مختلف می باشد. ویزای چهارده روزه دارای قیمت 370 هزار تومان بوده و ویزای چهارده روزه که فوری صادر شود، دارای قیمت580 هزار تومان است. اگر می خواهید ویزای توریستی عادی برای شما صادر شود، باید 430 هزار تومان هزینه کنید.

ویزای توریستی روسیه

نکات مهم در تهیه بلیط روسیه

  • اگر قصد سفر کردن به روسیه را دارید، بلیط روسیه را باید دست کم دو ماه پیش از سفر تهیه کرد تا از مسیرهای مناسب و بلیط های با قیمت ارزان تر بهره برد.
  • بهتر است که بلیط هواپیمای روسیه را بعد از اینکه ویزای این کشور را تهیه کردید، خریداری نمایید چون در برخی موارد کنسل کردن بلیط هواپیمای ارزان روسیه با جرایم زیاد روبه رو می شود.
  • لازم است که بدانید در برخی از آژانس ها امکان رزرو رایگان بلیط روسیه وجود دارد. لذا شما می توانید بدون پرداخت هزینه بلیط هواپیمای روسیه را برای زمان مورد نظر خود رزرو نمایید.
  • بسیاری از آژانس های پروازی در سایت خود امکان ارسال بلیط هواپیمای روسیه را به شهرهای مختلف ایران دارند.

هزینه های سفر به روسیه

اگر بخواهید بلیط هواپیمای روسیه را خریداری کنید پس از سفر به این شهر خواهید دید که هزینه های این شهر تقریبا گران می باشد. مسکو پایتخت کشور روسیه در میان گران ترین شهرهای جهان قرار دارد. در روسیه در همه مکان ها نمی توان از کارت اعتباری استفاده کرد و اکثر مکان ها چک های مسافرتی را قبول نمی کنند. برای بازدید از اکثر مکان های گردشی و موزه ها باید پول نقد پرداخت کرد. به عنوان مثال موزه ارمیتاژ برای بازدید فقط پول نقد قبول می کند، اما برای بازدید از کاخ کرملین می توان از کارت اعتباری استفاده کرد. هزینه وسایل نقلیه در روسیه مانند هواپیما و قطار را باید با پول نقد پرداخت کرد. اگر قصد دارید که هزینه های بلیط روسیه را با کارت اعتباری پرداخت کنید می توانید از پرسنل هتلی که در آن اقامت دارید درخواست کنید که بلیط های درون شهری را برای شما تهیه کنند. در کشور روسیه افراد خارجی که می خواهند از موزه ها و جاذبه های فرهنگی دیدن کنند باید هزینه ای دو برابر نسبت به اهالی این شهر پرداخت کنند. درکشور روسیه هزینه های حمل و نقل با وسایل نقلیه عمومی معمولا زیاد نمی باشد.

هزینه های سفر به روسیه

هزینه رستوران های روسیه

از جمله موارد پر هزینه دیگر که در سفر با تور روسیه خواهید داشت، غذا و نوشیدنی می باشد. در این کشور رستوران هایی که دارای منوی انگلیسی هستند و برای توریست ها و گردشگران می باشند دارای هزینه های بسیار بیشتر نسبت به رستوران های دیگر هستند. اگر می خواهید در سفر به روسیه هزینه کمتری نسبت به مواد غذایی خود بپردازید می توانید از رستوران هایی که اهالی روسیه غذا می خورند، غذای خود را تهیه کنید.

هزینه اقامت در روسیه

با خریداری بلیط هواپیمای روسیه برای سفر خود خواهید دید یکی از قسمت هایی که در سفر شما هزینه بسیار خواهد داشت، هزینه اقامت می باشد. مسکو از جمله شهرهای روسیه است که هزینه اقامت در هتل های آن بسیار بالا می باشد. برای مسافرانی که می خواهند در هتل های ارزان تر اقامت کنند نیز این امکان وجود دارد که در جاهای ارزان تر اقامت کنند اما در این مکان ها نمی توان امکانات عالی و خدمات رفاهی بالا را انتظار داشت. هاستل ها از جمله مکان های ارزان برای اقامت در روسیه هستند. هاستل های این کشور نیز در درجه بندی های مختلفی وجود دارند، اما هزینه هاستل ها بسیار کمتر از هزینه هتل های این کشور است.

از نکات مهمی که در اقامت در روسیه باید به آن توجه داشت این است که در همه مکان ها باید پاسپورت خود را به همراه داشته باشید، برای گردش در شهرهای روسیه از نقشه مترو استفاده کنید. قبل از سفر بهتر است درباره فرهنگ مردم روسیه تحقیق به عمل آورید. برای رفتن به رستوران های این شهر از قبل اطلاع کسب کنید. برای بازدید از امکان دیدنی و موزه ها از قبل  درباره ساعات بازدید پرس و جو کنید.