بلیط هواپیمای سامویی

با تهیه بلیط هواپیمای سامویی به جزیره ای که نزدیک به تایلند است خواهید رفت. در واقع سامویی، سومین جزیره از نظر بزرگی در این کشور است و در سواحل شرقی قرار گرفته است. این جزیره حدود 50 هزار نفر جمعیت دارد و با این حال توریست های فراوانی دارد. در این مقاله به بررسی بلیط هواپیمای سامویی و اطلاعاتی در این زمینه خواهیم پرداخت تا سفر خاطره انگیزی را با تهیه این بلیط برای خود رقم بزنید.

آشنایی با جزیره سامویی

سامویی سواحل بهشتی گونه و زیبایی دارد که دارای صخره های مرجانی هستند. سامویی در تولید نارگیل بسیار قوی است و در این زمینه صنعتی قوی دارد. این شهر هر ساله بیش از 1.5 میلیون نفر گردشگر دارد که از آن دیدن می کنند و به تماشای جاذبه های آن می پردازند. توریست ها علاقه زیادی به سامویی دارند و در سواحل آرام آن به استراحت می پردازند. سامویی به دلیل وجود سواحلش، جزیره ای آرام بخش نام گرفته است.

کلمه سامویی به زبان تایلندی پناهگاه ایمن معنی می شود که برای این جزیره نام بسیار مناسبی است، برخی از بومیان آن را به عنوان جزیره نارگیل نیز می شناسند. برخی مردم آن به دلیل وجود توریست ها به زبان انگلیسی صحبت می کنند. جزیره سامویی اداره ای خودگردان دارد و ساعت رسمی آن از ایران دو ساعت و نیم عقب تر است. پیش شماره سامویی 77 است و شماره آتش نشانی آن 199 و شماره پلیس 191 می باشد. دین رسمی مردم تایلند ترواده است که از شاخه های بودایی می باشد و جالب است بدانید دومین دین پرطرفدار در این کشور اسلام است که حدود 4 درصد می باشند. مساحت جزیره سامویی 228.7 کیلومتر مربع است و از جنوب بانکوک 700 کیلومتر فاصله دارد.

آشنایی با جزیره سامویی

شرایط آب وهوایی سامویی

دو فصل در سامویی وجود دارد که یکی گرم و استوایی و دیگری بارانی است. فصل بارندگی این شهر از می تا نوامبر خواهد بود اما به صورت کلی بیشتر آب و هوای خشک را در این شهر شاهد هستیم. فصل باران سامویی بیشتر محدود به ماه نوامبر خواهد بود. عاملی که سبب شده است، سامویی از باران های موسمی شدید در امان باشد این است که در بخش مناسبی از خلیج تایلند قرار گرفته است.

بهترین زمان برای سفر به سامویی

بهترین زمان برای پرواز به سامویی آذرماه تا خرداد ماه است که هوای خنکی در آن وجود دارد و امکان گشت و گذار برای شما به راحتی فراهم خواهد شد. در این ماه ها باران های موسمی وجود نداشته و در نتیجه موجب آزار مسافران نخواهد شد. البته برخی از مسافران به دلایلی ممکن است سفر در ماه های دیگر را ترجیح دهند. در سه ماه زمستان در سامویی هوا خنک است و آب و هوایی بهاری دارد اما هوا دارای رطوبت بالایی است. در فصل تابستان هوای گرم و مرطوبی را تجربه خواهید کرد و به حمام آفتاب می توانید بپردازید.

فرودگاه شهر سامویی

فرودگاه سامویی با کد یاتا USM فرودگاهی همگانی و باربری است که یک باند فرود آن آسفالت است. طول باند فرودگاه سامویی 2060 کیلومتر است و در کشور تایلند واقع شده است. فرودگاه سامویی از سطح دریا 20 متر ارتفاع دارد و موقعیت آن قسمت شمالی جزیره است که در مجاورت ساحل بوفوت قرار گرفته است. شروع ساخت این فرودگاه در سال 1982 بوده است و افتتاح آن مربوط به سال 1989 می باشد. این فرودگاه از جانب خطوط هوایی بانکوک اداره شده و آغاز خطوط بین المللی آن در سال 2008 بوده است. با تهیه بلیط سامویی در این فرودگاه به زمین خواهید نشست.

معرفی شرکت های هواپیمایی جهت خرید بلیط سامویی

ایرلاین های مختلفی پرواز به سامویی را انجام می دهند که خدمات هر یک متفاوت خواهد بود. در هنگام خرید بلیط سامویی نوع ایرلاین بر قیمت بلیط اثر خواهد گذاشت. با توجه به بودجه ای که دارید ایرلاین مناسب را می توانید خریداری نمایید. کیفیت هر ایرلاین متفاوت بوده و در بازه زمانی معینی مسافر را به تایلند خواهد رساند. انواع ایرلاین ها چون قطر ایرویز، ایرفلوت روسیه، جنوب چبن، گلف ایر بحرین و آذربایجان پروازهای سامویی را انجام می دهند.

معرفی شرکت های هواپیمایی جهت خرید بلیط سامویی

بهترین زمان برای رزرو و خرید بلیط هواپیمای سامویی

بهترین زمان برای رزرو بلیط هواپیمای سامویی، فصل های کم گردشگر است که قیمت بلیط مناسب باشد و سفر ارزانی بتوانید داشته باشید. اوایل هفته و روزهای غیر مناسبتی، زمان های مناسبی برای رزرو بلیط هستند. با خرید بلیط سامویی در روزهای کم گردشگر، سفر ارزانی در پیش خواهید داشت و می توانید با بودجه ای پایین سفر به سامویی را تجربه کنید.

برای تهیه بلیط هواپیمای سامویی به صورت اینترنتی می توانید اقدام کنید. با مراجعه به سایت، بلیط هواپیمای سامویی را به صورت آنلاین می توانید رزرو کنید. برای این منظور ابتدا باید مبدأ و مقصد را مشخص کنید که مبدأ شهر محل زندگی و یا شهری است که قصد دارید پرواز را از آنجا آغاز کنید و مقصد نیز سامویی خواهد بود. باید یک طرفه یا دو طرفه بودن بلیط سامویی را نیز مشخص کنید و تعداد مسافران و نوع آن ها را تعیین کنید. نوع مسافر که بزرگسال، کودک و یا نوزاد می باشد در نرخ بلیط سامویی تأثیرگذار است. با زدن گزینه جستجو لیستی از انواع بلیط هواپیمای سامویی به نمایش در خواهد آمد که هر کدام شامل جزئیاتی چون قیمت، نوع ایرلاین و ساعت حرکت هستند. این امکان وجود دارد که بلیط هواپیمای سامویی را بر اساس نوع ایرلاین یا قیمت جستجو کنید، بدین گونه در زمان کمتری بلیط هواپیما سامویی مورد نظر خود را پیدا خواهید کرد. در هنگام تهیه بلیط نوع پرواز که مستقیم یا با توقف باشد را مشخص کنید.

مدارک لازم برای خرید بلیط هواپیمای سامویی

برای تهیه بلیط سامویی نیاز به مدارک شناسایی چون کارت ملی و شناسنامه خواهید داشت. در صورت خرید اینترنتی امکان خرید بلیط هواپیمای سامویی به صورت راحت تری وجود خواهد داشت. کارت ملی را در فرودگاه همراه خود ببرید تا در صورت لزوم از آن استفاده کنید. سعی کنید یک ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حضور داشته باشید و به گیت مسافران بروید.

قیمت بلیط هواپیمای سامویی در فصل های مختلف سال

قیمت بلیط سامویی در فصل بهار

در اواخر فصل زمستان و فصل بهار، سامویی با آب و هوای گرمی رو به رو خواهد شد و ممکن است میانگین دما به 35 درجه سانتی گراد نیز برسد. با این حال گردشگران بسیاری سفر در فصل بهار را انتخاب می کنند و فصل محبوبی برای سفر خواهد بود. قیمت بلیط سامویی در این فصل هم چنان بالا است و با کاهش چندانی روبه رو نخواهد شد.

قیمت بلیط هواپیمای سامویی در فصل تابستان

در فصل تابستان نیز گردشگران کمی به دلایل شرایط آب و هوایی نامساعد به سامویی سفر می کنند، از این رو قیمت بلیط سامویی در این فصل کاهش می یابد و می توان سفر ارزانی داشت. در این فصل با بارندگی و طوفان رو به رو خواهیم بود که گردش را با مشکل روبه رو خواهد کرد.

قیمت بلیط هواپیمای سامویی در فصل پاییز

در فصل پاییز با طوفان های سیل آسا و بارندگی های موسمی همراه خواهید شد، از این رو مردم علاقه زیادی به سفر به سامویی در این فصل ندارند. در این فصل قیمت بلیط هواپیمای سامویی با کاهش زیادی رو به رو می شود و می توان سفر ارزان تر را در فصل پاییز تجربه کرد. در این فصل گردشگران کمی به سامویی سفر می کنند که سبب کاهش هزینه ها در بسیاری از موارد خواهد شد.

قیمت بلیط هواپیمای سامویی در فصل زمستان

فصل زمستان زمان مناسبی از نظر شرایط آب و هوایی می باشد. زیرا هوا خنک است و گردشگران زیادی در این فصل به سامویی سفر می کنند. شرایط مساعد سفر در این فصل، باعث شده است قیمت بلیط هواپیمای سامویی با افزایش روبه رو شود زیرا گردشگران زیادی در این ماه ها به سامویی سفر خواهند داشت.

نکاتی که در هنگام تهیه بلیط هواپیمای سامویی باید بدانیم

برای تهیه بلیط هواپیما سامویی در زمان مناسب اقدام کنید تا از آفرها و تخفیفات آن بهره مند شوید، امکان خرید بلیط سامویی به صورت چارتری و سیستمی وجود دارد. قیمت بلیط ها در فصل های کم گردشگر کاهش می یابد پس می توانید در این زمان ها برای تهیه بلیط اقدام کنید. در نوع بلیط چارتری امکان کنسل کردن بلیط وجود ندارد و با جریمه های زیادی همراه است اما در نوع سیستمی این امکان وجود دارد که بلیط خود را طبق قوانین هواپیمایی کنسل کنید. بلیط چارتری معمولاً از جانب آژانس های مسافرتی برای ارائه به مسافران در تورها خریداری می شود. اگر فکر می کنید احتمال کنسل کردن بلیط هواپیمای سامویی برای شما وجود دارد، سعی کنید نوع سیستمی آن را خریداری نمایید تا مجبور به پرداخت جریمه سنگین نباشید.

شرایط اقامت در تور سامویی

واحد پول در سامویی بات تایلند است و مردم آن به زبان تایلندی صحبت می کنند. اگر تمایل دارید در طول اقامت تان در سامویی، به همه جای آن دسترسی داشته باشید، بهتر است در هتلی در مرکز جزیره اقامت داشته باشید. منطقه Chaweng در سامویی به نقاط مختلفی دسترسی دارد اما سر و صدای اطراف آن زیاد است. اگر به دنبال اقامت در مکانی آرام هستید، منطقه Lamai در سامویی محل مناسبی خواهد بود. اما ایرادی که دارد این است که رسیدن به مرکز شهر از این منطقه زمان بیشتری لازم خواهد داشت و هزینه تاکسی بیشتر خواهد بود. بعد از این که به فرودگاه رسیدید با تاکسی قادر خواهید بود به هر جایی که تمایل دارید بروید یا به سمت هتل رزرو شده خودتان روانه شوید. در هر صورت با مذاکره با راننده ها قادر خواهید بود مبلغی معین پرداخت نمایید. بهتر است بدانید مردم تایلند حساسیت مذهبی زیادی دارند که دانستن آن در سفر خالی از لطف نیست.

شرایط اقامت در تور سامویی

جاذبه های دیدنی و تفریحی تور سامویی

باغ پروانه در سامویی

یکی از نقاط گردشگری سامویی باغ پروانه ها است که پروانه هایی نایاب و زیبا در آن نگهداری می شوند. هم چنین انواع آبزیان و حشرات در این باغ نگهداری می شوند که کمیاب هستند. باغ پروانه ها واقع در یک سراشیبی ملایمی است و با تهیه بلیط هواپیمای سامویی قادر به بازدید از آن خواهید بود. با قدم زدن در این پارک احساس قدم زدن در جنگلی بکر را خواهید داشت.

نمایش میمون های سامویی

سالن نمایشی در خیابان اصلی سامویی قرار دارد که موقعیت آن پشت ساحل بوفوت است. در این سالن تردستی و نمایش هایی با میمون ها اجرا می شود که برای اکثر افراد مخصوصاً کودکان لذت بخش است. بخش اصلی صنعت نارگیل در این جزیره میمون های سامویی هستند زیرا در جمع آوری نارگیل ها کمک بسیاری به کشاورزان می کنند. تئاتری که از میمون ها در این سالن برگزار می شود، بسیار جالب و مهیج است و جمع آوری نارگیل ها را نیز به نمایش می گذارند. این سالن مجاور ساحل چی وانگ است و روزی سه نوبت برپا می شود. با خرید بلیط هواپیمای سامویی این نمایش را از دست ندهید.

باغ های بودا در سامویی

باغ بودا که موقعیت آن ساحل لامای است، از جاذبه های سامویی است و برای رسیدن به آن دو مسیر متفاوت پیش روی تان خواهد بود. یکی از مسیرها به صورت سنگ فرش شده و هموار است و دیگری مسیری در دل دره ها و جنگل های وحشی است که ناهموار است و باید از رودخانه و کوه ها بگذرید. با توجه به اینکه هر شخص چه روحیه ای دارد یکی از این دو مسیر را برای رسیدن به باغ بودا می تواند انتخاب کند. جذابیت هایی که در مسیر دوم وجود دارد سبب می شود بسیاری از توریست ها آن را انتخاب کنند و در راه از مناظر طبیعی لذت ببرند. با خرید بلیط سامویی به سمت این باغ های جذاب بروید و مسیری که دلخواهتان است را انتخاب کنید.

پارک ملی دریایی سامویی

یکی از جاذبه های سامویی پارک ملی آن است که متشکل از 42 جزیره است و با سایر جزایر از لحاظ جغرافیایی تفاوت دارد. این پارک آبی به دلیل فشار آب، شکل های زیبایی دارد و سواحل زیادی در آن به چشم می خورد. مشخصه دیگر این پارک حیوانات خاصی از جمله سمور آبی، میمون دم دراز آسیایی، عقاب دریایی و … هستند که ماه مارس تا اکتبر زمان مناسبی برای بازدید از این پارک و حیواناتی که در آن وجود دارد، خواهد بود.

پارک ملی دریایی سامویی

صخره های پدربزرگ و مادربزرگ سامویی

این جاذبه در ارتباط با زوج مسنی است که در ساحل لامای غرق شده و جسد آن ها به ساحل آمده است و موجب تشکیل صخره هایی شده است. با خرید بلیط هواپیمای سامویی جهت بازدید از صخره ها باید از ساحل لامای بگذرید و به طرف جنوب و سمت چپ بروید.

مزرعه مارهای سامویی

یکی از جاذبه های خاص سامویی مزرعه مارها است که در جنوب این جزیره است و دو بار در روز در آن نمایش برپا می شود. یکی از آن ها در ساعت 11 صبح و دیگری 2 بعدازظهر برپا می شود و گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند. با خرید بلیط هواپیمای سامویی بازدید از این مزرعه را از دست ندهید.

مزرعه کروکودیل های سامویی

یکی از جاذبه های سامویی مزرعه کروکودیل ها است که علاوه بر این حیوان مار، مارمولک و میمون نیز در آن دیده می شود. بخش مهیج نمایش در این مزرعه افرادی هستند که تعلیم دیده اند تا سرشان را وارد دهان کروکودیل کنند و البته بدون هیچ آسیبی بیرون آورند. گونه های متنوعی از حلزون و مار نیز در این مزرعه وجود دارد که با تهیه بلیط سامویی از آن ها می توانید بازدید داشته باشید.