بلیط هواپیمای جیپور

هر زمانی که قصد مسافرت داشتید می توانید یکی از شهرهای خوب و نزدیک هندوستان به نام جیپور را انتخاب کنید و با بلیط هواپیمای جیپور به این شهر سفر کنید.

آشنایی با شهر جیپور

شهر جیپور شهری فوق العاده و زیبا است. این شهر یکی از شهرهای معروف کشورهندوستان می باشد که به شهر صورتی هم شهرت دارد و همچنین این شهر مرکز ایالت راجستان در کشور هندوستان می باشد. این شهر جیپور در قسمت شمال غربی کشورهندوستان با جمعیتی تقریبا حدود 3،000،000 نفر قرار دارد که نسبتا شهر کوچکی به حساب می آید.

شهر جیپور تنها و اولین شهر در کشور هندوستان می باشد که طرح شهری را در خود جای داده است. شهر جیپور به دلیل داشتن ساختمان های بسیاری به رنگ صورتی به نام شهر صورتی در آمده است و همچنین این شهر یکی از مراکز مهم در گردشگری کشور هندوستان به حساب می آید. از نقاط دیدنی شهر جیپور کشور هندوستان می توان به دژها، کاخ ها و همچنین رصد خانه های بسیار اشاره کرد که جلوه زیبایی به شهر می دهند.

آشنایی با شهر جیپور

آب و هوای شهر جیپور

شهر جیپور در کشور هندوستان دارای آب و هوایی نیمه خشک می باشد و همچنین در این شهر باران های موسمی در هر زمانی وجود داردد. دما در فصل تابستان در شهر جیپور در نهایت حد خود به 40 درجه سانتی گراد می رسد و همچنین بالاترین دمای این شهر در زمستان 19- درجه است.

این حرف بسیار درست است که می گویند چه کسی با این آب و هوای شهر جیپور قادر به سفر به این شهر است اما این دما ها فقط بر روی کاغذ ثبت شده اند و گاهی اوقات رخ می دهد ولی در واقعیت شهر جیپور یک شهر خوش آب و هوا است و شما می توانید فصل زمستان را برای سفر به این شهر انتخاب کنید و بلیط هواپیمای جیپور را تهیه نمایید. اگر به شما توصیه می شود بلیط هواپیما جیپور را در فصل زمستان تهیه نمایید این دلیل بر این نیست که شهر جیپور در بقیه ماه های سال بد بوده است و شما در این ماه ها از سفر خود منصرف شوید بلکه فصل زمستان بهترین فصل برای سفر به شهر جیپور است.

بهترین زمان برای سفر به شهر جیپور

همان‌ طور که گفته شد بهترین زمان سفر با تور جیپور برای هرکسی به خود او بستگی دارد اما فصل تابستان بهترین زمان پرواز است. در این فصل شهر جیپور بسیار سرسبز است و با سفر به این شهر حس آرامش به شما دست می دهد. به این نکته هم باید توجه کرد که شما وقتی بلیط هواپیمای جیپور را دریافت می کنید بهترین زمان شما برای سفر تاریخ درج شده روی بلیط جیپور است اما باز هم این امکان برای شما فراهم شده که اگر بخواهید تاریخ بلیط هواپیما جیپور خود را عوض کنید قادر به این کار باشید ولی با رعایت شرایط در خصوص این موضوع که این شرایط از طرف شرکت های هواپیمایی گذاشته می شود.

فرودگاه شهر جیپور

فرودگاه شهر جیپور یک فرودگاه با کاربرد عمومی می باشد که دولت مسئولیت نظارت بر آن را دارد. فرودگاه جیپور یک فرودگاه داخلی و خارجی است که می تواند پروازهای داخلی هندوستان و هم خارج از هندوستان را انجام دهد. اگر شما بلیط هواپیمای جیپور را تهیه می کنید و می خواهید به این فرودگاه برسید باید از تاکسی یا خودروی شخصی خود استفاده کنید چرا که مسیری با اتوبوس به این فرودگاه وجود ندارد.

در این فرودگاه علاوه بر امکاناتی که نام برده شد امکانات دیگری همچون دفترهای فروش بلیط، نمازخانه، بانک و عابر بانک، پارکینگ، خدمات باربری، سرویس بهداشتی، چرخ های دستی و انواع مغازه ها وجود دارد که دلیل آن ها مسافرها و توریست های داخلی و خارجی است که هر ساله به این شهر سفر می کنند. همین امکانات باعث شده که بلیط جیپور در همه جای ایران پر فروش باشد و هر ساله توریست های زیادی از نقاط مختلف جهان به این شهر بیایند و همچنین باعث شده بلیط هواپیمای جیپور جزء پر طرفدارترین بلیط ها در جهان قرار بگیرد.

فرودگاه شهر جیپور

معرفی شرکت های هواپیمایی جهت خرید بلیط جیپور

در این فرودگاه شرکت های زیادی فعالیت می کنند که همه آن ها به صورت رفت و برگشتی اند مگر در شرایط خاص که به صورت یک طرفه قرار گیرند و شرکت های موجود در این فرودگاه عبارتند از: شرکت هواپیمایی اتحاد امارات، شرکت هواپیمایی عمان ایر، شرکت هواپیمایی ایر لاین جت ایر ویز هندوستان، شرکت هواپیمایی قطر ایر ویز، شرکت هواپیمایی ایر گلف بحرین، شرکت هواپیمایی ترکیش ایر لاین و دیگر شرکت های هواپیمایی. شما زمانی که بلیط جیپور را دریافت می کنید نگران رفاه خود در این فرودگاه و هواپیما ها نباشید زیرا که محیط فرودگاه و هواپیماها از کیفیت بالایی برخوردار است و شما برای سفر به شهر جیپور از هر جای دنیا می توانید بلیط هواپیمای جیپور را تهیه نمایید.

بهترین زمان برای رزرو بلیط هواپیمای جیپور

ابتدا باید گفت که بهترین زمان سفر به شهر جیپور برای هر فردی بستگی به شرایط آن فرد دارد اما بهترین زمان برای گرفتن بلیط هواپیمای جیپور فصل تابستان است زیرا که در این فصل مدت زمان بیشتری را می توانید در سفر باشید و همچنین از نظر آب و هوایی شهر جیپور شرایط خوبی خواهد داشت ولی باید خاطر نشان کرد که در این فصل بلیط جیپور بسیار گران و کمیاب می شود. 

 در هر سفری که افراد می خواهند به جیپور انجام دهند ابتدا باید به زمانی که می توانند مسافرت خود را شروع کنند نگاه کنند و بعد به سایر امور بپردازند چون شهر جیپور و بلیط هواپیمای جیپور در هر زمانی وجود دارد. بهترین زمان برای رزرو بلیط جیپور فصل هایی است که مسافرین کمتری به این شهر سفر می کنند و قیمت بلیط هواپیمای جیپور بسیار پایین است اما اگر شما دوست دارید در زمان های شلوغ نیز به این شهر بروید می توانید از مدتی قبل تر از طریق سایت بلیط جیپور را دریافت کنید که دیگر نه نگران رزرو بلیط هواپیمای ارزان جیپور و نه نگران هزینه زیاد بلیط جیپور باشید.

مدارک لازم برای خرید بلیط هواپیمای جیپور

وقتی شما به سایت برای خرید بلیط هواپیمای جیپور مراجعه می کنید نیازی به ارائه هیچ گونه مدرکی نیست و فقط باید اطلاعات آن ها را درست وارد نمایید و فقط در روز پرواز مدارک را برای تطبیق دادن باید به مأموران گیت تحویل دهید اما اگر به صورت حضوری به شرکت های مسافربری برای خرید و تهیه بلیط لحظه آخری جیپور مراجعه می کنید باید حداقل یک مدرک شناسایی از خود به آن ها ارائه دهید و در شرایط خاص از شما مدارک دیگری هم می خواهند مانند آن که عکس مدرک شناسایی تحویلی شما با شما مطابقت نکند و یا جزء اتباع خارجی باشید.

مدارک لازم برای خرید بلیط هواپیمای جیپور

قیمت بلیط هواپیمای جیپور در فصل های مختلف

قیمت بلیط هواپیمای جیپور در فصل بهار

ماه فروردین، در اوایل این ماه با توجه به مناسب و فرا رسیدن عید نوروز و استقبال بیش از حد مردم ایران و جهان قیمت بلیط هواپیمای جیپور بسیار افزایش می یابد. ماه اردیبهشت، در این ماه به دلیل کم تر شدن استقبال از بلیط جیپور، قیمت ها نیز روال عادی خود را طی می کند. ماه خرداد، در اواخر این ماه به دلیل این که امتحانات دانش آموزان تمام می شود دوباره قیمت بلیط جیپور بالا می رود اما هنوز به حد قیمت بلیط هواپیمای جیپور در ماه فروردین نمی رسد.

قیمت بلیط هواپیمای جیپور در فصل تابستان

در این فصل بلیط هواپیمای جیپور زیاد مورد استقبال قرار نمی گیرد و به همین دلیل بلیط جیپور در این فصل با تخفیف های خوبی عرضه می شود.

قیمت بلیط هواپیمای جیپور در فصل پاییز و زمستان

در تمام این دو فصل استقبال از بلیط هواپیمای جیپور به بالا ترین حد خود می رسد و به همین دلیل قیمت های بلیط جیپور سر به فلک می کشد.

چند نکته در مورد تهیه بلیط هواپیمای جیپور

  • نکته اول در مورد تهیه بلیط هواپیمای جیپور است که شما دو راه برای تهیه بلیط جیپور در پیش دارید که اولین راه آن مراجعه به سایت های شرکت های هواپیمایی مد نظرتان است و دومین راه مراجعه حضوری به دفترهای هواپیمایی می باشد ولی باید دقت کنید که هر کدام از راه ها را که انتخاب می کنید، اطلاعاتی که به افراد مربوطه می دهید باید درست باشد و با مشخصات شما یا مسافر هم خوانی داشته باشد اما اگر این گونه نباشد شما یا مسافر به عنوان فرد بدون بلیط محسوب می شوید و قادر به پرواز با هواپیما نخواهید بود.
  • اگر شما همراه خود کودک زیر 6 سال دارید نیاز نیست برای او بلیط جیپور تهیه کنید اما اگر بخواهید برای او صندلی بگیرید باید یک بلیط هواپیمای جیپور با نام والدین او و با هزینه یک فرد بالغ برای او تهیه نمایید.
  • بلیط هر گونه ناوگان حمل و نقلی در یک مدت زمان مشخصی قابل استرداد یا برگشت می باشد اما معمولاً درصدی از مبلغ پول از آن کسر می شود.

چند نکته در مورد تهیه بلیط هواپیمای جیپور

مراکز دیدنی و تاریخی در شهر جیپور

حال که شما قصد خرید بلیط هواپیمای جیپور را دارید بهتر است چند مرکز دیدنی این شهر را بشناسید و با شناختن این مرکز ها می توانید از سفر خود لذت ببرید. حال در زیر به چند مورد از مراکز تفریحی و دیدنی اشاره می کنیم.

جال محل جیپور

این مکان زیبا و تفریحی شهر جیپور به معنی قصر آب می باشد که در داخل دریچه ای به نام من ساگار قرار دارد که یکی از مکان ها گردشگری شهر جیپور کشور هندوستان به حساب می آید. این قصر زیبا در درون آب ها قرار دارد و برای شما منظره های جالب و دیدنی را به وجود می آورد به طوری که از دیدن آن لذت خواهید برد. این قصر زیبا یکی از بناهایی می باشد که بر اساس معماری اصیل هندی ساخته شده است و هنوز نیز باقی مانده است و وجود دارد. طراحی ها و معماری این قصر آبی زیبا و مجلل نشان از تاریخ، فرهنگ و سبک مردم هند دارد که آن را با زیبایی هر چه تمام تر به نمایش گذاشته است.

رصد خانه جانتر مانتر چیپور

این رصد خانه قدیمی که قدمت آن حدود 300 سال می باشد از مکان های دیدنی شهر چیپور می باشد که توسط فردی به نام مهاراجه طراحی و ساخته شده است. این مکان زیبا یک مجموعه از چند سازه مربوط به نجوم ساخته شده است و در کنار هم این رصد خانه بزرگ را می سازند.

قلعه آمر جیپور

این قلعه زیبا با نام های دیگری همچون آمیر و آمبر هم شناخته می شود و اکثر گردشگرانی که به این شهر می آیند از این قلعه دیدن می کنند. این قلعه یکی از بهترین مکان های دیدنی شهر چیپور است که در زمان های جنگ و حمله دشمنان از آن به عنوان راه فرار استفاده می کردند.

مراکز دیدنی و تاریخی در شهر جیپور

هوا محل چیپور

این مکان زیبا به دلیل داشتن معماری خاص و فوق العاده خود در شهر چیپور بسیار معروف شده است. نام دیگر این کاخ قصر باد ها می باشد که دارای تعداد بسیار زیادی پنجره است و همچنین جلوه زیبایی به عنوان یک کاخ سلطنتی دارد. این کاخ از مصالحی همچون شن ریزه های سرخ و صورتی تهیه شده است و به همین خاطر نمایی بسیار روشن دارد. شکل این کاخ بسیار زیبا شبیه به هرم و لانه های زنبور می باشد و همچنین این کاخ زیبا در خود حدود 1000 پنجره کوچک را جا داده است.

موزه آلبرت هال

این موزه بسیار زیبا یکی از موزه های قدیمی شهر چیپور کشور هندوستان می باشد که جزء جاذبه های گردشگری هندوستان نیز به حساب می آید. این موزه در کشور هندوستان به نام موزه مرکزی دولتی نیز شناخته می شود. در موزه آلبرت هال اشیائی همچون ابزار و ادوات جنگی، انواع زیور آلات، ظروف عتیقه، آلات موسیقی نگه داری می شود.

کاخ شهر چیپور

یکی از کاخ های دیدنی شهر چیپور می باشد که دارای بخش ها و قسمت های متفاوتی می باشد. این کاخ بزرگ خود از کاخ های بسیار کوچکی ساخته شده است که یکی از زیبایی های این کاخ به حساب می آید.