بلیط هواپیمای مشهد

شهر مشهد یکی از شهر های بزرگ ، زیبا و مذهبی ایران است که در طول سال گردشگران و مسافران زیادی به آ سفر می کنند . در ادامه در مورد بلیط لازم برای این سفر اطلاعاتی در اختیار شما قرار می دهیم . شهر مشهد دومین کلان شهر ایران بعد از تهران و مهم ترین قطب گردشگری ایران محسوب می شود که هرساله مسافران زیادی را از طریق مسافرت با خرید بلیط هواپیمای مشهد از داخل و خارج از ایران به این شهر جذب می کند. مسافرت به مشهد با بلیط هواپیمای مشهد، گردشگران را در کمترین زمان ممکن به این شهر توریستی و به بارگاه مقدس حضرت علی بن موسی الرضا می رساند.

راهنمای سفر به شهر مشهد

شهر مشهد در شمال شرقی کشور ایران واقع شده است و به لطف جای دادن بارگاه امام هشتم شیعه حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در خود، اولین قطب مذهبی و گردشگری ایران به حساب می آید. علاوه بر این شهر مشهد یکی از قدیمی ترین شهرهای ایران به حساب می آید به همین دلیل مملو از آثار باستانی و جاذبه های تاریخی و طبیعی مانند آرامگاه نادرشاه، آرامگاه حکیم ابولقاسم فردوسی، آرامگاه خواجه ربیع، گنبد هارونیه، ییلاقات شاندیز، زشک، طرقبه، پارک جنگلی وکیل آباد، باغ وحش وکیل آباد و همین‌طور آبشار ارتکند می باشد. علاوه بر این آبادانی های اخیر شهر مشهد، پارک های تفریحی، مراکز گردشگری و مراکز خرید متنوعی را در این شهر ایجاد کرده است و بیش از پیش بر خیل عظیم سفر گردشگران به خصوص از طریق بلیط هواپیمای مشهد افزوده است. از سوغاتی های مشهد می توان زعفران، نبات، هل، خشکبار، ادویه، قالی، نمد، انگشتر عقیق، انگشتر فیروزه، دیگهای سنگی و محصولات ساخته شده از چرم را نام برد.

راهنمای سفر به شهر مشهد

وضعیت آب و هوایی مشهد

شهر مشهد دارای آب و هوایی معتدل و کوهستانی است که دمای آن از 43 درجه بالای صفر در فصل تابستان تا 23 درجه زیر صفر در فصل زمستان متغیر می باشد. اکثر اوقات جهت بادهایی که به مشهد می وزند از جنوب شرقی به سمت شمال غربی است. فصل بهار در مشهد بسیار خنک و مطبوع می باشد اما فصل تابستان در این شهر گرم و خشک و گاهی طاقت فرسا است. پاییز در مشهد با بارش باران و برف همراه است و زمستانِ این شهر بسیار سرد می باشد.

بهترین زمان برای سفر به مشهد

اگر بتوانید در اواخر فصل های بهار و پاییز برای سفر به مشهد برنامه ریزی کنید، قطعاً از هر نظر بهترین انتخاب را کرده اید. چرا که در این دو فصلِ سال در مشهد، مسافران عزیز شاهد آب و هوای خنک تر، آرامش بیشتر، هیاهوی جمعیت کمتر و به تبع آن بلیط هواپیمای مشهد ارزان تر و هتل های تمیز و تا نصف قیمت واقعی را شاهد خواهند بود.

اطلاعات پرواز و فرودگاه شهر مشهد

فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد با مساحتی بالغ بر 540 هکتار در بخش جنوب شرقی شهر مشهد واقع شده است که در واقع دومین فرودگاه پر رفت و برگشت کشور پس از فرودگاه مهر آباد و قبل از فرودگاه امام خمینی می باشد. این فرودگاه از نظر تعداد پروازهای ورودی و خروجی در رتبه اول ایران قرار دارد و دارای دو باند موازی است که امکان پذیرش همه هواپیماها را از رده بوئینگ ۷۲۷، ۷۳۷، ۷۰۷ تا بوئینگ 747 فراهم می کند. فرودگاه شهید هاشمی نژاد مقصد بیش از 14 شرکت هواپیمایی داخلی و 16 شرکت هواپیمایی خارجی می باشد که از طریق بلیط هواپیمای مشهد حدود 30 پرواز در مسیرهای داخلی کشور و حدود 21 پرواز نیز در مسیرهای خارجی کشور انجام می دهد. نکته جالب توجه در مورد فرودگاه شهید هاشمی نژاد این است که مسافران با خرید بلیط هواپیما مشهد به طور میانگین بین 160 تا حداکثر 230 پرواز را به صورت روزانه به این فرودگاه ترتیب می دهند.

بهترین زمان رزرو بلیط هواپیمای مشهد

در صورتی که به قصد تفریح و زیارت به مشهد مسافرت می کنید بهتر است در فصل بهار و پاییز برای تهیه بلیط هواپیمای مشهد اقدام کنید چرا که در ماههای فروردین، اردیبهشت، مهر و آبان ترافیک سفر به شهر مشهد کمتر است، به همین خاطر بهای کمتری بابت بلیط هواپیما مشهد و رزرو هتل پرداخت خواهید کرد. از طرفی در این ماه ها آب و هوای مشهد نسبت به مابقی ماه های سال مناسبت تر است.

بهتر است هنگام تهیه بلیط هواپیمای مشهد، پروازی را انتخاب کنید که بین ساعت های 9 تا 10 صبح در فرودگاه شهید هاشمی نژادِ مشهد فرود بیاید و برای بازگشت نیز انتخاب ساعات بعد از ظهر برای پرواز، انتخاب مناسب تری خواهد بود. توصیه ما این است از رزرو بلیط هواپیما مشهد جهت پرواز در نیمه شب اجتناب کنید چون کسالت و خستگی به بار می آورد و به احتمال زیاد روز اول سفر شما را تحت تأثیر قرار می دهد.

بهترین زمان رزرو بلیط هواپیمای مشهد

مدارک لازم برای رزرو بلیط هواپیما مشهد

مسافران عزیز می توانند با ارائه یک آدرس پست الکترونیکی، مشخصات فردی و در اختیار داشتن یک کارت بانکی عضو شبکه شتاب به همراه رمز دوم آن جهت پرداخت هزینه بلیط به سادگی و با سرعت بلیط هواپیمای مشهد را به صورت اینترنی و بدون محدودیت زمانی خرید کنند. در فرودگاه نیز لازم است کارت شناسایی معتبر و تصویر بلیط هواپیما مشهد به صورت چاپی و یا از روی تلفن همراه به مسئول مربوطه ارائه شود.

معرفی شرکت های هواپیمایی جهت خرید بلیط هواپیمای مشهد

فروش بلیط هواپیمای مشهد از طریق شرکت های هواپیمایی گوناگون از جمله زاگرس، ایران ایرتور، قشم ایر، آسمان، ایران ایر، ماهان ایر، تابان ایر، کیش ایر، معراج، ساها، آتا، سپهران و نفت (کارون) انجام می شود.

لیست انواع بلیط هواپیمای مشهد

  • بلیط یک‌طرفه: بلیطی است که فقط از یک مبدأ به یک مقصد صادر می شود و خریدارِ آن معمولاً برنامه ای برای برگشت خود ندارد.
  • بلیط رفت‌ و برگشت: بلیطی است برای زمان هایی که خریدارِ آن برنامه سفر مشخصی از نظر بازه زمانی در نظر دارد و به همین دلیل این مورد را انتخاب می کند تا بلیط رفت و برگشت به صورت یکجا برای او صادر شود.
  • بلیط چارتری: این بلیط ها که توسط آژانس های گردشگری ارائه می شود به شما کمک می کنند تا به هیچ عنوان از سفر خود جا نمانید و در صورت پر شدن ظرفیت پروازها، امکان دسترسی شما به پروازهای دیگری را فراهم می کنند. باید توجه داشت که این بلیط هایی که گاهی ارزان هم هستند، تنوع کمی داشته، غیر قابل تغییر و یا استرداد بوده و اگر مسافری دیر به پرواز خود برسد بلیط وی به طور کامل سوخت می گردد.
  • بلیط سیستمی: بلیطی است که توسط ایرلاین های اصلی صادر می شود و عهده دار مواردی مثل کنسلی، خسارت و بیمه نیز می باشند و تنوع بیشتری در صندلی های خود دارند. زمان این بلیط ها به صورت طولانی مدت تعیین می شود.
  • بلیط اکونومی: بلیطی است ساده و ارزان که قیمت بهتر و صندلی بیشتری نسبت به دو مورد بالا دارد، اما زیاد راحت نیستند چرا که فضای کمی برای نشستن و استراحت در اختیار مسافر قرار می دهد.
  • بلیط بیزنس یا تجاری: خریداران این بلیط از همه نظر از جمله صندلی و پذیرایی خدمات خیلی بهتری را نسبت به موارد ذکر شده در بالا دریافت می کنند.
  • بلیط فرست کلاس یا درجه یک: این بلیط ها راحت ترین نوع سفر با هواپیما را برای شما فراهم می کنند و امکانات بسیار لوکسی دارند به همین دلیل اغلب مشتریان آن ثروتمندان و اشخاص معروف جامعه می باشند.

معرفی شرکت های هواپیمایی جهت خرید بلیط هواپیمای مشهد

قیمت بلیط هواپیما مشهد در فصل های مختلف سال

قیمت بلیط هواپیمای مشهد در فصل بهار

این فصل بهترین فصل سفر به مشهد مقدس می باشد چرا که آب و هوای شهر مشهد در بهار خنک و مطبوع می باشد. در این فصل به استثناء ایام نوروز به دلیل کم بودن مسافران، قیمت بلیط هواپیمای مشهد و همچنین هتل ها و مسافر خانه ها مقرون به صرفه تر خواهد بود.

قیمت بلیط هواپیمای مشهد در فصل تابستان

با وجود اینکه فصل تابستان در مشهد بسیار گرم است اما یکی از پر رفت آمد ترین فصول سال برای گردشگران مشهد به شمار می رود. چرا که تابستان ایام تعطیلات می باشد و به همین دلیل فرصت سفر و گردش بیشتری برای گردشگران به وجود می آید تا بتوانند با خرید بلیط هواپیمای مشهد حتی با قیمتی بیشتر از حد معمول این شهر پر شور و تاریخی بازدید کنند.

قیمت بلیط هواپیمای مشهد در فصل پاییز

فصل پاییز در مشهد کمی سرد و خشک می باشد و از طرفی با شروع فصل کار و تحصیل از میزان مسافرت ها به شهر مشهد کاسته می شود به همین دلیل در پاییز مشهد بسیار خلوت است و بلیط هواپیما مشهد با قیمت های مناسب تری به فروش می رسد.

قیمت بلیط هواپیمای مشهد در فصل زمستان

با فرا رسیدن فصل زمستان دمای هوای شهر مشهد گاهی اوقات تا 20 درجه زیر صفر هم کاهش می یابد. به همین علت زمستان کم ازدحام ترین فصل سال برای مشهد به شمار می رود؛ و همین باعث می شود تا قیمت های بلیط هواپیمای مشهد در این فصل به کمترین میزان خود برسد.

 نکاتی درباره رزرو بلیط هواپیمای مشهد

  • هنگام خرید بلیط هواپیمای مشهد به برند شرکت هواپیمایی ارائه دهنده بلیط توجه کنید چرا که این شرکت ها از نظر میزان و نحوه ارائه خدمات و همچنین نوع کلاسهای پروازی کاملاً با یکدیگر متفاوت‌اند و همین امر باعث شده است تا تفاوت های زیادی در قیمت بلیط هواپیما مشهد با یکدیگر داشته باشند.
  • در هنگام خرید بلیط هواپیمای مشهد مشخصات خود را به طور دقیق و با دقت پر کنید تا با وارد کردن مشخصات اشتباه یا مقصد و مبدأ نادرست، مشکلی پیش نیاید.
  • به یاد داشته باشید که همیشه ارزان ترین بلیط هواپیمای مشهد مناسب ترین بلیط برای شما نیست، پیشنهاد ما این است که هنگام خرید بلیط هواپیما مشهد با مقایسه انواع بلیط ها، امکانات و شرایط آنها بهترین و مناسب ترین بلیط را خریداری نمایید.
  • پس از پایان مراحل خرید بلیط هواپیما آن را دانلود کرده و چاپ کنید و آن را در فرودگاه به منظور ارائه به کانتر پرواز و دریافت کارت پرواز در فرودگاه با خود داشته باشید.
  • توجه کنید که قیمت های بلیط هواپیمای مشهد بر اساس نوع کلاس پروازی آن‌ها از جمله چارتر، سیستمی، دو طرفه و … به میزان زیادی از هم تفاوت دارند.

نکاتی درباره رزرو بلیط هواپیمای مشهد

 نکاتی درباره اقامت در شهر مشهد

  • روش های مختلفی برای اقامت در مشهد در اختیار مسافران قرار دارد که می توانند بر اساس میزان سرمایه خود، نزدیکی و دوری به حرم مقدس حضرت علی بن موسی الرضا، اماکن تاریخی، تفریحی و گردشگری آنها را در نظر بگیرند. بر این اساس دو نوع اقامت شامل اقامت رایگان (اقامت در کمپ های زائر مثل کمپ غدیر یا طرق نزدیک به پلیس راه مشهد و کمپ بابا قدرت واقع در بلوار فرودگاه مشهد، اقامت در پایگاه اسکان فرهنگیان که مختص فرهنگیان عزیز می باشد و …) و یا اقامت در مشهد به ازای پرداخت هزینه (اقامت در حدود 120 مهمان پذیر، انواع متنوع هتل آپارتمان ها و هتل ها از نظر خدمات) پیش روی مسافران این شهر می باشد و پس از خرید بلیط زیارتی هواپیما مشهد محل اسکان خود را میتوانید انتخاب کنید.
  • راههای مختلفی برای حمل و نقل درون شهری و جابه جایی مسافران در شهر مشهد وجود دارد که از میان آنها می توان به مواردی همچون تاکسی های متنوع خطی، اتوبوس های خط ویژه (BRT) و همچنین مترو اشاره کرد.
  • در مدت اقامتتان در شهر مقدس بد نیست در کنار زیارت حرم امام رضا (ع) سری هم به جاذبه های تفریحی این شهر از جمله پارک ملت مشهد (دارای بزرگترین چرخ و فلک خاورمیانه)، پارک کوه سنگی (از زیباترین پارک های ایران)، آرامگاه فردوسی و همین طور بازارهای سنتی، آرامگاه نادرشاه، آرامگاه خواجه ربیع، پارک جنگلی وکیل آباد، باغ وحش وکیل آباد، آبشار ارتکند، گنبد هارونیه و طرقبه بزنید.
  • اگر هدفتان از خرید بلیط هواپیما مشهد یک سفر زیارتی است بهتر است هتلی نزدیک به حرم مطهر امام رضا (ع) رزرو کنید تا امکان رفتن به حرم بدون وسیله نقلیه هم وجود داشته باشد.
  • اگر هدفتان از خرید بلیط هواپیما مشهد یک سفر گردشگری است پیشنهاد می کنیم هتلی دور از مرکز اصلی شهر را برای اسکان در نظر بگیرید تا از هیاهوی شهر مشهد به دور باشید.
  • سعی کنید قبل از سفر و بعد از خرید بلیط هواپیمای مشهد حتماً هتل خود را به صورت اینترنتی رزرو کنید تا به دلیل ازدحام مشتریان هتل ها در مشهد برای رزرو اتاق به مشکل برنخورید.
  • مشهد از امکانات زیادی برخوردار است به همین دلیل نیاز نیست بار زیادی را با خود به آنجا حمل کنید و می توانید احتیاجات خود را از فروشگاه های بی شمار این شهر تهیه کنید.
  • اگر در فصل سرد به مشهد مسافرت می کنید، حتماً لباس های گرم همراه داشته باشید چرا که به دلیل کوهستانی بودن شهر مشهد تحمل سرما بدون پوشش گرم راحت نخواهد بود.
  • بهتر است در فصل تابستان ساعات صبح و بعد از ظهر را به گردش در شهر بپردازید تا از گرمای طاقت فرسای شهر مشهد در امان باشید.
  • در هنگام سفر به مشهد به خاطر داشته باشید که دفترچه درمانی و داروهای خود را فراموش نکنید تا اگر لازم شد به راحتی و با کمترین هزینه بتوانید از خدمات درمانی بهره ببرید.
  • در سفر به این شهر مقدس و مذهبی پوشش مناسبی را در نظر بگیرید چرا که مشهد با اینکه شهری مدرن است هنوز بافت مذهبی و سنتی خود را حفظ کرده است و شما با این کار به مردم آنجا احترام می گذارید.
  • نقشه مشهد را خودتان به صورت آنلاین یا به صورت چاپی از شهرداری مشهد تهیه کنید تا موقعیت های جغرافیایی مشهد را راحت تر مسیر یابی کرده و زمان کمتری در طول اقامت شما در شهر مشهد به هدر برود.