تور بانکوک امروزه مورد استقبال گردشگران واقع شده است. در این متن به معرفی بانکوک و مکان های دیدنی آن پرداخته و همچنین نکاتی که برای تور بانکوک مورد نیاز است را بیان می نماییم.شناخت هرچه بیشتر مردم و شهر بانکوک به شما در داشتن سفری خاطره انگیز کمک می کند.

بانکوک

شهر بانکوک پایتخت کشور تایلند می باشد و سالانه مقصد بسیاری از گردشگران در دنیا می باشد. جمعیت این شهر در حدود 10 میلیون نفر بوده و در نزدیکی خلیج تایلند قرار دارد. در سال در حدود 16 میلیون نفر به این شهر سفر دارند. مردم این شهر به زبان تایلندی صحبت می کنند. کشور تایلند در حدود 64 میلیون نفر جمعیت دارد و در جنوب شرقی آسیا واقع شده است. مردم این کشور به کشاورزی، اتومبیل سازی و…می پردازند و صادرات آن ها نیز اتومبیل، محصولات کشاورزی و پوشاک می باشد؛ اما به علت رفت و آمد توریستان منبع درآمد آن ها نیز از این راه تامین می شود. واحد پول آن ها بات بوده و یعنی هر دلار برابر با 35 بات می باشد.95 درصد مردم این کشور به مذهب بودایی هستند و تنها 4 درصد آن ها مسلمان می باشند.

آب و هوای بانکوک و بهترین زمان سفر به این شهر

آب و هوای معتدل این شهر نتیجه نزدیک بودن این منطقه به دریا می باشد. همچنین موقعیت مکانی آن در جنوب شرقی آسیا سبب حاصل خیز بودن زمین های آن شده است و از این جهت است که مردم این شهر و کشور به کشاورزی مشغول اند. بهترین دما در فصل سرما و ماه های دی و بهمن می باشد زیرا در این فصل خبری از گرمای آزاردهنده و بارش شدید باران نیست. دما در این زمان در این شهر و کشور در روز تا 28 درجه و در شب 12 درجه سانتی گراد خواهد بود. کم ترین میزان روبت در این فصل باعث کم تر شرجی بودن آن شده و هوا در این زمان دلپذیر تر می باشد؛ اما پس از این مدت در اواسط فروردین گرما در این شهر افزایش می یابد و این دلیلی برای برگزاری جشن آب در این ماه است تا از شدت گرما کم کند و این موقعیت را به یک تفریح تبدیل نماید. در ماه های شهریور و مهر نیز شدت باران در این شهر به حدی می رسد که امکان وقوع سیل نیز در آن وجود دارد.

بهترین زمان بر حسب توضیحاتی که در قبل دادیم در فصل سرما و ماه های دی و بهمن می باشد تا علاوه بر کمتر بودن میزان رطوبت گرما نیز آزار دهنده نباشد. در فصل سرما در شهر بانکوک نیز خبری از سرما و یخبندان نخواهد بود. بنابراین بهترین زمان برای رفتن به تور بانکوک در ماه های دی و بهمن می باشد و بدترین زمان نیز در ماه های شهریور و مهر می باشد که احتمال وقوع سیل زیاد است.

اما مناسب بودن شرایط آب و هوایی در ماه های دی و بهمن سبب افزایش میزان تقاضا برای تور بانکوک می شود و این موضوع باعث می شود تا قیمت بلیط و همچنین خدمات در این شهر افزایش یابد و شما برای تور بانکوک باید در این زمان هزینه ی بیشتری بپردازید.

فرودگاه بانکوک و اطلاعات پرواز

از جمله فرودگاه های بانکوک که در تور بانکوک می توانید از آن استفاده کنید فرودگاه بین المللی سووارنابومی می باشد. این فرودگاه شامل یک باند فرود آسفالت شده می باشد. میلیون ها نفر در سال از این فرودگاه رفت و آمدشان صورت می گیرد. موقعیت مکانی این فرودگاه بین المللی در 25 کیلومتری شهر بانکوک می باشد که این مسافت را می توانید با ماشین و اتوبوس طی کنید.

Bangkok-tour

این فرودگاه مقصد 80 ایر لاین می باشد؛ که از جمله شرکت هواپیمایی ایرانی جزو آن ها می توان به هواپیمایی ماهان اشاره کرد که مبدا آن فرودگاه بین المللی امام خمینی در تهران است. از دیگر ایرلاین های ایرانی ایرآسیا، ایران ایر، امیریتس، هواپیمایی قشم می باشد. برای رفت و آمد از فرودگاه به شهر بانکوک و دیگر شهر های اطراف می توانید از وسایل نقلیه آن جا مانند تاکسی و اتوبوس استفاده کنید.

bangkok-tour

از دیگر فرودگاه های بانکوک که در تور بانکوک مورد استفاده قرار می گیرد فرودگاه بین المللی دن موئنگ می باشد که به آن فرودگاه قدیمی بانکوک نیز می گویند زیرا قدمت بیشتری دارد. وجود بیشتر پرواز ها در فرودگاه جدید باعث شده است تا میزان رفت و آمد در این فرودگاه کاهش یابد که این موضوع منجر به کاهش قیمت در این فرودگاه شده است. این فرودگاه مقصد هواپیما های ایرآسیا می باشد.

پرواز ها از فرودگاه امام خمینی به سمت بانکوک به صورت مستقیم بوده و فاصله ی 5466 کیلومتری توسط هواپیماهای ایرباس طی می شود.

bangkok-tour

جاذبه های دیدنی شهر بانکوک

شهر بانکوک در تایلند سالانه مقصد گردشگران زیادی در تور بانکوک می باشد. جاذبه های دیدنی این شهر تاثیر زیادی در جلب گردشگران از سراسر دنیا دارد. آشنایی با این امکانات رفاهی و همچنین جاذبه های این شهر سبب می شود تا شما آشنایی بیشتری با این مناطق در هنگام تور بانکوک داشته باشید. این موضوع سبب بهره مندی بیشتر شما از تور بانکوک می شود تا از وقت خود بهترین استفاده را ببرید. در ادامه به مکان های دیدنی که می توانید در تور بانکوک از آن دیدن کنید، می پردازیم.

wat arun

در تور بانکوک می توانید از این مکان دیدنی بازدید کنید. این مکان در حقیقت یک معبد برای بودایی ها می باشد و موقعیت مکانی آن در غرب رودخانه ای به نام chao phraya می باشد. علت محبوبیت این معبد برای گردشگران معماری منحصر به فرد آن است. این معبد که نمادی از شهر بانکوک است امکان این را برای شما مهیا می سازد تا با رفتن بر روی سقف آن بتوانید از نمای رودخانه نیز لذت ببرید.

bangkok-tour

کاخ بزرگ

کاخ بزرگ بانکوک از دیگر مکان های دیدنی محبوب در تور بانکوک می باشد. برای بازدید از این کاخ باید به منطقه ی قدیمی شهر بانکوک بروید. اگر در تور بانکوک از این مکان دیدن کردید حتما به معبد زمرد بودا در آن نیز بروید. این بنا معروف ترین بنا در این کاخ می باشد. نکته ای که برای بازدید از این کاخ باید در نظر بگیرید آن است که برای دیدن این کاخ باید لباس مرسوم آن ها را بر تن کنید که برای راحتی شما این لباس ها در بیرون کاخ اجاره داده می شود.

عکس 5

wat pho

معنای این واژه بودای خمیده است که به علت ظاهر آن می باشد. این مجسمه که به بودای خمیده مشهور است با اندازه ی بسیار بزرگش و ظاهر جالب آن مورد توجه گردشگران در تور بانکوک واقع شده است. طول این مجسمه تا 46 متر نیز می رسد و موقعیت مکانی این معبد و مجسمه در فاصله ی کمی از کاخ بزرگ می باشد و شما بعد از بازدید از کاخ در تور بانکوک می توانید به این معبد بروید.

bangkok-tour

خانه ی جیم تامپسون

این مکان در حقیقت خانه ی یک تاجر آمریکایی بوده است که آثار هنری جنوب غربی آسیا را در خانه ی خود جمع آوری کرده است. شما در تور بانکوک می توانید از این مکان جالب دیدن کنید. این خانه که امروزه به موزه تبدیل شده است به علت تنوع در آثاری که در آن وجود دارد و زیبایی آن ها از محبوب ترین مکان های دیدنی در تور بانکوک به حساب می آید که می توانید از طریق تور بانکوک و فرد راهنما از آن دیدن کنید.

bangkok-tour

مراکز خرید در بانکوک

در تور بانکوک اگر بخواهید که به مراکز خرید بروید باید شناختی از این مراکز و فروشگاه ها داشته باشید.در این جا به معرفی مراکز خرید بانکوک خواهیم پرداخت. برخی از این مراکز علاوه بر کاربرد تجاری جزو دیدنی های این شهر نیز محسوب می شوند که حتما به شما پیشنهاد می کنیم حتی در صورت خرید نکردن از آن ها دیدن نمایید.

مرکز خرید chatuchak

این مرکز خرید برای آخر هفته ها بسیار عالی است که شما در تور بانکوک می توانید از آن دیدن کنید و خریدتان را از آن جا انجام دهید. پیدا کردن اجناس خاص در این مرکز اصلا کار دشواری نیست و به طور حتم شما با دیدن این مرکز حیرت خواهید کرد. وجود 8 هزار مغازه در این مرکز و تنوع جالب در بین محصولات آن باعث می شود تا به هیچ وجه دست خالی از آن بر نگردید. باید بدانید که ممکن است قیمت ها برای محصولات در صورت چانه زدن کاهش پیدا کند و شما تخفیف بگیرید. پس حتی اگر قصد خرید نیز ندارید حتما در آخر هفته از این مرکز در تور بانکوک دیدن کنید.

bangkok-tour

میدان siam

از جمله مراکزی که در تور بانکوک می توانید برای خرید به آن جا بروید این میدان می باشد. البته این میدان بیشتر شباهت با یک شهر جداگانه دارد. این منطقه را که به اسم شهر فرشتگان نیز می شناسند از گران ترین مناطق در شهر بانکوک می باشد. این مرکز خرید در حقیقت بدون سقف بوده و طراحی متفاوتی دارد که می تواند برای شما جالب باشد. برای خرید لباس در تور بانکوک مطمئنا این مرکز انتخاب بسیار مناسبی برای شما می باشد.

bangkok-tour

pratunam

این مرکز خرید در شهر بانکوک بسیار شناخته شده می باشد و اگر طرفدار مد باشید حتما از این مکان در تور بانکوک دیدن نمایید. اگر در زمان تخفیف ها در این مرکز خرید کنید می توانید لباس هایی با قیمت بسیار مناسب و در هر سلیقه را تهیه نمایید. اگر به دنبال مارک ها و برند های اصل می باشید باید به مغازه های بیرون این مرکز بروید و از آن ها لباس ها را با خیالی آسوده خریداری نمایید. اگر بخواهید که به صورت عمده خرید کنید و یا تعداد خرید های شما زیاد باشد مغازه ها با بسته بندی لوازم شما آن ها را به درب هتل شما ارسال می کنند و از این جهت نگرانی وجود نخواهد داشت.