خرید خانه در کانادا و یا ونکوور یکی از گزینه‌هایی است که مهاجرت کنندگان در پی آن هستند. برای خرید خانه در ونکوور لازم است نکاتی را بدانید تا راحت‌ترین معامله زندگی خود را داشته باشید. خرید خانه همیشه یک مسئلهٔ چالش برانگیزی برای خریداران است به خصوص در کشوری دیگر که دارای قوانین و مقررات خاص خود است. شهر ساحلی ونکوور، یکی از بندرگاه‌های مهم در کشور کانادا می‌باشد، این شهر زیبا در منطقه لوئر مین‌لند در استان بریتیش کلمبیا واقع شده است.

خرید خانه در ونکوور

اقامت از طریق خرید خانه در ونکوور

بسیاری از متقاضیان خرید خانه در ونکوور کانادا متصور هستند که تنها به شهروندان رسمی این شهر یا افراد دارای اقامت اجازهٔ خرید خانه داده می‌شود اما تابعیت خریداران خارجی در زمینهٔ مسکن در ونکوور کانادا مطرح نیست و حتی شهروندانی که بیش از یک سال است که در کشور حضور ندارند نیز می‌توانند نسبت به خرید مسکن در ونکوور کانادا اقدام نمایند. شهر زیبای ونکوور کانادا پذیرای تمامی مهاجرانی است که قصد خرید ملک را دارند اما تنها خرید خانه ملاکی برای گرفتن اقامت در کشور کانادا نخواهد بود، اقامت از طریق خرید خانه در ونکوور تابع یکسری شرایط است. مواردی که در خصوص مهاجرت به کانادا از طریق خرید خانه در ونکوور در فرم مهاجرتی مورد تقاضا باید نوشته شود، به عبارت زیر است:

  • ملیت متقاضیان
  • سن متقاضیان
  • توانایی و سطح زبان متقاضیان
  • میزان تحصیلات متقاضیان
  • سابقه کار
  • میزان دارایی اعم از مالی و غیر مالی و درآمد متقاضیان
  • حضور یا عدم حضور خانواده متقاضیان در کانادا
  • پیشنهادهای شغلی متقاضیان

در حالت کلی باید بدانید که خرید خانه در ونکوور برای شما اقامت صد در صد کانادا را به ارمغان نخواهد آورد در نتیجه در کنار خرید مسکن باید به دنبال اقامت از طریق کار، ازدواج یا تحصیل باشید.

مزایای خرید خانه در ونکوور

به گزارش سایت راهنمای ایرانیان کانادا : خرید ملک در ونکوور مزایای زیادی برای شما به همراه خواهد داشت، اگر در آینده قصد مهاجرت به ونکوور کانادا را دارید یا می‌خواهید یک سرمایه گذاری سودآور در این شهر بزرگ را داشته باشید، خرید خانه در ونکوور کانادا یکی از بهترین گزینه‌ها است. طبق آمارگیری‌هایی که در سال 2010 در شهرهای بزرگ کانادا صورت گرفت میانگین قیمت مسکن در شهرهای بزرگ کانادا مانند ونکوور نسبت به سال های گذشته افزایش قابل توجهی داشته اند؛ خرید مسکن علاوه بر سرمایه گذاری پرسود یک پس‌انداز گران‌بها برای شما و خانواده‌تان خواهد بود.

شما از طریق خرید خانه در ونکوور می‌توانید آن را اجاره دهید، بسیاری از مهاجران و شهروندان که به صورت موقتی و دوره‌ای در ونکوور اقامت دارند ترجیح می‌دهند که بجای خرید مسکن اقدام به اجارهٔ ملک نمایند. اجاره دادن خانهٔ خود در ونکوور می‌تواند یک تجارت پر سود برای شما باشد چرا که ونکوور شهر بزرگ و گرانی است و با دریافت اجاره بها می‌توانید بهره وام خود را پرداخت یا پس انداز کنید.

مزایای خرید خانه در ونکوور

شرایط و مراحل خرید خانه در ونکوور کانادا

در مرحله اول خرید خانه مهم است که یک مشاور املاک محلی مورد اطمینان انتخاب کنید. مراحل خرید مسکن در کانادا از جمله در شهر ونکوور یکسان و مشابه است و در حدود 60 تا 90 روز به طول می‌انجامد و اگر ملک خالی و قابل سکونت باشد در کم‌تر از یک ماه مراحل خرید خانه به اتمام می‌رسد.

مشاور املاک در ونکوور به عنوان یک واسط عمل می‌کند و قیمت مسکن را متناسب با نوع ملک و محل قیمت بندی می‌کند و از طرف مالک با خریداران مذاکره می‌کند و در نهایت بعد از عقد قرارداد درصدی را از طرفین دریافت می‌کند. برای راحتی خرید خانه در ونکوور می‌توانید وام مسکن دریافت کنید.

 هنگامی که مسکن مورد نظر خود را انتخاب کردید و بر سر قیمت به توافق رسیدید، قرارداد فروش و خرید تنظیم می‌شود و پس از امضا سند توسط خریدار، سند مالکیت رسماً به خریدار تحویل داده می‌شود. قرارداد شما باید شامل اطلاعات دقیقی در مورد زمین و بازرسی ملک باشد چرا که شرایط ملک باید قبل از انتقال وجه مورد تأیید قرار بگیرد. در هنگام بررسی پیشنهادهای مسکن می‌توانید از انجمن کانادایی بازرسان خانه و املاک یا یک بازرس خانگی بخواهید که منزل مورد نظر را بررسی کند تا در صورتی که نیاز به تعمیر داشت از قیمت ملک بکاهید.

سایت املاک در کشور کانادا

اگر برای خرید خانه در ونکوور گیج و سردرگم هستید و نمی‌دانید که از کجا تحقیق و یافتن مسکن را شروع کنید، ما به شما سایت‌های مشاور املاک در کانادا را معرفی می‌کنیم. خوشبختانه تمام آژانس‌های مسکن درکانادا از جمله شهر ونکوور به یک شبکهٔ رایانه‌ای (MLS) متصل هستند که از این طریق تمامی اطلاعات و جزئیات هر ملک را در آن به ثبت می‌رسانند و در اختیار مشتریان قرار می‌دهند.

سایت املاک در کشور کانادا

وام خرید خانه در ونکوور کانادا

اگر برای خرید خانه در ونکوور عجله دارید و از طرف دیگر شرایط مالی چندان مطلوبی مطابق با قیمت‌های منازل ندارید، بهترین کار گرفتن وام خرید خانه است. شما می‌توانید برای گرفتن وام منزل در ونکوور از مشاور املاک‌های معتبر پرس‌وجو کنید تا ملک و محل مناسبی را معرفی کنند، یا اگر به اندازه کافی با زبان و شهر ونکوور آشنایی دارید خود می‌توانید به کارگزاریهای وام مسکن ونکوور مراجعه کنید. گرفتن جواب پیش موافقت از بانک برای گرفتن وام مسکن ونکوور (Mortgage Pre-Approval) بسیار کوتاه بوده و به شما اطلاع داده خواهد شد موسسه مالی یا بانک مورد نظر تا چه حدی حاضر است به شما وام مسکن در ونکوور را بدهد. بانک‌ها به طور معمول تا 65 درصد هزینهٔ خرید مسکن در ونکوور را با اطمینان به این که شخص حداقل 35 درصد بهای دیگر مسکن را می‌پردازد، به صورت وام به شخص خواهد داد. توجه داشته باشید که در صورت گرفتن وام مسکن از مؤسسات مالی و بانک‌ها سند ملک در گرو بانک قرار می‌گیرد.

  • اکثر مهاجران و افراد خارجی در ونکوور کانادا معمولاً سابقه مالی و اعتباری (Financial and Credit History) مورد نظر دولت را ندارند در نتیجه برای جواب گیری بهتر باید به یک واسطهٔ معتبر مانند شرکت‌های بین المللی متخصص در دریافت وام برای مهاجران، مراجعه کنید.

قیمت خرید خانه در ونکوور

خرید مسکن در ونکوور یکی از مهم‌ترین و در عین حال لذت بخش ترین تصمیماتی است که هر فرد یا خانواده می‌تواند در طول اقامت خود در کشور کانادا بگیرد اما یکی از اصلی‌ترین مواردی که در هنگام خرید خانه در شهر ونکوور باید در نظر گرفت قیمت مسکن است. به طور کلی قیمت خانه در کانادا این گونه است که در شهرهای بزرگ و شلوغ نرخ خرید مسکن در مقایسه با شهرها و دهکده‌ها، افزایش پیدا می‌کند، قیمت خرید خانه در ونکوور به عنوان یک شهر بزرگ و با امکانات رفاهی فراوان نسبت به دیگر شهرها کمی گران است.

اگر مایل هستید که قبل از خرید خانه در شهر ونکوور اقامت کنید، بهتر است منزلی را به صورت ماهیانه اجاره کنید. قیمت اجاره خانه در استان‌های کانادا مانند خرید خانه متغیر است اما در شهرهای بزرگ و مرفه ای مانند تورنتو و ونکوور نرخ اجاره بها نرخ نسبتاً بالایی دارد.

قیمت خرید خانه در ونکوور

خرید خانه ویلایی در ونکوور

ونکوور همان‌طور که اشاره شد یکی از بزرگ‌ترین و مرفه‌ترین شهرهای کانادا محسوب می‌شود در نتیجه هزینه‌های اجاره و خرید خانه در ونکوور در این شهر نسبت به شهرهای کوچک‌تر و روستا گران‌تر خواهد بود، علاوه براین ونکوور شهری است نزدیک به اقیانوس و قطب شمال در نتیجه هر نقطه از شهر با توجه به نوع آب هوایی که دارد قیمت متفاوتی خواهد داشت، مناطق سرسبزتر گران‌تر خواهد بود.

خرید خانه‌های ویلایی در ونکوور نیاز به یک سرمایه زیاد خواهد داشت اما توجه داشته باشید که در آینده همین سرمایه گذاری بزرگ در خرید خانه ویلایی برای شما سود خیلی خوبی خواهد داشت. رنج قیمتی خانه‌های ویلایی در ونکوور بسته به قدمت ساخت، تعداد طبقات و اتاق خواب‌ها، پارکینگ، حیاط، استخر و… متغیر است و هرچه امکانات جانبی خانه ویلایی بیشتر باشد متقابلاً هزینه خرید خانه افزایش پیدا خواهد کرد.

خانه‌های ویلایی را می‌توانید هم در مرکز شهر و هم در اطراف شهر در کنار زمین‌های سرسبز خریداری کنید اما هزینه خرید مسکن در مرکز شهر هنگفت‌تر از اطراف شهر خواهد بود. به طور مثال برای خرید یک خانه ویلایی در ونکوور در اطراف شهر در یک منطقه خوب و خوش آب و هوا باید نصف هزینه  را نسبت به همان ملک در مرکز شهر بپردازید.

خرید آپارتمان در ونکوور

آپارتمان‌های لوکس و شیک در متراژهای کوچک و بزرگ را می‌توانید به راحتی در سرتاسر ونکوور بیابید. یکی دیگر از گزینه‌های خوب خرید خانه در ونکوور خرید آپارتمان می‌باشد، به دلیل مهاجرت دانشجویان و دانش آموزان به کشور کانادا و شهر ونکوور درخواست اجارهٔ آپارتمان روبه افزایش است در نتیجه اگر به دنبال یک سرمایه گذاری سودآور هستید باید به سراغ خرید آپارتمان در ونکوور بروید.

هزینه خرید آپارتمان در ونکوور مانند خانه ویلایی متغیر است و بسته به اینکه آپارتمان در چه منطقه و محله‌ای قرار دارد و اینکه دارای چه امکاناتی می باشد ، قیمت‌ها کم و زیاد می‌شوند اما در کل هزینه خرید آپارتمان از خانهٔ ویلایی کمی ارزان‌تر است.

اگر به دنبال یک آپارتمان شیک هستید اما پول کافی برای خرید آن را ندارید بهترین گزینه بازسازی آپارتمان‌های قدیمی است. شما می‌توانید یک آپارتمان قدیمی را با قیمت پایین‌تر خریده و توسط تیم‌های بازسازی حرفه‌ای، آپارتمان را با نقشه‌ای بروز بازسازی کرده و در کم‌ترین زمان ممکن یک آپارتمان شیک تحویل بگیرید.

نکاتی در مورد خرید خانه در ونکوور

از مواردی که در هنگام خرید خانه در ونکوور کانادا باید در نظر بگیرید پیش بینی هزینه‌های پیش رو خواهد بود. برای خرید خانه در ونکوور باید در ابتدا یک پیش قسط واریز نمایید، باید حداقل 5 درصد از قیمت ملک را جهت انجام معاملات مسکونی بپردازید، در برخی موارد این مقدار کمی بیشتر خواهد بود در نتیجه برای اطمینان مقدار بیشتری پول را کنار بگذارید. هزینه وکیل، هزینه‌های قانونی خرید خانه، هزینه مبلمان و لوازم خانگی، هزینه بازرسی خانه توسط بازرس متخصص، بیمه منزل مسکونی، بیمه وام مسکن، سپرده برای خدمات همگانی مانند برق و گاز و آب و هزینه‌های نقل و انتقالات و…. از جمله هزینه‌هایی است که در هنگام خرید خانه در ونکوور باید لیست کنید تا در آینده دچار مشکل نشوید.