به گزارش راهنمای ایرانیان کانادا : کانادا این روزها به مقصدی مشهور برای مهاجران تبدیل شده است که برای این هدف نیاز به وکیل مهاجرت به کانادا نیاز دارد. شهرت این کشوربه دارا بودن اقتصادی با ثبات هم دلیلی بر افزایش تعداد مهاجرانی شده است که کانادا را خانه خود می خوانند. امروز قصد داریم در خصوص سه دلیل مهم مهاجرت به کانادا صحبت کنیم.

بر طبق آمار سازمان OECD (سازمان همکاری و توسعه سازمانی) کانادا با پذیرا بودن رقمی حدود 7/0 درصد از جمعیت مهاجران در هر سال، بیشترین نرخ مهاجر را دارد. از این مطلب ساده نگذریم! این رقم یعنی چیزی حدود 250هزار مهاجر جدید در هرسال البته جدای 200هزار گارگر و 100 هزار دانشجوی خارجی که هر ساله به کانادا مهاجرت می کنند. به علاوه همه ی این ها، نرخ استخدام مهاجران به کانادا نیز از سال 2008 در حال افزایش است.

سه علت مهم مهاجرت به کانادا

در کنار برنامه های فدرال و ایالتی که برای مهاجران به کانادا در دسترس است، دلایل زیر را می توان از مهمترین علل مهاجرت به کانادا بر شمرد:

  1. فرصت اشتغال در مهاجرت به کانادا 

در پی اقتصاد بی ثبات کشور آمریکا ، بیشتر مهاجران به دنبال فرصت های جدید در دیگر کشورها هستند. کانادا با دارا بودن بازار فعال و پر از فرصت شاید گزینه ای مناسبی برای مهاجرت باشد.

یکی از بهترین راه های مهاجرت هم شاید مهاجرت به کانادا از طریق اشتغال باشد. اقتصاد این کشور از تنوع و گوناگونی زیادی برخوردار است. در سال 2017 رشد اقتصادی کشور کانادا جالب توجه بود. طبق پیشگویی ها این روند صعوی ادامه خواهد داشت.

  1. تنوع فرهنگی در مهاجرت به کانادا

کشور کانادا به داشتن آغوش باز برای مهاجران معروف است. شاید عجیب باشد اما در این کشور تقریبا هیچ حزب سیاسی مخالف با پذیرش مهاجران وجود ندارد. این نگرش رو به جلو کانادا بسیار برجسته شده و به نوعی این کشور را به گزینه ای جدای از بقیه کشور ها برای مهاجران تبدیل کرده است.

این اتفاق چهره ی جهانی کانادا را بسیار تحت تاثیر قرار داده است. بخش عظیمی از جمعیت مردم دنیا، دولت کانادا را اینطور شناخته اند که به آزادی و حقوق فردی احترام می گذارد، به مهاجران خوش آمد میگوید و به آنها پیشنهاد زندگی با کیفت بسیار بالا را می دهد.

  1. تحصیل عالی در مهاجرت به کانادا

سیستم آموزش و پرورش کانادا را میتوان یکی از بهترین ها در دنیا برشمرد. از این رو مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل این روزها بسیار جایگاه بسیار مهمی در دنیا پیدا کرده است. پدر و مادران با مهاجرت به کانادا در نظر دارند تا فرزندشان با استاندارد های آموزش در این کشور تحصیلات خود را ادامه دهد. آنها می دانند با اینکار فرصت های زیادی در آینده برای فرزندانشان رقم خواهد خورد که شاید قبلا ممکن نبود.

سه علت مهم مهاجرت به کانادا

فارغ التحصیلان کانادایی را می توان با دانش آموختگان دانشگاه های آمریکا یکسان دانست. همین امر سبب شده تا سالانه تعداد زیادی افراد برای تحصیل به این کشور مهاجرت کنند. البته سود این اتفاق فقط برای مهاجران نیست!

در واقع این اتفاق سبب شده تا سطح بالای آکادمیک که شرکت های کانادایی به دنبال آن هستند نیز افزایش پیدا کند و باعث ایجاد اقتصاد قوی تر در آینده شود.

به هر جهت، مهاجرت به کانادا در حال افزایش است چرا که هر روزه دنیا متوجه سودهای بیشتری می شود که این کشور به مهاجران ارائه می دهد.

نظر شما در خصوص مهاجرت به کانادا چیست؟