گروه راهنمای ایرانیان کانادا مقاله در جهت آموزش نحوه پیکاپ ویزای کانادا ارائه کرده است، این مقاله این گونه آغاز می شود که سالانه افراد زیادی از طریق پیکاپ ویزا و پاسپورت کانادا به دلایل مختلف همچون تحصیل، کار یا بازدید از اقوام و… به کانادا سفر می کنند. کشور کانادا با توجه به موقعیت اقتصادی، آموزشی و کاری که دارد، سفر به این کشور آرزوی هرکسی شده است. به همین دلیل ویزای کانادا از اعتبار بالایی برخوردار است. اما عدم فعالیت سفارت کانادا در ایران روند اخذ ویزای کانادا را دشوار کرده است و افراد متقاضی ویزای کانادا باید به یکی از کشورهای اطراف که در آنجا سفارت کانادا فعال است سفر کنند و مصاحبه، انگشت نگاری و تحویل مدارک را انجام دهند.

پیکاپ ویزا و پیکاپ پاسپورت چیست

پیکاپ پاسپورت همان پیکاپ ویزا است درواقع هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند. پروسه پیکاپ پاسپورت به منظور الحاق ویزا به پاسپورت انجام می شود، در نتیجه به آن پیکاپ ویزا هم گفته می شود. به طور کلی برای اخذ ویزا در ابتدا باید فرم های مخصوص دریافت ویزا را تکمیل کرده و همراه با دیگر مدارک به سفارت تحویل داده شود و در مرحله دوم، با  گذراندن فرآیند اخذ ویزا و بعد از اینکه با درخواست شخص متقاضی موافقت گردید و ویزا در پاسپورت ضمیمه می شود.

برای اخذ ویزای کشورهایی که در ایران سفارت ندارند، شخص متقاضی باید به یکی از کشورهای واسطه حضور پیدا کند. در مرحله اول که تحویل مدارک و مصاحبه انجام می شود، حضور متقاضی الزامی است اما در مرحله دوم که دریافت والحاق ویزا می باشد نیاز به حضور فرد نبوده و نماینده او هم می تواند دریافت کند. در این مرحله فقط کافیست که شخص متقاضی پاسپورت و پرینت ایمیل نتیجه ویزا را به سفارت تحویل دهد تا لیبل ویزا به پاسپورتش ضمیمه شود، با توجه به اینکه الزامی برای حضور شخص نیست، برای جلوگیری از هزینه سفر مجدد می توان این کار را به عهده نماینده خود واگذار کند.

روند تحویل پاسپورت به سفارت و بازگرداندن آن بعد از الحاق ویزا، پیکاپ ویزا یا پیکاپ پاسپورت می گویند. همه ما از اهمیت پاسپورت که از مدارک اصلی شناسایی محسوب می شود، مطلع هستیم در نتیجه به انتخاب نماینده ای مطمئن دقت کنید و سعی داشته باشید از نمایندگی های معتبر که دارای مجوز رسمی هستند کمک بگیرید.

شرایط و مراحل درخواست پیکاپ ویزای کانادا

پیکاپ ویزا و پاسپورت کانادا

متقاضیان اخذ ویزای کانادا بعد از تحویل مدارم ئ انجام انگشت نگاری تا مرحله تصمیم گیری از اخذ ویزا، می توانند به ایران برگردند و منتظر پاسخ اخذ ویزا بمانند. فرآیند اخذ ویزا بین 1 تا 3 ماه طول می کشد اما درخواست ویزاهای مهاجرتی بین 1 تا 3 سال امکان دارد طول بکشد. سفارت کانادا نتیجه ویزای متقاضیان را از طریق ایمیل مطلع می سازد، در صورت رد شدن درخواست ویزا، علت ریجکت در همان ایمیل ذکر می شود و اگر با درخواست ویزا موافقت کرده باشند ایمیلی با موضوع Passport Request برای متقاضیان ارسال می شود و البته بعد از ارسال این ایمیل، متقاضیان نهایتا 1 ماه فرصت دارند که پاسپورت خود را جهت الحاق ویزا به سفارت تحویل دهند.

انواع پیکاپ ویزای کانادا

پیکاپ ویزای کانادا همانند ویزاهای کانادا دارای انواع مختلفی می باشد که هرکدام دارای شرایط و مدارک مختص به خود است، پیکاپ ویزاهای کانادا عبارتند از: پیکاپ ویزای توریستی کانادا، پیکاپ ویزای تحصیلی کانادا، پیکاپ ویزای کاری کانادا، پیکاپ ویزای پزشکی کانادا و …

شرایط و مراحل درخواست پیکاپ ویزای کانادا

آغاز مراحل پیکاپ ویزای کانادا به گونه ای است که شخص متقاضی پاسپورت و ایمیل موافقت از اخذ ویزا را به یک شرکت معتبر که دارای مجوز پلیس مهاجرت ایران دارد، تحویل دهد، سپس کارشناسان سوپروایزر یک وکالت نامه از سمت متقاضی تنظیم می کنند. بعد از آن مابقی کارها تا تحویل پاسپورت های ویزا شده به عهده شرکت می باشد. لازم به ذکر است که اقدام برای افراد زیر 18 سال در صورتی امکان پذیر است که پاسپورت آنها امضا داشته باشد و البته امضای داخل فرم وکالت با پاسپورت دقیقا یکی باشد.

در حال حاضر مهاجرت به کانادا و خدمات پیکاپ ویزای کانادا از طریق سفارت کانادا در کشورهای ترکیه و امارات متحده عربی و ارمنستان انجام می شود. توجه داشته باشید، شما برای پیکاپ ویزا و پاسپورت کانادا مهم نیست که در کدام یک از سفارت های کانادا انگشت نگاری کرده باشید چون می توانید پاسپورت خود را به هر سفارت کانادا دیگری که بخواهید تحویل دهید تا ویزای تان را ضمیمه کنند. برای اطلاعات بیشتر و کامل از سفارت کانادا در کشورهای همسایه ادامه مقاله را مطالعه فرمایید.

1. پیکاپ ویزای کانادا از ترکیه

با توجه به اینکه کانادا در ایران هیچ گونه سفارت فعالی ندارد بنابراین متقاضیان باید فرآیند پیکاپ ویزا و پاسپورت کانادا را از طریق یکی از سفارت های کانادا در آنکارا یا استانبول انجام دهند. توجه داشته باشید که سفارت کانادا در ترکیه اصل پاسپورت را در زمان مصاحبه از شما نخواهد گرفت، چرا که شما برای بازگشت به ایران به آن نیاز خواهید داشت.

1.1 پیکاپ ویزای کانادا از استانبول

پیکاپ ویزای کانادا از استانبول معمولا 7 تا 10 روز کاری به طول می انجامد. پاسپورت افراد متقاضی با پروازهای هفتگی (معمولا یکشنبه ها، سه شنبه ها، پنجشنبه ها) به استانبول فرستاده می شود و بعد از ضمیمه شدن ویزا به پاسپورت، آنها را به ایران باز می گردانند و به صاحبانشان تحویل داده می شود. لازم به ذکر است که سفارت کانادا واقع در شهر استانبول صرفا مربوط به ویزاهای غیر مهاجرتی می باشد و برای اخذ ویزاهای مهاجرتی هیچ فعالیتی انجام نمی دهند.

مدارک مورد نیاز برای پیکاپ ویزای غیر مهاجرتی کانادا از استانبول:

  • اصل پاسپورت امضا شده
  • برگه وکالت نامه امضا شده
  • پرینت ایمیل سفارت کانادا

1.2 پیکاپ ویزای کانادا از آنکارا

پیکاپ ویزا و پاسپورت کانادا از آنکارا به این صورت است که پاسپورت، برگه وکالت و پرینت ایمیل سفارت به سفارت کانادا در آنکارا ارسال می شود و بعد از الحاق ویزا به پاسپورت، به ایران بازگردانده می شوند و به افراد متقاضی تحویل داده می شود. این سفارت در شهر آنکارا هم ویزاهای مهاجرتی و همینطور ویزای غیر مهاجرتی کانادا را صادر می کند. با این حال افرادی که در شهر استانبول انگشت نگاری خود را انجام داده اند برای پیکاپ ویزا می توانند به سفارت آنکارا مراجعه کنند اما این امر ملزم به پرداخت هزینه ای اضافی بالغ بر 45 لیر می باشد.

مدارک لازم جهت پیکاپ ویزای غیر مهاجرتی کانادا از آنکارا:

  • اصل پاسپورت امضا شده
  • پرینت ایمیل سفارت کانادا
  • فرم وکالت ‌نامه

مدارک لازم جهت پیکاپ ویزای مهاجرتی کانادا از آنکارا:

  • پاسپورت امضا شده
  • پرینت ایمیل سفارت کانادا
  • دو قطعه عکس با پس زمینه سفید و البته پشت نویسی شده (اسم و تاریخ کامل تولد)
  • وارد نمودن قد و رنگ چشم شخص متقاضی در صفحه آخر ایمیل ارسالی به سفارت کانادا
  • امضای متقاضی در صفحه پایانی پرینت ایمیل ارسالی از جانب سفارت کانادا

 پیکاپ ویزای کانادا از ترکیه

2. پیکاپ ویزای کانادا از امارات متحده عربی

پیکاپ ویزای کانادا از کشور امارات متحده عربی در شهرهای ابوظبی و دبی انجام می شود. فرآیند پیکاپ ویزا در این شهرها معمولا بین 2 تا 3 هفته زمان می برد. پاسپورت افراد متقاضی در اولین پرواز هفتگی به ابوظبی یا دبی ارسال می شود که پس از ضمیمه شدن ویزا، پاسپورت ها به ایران بازگردانده شده و به صاحبانشان تحویل داده می شوند.

2.1 پیکاپ ویزای کانادا از ابوظبی

از دیگر از شهرهایی که برای پیکاپ ویزای کانادا مناسب است، شهر ابوظبی است. با این حال بهتر است قبل از انتخاب این شهر با کارشناسان ما صحبت کنید تا در مسیر پیکاپ هیچ مشکلی اخذ ویزای شما را تهدید نکند.

مدارک مورد نیاز برای پیکاپ ویزا و پاسپورت کانادا از ابوظبی:

  • اصل پاسپورت با امضای متقاضی
  • کپی ایمیل سفارت که اعلام بر تایید صدور ویزا باشد.
  • وکالت نامه شخص متقاضی

2.2 پیکاپ ویزای کانادا از دبی

در جهت پیکاپ ویزای کانادا از دبی ارسال پاسپورت‌ متقاضیان همه‌ روزه صورت می گیرد و حدودا ۲ هفته کاری طول می کشد اما مدارکی که برای استفاده از خدمات پیکاپ ویزا و پاسپورت کانادا لازم است کامل و بدون نقص باشد تا این پروسه در کمترین زمان انجام شود.

مدارک مورد نیاز برای پیکاپ ویزای کانادا از دبی:

  • اصل پاسپورت با امضای متقاضی
  • کپی ایمیل سفارت که اعلام بر تایید صدور ویزا باشد.
  • وکالت نامه شخص متقاضی

3. پیکاپ ویزای کانادا از ارمنستان

پیکاپ ویزای کانادا از ارمنستان در شهر ایروان، پایتخت ارمنستان انجام می شود. پیکاپ ویزا در این شهر مانند شهرهای مشابه با پروازهای هفتگی، پاسپورت ها به ارمنستان ارسال و ویزا می شوند.

پیکاپ ویزای کانادا از ارمنستان

مدارک مورد نیاز برای پیکاپ انواع ویزای کانادا

اولین قدم برای پیکاپ ویزای کانادا از هر کشوری، آماده کردن مدارک مورد نیاز سفارت کانادا است و بعد از آن ترجمه آن ها به زبان انگلیسی می باشد. با این حال بسته به نوع ویزای کانادا (ویزای مهاجرتی و غیر مهاجرتی) مدارک لازم جهت پیکاپ ویزا و پاسپورت کانادا نیز گوناگون خواهد بود.

مدارک مورد نیاز برای پیکاپ ویزای مهاجرتی کانادا

اگر پیکاپ ویزای کانادا را به منظور اخذ ویزای مهاجرتی انجام می دهید مدارکی که باید آماده کنید عبارتند از:

  • پرینت از ایمیل ارسال شده از طرف سفارت کانادا
  • پاسپورت امضا شده با اعتبار بیش از 9 ماه
  • دو عدد عکس ۷*۵، البته باید توجه کنید که نام و نام خانوادگی، تاریخ و آدرس در پشت عکس نوشته شود.
  • قید کردن قد و رنگ چشم
  • بخش آخر ایمیل ارسال شده از طرف سفارت کانادا شامل بخش اطلاعاتی است که باید توسط شخص متقاضی کامل شود که شامل ایمیل شخصی، آدرس و شماره تلفن می باشد.
  • فرم وکالت نامه و امضا آن

مدارک مورد نیاز برای پیکاپ ویزای غیر مهاجرتی کانادا

اگر پیکاپ ویزای کانادا را به قصد ویزای غیر مهاجرتی انجام می دهید، مدارکی که باید به شرکت ارائه دهید عبارتند از:

  • پاسپورت امضا شده با اعتبار بیش از 9 ماه
  • پرینت از ایمیل ارسال شده از طرف سفارت کانادا
  • فرم وکالت نامه به همرا امضا

پیکاپ ویزای کانادا برای خانواده

زمانیکه پیکاپ ویزا و پاسپورت کانادا به صورت خانوادگی انجام می گیرد، ممکن است الحاق ویزا به پاسپورت تمام اعضای خانواده یکجا انجام نشود، یه عنوان مثال یکی از پاسپورت ها امروز و دیگری هفته بعد یا دوهفته بعد آماده شود اما این فاصله هیچ نگرانی ندارد زیرا ایمیل تایید صدور ویزا وقتی ارسال شود یعنی واجد شرایط هستید و صادر می شود ولی با چند روز تاخیر الحاق می شود. این فاصله زمانی به این دلیل است که پاسپورت ها تک تک بررسی می شوند، این یکایک بررسی کردن کمی زمان بر است، به همین دلیل است که در یک خانواده 5 نفری مثلا پاسپورت 2 نفر زودتر آماده شود و پاسپورت 3 نفر دیگر دیرتر آماده شود.

پیکاپ ویزای کانادا برای خانواده

مدت زمان پیکاپ ویزای کانادا

بعد از اینکه ایمیلی با موضوع موافقت در اخذ ویزای کانادا دریافت کردید، به مدت 30 روز فرصت دارید که پاسپورت خود را به سفارت تحویل دهید که ویزا را ضمیمه کنند. همانطور که قبلا اشاره کردیم بطور دقیق نمی توان گفت بعد از 7 روز ویزا الحاق می شود اما به طور میانگین بین 1 تا 3 هفته طول خواهد کشید تا ویزا به دستتان برسد.

هزینه پیکاپ ویزای کانادا

پیکاپ ویزای کانادا از آنکارا حدودا 200 هزار تومان به همراه 65 لیر است البته از این شهر برای هر دو نوع ویزای مهاجرتی و غیر مهاجرتی می توان اقدام کرد. پیکاپ ویزا و پاسپورت کانادا از کانادا که مختص ویزای غیر مهاجرتی است، هزینه ای حدود 400 هزار تومان و در ابوظبی 550 هزار تومان می باشد. با این حال قبل از هرگونه اقدام برای پیکاپ ویزای کانادا حتما جهت تغییر قیمت ها با مشاورین در تماس باشید.

تمدید پاسپورت کانادایی

برای تمدید پاسپورت کانادایی حضور شخص متقاضی الزامی است، با توجه به قانون جدیدی که دولت کانادا در سال 2015 تصویب کرده است، جهت تمدید پاسپورت باید خود شخص به سفارت کانادا مراجعه کند اما شما می توانید بعد از درخواست به ایران بازگردید و بعد از طی شدن مراحل اداری نماینده شما پاسپورت جدید را تحویل گیرد و به دست شما برساند.