اطلاعاتی درباره وقت سفارت ایتالیا

برای اخذ هر نوع از ویزاهای توریستی ، تجاری و تحصیلی نیاز به تعیین وقت سفارت ایتالیا دارید. برای اخذ ویزا باید مدارکی تهیه و تکمیل شود که از مهم‌ترین آن‌ها به فرم آنلاین می‌توان اشاره کرد که در روز وقت سفارت ایتالیا باید همراه مدارک دیگر تسلیم سفارت شود.

تعیین وقت سفارت ایتالیا

چنانچه قصد سفر به کشور توریستی ایتالیا رادارید باید اقدام به اخذ ویزای ایتالیا کنید که این خود مستلزم دریافت وقت سفارت ایتالیا می‌باشد. وقت سفارت ایتالیا برای مصاحبه حضوری و انجام انگشت‌نگاری از شخص مصاحبه‌کننده صورت می‌گیرد. بعد از گرفتن وقت سفارت ایتالیا شما باید به محل کنسولگری که در خیابان نوفل لشاتو واقع است مراجعه کنید و مدارک خود را تحویل دهید.

با توجه به اینکه به‌احتمال‌زیاد قریب به 60 روز طول می‌کشد تا پاسخ درخواست تعیین وقت سفارت ایتالیا برای شما مشخص شود ، توصیه می‌شود که زودتر نسبت به تعیین وقت سفارت ایتالیا اقدام کنید. به علت اینکه در این مرحله ممکن است با مشکل مواجه شوید و از روند کارآگاه نیستید بهتر است از طریق آژانس‌های گردشگری اقدام کنید و مدارک خود را برای پیگیری کار به آن‌ها ارائه دهید

تعیین وقت سفارت ایتالیا

توصیه‌ای جهت اخذ وقت سفارت ایتالیا

متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت سفارت ایتالیا به‌صورت آنلاین درخواست وقت سفارت ایتالیا دهند. نکته مهمی که در این قسمت باید به آن توجه کنید این است که فرم باید به‌دقت پر شود زیرا هرگونه خطا یا اشتباه باعث طولانی شدن پروسه درخواست وقت سفارت ایتالیا می‌شود. اگر فرم غلط پر شود سفارت مانع صدور ویزا برای شخص می‌شود.

باید بدانید که سفارتخانه هیچ استثنایی برای کسی قائل نخواهد شد ، بنابراین با دقت بالا نسبت به پر کردن فرم اقدام کنید تا مشکلی پیش نیاید. چنانچه تصور می‌کنید ممکن است مشکلی پیش بیاید بهتر آن است که با کارشناسان ما مشورت کنید و از تجربیات آن‌ها استفاده کنید.

چگونگی و نحوه تعیین وقت سفارت ایتالیا

بعد از تکمیل فرم اخذ ویزای ایتالیا که به‌صورت آنلاین انجام می‌شود باید نسبت به تعیین وقت سفارت ایتالیا اقدام کنید . به علت اینکه سیستم وقت دهی تصادفی و بدون هیچ اطلاع آزاد می‌شود و به همین علت فرم وقت را سریع پرکرده و به سفارت تحویل دهید.

برای راحتی کار و صرفه‌جویی در هزینه و زمان و همچنین جلوگیری از بروز خطاکار تعیین وقت سفارت ایتالیا را به کارشناسان ما بسپارید. این کار معمولاً بین یک الی 2 ماه زمان می‌برد تا روزی برای مصاحبه و تحویل مدارک به شما اعلام شود.پس بجاست صبر و حوصله پیشه کنید زیرا که بسیاری از افراد به دلیل طولانی شدن پروسه تعیین وقت سفارت منصرف می‌شوند.

مراحل تعیین وقت سفارت ایتالیا برای دریافت ویزا

جهت اخذ ویزای ایتالیا و رزرو وقت سفارت ایتالیا باید یک سری مراحل را سپری کنید که در زیر به شرح آن می‌پردازیم:

  • اولین مرحله: متقاضی باید اطلاعاتی ازجمله نام و نام خانوادگی ، آدرس محل سکونت ، شماره تماس و غیره می‌باشد که باید به‌درستی وارد شود.
  • دومین مرحله: زمان مشخصی را برای حضور در کنسولگری ایتالیا در نظر بگیرید که رد زمان تکمیل فرم و ارسال آن ممکن باشد. تعیین وقت سفارت باید برای تمامی افراد بالای 12 سال صورت بگیرد.
  • سومین مرحله: شما ملزم به پرداخت هزینه‌های تعیین وقت سفارت ایتالیا و ویزای آن هستید که در روز مصاحبه و پیش از مصاحبه از شما دریافت می‌شود.
  • چهارمین مرحله: تهیه مدارک به‌طور کامل و تحویل آن به افسر مربوطه در سفارت.

مراحل تعیین وقت سفارت ایتالیا برای دریافت ویزا

نکاتی در رابطه با گرفتن وقت سفارت ایتالیا

به‌هیچ‌وجه بدون تعیین وقت سفارت ایتالیا به کنسولگری مراجعه نکنید ، چون این کار بیهوده خواهد بود. ساعت کاری کنسولگری همچنین از ساعت 8 الی 2 هست در نظر داشته باشید سفارت‌خانه در روزهای جمعه و شنبه تعطیل می‌باشد.

در تعطیلاتی چون یکم تا چهارم فروردین و روزهای عاشورا سفارت ایتالیا تعطیل هست و نمی‌توان به آن مراجعه کرد . دو هفته کاری زمان نیاز است تا جواب ویزای داده شود که باید به آن توجه کرد.پیش از مراجعه به کنسولگری ساعات کاری را چک کنید تا دچار مشکل نشوید. مدارکی همچون کپی صفحه اول پاسپورت و شماره تلفن همراه باید همراهتان باشد.

مراجعه بعد از تعیین وقت سفارت ایتالیا

بعد از انجام مرحله تعیین وقت سفارت و تائید آن از طرف سفارت‌خانه در روز مصاحبه از شما انگشت‌نگاری به عمل می‌آید و مدارک از شما تحویل گرفته می‌شود . به یاد داشته باشید که مصاحبه بسیار امر مهمی است و نباید به‌هیچ‌عنوان استرس داشته باشید. درنهایت افسر با توجه به شرایط شما و همچنین مدارکتان تصمیم به رد درخواست و یا تائید آن می‌پردازد.

سعی کنید تا تمامی نکات ذکرشده را رعایت کنید تا شانس ویزا شدن خود را بالا ببرید. با ما همراه باشید تا نکات مهمی در رابطه با روز مصاحبه و انگشت‌نگاری در اختیارتان قرار می‌دهیم.

رعایت نکات مهم در زمان تعیین وقت سفارت ایتالیا

در این قسمت برای بالا بردن آگاهی مسافرین کشور ایتالیا درباره وقت سفارت ایتالیا و ویزای آن نکاتی را ذکر خواهیم کرد. ابتدا با دقت به سؤالات افسر گوش کنید و بدون استرس پاسخ او را دهید. سعی کنید جواب سؤال کوتاه باشد و وارد حواشی نشوید، آنچه مهم است صداقت و صحت گفته‌های شماست که باید رعایت شود.

چنانچه افسر در مصاحبه سؤالی را دو بار از شما بپرسد نباید تعجب کنید و پاسخ خود را تکرار کنید. توجه کنید که در زمان مصاحبه باید افسر را متقاعد کنید که به کشورتان بازخواهید گشت. هدف از سفرتان و محلی که قرار است در آن اقامت داشته باشید در کشور مقصد را کامل تشریح دهید. با تحویل مدارک کامل و جامع شما ثابت می‌کنید که می‌توانید هزینه‌های سفرتان را متحمل شده و مشکل مالی ندارید. پیش از رفتن به سفارت با افراد باتجربه در این زمینه مشورت کنید..

رعایت نکات مهم در زمان تعیین وقت سفارت ایتالیا

مدارک قابل‌ارائه در روز وقت سفارت ایتالیا(بخش اول)

در روز تعیین‌شده برای مسافر از طرف سفارت اسناد و مدارکی که جمع‌آوری کرده‌اید باید تحویل افسر مربوطه شود ، به همین خاطر مدارک را با دقت و وسواس زیاد تهیه کنید زیرا که نقص مدارک باعث رد درخواست شما می‌شود.

  • اصل و کپی شناسنامه به همراه ترجمه رسمی
  • اصل و کپی کارت ملی از دو صفحه
  • فرم درخواست ویزای پرشده
  • ارائه دعوت‌نامه از یک شخص ایتالیایی با توجه به نوع ویزا
  • تحویل فرم اخذ ویزای ایتالیا از طرف شخصی که شما را دعوت کرده.
  • گذرنامه با حداقل 6 ماه اعتبار.
  • پاسپورت 2 صفحه خالی باید داشته باشد
  • ارائه عکس رنگی سه در چهار که روشن و واضح باشد.

مدارک قابل‌ارائه در روز وقت سفارت ایتالیا (بخش دوم)

  • مدارک دال بر ثبات شغلی متقاضی که در بخش بعدی بیشتر توضیح خواهیم داد.
  • آدرس پستی محل کار و محل سکونت.
  • تحویل پرینت حساب بانکی 3 ماهه که تمکن مالی خوبی دارد .
  • تهیه و تحویل بیمه مسافرتی.
  • اصل و کپی آخرین مدرک تحصیلی و ترجمه رسمی آن
  • سند ملکی که به نام شخص متقاضی باشد.
  • 60 یورو هزینه سفارت که پرداخت باید شود..

دلایل ریجکت شدن ویزا و تعیین وقت سفارت ایتالیا

چنانچه مدارک را تهیه نکرده و در روز مصاحبه تحویل ندهید قادر به اخذ ویزا نخواهید بود و یا حداقل کار را به تعویق انداخته‌اید. تحویل واچر هتل بسیار مهم می‌باشد. فرد متقاضی باید مدارکی دال برداشتن محل اقامت در ایتالیا ارائه دهد تا افسر متقاعد شود که شما در ایتالیا سردرگم نخواهید بود. مدرک مهم دیگر بلیت رزرو شده هواپیمای دوطرفه می‌باشد که ثابت کند شما قصد برگشت به کشور خود را دارید، مدرک بعدی بیمه مسافرتی است که توسط آژانس‌ها ارائه می‌شود.

ارائه مدارک کاری در روز وقت سفارت ایتالیا

مدارک موردنیاز برای اثبات اینکه متقاضی دارای یک شغل معتبر می‌باشد به شرح زیر است:

  • حکم کارگزینی برای کارمندان بخش دولتی.
  • گواهی اشتغال به کار برای کارمندان بخش خصوصی.
  • روزنامه رسمی دارندگان شرکت و مؤسسات (کارفرمایان)
  • جواز کسب برای دارندگان مشاغل آزاد که از شهرداری محل زندگی دریافت می‌شود و همچنین مدارک مالیاتی کامل دال بر پرداخت به‌موقع مالیات
  • برای استادان دانشگاه و هیئت‌علمی مدرک دال بر عضویت در هیئت‌علمی و کارت استادی

تعیین وقت سفارت ایتالیا برای دریافت ویزای شینگن

ایتالیا ازجمله کشورهایی است که  معاهده شینگن را پذیرفته و عضوی از آن شدند ، به همین دلیل برای اقدام به گرفتن ویزای ایتالیا این امکان رادارید تا از تمامی کنسولگری‌های متحد پیمان شینگن اقدام کنید. البته فراموش نکنید چنانچه قصد اقامت در ایتالیا را دارید باید از سفارت ایتالیا اقدام کنید.

به‌موجب قرارداد شینگن با اخذ ویزای شینگن ایتالیا قادر خواهید بود به تمام کشورهای این اتحادیه دیدن کنید. ویزای شینگن چهار نوع می‌باشد که مورد استقبال ترین آن‌ها ویزای 90 روزه می‌باشد که مدت بیشتری به شما امکان بازدید و اقامت در کشور را می‌دهد.

مشخصات سفارت‌خانه برای تعیین وقت سفارت ایتالیا

خیابان نوفل‌لوشاتو در تهران پلاک 68 محل سفارتخانه ایتالیاست. اداره کنسولگری این کشور نیز به آدرس زیر هست:

خیابان جردن ، خیابان نلسون ماندلا ، به نبست فرزان شرقی پلاک 16 .

ساعات کاری سفارتخانه برای انجام امور تعیین وقت سفارت ایتالیا  به شرح زیر است :

ایتالیا از ساعت 14 الی 14:30 دقیقه برای امور تعیین وقت سفارت . ساعات کاری ادارات کنسولی یکشنبه‌ها از ساعت 8 الی 13 و دوشنبه تا جمعه از ساعت 8 الی 14 می‌باشد و روز شنبه نیز تعطیل است.

جهت تماس تلفنی با بخش کنسولگری، حوزه ویزا با شماره 88190160 و دفتر کنسولگری 88783498 می‌باشد. رزرو وقت سفارت ایتالیا را می‌توان به‌صورت آنلاین انجام داد. با مراجعه به سایت سفارت و پر کردن فرم روزهای خالی برای شما به نمایش درمی‌آید و می‌توانید روز موردنظر خود را انتخاب کنید.

اطلاعاتی در رابطه با جاذبه‌های توریستی پس از تعیین وقت سفارت ایتالیا

پس از رزرو وقت سفارت ایتالیا و تهیه و تکمیل مدارک موردنیاز برای تحویل به سفارت می‌توانید با خیالی آسوده درباره ایتالیا و دیدنی‌های آن اطلاعات کسب کنید و سفری دل‌انگیز به این کشور زیبا داشته باشید.

اطلاعاتی در رابطه با جاذبه‌های توریستی پس از تعیین وقت سفارت ایتالیا

دیدنی‌های ایتالیا

برج پیزا: در قرن 11 میلادی اشتباه مهندسین باعث شد تا برج پیزای 14000 تنی کج شود که بعدها جزء جاذبه‌های ایتالیا شد. بازدید از برج پیزا که شهرت خوبی دارد خالی از لطف نیست.

ونیز: از به هم پیوستن 118 جزیره کوچک شهر ونیز متولد شد . معماری بی‌نظیر این شهر هرکسی را مجذوب خود می‌کند. همه مردم دنیا ونیز را به نام شهر روی آب می‌شناسند.

آمفی‌تئاتر رم: آمفی‌تئاتر رم 72 سال پیش روی خشکی مابین دو دریاچه ساخته شد و امروزه به بزرگ‌ترین آمفی‌تئاتر دنیا شناخته می‌شود.

کارناوال ونیز:کارناوال ونیز از جشن‌های کهن ایتالیاست. که افرادی ماسک به‌صورت نمایش اجرا می‌کنند،این کار جنبه توریستی داشته و در قرن 20 شروع شد

انواع تعیین وقت سفارت ایتالیا

سفارت ایتالیا ویزاهای متفاوتی برای درخواست‌کنندگان دارد که به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

ویزای تحصیلی، ویزای توریستی و ویزای کاری . برای اخذ هرکدام از این ویزاها ابتدا باید وقت سفارت ایتالیا را تعیین کرد. لازم به ذکر است برای دریافت ویزای توریستی ایتالیا وقت سفارت ایتالیا و برای ویزای تحصیلی وقت سفارت تحصیلی ایتالیا و برای ویزای کاری وقت سفارت کاری ایتالیا را رزرو کنید. بنابراین بجاست ابتدا هدف سفر خود را مشخص کرده و بعد اقدام به رزرو وقت سفارت ایتالیا کنید

تصویر 15

تعیین وقت سفارت ایتالیا به‌منظور دریافت ویزای تحصیلی

چنانچه قصد دارید تا در کشور ایتالیا ادامه تحصیل دهید باید ویزای تحصیلی ایتالیا را دریافت کنید و برای این کار باید نسبت به تعیین وقت سفارت ایتالیا اقدامات لازم را انجام دهید. زمانی که ویزای تحصیلی ایتالیا را کسب کنید اجازه ورود به دیگر کشورهای عضو پیمان شینگن را دارید و نیازی به ویزای شینگن ندارید

تعیین وقت سفارت ایتالیا به‌منظور دریافت ویزای تحصیلی

خلاصه‌ای از تعیین وقت سفارت ایتالیا

  • برای ورود به خاک ایتالیا باید نسبت به اخذ ویزای ایتالیا اقدام کنید.
  • اخذ روادید دارای مراحل مختلفی است که مهم‌ترین آن‌ها تعیین وقت سفارت ایتالیا می‌باشد.
  • تعیین وقت سفارت ایتالیا برای ارائه اسناد و مدارک و همین‌طور انجام مصاحبه با درخواست‌کننده ویزا می‌باشد.
  • در وقت مصاحبه تمرکز را بر روی جواب‌های درست و واضح معطوف کنید.
  • برای اخذ ویزاهای توریستی، تحصیلی و کار باید نسبت به تعیین وقت سفارت ایتالیا اقدام کنید.
  • نرخ برای هزینه‌های روادید به‌صورت نقد در وقت مصاحبه و وقت سفارت ایتالیا تحویل گرفته می‌شود .